Gå til innhold

A mini mee in the making


mocci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner godt at du er litt bekymret for fødselen, jeg. Synes det ofte er de med skrekkhistoriene som roper høyest, mens de med mer vanlige historier ikke snakker så høyt om det. I min venninnekrets har det vært veldig få skrekkfødsler, noen har fått epidural og noen babyer er tatt med sugekopp, men ellers ganske rolige saker. I fjor hadde jeg 10 (!) venninner som fikk baby, av dem ble det 1 hastekeisersnitt og 1 som var født for tidlig, resten av dem forløp helt normalt. Så jeg tror statistikken er på vår side! :)

... ellers ER det jo skummelt med det man ikke har gjort før, man aner jo ikke hvordan man reagerer, akkurat hvor vondt det er, eller om man kommer til å få helt panikk. Kanskje du egentlig er en skikkelig fødemaskin der ungene bare plopper ut??

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med filletantebarnet! Høres ut som en skikkelig GOD klump!

En ting som er sikkert er at barnet skal ut, på en eller annen måte!

Må innrømme jeg ikke ser fram til fødselen akkurat, men gleder meg så innmari til det øyeblikket da mini blir lagt på brystet til mor. Så angsten for fødselen forsvinner fort når jeg tenker på det.

Jeg har også sett på Jordmødrene på nett-tv (og stortuta så klart) og sett at de som jobber med å ta imot barn kan det de driver med! Så er egentlig ikke så engstelig for at det skal gå galt underveis.

Vi har jo tross alt 8 mnd å forbedrede oss på fødeselen på (de fleste er ca 4-5 uker på vei når de finner ut at der baby på gang)... Og en kvinnekropp er laget for fødsel påstås det.

Sender over en :klem: og ønske om en fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ellers ER det jo skummelt med det man ikke har gjort før, man aner jo ikke hvordan man reagerer, akkurat hvor vondt det er, eller om man kommer til å få helt panikk. Kanskje du egentlig er en skikkelig fødemaskin der ungene bare plopper ut??

:klem:

I wish. :fnise: Mange takk for støttende ord, det hjelper! :klemmer: Du har helt rett, man hører lite eller ingenting om helt normale og greie fødsler, man har vel kanskje ikke samme behovet for å snakke om det da.

Både min søster og min mor har hatt forholdsvis raske og helt normale fødsler, min søster hadde rene drømmefødselen, hun var oppe og gikk omtrent med en gang etterpå, hun skulle bare hilse på kollegaene sine på sykehuset, hun er radiograf. Hun var jo nesten i uforskammende god form da. :fnise: og hun fødte TVILLINGER (vaginalt). :)

Jeg kan jo håpe at jeg har arvet noe av det samme da. ;)

Dæven, rene babyboomen i omgangskretsen din da, slettes ikke rart at du ble "påvirket". :fnise:

Gratulerer så masse med filletantebarnet! Høres ut som en skikkelig GOD klump!

En ting som er sikkert er at barnet skal ut, på en eller annen måte!

Må innrømme jeg ikke ser fram til fødselen akkurat, men gleder meg så innmari til det øyeblikket da mini blir lagt på brystet til mor. Så angsten for fødselen forsvinner fort når jeg tenker på det.

Vi har jo tross alt 8 mnd å forbedrede oss på fødeselen på (de fleste er ca 4-5 uker på vei når de finner ut at der baby på gang)... Og en kvinnekropp er laget for fødsel påstås det.

Sender over en :klem: og ønske om en fin torsdag!

Ja, hun er en kjempesøt GOklump, tror aldri jeg har sett en nydeligere bebis. :rødme:

Heldigvis at svangerskapet er såpass langt, skulle tro man får tid til å bearbeide en del tanker og følelser i løpet av den tiden. :) Jeg ser også frem til øyblikket når man får bebisen på brystet, må jo være noe av det største man kan oppleve i livet. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmft... Denne boken hadde ikke jeg fått med meg... :sjenert:

Jeg hadde panikk selv for fødsel i starten. Greide ikke lese eller høre om noe som hadde med fødsler å gjøre. Nå, vel, nå tar jeg det helt med ro. Gruer meg ikke i det hele tatt! Det eneste jeg "bekymrer" meg litt for er om jeg vil oppdage at fødselen er i gang eller ei.... :ler:

Men, de fleste sier at jeg garantert kommer til å merke det, så da er det greit :)

Samtidig, du skal gjennom noe millioner av kvinner har gjort før det, og de som hjelper deg har gjort dette maaaaaaange ganger før, så ikke noe å bekymre seg for :klemmer:

Krysser fingrene for at dere slipper å vente alt for lenge på den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmft... Denne boken hadde ikke jeg fått med meg... :sjenert:

Jeg hadde panikk selv for fødsel i starten. Greide ikke lese eller høre om noe som hadde med fødsler å gjøre. Nå, vel, nå tar jeg det helt med ro. Gruer meg ikke i det hele tatt! Det eneste jeg "bekymrer" meg litt for er om jeg vil oppdage at fødselen er i gang eller ei.... :ler:

Men, de fleste sier at jeg garantert kommer til å merke det, så da er det greit :)

Samtidig, du skal gjennom noe millioner av kvinner har gjort før det, og de som hjelper deg har gjort dette maaaaaaange ganger før, så ikke noe å bekymre seg for :klemmer:

Krysser fingrene for at dere slipper å vente alt for lenge på den lille :)

Heisann O'Hara, kjekt å se deg her også! :)

Jeg er absolutt på det stadiet hvor jeg ikke klarer å lese eller se fødsler på TV. Selv det å høre om min svigerinnes fødsel satte meg veldig ut. Jeg antar at tanken modnes underveis.

Jeg tror du vil garantert merke at fødselen er igang, er vel ikke til å ta feil av når vannet går iallefall, fossefall fra de nedre gemakker. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint lite som skjer denne PP også, IKM er på fredda men tror ikke det er noen som har flyttet inn på hybelen, har ikke merket noe romstering iallefall. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt på det stadiet hvor jeg ikke klarer å lese eller se fødsler på TV. Selv det å høre om min svigerinnes fødsel satte meg veldig ut. Jeg antar at tanken modnes underveis.

Det klarte ikke jeg heller, selv ikke langt uti graviditeten klarte jeg å se eller lese om andres fødsler. Men det går seg til etterhvert ja, man modnes og det er som du sier en grunn til at man går i 9 måneder. Og fødsler er ofte arvelig; mammaen min hadde også to raske og greie fødsler og det fikk jo jeg også. Så du kan jo holde deg til den tanken :tommel:

Det kan jo hende det kommer en overraskelse på fredag selvom du ikke kjenner noe på kroppen, men greit å ha forventningene nede ja. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, trenger jo ikke ha noe særlig symptomer for at det skal ha skjedd noe :) Har man :humpe: er jo alltid muligheten der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp ikke unna Tanta denne gang heller, fikk et ublidt møte igår. Hmmm montro om jeg tar for høy leie eller om det er andre forhold ved hybelen som gjør at ingen ser syn på å flytte inn. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp ikke unna Tanta denne gang heller, fikk et ublidt møte igår. Hmmm montro om jeg tar for høy leie eller om det er andre forhold ved hybelen som gjør at ingen ser syn på å flytte inn. :fnise:

:ler: Godt sagt!

Kanksje det er for dårlig markedsføring av ledig hybel, sånn at leieboeren ikke har fått med seg at det er ledig kryp inn hos deg?

:ler:

Skal se tanta holder seg borte ved neste IKM og dere får en skikkelig fin adventsgave! Jeg krysser iallfall fingrene for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp ikke unna Tanta denne gang heller, fikk et ublidt møte igår. Hmmm montro om jeg tar for høy leie eller om det er andre forhold ved hybelen som gjør at ingen ser syn på å flytte inn. :fnise:

:hihi: Ja, det er fortsatt ledig hos meg også, mulig det er litt dårlig marked om dagen altså..

Men adventsspire, det hadde vært hyggelig!!

Ønsker deg en hyggelig dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...