Gå til innhold

BareBea og LilleBea


BareBea

Anbefalte innlegg

Så gøy at du har passert 12 uker! Kjenner du at du er mer avslappet nå som første milepælen er nådd? Håper alt går fint med deg! :klem:

Ja, nå syntes jeg plutselig det har fått fort! :fnise:

Har egentlig hatt mest frykt for 13 uker jeg. Ikke vet jeg helt hvorfor. Jeg skal vel kunne føle meg trygg nå vel? Og visst ikke det var liv laga hadde jeg vel merket det? Må si jeg gleder meg mer til 14 uker.. Og mest til UL, da blir jo det hele mer reelt. Kjenner jeg får litt panikk når folk spør om det er offesielt nå.. wæææ!! :fnise:

Jaja, en liten :danse: for 13 uker da! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk at du er 13 uker, håper du kommer deg igjennom denne "fryktuken" din med godt humør. Det går nok bra skal du se. Må være deilig å komme over den magiske grensen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en fin helg, bytur igår med min kjære, spiste middag ute og jeg kjøpte min første mammabukse!! :sjokkert: rart jeg er der liksom.. :fnise:

Ikveld er jeg skikkelig uvel igjen.. :kvalm: kjennes ut som noe ligger på lur og vil i retur eller om jeg skal prøve meg på noe mat. Veldig usikker. Er trøtt også så har litt lyst til å legge meg om ikke så lenge og forhåpentligvis sove det av meg.

Første dag på jobb i morgen etter 7 uker hjemme.. er spent på hvordan det går. Skal bare begynne på halvt men er alikevel sikker på at det blir middagshvil på meg i morgen! :fnise:

Edit, kastet opp først så mat etterpå :fnise:

Endret av BareBea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra 14 uker idag og jeg er forbi 13 uker som jeg syntes var så skummel!! :danse:

Har gått greit å begynne i jobb igjen. Er rett hjem på sofaen, men det går greit. Så ekstra godt med fredag idag når jeg har vært på jobb!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har nådd 14 uker! Gratulerer!! :duskedame:

Gleder meg til jeg er like langt selv. Jeg går fortsatt og er litt nervøs, men ikke så veldig. Det blir jo sikrere for hver uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har nådd 14 uker! Gratulerer!! :duskedame:

Gleder meg til jeg er like langt selv. Jeg går fortsatt og er litt nervøs, men ikke så veldig. Det blir jo sikrere for hver uke :)

takk, det går unna nå! :fnise:

Idag har jeg hatt min debut med mammabukse. Oh du hellige.. blir hardt å få meg i noe annet nå. Rett og slett en befrielse! :fnise: magen min har begynt å bli ganske tydelig større nå, og hvertfall med den buksa.

Skulle egentlig til legen i morgen, hadde sett fra til det ihåp om å få noe nytt input. Men timen ble avlyst. Håper ikke det er så lenge til jeg får ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nytt navn på boken min og jeg vurderer å ta steget fra prøvebøkene til gravidbøkene. Noen som kan forklare meg hvordan? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare be moderator om å flytte den for deg :) Lag innlegg i forumet "ris, ros og spørsmål".

Hvordan er formen om dagen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare be moderator om å flytte den for deg :) Lag innlegg i forumet "ris, ros og spørsmål".

Hvordan er formen om dagen forresten?

Ahh, takk for hjelpen, har gjort det nå :)

Formen har vel egentlig stagnert litt denne uken. Går helt greit å være på jobb, er faktisk veldig godt å ha begynt igjen.. men kveldene er ikke helt gode. Er kvalm og sliten og kaster opp noen ganger i uken. Trodde vi hadde sluttet med slikt nå jeg?? :fnise:

Idag så fikk jeg sove litt etter jeg kom hjem fra jobb så håper det gjør seg for en bedre form ikveld.

50% sykemeldingen min går egentlig ut på fredag.. men tror ikke jeg er klar for 100% igjen.. venter på ny innkallelse fra legen, håper den kommer snart og at timen er i nær fremtid. Ellers må jeg bare ringe imorgen og forlenge sykemeldingen.. ååå føler meg så pingle som ikke greier jobbe engang!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke pingle, du er gravid! Og jeg har nå lest flere steder om kvinner som blir sykemeldt tidlig, så dette er nok helt normalt! Synes du må prøve så godt du kan å ikke ha dårlig samvittighet for dette. Det er enda mange måneder igjen av svangerskapet, så det er ingen vits i at du sliter deg ut allerede nå! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå føler meg så pingle som ikke greier jobbe engang!! :grine:

Gjett om jeg vet hva du mener! Jeg har bare innfunnet meg med at jeg ER ei pingle, jeg :fnise: Har blitt det under graviditeten - men satser på å komme sterkt tilbake etter fødselen. :lur:

Vet at det er kjempevanskelig, men prøv å roe helt ned og ignorere den dårlige samvittigheten. Den gjør deg ikke noe godt! Du er i en unntakstilstand nå, og kroppen din må bare få det den ber om: ro og hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ingen pingle!

Det er viktig på lytte til kroppen din nå som du har en liten spire å ta vare på!

:hoppe: for 15 uker på forskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke pingle, du er gravid! Og jeg har nå lest flere steder om kvinner som blir sykemeldt tidlig, så dette er nok helt normalt! Synes du må prøve så godt du kan å ikke ha dårlig samvittighet for dette. Det er enda mange måneder igjen av svangerskapet, så det er ingen vits i at du sliter deg ut allerede nå! :klemmer:

Samvittigheten er min verste fiende for tiden! :)

Vi reagerer jo veldig forskjellig på graviditeten, og jeg har dessverre reagert på denne måten. Prøver å trøste meg med det.

På jobben min er alle kvinnene sterke og sunne og gir selv uttrykk for at de bar graviditeten med rak rygg. Og de var da på jobb selv om de var litt dårlige. Det hjelper ikke å høre når jeg leverer inn sykemelding etter sykemelding... men jeg nekter å tro at formen min skal bli bedre av å jobbe mer.. eller?

Gjett om jeg vet hva du mener! Jeg har bare innfunnet meg med at jeg ER ei pingle, jeg :fnise: Har blitt det under graviditeten - men satser på å komme sterkt tilbake etter fødselen. :lur:

Vet at det er kjempevanskelig, men prøv å roe helt ned og ignorere den dårlige samvittigheten. Den gjør deg ikke noe godt! Du er i en unntakstilstand nå, og kroppen din må bare få det den ber om: ro og hvile.

Sushi, du vet jo akuratt hvordan dette er! Jeg føler at jeg følger dine fotspor! :fnise:

syntes selv jeg var litt flink idag, jeg ringte legen og fikk ny sykemelding helt av meg selv! Stolt!! :kul: har vel innsett at jeg ikke har noe valg.. skal jobbe 50% men gruer meg som en hund til å levere den.. de tror jeg kommer tilbake på fullt på mandag.. grøss! :frustrert:

Endret av BareBea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samvittigheten er min verste fiende for tiden! :)

Vi reagerer jo veldig forskjellig på graviditeten, og jeg har dessverre reagert på denne måten. Prøver å trøste meg med det.

På jobben min er alle kvinnene sterke og sunne og gir selv uttrykk for at de bar graviditeten med rak rygg. Og de var da på jobb selv om de var litt dårlige. Det hjelper ikke å høre når jeg leverer inn sykemelding etter sykemelding... men jeg nekter å tro at formen min skal bli bedre av å jobbe mer.. eller?

Jeg kjenner at jeg blir mektig irritert på de kollegaene dine. :kjefte: De gjør jo ikke annet enn å gi deg enda mere dårlig samvittighet, noe du absolutt ikke trenger! I tillegg vil jeg si at de tråkker på deg også, syns det er helt håpløst at de som selv har gått gravide kommer med slike utsagn. :roll: De burde jo vite bedre! Jeg tror definitivt ikke at du kommer til å bli bedre av å presse deg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for støtte jenter. Det gjør godt nå som jeg syntes dette er så vanskelig! :)

Men det skal sies at jeg er verdensmester i å få dårlig samvittighet. Jeg snur, vender og overtolker alt! Arg, meg altså! :fnise:

Men når sant skal sies så gikk det helt fint da jeg sa jeg kom til å jobbe 50% i to uker til. Så det gjorde godt. :)

:duskedame: for 15 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i hva du skriver om dårlig samvittighet. Jeg har vært sykemeldt 100% siden uke 4, ble kvalm med en gang. Jeg har funnet ut at de som sier at de jobbet likevel selvom de var uvel i svangerskapet ikke har kjent hvor KVALM man faktisk kan være. Det er grader av kvalme :kjefte: Jeg har venninner som klør seg i hodet over at det "går an å bli så syk av å være gravid" JA, JEG ER DET!!!! Jeg er også lei av å ikke bli helt forstått, men når man ikke får i seg tilstrekkelig med næring, dårlig søvn og intens kvalme så er det ikke lett å gjøre en god jobb heller.... Skal man sitte på jobb med bøtta ved siden av seg da kanskje. Kanskje kollegaene dine hadde fått et annet syn på saken da :fnise:

Nei, vær sykemeldt med god samvittighet, ingen kjenner hvordan du har det enn du! Du er gravid, og nei, det er ingen sykdom som noen så kjekt sier, men jammen kan det kjennes sånn ut.

Det er ikke mange ganger i livet man er svanger, kos deg med denne tiden og lytt til hva kroppen din vil. Tenk så hardt kroppen din jobber med å lage et nytt liv :rodmer: Og ingen jobb er vel viktigere enn akkurat det....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i hva du skriver om dårlig samvittighet. Jeg har vært sykemeldt 100% siden uke 4, ble kvalm med en gang. Jeg har funnet ut at de som sier at de jobbet likevel selvom de var uvel i svangerskapet ikke har kjent hvor KVALM man faktisk kan være. Det er grader av kvalme :kjefte: Jeg har venninner som klør seg i hodet over at det "går an å bli så syk av å være gravid" JA, JEG ER DET!!!! Jeg er også lei av å ikke bli helt forstått, men når man ikke får i seg tilstrekkelig med næring, dårlig søvn og intens kvalme så er det ikke lett å gjøre en god jobb heller.... Skal man sitte på jobb med bøtta ved siden av seg da kanskje. Kanskje kollegaene dine hadde fått et annet syn på saken da :fnise:

Nei, vær sykemeldt med god samvittighet, ingen kjenner hvordan du har det enn du! Du er gravid, og nei, det er ingen sykdom som noen så kjekt sier, men jammen kan det kjennes sånn ut.

Det er ikke mange ganger i livet man er svanger, kos deg med denne tiden og lytt til hva kroppen din vil. Tenk så hardt kroppen din jobber med å lage et nytt liv :rodmer: Og ingen jobb er vel viktigere enn akkurat det....

det er tydelig at vi er flere her inne på KG som vet hva vi snakker om når det gjelder dårlig form i svangerskapet! :Nikke: og det er utrolig godt å få den forståelsen vi får her. Det er dere vel enig om? ;)

Jeg tror nesten en må ha vært i samme situasjon for å forstå det. De som har hatt svangerskap tror jeg ikke forstår det. Eller ikke vil forstå det? :klo:

Men når sant skal sies så var jeg innom på jobben etter jeg var kommet meg litt. Og han ene kollegaen min kjente meg ikke igjen. Dette snakker han om enda! :lol:

Nå har jeg kommet meg i superundertøyet, har tross alt vært ute og gått tur i ca 30 min!!! :smilorange: eller jeg gikk ikke hele tiden, dumpet nedi brøytekanten når jeg følte for det :fnise: men uansett utrolig deilig å være litt ute og få frisk luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...