Gå til innhold

BareBea og LilleBea


BareBea

Anbefalte innlegg

ja, jeg har funnet ut at jeg ikke har lyst til å føde. Men så lurer jeg på hvordan jeg skal få babyen ut da. :fnise:

Jeg har visst fortrengt hele tiden at jeg faktisk skal føde, og nå kan det skje når som helst.. hjelp? :gjeiper:

Ellers står alt bra til! :)

Det er nok helt normalt å grue seg til fødsel, det gjør vel alle i mer eller mindre grad. Men det som hjelper meg er å tenke på at

1) alle mennesker i verden har blitt født. Så det må jo være overkommelig. (Spesielt ser jeg for meg en av mine utrolig sarte og "pinglete" kolleger som fødte for en stund siden, og tenker at dersom hun klarer det skal søren meg jeg klare det også ;) )

2) Jeg skal gjennom en definert mengde rier for å få ut barnet, og for hver ri vil jeg være ett steg nærmere.

og selvfølgelig

3) jeg gleder meg så enormt til å få lille tulla på magen! Det er en kjempemotiverende tanke :rodmer:

Men det kommer sikkert til å gjøre sabla vondt. Men det skal vi greie!! :klemmer:

PS. Husk at det er lov å be om smertelindring også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, jeg har funnet ut at jeg ikke har lyst til å føde. Men så lurer jeg på hvordan jeg skal få babyen ut da. :fnise:

Jeg har visst fortrengt hele tiden at jeg faktisk skal føde, og nå kan det skje når som helst.. hjelp? :gjeiper:

Ellers står alt bra til! :)

Der skrev vi visst samtidig. Godt å høre at alt er bra!

Du har en vanskelig problemstilling der :gjeiper:

:fnise:

Det går nok bra skal du se! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har funnet ut at jeg ikke har lyst til å føde. Men så lurer jeg på hvordan jeg skal få babyen ut da. :fnise:

:skratte: Må nok informere deg om at du ikke har så mye valg nå :fnise: Som Mary Poppins sier så er det mange som har gjort dette før oss, så dette skal nok vi greie også skal du se :klemmer: Hent frem din innerste "girlpower" så kommer nok gullet ditt til verden og du vil glemme alt når det er overstått :rodmer: (de fleste sier jo det....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med dere, og de fleste har jo gjort det mer enn en gang! Nei, vi må vel bare igjennom det om vi vil eller ikke. Men er ganske spent på hvordan det egentlig er da. Jeg vil teste det ut liksom :fnise:

Og ja, smertelindring skal jeg ha. Jeg syntes egentlig det høres deilig ut å være i badekar. Men har fått beskjed om at jeg sikkert blir koblet til ctg store deler under fødselen. Og den er vel ikke så lett å ha med i badekaret? :fnise:

Ellers har jeg vært til kontroll idag. Den lille har vokst enda litt til men er enda liten. Alt fungerer som det skal så de vil helst at fødselen skal starte av seg selv. Men hodet er nå kommet så langt ned og står og stanger men jeg var fremdeles umoden. Satser foreløpig på at fødselen starter av seg selv, og det var det store muligheter for! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke den eneste som har fortrengt litt at du skal føde, du. :sjenert: For min del skulle jeg bare ønske at jeg visst hvordan det kommer til å bli, for jeg føler meg fullstendig uforberedt. Men er jo enig med Mary Poppins også. Tror det mest sannsynlig blir en flott og helt spesiell opplevelse, og at det er det vi kommer til å huske i ettertid. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror uansett det er vanskelig å forberede seg til fødsel. Er jo ikke godt å vite hva en går til. Sikkert like gret :gjeiper: Men skal bli litt godt å få det overstått nå også da.

Selv om jeg ikke er noe særlig stor så kjenner jeg jo at det er 15 kg ekstra på kroppen. Åhh som jeg gleder meg til å trene! Gå på fjellet med hunden mens sambo har kvalitetstid med den lille :rodmer: Håper det blir leeeenge til snøen kommer iår :)

Ellers lurer jeg litt på om jeg har ting på stell eller om idag er dagen til å gjøre de siste ærend. Kanskje jeg skulle ha kjøpt litt bleier til den lille, noen våtservietter til å ha på lur, sinksalve.. noe annet jeg trenger? :fnise: Så kanskje jeg skulle hatt noen ammetopper, kan det være lurt mon tro? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ammetopper er nok lurt, ja. Jeg har kjøpt to ammesingleter og to ammebh-er på lindex. Også kan det jo være greit med ammeinnlegg. Ja, og bleier er nok veeeldig lurt! :jepp:

Gleder meg også til å få kroppen min tilbake. Blir godt å gå skikkelige turer igjen. Og til å sove på magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ammetoppene er kjempesmarte! Da kan du bruke de vanlige klærne dine over :)

Vet du, jeg så en tilsvarende på lindex idag som jeg vurderer å anskaffe meg. Singlet med stropp som en hekter av.

Så tenkte dette var kanskje greit å ha om natten? Så slipper jeg å sove med BH og vil helst sove i noe siden det sikkert fortsatt blir mye trasking på nattestid. Så slipper vi melk i hele senga også :fnise: hvaa gjør dere andre som er et steg foran? :fnise:

Sushi, har du den du liket til? Takk for tipset forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går tiden fremover og fremover :popcorn: Tankene om de siste forberedelsene er aktive her i gården også.... Fødebagen er i fokus om dagen.... Begynner å få en viss oversikt over hva den skal innholde nå. Si i fra hvis du kommer over noen gode ammetopper som du anbefaler. Jeg fant noen i går i en babybutikk,men de var fra "boob" og var kjempe dyre syntes jeg. Syntes det blir litt vel mye å gi nesten 600 for en topp liksom....

Syntes det er vanskelig å vite hva slags klær man skal ha med på føden, jeg er litt forfengelig og har ikke lyst til å ha med en sliten joggedress heller liksom. Men det er jo absolutt det som frister mest for det er jo så deilig å gå med. Kanskje investere i en ny treningsbukse og noen nye ammetopper kanskje :sjenert: Hva skal du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går tiden fremover og fremover :popcorn: Tankene om de siste forberedelsene er aktive her i gården også.... Fødebagen er i fokus om dagen.... Begynner å få en viss oversikt over hva den skal innholde nå. Si i fra hvis du kommer over noen gode ammetopper som du anbefaler. Jeg fant noen i går i en babybutikk,men de var fra "boob" og var kjempe dyre syntes jeg. Syntes det blir litt vel mye å gi nesten 600 for en topp liksom....

Syntes det er vanskelig å vite hva slags klær man skal ha med på føden, jeg er litt forfengelig og har ikke lyst til å ha med en sliten joggedress heller liksom. Men det er jo absolutt det som frister mest for det er jo så deilig å gå med. Kanskje investere i en ny treningsbukse og noen nye ammetopper kanskje :sjenert: Hva skal du?

Boob er jo kjempedyrt, men har du sett om det er noen nettbutikker som kan ha noe på tilbud? Jeg så på den linken overfor som Sushi sendte, der mener jeg de hadde boob.

På føden skal jeg ha med joggebukser, singleter og enkle ammetopper fra hm. Jeg tenker komfortabelt tøy etter en fødsel! :fnise: de sier det er varmt på sykehuset så lett tøy er sikkert like greit. Og kanskje det fortsatt er mammabuksene som fortsatt er behagelig å bruke sånn rett etterpå? Jeg tar med en joggebukse av hver :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg har endt opp med å bruke litt penger på boob-klær. Kjøpte noe fra H&M, men det er så upraktisk at det ikke blir brukt, De jeg linket til har jeg mange av, synes det er så greit at singleten henger direkte i BH'en :jepp:

På sykehuset ville jeg definitivt gått for joggebukse og andre maks behagelige klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Jeg kom på en ting som er veldig lurt å ha med på sykehus! Mulig du alt vet om dette, men.... En slags tøfler/kjipp-kjapper (vet virkelig ikke hva dette egentlig heter, så håper du skjønner hva jeg mener). Sykehusgulv er jo så møkkete, så da har du noe kjapt å ta på føttene når du skal på do midt på natten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte egentlig å ta med meg crocs jeg.. jeg bor egentlig i de hjemme så typisk at jeg glemmer de! :fnise:

Mannen spurte igår om jeg hadde pakket bagen og om den var klar liksom.. når jeg sier at nå er det igang kommer han til å bli superstresset. Søte mannen :rodmer: tror han også vet veldig at det nærmer seg nå. Han går bare rundt og smiler og er veldig veldig spent. Og jeg vet han gleder seg veldig. Kommer til å bli verdens beste pappa. Kliss kliss!! :rodmer:

Men skulle det være noe jeg har glemt eller kommer på at jeg trenger så er det ikke krise. Mannen får mest sansynlig ikke være der om natten så da kan han bare ta med det jeg har behov for. Så det kommer til å ordne seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at mannen gleder seg. Vi får liksom sett nye sider ved de her mennene våre nå, og det er utrolig flott synes jeg. :rodmer: Mannen min sier til magen hver eneste dag nå; Nå må du komme snart, for jeg gleder meg sånn til å se deg! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at mannen gleder seg. Vi får liksom sett nye sider ved de her mennene våre nå, og det er utrolig flott synes jeg. :rodmer: Mannen min sier til magen hver eneste dag nå; Nå må du komme snart, for jeg gleder meg sånn til å se deg! :rodmer:

Hihi, ja jeg syntes de er kjempesøte! :rodmer:

--------

Mon tro om det skal skje noe snart.. går jo og kjenner etter, men vet alikevel ikke helt hva jeg skal kjenne etter..? Intense smerter kanskje? Da trenger jeg vel ikke kjenne så veldig godt etter... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mon tro om det skal skje noe snart.. går jo og kjenner etter, men vet alikevel ikke helt hva jeg skal kjenne etter..? Intense smerter kanskje? Da trenger jeg vel ikke kjenne så veldig godt etter... :fnise:

:ler: Mistenker at det ikke er nødvendig å kjenne så godt etter, nei! Selvom det nok blir til at det er akkurat det man gjør. Jeg har hørt at det kjennes ut som kynnere, bare at de er vonde. Tipper det er forskjell fra person til person, som med det meste annet. Har du lang vei til fødestedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro om det skal skje noe snart.. går jo og kjenner etter, men vet alikevel ikke helt hva jeg skal kjenne etter..? Intense smerter kanskje? Da trenger jeg vel ikke kjenne så veldig godt etter... :fnise:

:skratte: Du får sagt det om dagen altså, først bestemmer du deg for at du ikke skal føde og smertene har jeg hørt i hvertfall at vi ikke trenger å kjenne etter :fnise: Tror du merker godt når tiden er inne..... Men skjønner hva du mener,jeg kjenner etter hver dag selv, prøver å si at jeg ikke skal gjøre det fordi jeg har jo en stund igjen..... Du derimot er jo rett ved målstreken nå!!!! Åh,så spennende :kgbaby:

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Hatt en fin helg? Kommer til å følge ekstra godt med her inne freomover. Er så gøy hver gang noen nærmer seg termindatoen :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...