Gå til innhold

BareBea og LilleBea


BareBea

Anbefalte innlegg

Joda, gikk fint hos jordmor. Fikk litt svar på ting jeg lurte på rundt dette med fødsel og lite barn og slikt. En av de beste timene jeg har hatt hos jordmor faktisk. Og hun sa hun syntes vi tok det veldig fint. Så nå har jeg hatt min siste time der, neste blir ikke før den lille er kommet til verden. Nå er det bare oppfølging hos legen fremover. :)

Nå hadde symfysemålet (?) mitt flatet ut så hadde ikke hatt noe vekst de to siste ukene. Så hun ga vel inntrykk for uten at hun sa det direkte at vi godt kunne forberede oss på fødsel i nær fremtid.. men alikevel kan det godt være jeg kommer til å gå tiden ut.. den som venter får se... men begynner å bli uhyggelig spennende dette! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, her skjer det ting! Syntes du høres utrolig tapper ut jeg :klemmer: Spennende tider for dere dette. Håper alt er greit og går bra. Håper du kommer med en oppdatering snart.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tenk det dere, nå er det uansett ikke lenge igjen! Og MP, vi blir snart mødre for første gang, og jeg vil tro vi vil få en verden snudd på hodet. :fnise: Mon tro hvem av oss som skal først i ilden? Andemor er jo også ganske likt.. blir såå spennende dette! :)

Sånn som det ser ut nå tipper jeg du skal først i ilden :) Hvem jeg tipper blir den neste av meg og andemor avhenger veldig av leiet til lille tulla mi når jeg skal på ultralyd om 1,5 uke, så jeg avventer situasjonen ;)

Jeg tenker at det uansett ikke er så farlig om de kommer nå, for de er jo mer eller mindre ferdigutviklede.

Håper alt fortsatt er fint med deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som det ser ut nå tipper jeg du skal først i ilden :) Hvem jeg tipper blir den neste av meg og andemor avhenger veldig av leiet til lille tulla mi når jeg skal på ultralyd om 1,5 uke, så jeg avventer situasjonen ;)

Heiheihei! Ikke noen sniking i køen her, altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ser ut til at jeg har greid å lage litt action her... :fnise: og det er heeelt ufrivelig! :gjeiper:

Nå har jeg fått vasket opp litt tøy, sengetøy, kluter og tepper til den lille. Måtte jo bare begynne et sted. :) Så idag har sambo og jeg vært ute og gjort en del ærend, bla kjøpt stellebord, badebalje og litt slikt. Så nå begynner endelig ting å komme på plass. Resten får vi ta etter hvert. Butikkene er åpne etter den lille er ankommet også :)

Vært ute i hele dag, så da vi kom hjem stupte jeg på sofaen. Og her tror jeg at jeg skal være resten av kvelden. Sliten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag fikk jeg endelig en UL med godt resultat. Den lille hadde vokst ca 300 den siste uken! Og det var visst kjempebra med tanke på utgangspunktet. Så ble sendt hjem idag også med beskjed om å komme tilbake om en uke. :)

Er lettet, for var egentlig sliten og ikke motivert for noe igangsetting idag. Sov veldig dårlig inatt, jeg var nok litt spent.. men nå føles det som jeg har fått masse ny energi og jeg har mulighet til å få enda litt mer klart til den lille kommer.. Hurra! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre! Du skal se det blir enda noen uker før nurket melder sin ankomst. Fint hvis de får vokse litt til de her småttisene våre. Skjønner godt at du ikke er motivert for igangsetting. Må si jeg kjenner på den selv. Jeg må jo si det er litt trøst i at vi er flere med små babyer i magen.. :sjenert: Nå er vi vel så langt på vei at vi bare får ta dag for dag, og så får det skje det som skjer, tror jeg.

Ha en fin dag! Slapp av og kos deg med de gode nyhetene! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrsliste

Ut på tur

- Vogn, simo duo

- regntrekk

- myggnett

- dyne (60x80)

- saueskinn

- laken

- 2 sengesett

- Bilstol, maxi cosi

Stell

- stellebord, hemnes ikea

- badebalje

- stellematte

- laken med strikk til stellematten

- 1 badehåndkle trenger flere

- masse gass og flanellkluter

- a-krem

- div prøver til stell. Bla pampers og bam gratispakker. Har ikke helt oversikt her enda. Skal montere stellekommoden og få det på plass snart :)

Sove

- seng, madrass, sprinkelbeskytter skal arves og er snart på plass

- dyne (60x80)

- 1 sengesett

- 1 stort og 1 lite tisselaken

- vugge (er klar, skal snart hentes)

- flere helsetepper og div tepper

Diverse

- 4 smokker

- 1 flaske, 4 flasketuter

- lekegrind med madrass og sprinkelbeskytter

- krabbeteppe

- uro til lekegrind

- lånte ammebehåer

- flere ammeinnlegg i ull

- manuell brystpumpe

- ammepute

Mangler

- stelleveske (vet ikke hvilken jeg vil ha)

- har lyst på bæretøy men vet ikke hvilken

Her er min foreløpige utstyrsliste tatt ut av husken.

Jeg tar gjerne imot tips om ting jeg har glemt :)

Endret av BareBea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300g :strix::danse: Det er jo supert!

Fin liste forresten :) Ser ut som om dere er mer eller mindre i boks :)

Har dere tenkt på om dere skal ha bleiebøtte? Har ikke skaffet en selv enda, men tenkte å kjøpe en. Usikker på om det blir sangenic eller angelcare...

Ang bæretøy så har vi nå bestilt oss en babyhawk (mei-tai) på nett. Synes disse er fine, ikke altfor vanskelige å få på seg, samtidig som de er egnet for nyfødte, og for bæring over lengre perioder. Håper det blir en suksess :) Hvilke alternativer vurderer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 300 gram! Så bra!

Jeg får ikke skrytt nok av Mobywrap jeg, da... Det er så utrolig fint å bære i sjal :) Kan knytes i ulike stillinger og dermed brukes ganske lenge. Etter litt trening går det kjempefort å knyte og putte ungen oppi også. :jepp:

Ville forresten gått for elektisk brystpumpe... Slitsomt å pumpe manuelt, for det kan ta litt tid. Avent sin elektriske kan også brukes som manuell. :) Kanskje du finner noen som selger brukt? Angrer på at jeg kjøpte ny, for det har jo ingenting å si siden den kokes før bruk uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300g :strix::danse: Det er jo supert!

Fin liste forresten :) Ser ut som om dere er mer eller mindre i boks :)

Har dere tenkt på om dere skal ha bleiebøtte? Har ikke skaffet en selv enda, men tenkte å kjøpe en. Usikker på om det blir sangenic eller angelcare...

Ang bæretøy så har vi nå bestilt oss en babyhawk (mei-tai) på nett. Synes disse er fine, ikke altfor vanskelige å få på seg, samtidig som de er egnet for nyfødte, og for bæring over lengre perioder. Håper det blir en suksess :) Hvilke alternativer vurderer du?

Jeg tenkte egentlig å hente en sånn gratis bleiebøtte på barnas hus. Har bare ikke kommet så langt enda. :) Er vel refilene til den som er kjempedyr, men trenger vi egentlig å bruke de? :klo:

:hoppe: 300 gram! Så bra!

Jeg får ikke skrytt nok av Mobywrap jeg, da... Det er så utrolig fint å bære i sjal :) Kan knytes i ulike stillinger og dermed brukes ganske lenge. Etter litt trening går det kjempefort å knyte og putte ungen oppi også. :jepp:

Ville forresten gått for elektisk brystpumpe... Slitsomt å pumpe manuelt, for det kan ta litt tid. Avent sin elektriske kan også brukes som manuell. :) Kanskje du finner noen som selger brukt? Angrer på at jeg kjøpte ny, for det har jo ingenting å si siden den kokes før bruk uansett. ;)

Ja, endelig har den lille tatt til fornuft! :biggrin: men målingene kan jo gå begge veier så neste måling blir jo også spennende... men vi tar alt det positive vi får! :tommelsmil:

Brystpumpen har jeg bare overtatt etter min svigerinne. Så siden jeg nå har den tenkte jeg å prøve den. Funker det ikke kjøper jeg en ny. Men vil prøve den manuelle først siden jeg nå har den.. så får vi se hvordan det utvikler seg :)

Og ja angående bæretøy.. sjangsen er stor for at dersom vi får jente må hun bruke pute pga hoftedysplasi og dermed må vi ha noe bæretøy som kan brukes til dette. I tillegg til det så har jeg en samboer som ikke vil ha noe sjal eller knyting.. sære mannfolk.. :fnise: og vi må jo ha noe vi kan bruke begge to..

Så da tar jeg gjerne imot tips til bæretøy med dette utgangspunktet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brystpumpen har jeg bare overtatt etter min svigerinne. Så siden jeg nå har den tenkte jeg å prøve den. Funker det ikke kjøper jeg en ny. Men vil prøve den manuelle først siden jeg nå har den.. så får vi se hvordan det utvikler seg :)

Og ja angående bæretøy.. sjangsen er stor for at dersom vi får jente må hun bruke pute pga hoftedysplasi og dermed må vi ha noe bæretøy som kan brukes til dette. I tillegg til det så har jeg en samboer som ikke vil ha noe sjal eller knyting.. sære mannfolk.. :fnise: og vi må jo ha noe vi kan bruke begge to..

Så da tar jeg gjerne imot tips til bæretøy med dette utgangspunktet! :fnise:

Ja, da blir det jo noe annet. Veldig greit å få brystpumpe gratis da, så kan du jo se om du i det hele tatt trenger den. :)

Morsomt, her vil mannen kun bruke bæresjal, ikke noe formsydd av noe slag. :fnise: Hører folk er fornøyde med ergo, da? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Er ny her, og ser det første innlegget ditt, og under et bilde som viser du allerede er langt på vei!

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Er ny her, og ser det første innlegget ditt, og under et bilde som viser du allerede er langt på vei!

Gratulerer!

Velkommen innom boka mi! :velkommen:

Nå har jeg ikke lenge igjen... spennende.. :)

Er du prøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, da blir det jo noe annet. Veldig greit å få brystpumpe gratis da, så kan du jo se om du i det hele tatt trenger den. :)

Morsomt, her vil mannen kun bruke bæresjal, ikke noe formsydd av noe slag. :fnise: Hører folk er fornøyde med ergo, da? :vetikke:

ja, var det jeg også tenkte, når jeg først har den får jeg vel prøve den først :) Men jeg frykter at elektrisk er litt mer meg, vil tro det går litt fortere, jeg eier ikke tålmodighet :fnise:

godt de er forskjellige disse mannfolka våre :fnise:

jeg skal sjekke ut ergo, takk for tipset :)

Nei, jeg er mamma til ei jente på 1 1/2 :)

Herlig, jeg kan tenke meg det er kjempekos! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett denne:

Vis den til mannen, det gjorde jeg, og han gleder seg til å bære i sjal nå :) Han på videoen er en kjekkas som gjør det litt mer kult å bære :gjeiper:

Usikker på hvordan mobywrap og hoftepute blir, men det finnes sikkert tips på tettinntil.no i forhold til hofteleddsdysplasi og hvilke bæretøy som er best.

Ikke lenge igjen nå, men godt nurket har lagt på seg litt da, og at du kanskje slipper igangsetting :) LYKKE TIL MED SISTE INNSPURT! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den videoen er så fin :rodmer:

Slenger meg på lykkeønskninger for den kommende tiden! Plutselig er du mamma! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...