Gå til innhold

Mamma for andre gong :)


silverdoe

Anbefalte innlegg

Trøytt i dag, stod opp 5.50 på tirsdag og 6.10 i går. I dag våkna M kl 5, men sov heldigvis vidare til 7.30. Så fekk eg slumre til 8.30, mannen tok han med seg ut på stova. Var oppe kl 3 i natt også. Og mannen klagar på at han er trøytt. Han fekk sove til 9.30 på tirsdag og 7.30 i går. Og 7.30 i dag. Ingen sympati frå meg.

Og no er han kjempesint på meg. Han var så sint at han rista. Vi held på og skal pusse opp biblioteket, og rommet har vore brukt som lagerrom sidan vi flytta inn. Har tatt ut alt no, det stod berre att to sovesofaer frå 70-talet (fulgte med huset). Eg skulle ned og støvsuge og vaske, slik at M kan krype rundt der utan å bli så skitten. Akkurat då fekk mannen min mld om å måtte gjere noko jobb, men han sa han skulle hjelpe meg med sofaene før han skulle jobbe. Eg sa ok, skal ikkje ta dei åleine. Men han kom aldri, så eg hadde dei ut av vinduet åleine. Gjekk oppatt og då sat han og jobba likevel og hadde ikkje gidda å sagt ifrå. Og vart SÅ SINT på meg då eg sa eg tok dei åleine. Han sa han aldri kan stole på meg og aldri har stolt på meg. Og eg vart sur fordi han laug og sa han skulle jobbe ETTERPÅ, ikkje før. Jaja..

Får sjå korleis dagen blir. No skal vi på søppelfyllinga med dei problematiske sofaene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

:frustrert: Han er jo den som ikke er til å stole på, jeg beklager at jeg ikke kan beskrive mannen din i bedre ord, men det du skriver tyder jo på at han virkelig har store problemer med seg selv. Han var den som stakk av for å jobbe, du gjorde en jobb fordi du ikke ville vente på han.. Skjønner virkelig ikke hva det er å bli sur på (er helt på trynet for å være ærlig)...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Han er jo den som ikke er til å stole på, jeg beklager at jeg ikke kan beskrive mannen din i bedre ord, men det du skriver tyder jo på at han virkelig har store problemer med seg selv. Han var den som stakk av for å jobbe, du gjorde en jobb fordi du ikke ville vente på han.. Skjønner virkelig ikke hva det er å bli sur på (er helt på trynet for å være ærlig)...

:klemmer:

Han vart sint fordi for det første så støtta eg han ikkje når han måtte jobbe, slik som eg sa for eit par dagar sidan (eg vart irritert fordi dei ringer på 4. feriedagen og fordi han har jobba litt kvar dag heilt sidan ferien starta på fredag). Og så for det andre fordi eg sa at eg ikkje skulle røre sofaene, men så gjorde eg det likevel. Altså, eg er ikkje til å stole på.

Og no prata vi saman i stad, og då kjem han med alt anna han tydlegvis er sur på grunn av, f.eks. at eg ikkje trillar innom mor hans når eg er ute på trilletur, eller fordi eg ikkje ville opp og ete middag med mor hans i dag (eg?! Han spurte meg ikkje eingong! Han berre antok!), eller fordi eg syns det var rart av han å bli sint på meg fordi eg skreiv sms i selskapet til søstra hans for nokre mnd sidan, og så sat han og prata i tlf med mammaen sin (som han pratar med minst to gongar kvar dag) i går når vi hadde besøk av søskenbarnet mitt og typen hennar (og eg lurte på kvifor smsskriving var så mykje verre enn tlfprating).

Til slutt ba han meg om å gå. Og eg vurderer sterkt å reise heim til mamma og pappa i helga, og ta med meg M. Vi skal eigentleg på hotellweekend, men kor triveleg blir det?! Han kan ta med mammaen sin, for ho har også lyst (det er sånn møtehelg, altså sånn kristenstevne). Men han kjem til å bli illsint viss eg foreslår det. Vi krangla litt i bilen i stad også, og då vart han så sint at han rista, banna (vi bruker ikkje å banne og eg syns det er ein uting) og nesten såg svart. Det var ikkje så kjekt, eg var nesten redd for at han skulle finne på å vri bilen ut av veibana.

No er han ute og kløyver ved, eg håper han får roa seg litt, men eg er eigentleg heilt knust innvendig. Eg føler at han kun er ute etter grunner til å ta meg, og kun vil krangle med meg. Han finn så mykje feil ved meg, og seier slemme ting (som f.eks. at eg ikkje liker mammaen hans og vil at ho skal dø).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ut som om han har roa seg litt no. Vi har ete middag, og no skal han ta nattastellet på M. Så håper eg M sovner relativt raskt, og at kvelden blir fin, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff... :(:klemmer:

Jeg synes han er fæl med deg noen ganger altså. Skjønner at dere (heldigvis!) har mest gode stunder, men jeg synes det er helt forferdelig å lese om hvor utrooooolig flink han er til å dikte opp feil ved deg og trykke deg ned i søla når han får disse føykene sine :( Det virker jo som han prøver å skjule/dekke over sine feil med å late som om det er du som er synderen. Det var ikke ille at han jobba og droppa å hjelpe deg uten å si fra liksom, det var bare helt utrolig ille at du løfta en sofa selv uten å si fra?! Akkurat som han vil være fus til å si "stoler ikke på deg!" (fordi du lempa ut sofan), før du rekker å bemerke at han ikke kom å hjelpa deg som han sa han skulle. Jeg klarer ikke å se logikken i oppførselen hans jeg :klo:

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke nølt et milli-sekund heller med å reise til mamma og pappa for å ta en pause.

Jeg kommer til å ta meg 1 eller 2 uker på hytta til mamma og pappa i sommer, uten kjæresten. Ikke for at det er en case på gang med krangling eller noe nå, men jeg kjenner rett og slett at jeg har mye lettere for å irritere meg over (ting han ikke gjør) han nå som han er hjemme hver dag. Jeg kjenner jeg dirrer når han ligger videre og drar seg hver morgen mens jeg står opp med knøttet f.eks (har sagt det til han, men akkurat det å stå opp med knøttet er visst veeeeldig grusomt ja :roll: han er jo så trøtt han dakar! For det er sikkert ikke jeg?!). Sånt er ikke sunt i lengden, da smeller det når begeret blir fullt. Da tar jeg heller en time out, så kan vi begge kjenne litt på å savne hverandre.

Jeg synes du skal vise han at du har bein i nesa og si at du finner deg ikke i å bli behandla på en slik måte, du forventer respekt.

(Jeg er heller ikke en person som biter i fra meg, har vel nevnt før at jeg skyr diskusjoner/krangler og gjør det meste for å ivareta husfreden. Men du kommer sikkert på den episoden med den bursdagen.. Da sa jeg han et par sannhetens ord om hva jeg forventa av forholdet vårt og han, og da våkna han litt opp. Han hadde vel aldri trodd at jeg hadde såppass baller til å stille han til veggs, men jeg er glad jeg gjorde det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så vanskelig dette er..Og så tøven mannen din er :klemmer:

Men du burde få han med i parterapi/få han til å gå i terapi alene. For dette kommer ikke til å bli bedre. Erfaringsmessig så blir slikt som dette værre med tiden, men da har du blitt brutt så mye ned allerede at du merker nesten ikke hvor ille det har blitt!

Håper du dro til moren din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar og klemmer begge to!

Eg reiste ikkje heim til mamma og pappa, eg vart med på tur. Vi fekk ordna opp før turen og vi hadde jo ei fin helg saman. Det heng jo alltid ved, i bakhovudet, alle stygge ting han seier til meg, men ja..eg prøver å la det passere.

Men eg føler det ofte er litt sånne småkranglar.. F.eks. i går hadde vi ein liten diskusjon (såklart akkurat då eg nesten hadde sovna..då var det visst passande tidspunkt å ta opp det på) om at mora hans aldri får vere med meg på trilletur. Ho er godt over 80 år og bruker rullator, og sjølv om eg har tenkt mange gongar at eg burde stikke innom eller be ho med på trilletur, så har eg ikkje gjort det. Dårleg svigerdatter, I know. Men samtidig så er desse trilleturane "fristunda" mi, der M sover og eg går i stillhet opp til eit vatn og nedatt. Og eg anar ikkje kor mykje ho klarer, kor langt ho klarer å gå. Og så er jo det det med at ho alltid skal finne noko negativt å seie. Og så må eg prøve å bite det i meg. Og så er jo det det at M bruker å sove på trilleturen, men det er ikkje sikkert han klarer når vi går to saman. Det tek i alle fall lenger tid. Men det nytter ikkje å prøve å forklare det til mannen. I går vart han berre sint og sa at eg hatar ho og eg hadde ei "fuck off"-holdning. Då sa eg klart i frå at eg gadd ikkje diskutere dette viss han skulle begynne å banne og berre snakke dritt. Han meiner i alle fall at eg burde gå trilletur med ho ca 1 gong i veka, i alle fall 1 gong annankvar veke. Eg får begynne etter ferien..

Ellers så er M stort sett ein solstråle! Han tuller masse med oss, leiker titt-titt på eige initiativ, ler masse og skal klatre på alt. Han er kjempeinteressert i bilar som køyrer forbi, smiler masse til framande og skal vere der vi er :) Han er skikkeleg god :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jo HAN ta ansvar for at hele familien skal møtes! :) Greit nok at vi som svigerdøtre ikke har vondt av å ta initiativ til å treffe svigers, men for noen av oss er det ganske energikrevende. Min svigermor sier ikke negative ting, men hun er veldig intens, så jeg foretrekker å treffe svigerfamilien når kjæresten også er med, for da kan jeg "slappe" av litt også, hvis du skjønner. Med tanke på at min kar ikke er noe flinkere med min side av familien, så kan han jo ikke si noe på det!

Samme gjelder jo deg og din mann. Altså at han har ikke rett til å kritisere deg, når han ikke er noe flinkere. I tillegg er det jo han som skaper drama rundt din familie, og sånn sett skaper dårlig stemning. For at familien din har merket hvordan han ofte er sammen med dem, det tviler jeg ikke på.

Ellers koselig å høre om M! :) Så gøy at han leker titt-titt-leken selv! Her har jeg akkurat begynt å leke den, men O synes det er kjempeartig, da. Ler og ler og ler. :) Han fjerner kosen fra hodet sitt selv, da. :jepp:

Men føler du han begynner å komme i sånn seperasjons-angst-alder? Det gjør min i alle fall. Ordet sutring har nådd nye dimensjoner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg tror ikke jeg hadde stått det ut... alle disse filletingene han gjør situasjoner ut av. Hvorfor bruker han ikke å ta henne med på trilleturer selv på fredager da f.eks?

Isåfall er vi dårlige svigerdøttre begge, for jeg går heller ikke tur med svigermor på slep, enda hun bor rett oppi høgget her. Tror aldri vi har trillet sammen faktisk - og jeg har et, tror jeg må si skjeldent, godt forhold til min svigermor. Hun er virkelig verdens beste svigermor og vi trives godt sammen. Likevel så triller jeg selv. Jeg liker også best å være "min egen herre" når vi triller. For det første går jeg ofte ut på sparket, når jeg ser knøttet trenger å sove. Så avtaler om å "trille kl 11.15" hadde jeg ikke maktet mange av.. Dessuten er det jo veldig godt å ta det i sitt eget tempo og bare hvile hjernen ja :)

Ja de begynner å bli morsomme nå :jepp: Var hos legen her om dagen med knøttet, og da satt han og så på alle med store øyne, en etter en, også plutselig tar han ut smokken og smiler til en eldre dame. Hun ble mildt sagt sjarmert, virket nesten som hun kunne tenkt seg å sitte der lengre å vente når hun ble ropt opp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jo HAN ta ansvar for at hele familien skal møtes! :) Greit nok at vi som svigerdøtre ikke har vondt av å ta initiativ til å treffe svigers, men for noen av oss er det ganske energikrevende. Min svigermor sier ikke negative ting, men hun er veldig intens, så jeg foretrekker å treffe svigerfamilien når kjæresten også er med, for da kan jeg "slappe" av litt også, hvis du skjønner. Med tanke på at min kar ikke er noe flinkere med min side av familien, så kan han jo ikke si noe på det!

Samme gjelder jo deg og din mann. Altså at han har ikke rett til å kritisere deg, når han ikke er noe flinkere. I tillegg er det jo han som skaper drama rundt din familie, og sånn sett skaper dårlig stemning. For at familien din har merket hvordan han ofte er sammen med dem, det tviler jeg ikke på.

Ellers koselig å høre om M! :) Så gøy at han leker titt-titt-leken selv! Her har jeg akkurat begynt å leke den, men O synes det er kjempeartig, da. Ler og ler og ler. :) Han fjerner kosen fra hodet sitt selv, da. :jepp:

Men føler du han begynner å komme i sånn seperasjons-angst-alder? Det gjør min i alle fall. Ordet sutring har nådd nye dimensjoner :fnise:

Ja, eg også liker best å besøke svigermor når han er med. For all del, ho er hyggeleg. Men det blir veldig intenst og ja..det er litt vanskeleg å beskrive, men det er bestandig eit eller anna vi gjer feil. Enten er lua feil, eller vi leiker for voldsomt, eller vi må passe på at maten ikkje er for varm, eller passe på trekken, eller ikkje la han stå i sofaen (sjølv om vi held han) etc. etc. Skjønner..? Og så var jo det det med at ho indirekte sa at eg var skyld i ma-en eg hadde første graviditet.. Men som sagt, hyggeleg dame og alt det der, men eg liker best når mannen er med! (Og det var ikkje snakk om at han skulle besøke MIN familie ein gong i veka, då eg foreslo det.. neinei..) Men no er det ordna altså, vi skal gå trilletur alle saman ilag ;)

Det var litt artig det der titt-titt-greiene, for M låg på golvet og kravla og mannen sat i sofaen. Eg sat i ein skinnstol, og så dukka M opp bak der og kika på mannen min. Då sa mannen min titt-titt og M lo og kravla bak stolen igjen. Etter nokre sekund titta han fram igjen, mannen min sa titt-titt, M lo og kravla bak stolen igjen. Og sånn gjorde han det eit par gongar til :) Søtt! :rodmer:

M er litt sånn at han skal vere saman med oss mest mogeleg. Skjønner jo det, såklart ;) Han kan leike seg fint på golvet, men han ender alltid opp der eg er, enten i sofaen eller på kjøkkenet eller ved stovebordet. Eg prøver å unngå kjøkkenet da, for han skal alltid grise i vannskåla til katten vår :fnise: Sit eg ved pc-en, så bruker han å kravle rundt føtene mine og vil opp, og når han har fått komt opp, så vil han aller helst at eg skal ned på golvet og leike saman med han :) Han har heldigvis ikkje begynt så voldsomt med hyling og grining enda, men han kan sutre litt viss vi går frå han.

Jeg må innrømme at jeg tror ikke jeg hadde stått det ut... alle disse filletingene han gjør situasjoner ut av. Hvorfor bruker han ikke å ta henne med på trilleturer selv på fredager da f.eks?

Isåfall er vi dårlige svigerdøttre begge, for jeg går heller ikke tur med svigermor på slep, enda hun bor rett oppi høgget her. Tror aldri vi har trillet sammen faktisk - og jeg har et, tror jeg må si skjeldent, godt forhold til min svigermor. Hun er virkelig verdens beste svigermor og vi trives godt sammen. Likevel så triller jeg selv. Jeg liker også best å være "min egen herre" når vi triller. For det første går jeg ofte ut på sparket, når jeg ser knøttet trenger å sove. Så avtaler om å "trille kl 11.15" hadde jeg ikke maktet mange av.. Dessuten er det jo veldig godt å ta det i sitt eget tempo og bare hvile hjernen ja :)

Ja de begynner å bli morsomme nå :jepp: Var hos legen her om dagen med knøttet, og da satt han og så på alle med store øyne, en etter en, også plutselig tar han ut smokken og smiler til en eldre dame. Hun ble mildt sagt sjarmert, virket nesten som hun kunne tenkt seg å sitte der lengre å vente når hun ble ropt opp :fnise:

Eg syns fredagar var eit godt forslag, så det foreslo eg faktisk for mannen min! Sa det veldig fint og forsiktig, at eg hadde tenkt litt på det med trilleturane og at kanskje vi kunne gått på fredagar, for då fekk ho gå saman med alle tre, og det ville jo vere kjekt for ho :) Og då får vi ein trilletur på fredagar også. Og det gjekk han med på! :tommelsmil: Så no håper eg at vi snart er tomme for ting å krangle om.. :sjenert:

Eg kan heller ikkje planlegge noko trilletur, for den kjem når M er klar for å sove. Og det kan variere voldsomt, alt etter når han våkner. Så eg kunne heller ikkje sagt f.eks. kl 10, for det er slett ikkje sikkert det hadde passa. Og svigermor treng meir enn nokre få minutt på å gjere seg klar. Ein gong (då ho framleis køyrde bil) skulle ho hente meg "straks"..det tok ein time :fnise:

Sjarmerande knøtt du har da! M smiler også heldigvis til dei aller fleste! Eg blir jo alltid varm i hjertet når han serverer eit av sjarmørsmila sine til gamle damer som vil kike på han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er det straks leggetid for M. Håper han sover like godt som i går. Då fekk han graut kl 18 og sov frå 19.30 til 2.30 :) Fekk graut kl 18 i dag også, i håp om gjentakelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt tid å få lagt M i dag, men no trur eg han sover. Han måtte få ei flaske Nan. Håper han sover godt og lenge no :)

Eg anar ikkje om det er normalt, men M er altså så urolig i beina når han ligg og ammer. Han sparkar og sparkar, og viss beina kviler mot veggen (han ligg jo bakover under armhola mi) så sparkar og skrapar han i veggen. Han har alltid gjort slik da, men eg veit ikkje om det er ei uvane eller om nokre babyar berre gjer sånn.. Når vi ligg og skal kose også, så ligg han og småsparker mot magen min heilt til han sovner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det kan O gjøre også :) Men bare i starten da, etter hvert roer han seg ned. Her går vi nok inn i en ny periode med vanskelig legging virker det som. Tre kvelder på rad har han vært i seng først klokken åtte. Menmen..Gikk jo over sist gang.. ;)

Får håpe natten din blir flott. :) Håper på det samme her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knøttet også ;) føttene går som propeller noen ganger!

Også har han bestandig "klødd" meg i siden med fingrene når han ammes (med den armen som ligger nederst/rundt meg - jeg ammer i den "vanlige" stillingen). Og den andre hånda bruker han til å stryke og klappe på meg med, evt pjuske med (eller lugge!) håret mitt :gjeiper: Nå er det jo ikke så mye amming for tiden her da.. Savner det litt merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja det er koselig når de pjusker..Men ikke fullt så koselig når han klorer, kliper og slår :fnise: Men når han pjusker og stryker er det veeeldig koselig, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja det er koselig når de pjusker..Men ikke fullt så koselig når han klorer, kliper og slår :fnise: Men når han pjusker og stryker er det veeeldig koselig, ja. :)

Hehe, de er litt uforutsigbare - jeg fikk meg en finger langt inn i øyekroken senest i kveld :fnise:

Vi lå på dobbeltsenga ansikt til ansikt og bare kosa/sang litt før han skulle legge seg. Han lå og tok forsiiiiiiktig på øyevippene mine. Deretter var det munnen som skulle undersøkes..også ble han nok litt ivrig, for plutselig dæljer han hånda og fingrene inn i øyet mitt. Jeg ante jo fred og ingen fare der han lå så bedagelig og studerte ansiktet mitt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høyre at det ikkje berre er M som har litt urolige bein ;) Og kjenner meg godt igjen i all kosinga, strykinga, lugginga etc :gjeiper: M bruker den ledige handa til å gripe fatt i det meste..han stryk seg over augene og kooooser, eller dreg i dyna, håret mitt eller puppen. Han bruker å ta eit GODT tak i puppen og gjerne dra brystvorta ut av munnen, fleire gonger.. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stod M opp tiiiidleg, kl 5.10..snork! Trur eigentleg at han ikkje var ferdigsove, for han virka trøtt ut og var litt grinete fram til første lur kl 7. Sov frå 7 til 9, då benytta eg også anledninga til å sove ;) Tredje luren vart litt seint, men han måtte ha ein lur til.. Då sov vi saman frå ca 16 til 17.30, det var litt for lenge.

Så no held mannen på å ta nattastellet, 1,5 time etter skjema. Håper han sovner fort og gæli, for vi skal ha taco så snart han har lagt seg ;) Han har fått ein god porsjon graut, så eg håper han sover godt i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silverdoe :)

Gratulerer med 8 mnd :D

Vil bare si at jeg syns IKKE oppførselen til mannen din er akseptabel!!! Syns du virker alt for snill. Du bør ikke akseptere at han kaller deg stygge ting. Virker jo som om det skjer gang på gang. Og så er det heller ikke ditt ansvar å ta med svigermor på trilletur, syns jeg da. Han kan vell ta henne med han og??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...