Gå til innhold

BareBea og LilleBea


BareBea

Anbefalte innlegg

Huff, skjønner at du blir bekymret :troest: Syntes det er rart at de gir deg sånne beskjeder uten å begrunne noe om hva de tenker om årsaken, og om det har noe betydning for babyen osv. Du har jo masse spørsmål.... Håper du har en jordmor som kan ta seg god tid til å gi deg tid til å komme med det du lurer på slik at du slipper å gå med så mange tanker uten å få gode svar.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra at alt var i orden med hjertet! Skjønner godt at du blir bekymret likevel, håper du har fått litt mer informasjon nå? :klem: til deg, dette går nok bra skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt var bra med hjertet!! :)

Men såklart er det ikke noe morsomt hvis knøttet er lite. Hvor lite er det snakk om? En venninne av meg fikk også beskjed om at barnet var lite rundt uke 29, men da hun var på ny kontroll noen uker senere var barnet nærmere snittet. Tror de vokser litt i rykk og napp. Men man skal jo likevel ta vekstavvik alvorlig. Har de sjekket gjennomstrømning i navlesnor / morkake?

Skjønner at det er tøft å ha så mange bekymringer :troest:

De sier at dersom en er under 22% skal en bli fulgt opp,vi var på 8%!! Grøss... håper UL mannen målte feil.. alt annet var som det skulle, bla gjennomstrømming i navlesnor. Er sååå spent på hva de sier på neste kontroll!

Huff, skjønner at du blir bekymret :troest: Syntes det er rart at de gir deg sånne beskjeder uten å begrunne noe om hva de tenker om årsaken, og om det har noe betydning for babyen osv. Du har jo masse spørsmål.... Håper du har en jordmor som kan ta seg god tid til å gi deg tid til å komme med det du lurer på slik at du slipper å gå med så mange tanker uten å få gode svar.

:klemmer:

jeg har heldigvis roet meg litt nå etter å ha googlet en hel del og fant ut at det er veldig vanskelig å måle forsteret på UL.. blir ofte feile mål. Hva skulle vi ha gjort uten internett :)

Bra at alt var i orden med hjertet! Skjønner godt at du blir bekymret likevel, håper du har fått litt mer informasjon nå? :klem: til deg, dette går nok bra skal du se.

ja, vi slutter vel aldri å bekymre oss.. det er vel så vidt bare begynt.. :)

har googlet rundt og funnet info.. så nå skal jeg smøre meg med tolmodighet til neste kontroll :)

-----------

kjenner bekkenet er overlykklig over å kunne jobbe halve dager. En ny hverdag. :gjeiper:

har vært på jentetur i helgen og kost meg masse. Deilig å komme seg litt bort selv om det bare er en uke siden jeg kom hjem fra ferie :gjeiper:

Tenkte å snart få en oversikt over hva jeg har av tøy og utstyr. Og ikke minst hva jeg trenger! Noen som har noen fine oversikter å vise til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at bekkenet er fornøyd :jepp:

Nå det gjelder utstyr har jeg på følelsen av at man bare kan handle og handle og at det hele tiden dukker opp noe nytt man trenger :lete:

Jeg har derimot printet ut denne listen fra mammanett og brukt den som en pekepinn. Syntes den er god.... Du får se hva du syntes

http://mammanett.no/utstyrsguide/innkjoepsliste_til_baby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at bekkenet er fornøyd :jepp:

Nå det gjelder utstyr har jeg på følelsen av at man bare kan handle og handle og at det hele tiden dukker opp noe nytt man trenger :lete:

Jeg har derimot printet ut denne listen fra mammanett og brukt den som en pekepinn. Syntes den er god.... Du får se hva du syntes

http://mammanett.no/utstyrsguide/innkjoepsliste_til_baby

takk for tips om liste. Fikk bekreftet det jeg hadde fryktet, jeg ligger laaangt etter... hehe... :) men nå har jeg ferie og har en plan om å gå igjennom tingene vi har fått og skaffe meg de tingene vi må ha til fødselen... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fint med ferie! :) Har fått vært med venner, besøkt familie og ferien er bare så vidt igang! Er godt å få gjort slikt som en ikke rekker over til vanlig. Imorgen er det kvalitetstid med min søte niese. Gleder meg! :):rodmer:

Ellers har jeg handlet litt til den lille. Bla kluter, smokk, flaske, kluter, håndkle, bodyer, strømpebukse.. phu! Så har jeg kjøpt kant til lekegrinden. Kommer vel ikke å ta den i bruk helt med en gang for skal ha kurv på stuen. Men pga en nyskjerrig hun går det vel ikke lang tid før den er i bruk..

Begynner å gå litt opp for meg nå at det er en baby inni der som faktisk skal ut. Det var vel egentlig bare på tide! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på ny UL idag. Er riktig så mange ganger jeg skal få hilse på den lille krabaten før h*n kommer ut! :fnise:

H*n har hvertfall vokst en del de to siste ukene men er fremdeles liten. Skal inn igjen om to uker. Har alltid trodd at jeg skulle få en kjempestor plugg, men det ser ikke slik ut. Vet det er vanskelig å måle forsteret, at det ofte blir målt feil osv, men nå har de jo målt flere ganger og forskjellige leger så de kan vel ikke være helt på jordet? :klo:

Ellers skal vi på fødselsforberedende kurs i morgen. Blir spennende. Fødselen har jeg egentlig bare fortrengt, er vel fare for at det blir litt mer realistisk imorgen! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på fødselsforberedende kurs? Var det noe nyttig?

Hvor stor er krabaten deres nå? Vi var på UL i uke 32 pluss 5, og da veide ho ca 1600g. Jeg ligger visst 10% under snittet på symfysen, så får nok heller ingen diger unge. Men har hørt at sånn estimering er nesten umulig å få riktig, og at det på enkelte har vært bommet med nesten en kilo! Det er jo fint at de følger med, da. Antagelig er alt i sin skjønneste orden. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på fødselsforberedende kurs? Var det noe nyttig?

Hvor stor er krabaten deres nå? Vi var på UL i uke 32 pluss 5, og da veide ho ca 1600g. Jeg ligger visst 10% under snittet på symfysen, så får nok heller ingen diger unge. Men har hørt at sånn estimering er nesten umulig å få riktig, og at det på enkelte har vært bommet med nesten en kilo! Det er jo fint at de følger med, da. Antagelig er alt i sin skjønneste orden. :klemmer:

Kurset var egentlig veldig greit, ting ble litt mer reelt. Vi skal faktisk igjennom en fødsel. :fnise: har egentlig bare fortrengt det frem til nå jeg. Vi fikk se fødestuene og de forskjellige avdelingene. Så jeg fikk vel så masse ut av det som jeg håpet på. Mye visste vi jo om på forhånd, folk forteller, internett, men det var greit å høre en jordmor fortelle om det :)

Tror det ble litt mer reelt for oss idag at vi faktisk skal bli foreldre. :rodmer:

Sist på 31+1 veide h*n 1560 gram, nå på 33+2 var vekten 1840 gram. Så går rette veien selv om det går litt seint.. men ja, har også hørt at de ofte tar feil. Men har også hørt at fødslene ikke nødvendigvis bli så mye lettere av den grunn... :fnise: men her tar vi ingen sorger på forskudd!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ingen vits i å ta sorgene på forskudd, nei. Det går nok helt fint tipper jeg. Så bra at kurset var nyttig da! Jeg har også fortrengt fødsel litt tror jeg. Men samtidig føler jeg at det er grenser for hvor mye man kan være forberedt også, når man aldri har vært gjennom det før i tillegg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

da har jeg vært uten nett i nesten en uke så nå har jeg kræsjet på sofaen og gleder jeg meg til å oppdatere meg i bøkene deres! :)

Har hatt siste arbeidsdag i dag før permisjon. Det er ganske så merkelig. Det nærmer seg uten tvil! Litt skummelt og masse spennende! :)

Tror kanskje jeg begynner å komme i havn med ting jeg trenger til den lille kommer.. har ikke fått gjort noe nå denne uken jeg har jobbet men nå gleder jeg meg til å forberede meg og komme i skikkelig orden.. har blandt annet kjøpt nøytral vaskepulver idag så skal snart begynner å vaske tøy til den lille og legge det i skuffen.. 5 uker igjen... :rodmer:

Ellers er det ny UL på mandag for å følge veksten. Selv føler jeg at jeg har vokst veldig i det siste og sambo komenterer det også. Håper det betyr at det lille har vokst! Selv om alle andre sier jeg er så liten så kjenner jeg selv at det har skjedd en del hvertfall. :)

Halsbrann har meldt sin ankomst og jeg tygger mandler og drikker melk.. er det noe annet som hjelper?

Edit: herregud, betyr det at jeg er høygravid nå?

Endret av BareBea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: herregud, betyr det at jeg er høygravid nå?

:ler: Akkurat det har jeg også tenkt du! Tror kanskje vi er høygravide nå. Det måtte jo skje før eller siden. ;)

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, status: høygravid :danse:

Hvordan er livet som hjemmeværende?

Ang halsbrann så har jeg slitt endel med det, og synes det som hjelper best er å drikke Nyco fruktsalt oppløst i vann. Evt kan du prøve Gaviscon. Jeg kjøpte sånne tyggetabletter, men de smaker virkelig ikke godt. Har hørt man også får flytende Gaviscon. Kanskje det smaker bedre..?

Håper det gikk bra på UL idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

av en eller annen grunn var det bare de dagene jeg jobbet jeg hadde halsbrann.. ikke vet jeg hvorfor, men nå har jeg ikke hatt det på flere dager... Herlig! :)

Vel legetimen på føden idag tok tiiid... ikke tvil om at det er babyboom.. :fnise: først var jeg på UL som fremdeles viser et lite forster. Så var jeg på ctg, det gikk også bra og alt fungerer som det skal. Skal på ukentlig kontroll nå frem til fødsel. Alternativet er jo å ta barnet ut før tiden dersom det viser seg at h*n ikke legger tilstrekkelig på seg.. det skal allerede vurderes neste mandag. Skremmende å tenkte på. Jeg som har dradd alle fordelene med liten mage nå vil jeg at den skal bli stooooor!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Kan skjønne det er skremmende ja! Du er jo ganske så langt på vei, da. Heldigvis. Du får stelle pent med deg selv og ta det heeelt med ro. Min jordmor sa i hvertfall at det hjalp på veksten til fosteret. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er babyen så stor at h*n har det muligens bedre utenfor livmoren. Er vel det som har lagt i kortene hele tiden men nå er det litt mer reelt. :sukk:

Legene tipset meg om å hvile litt ekstra fremover så da skal jeg prøve på det. Bra jeg er er ferdig med jobbing! :)

Nå har jeg begynt å finne frem babytøy for å starte vaskinga. Fikk litt panikk idag kjente jeg, har ikke kontroll på noe! Så da er vel alt som det skal! :wink: faktisk så er hverken vugge, seng eller vogn i hus enda :fnise:

Har lånt en del som ble brukt for ca 2 år siden.. klær, sengetøy og tepper tenkte jeg å vaske. Men hva med dyner og lammeskinn? Bør jeg vaske det også? :vetikke: Skal "alt" vaskes? Og jeg som er så dårlig til slike husmorsysler... :fnise::husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj, nå var det nesten litt for spennende her inne... Håper alt er bra med den lille, og at du får hvilt deg mye framover. :) Det er nå ikke lenge igjen uansett hvordan det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå var det mye som skjedde her. Du får passe på å hvile masse fremover, uansett når fødselen blir. Tenk, snart er vi mødre! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tenk det dere, nå er det uansett ikke lenge igjen! Og MP, vi blir snart mødre for første gang, og jeg vil tro vi vil få en verden snudd på hodet. :fnise: Mon tro hvem av oss som skal først i ilden? Andemor er jo også ganske likt.. blir såå spennende dette! :)

Det jeg tenker mest på nå om det blir en naturlig fødsel, om ungen er frisk og om jeg kommer til å gå til det skjer av seg selv.. dette skal vel egentlig være ting som vi tar som en selvfølge.. men en kan jo begynne å lure. Naturlig fødsel eller ks har ikke noe å si for meg. Er ungen svakt så heller det vel mot ks. Det viktigeste er jo at ungen har det bra uansett hvordan h*n kommer ut :)

Nå har jeg laget istand første klesvask til den lille, og seinere skal jeg til JM. Ekstrakontroll pga fare for svangerskapsforgiftning.. hva blir det neste? :fnise:

Endret av BareBea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...