Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

~lillefot~

Anbefalte innlegg

Tusen takk, Vingle :)

Mannen her i gården tenkte på Skipper'n første gang han hørte navnet, men så påpekte jeg at det ikke var samme navnet ;)

Selvfølgelig kan du det, Kenghuru :) sender deg en PM, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen her i gården tenkte på Skipper'n første gang han hørte navnet, men så påpekte jeg at det ikke var samme navnet ;)

Ja, det er sant! Men det er jo bare søtt med den assosiasjonen, spør du meg ;)

Når vi er inne på tegneseriereferanser: Vi var innom Ariel som jentenavn vi, synes det er veldig fint navn, men man kommer liksom ikke unna å tenke på Den Lille Havfruen (som jeg faktisk ikke har sett, tro det eller ei), og folk må jo tro vi er ihuga fans :eeeh: Så der følte jeg assosiasjonen ble litt vel sterk (forbi det punktet hvor det bare er litt søtt...), så vi har gått vekk fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrig på navn jeg også :jepp:

Ene niesen min har nederlandsk far, og når hun skulle få sitt navn var det enkelte begrensninger på hvilke navn som kunne brukes og ikke, da norske navn betydde noe helt annet på nederlandsk.

Navnet hennes er et nederlandsk navn, og alle synes det var kjempe flott. Når hun begynte på barnehage og skole hadde nekelte av de ansatte vanskelig å uttale navnet rett, da de la hovedfokus på en bokstav som vansligvis ikke blir uttalt. Men etter litt veiledning fra foreldre, familie og henne selv klarte de rimelig raskt å lære seg den riktige uttalen :)

Så jeg synes at dere skal gå for det navnet dere ønsker, og ikke bry seg om hva de rundt måtte mene. Så lenge du og mannen er fornøyd, og hun passer til navnet når hun kommer så er det ikke noe som skulle stå i veien for å vege det :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vingle:

Ariel har jeg sett på en barnevogn engang, ellers har jeg ikke hørt om noen som heter det. Vi tenkte på Aurora en stund, men det er blitt så vanlig...Så synes jeg Trinelise og Tomine er fine navn :rodmer:

Småkjekset:

Navnet er bestemt, så ingenting kan få oss til å forandre mening :rodmer: Sender deg PM, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Aurora har blitt veldig vanlig. Jeg liker Tomine, men ikke mannen... Ingen av oss er egentlig noe særlig fan av jentenavn som er avledet av/høres ut som det er avledet av guttenavn, (Tom --> Tomine, Alf --> Alfhild osv.), men for min del er Tomine et unntak. Men navnet mitt slutter på -ine, så jeg vil helst ikke ha et -ine-navn på datteren min, synes det blir litt for likt... :sjenert:

En annen ting om Ariel: vaskepulver! Vanskelig altså :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Småkjekset :rodmer:

Vingle:

Jeg er helt enig med deg når det gjelder jentenavn som likner guttenavn; men Tomine er jo såååå fint :hjerte: Tror du må bearbeide mannen litt mer ;)

Hva med Maren? Ganske vanlig, kanskje, men tror ikke det er så mange babyer som heter det i dag... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag, men jeg er redd det har blitt vurdert og forkastet desverre :sjenert:

Jeg synes det er et pent navn, men sånn jeg ser det er det et lite uttale-"problem" - sier man MaRen eller Ma'arn? Samme som med Karen - KaRen eller Ka'arn? På min dialekt sier man vanligvis det sistnevnte nemlig, og jeg klarer ikke slutte å irritere meg over sånne enorme forskjeller i skrivemåte og uttale... :gjeiper:

Vi har et lite knippe med jentenavn vi smaker på, men ingen av dem har blitt noen klar favoritt ennå:

Tiril, Tilde, Sanna, Isabell og Lilly.

Andre navn jeg liker er :

Oda, Lotte, Hanna, Olivia, Nora, Hedda, Sofia, Camilla, Jenny

(stort sett "for vanlige")

og

Tinde, Ariel, Filippa, Lilje

(synes kanskje de er litt for spesielle)

Phu! Det skal ikke være lett... (og jeg kaller meg ikke "vingle" for ingenting!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, glemte å skrive ferdig innlegget mitt... Flotte navn, lillefot! :rodmer:

Jeg liker den type navn, de faller jo i litt samme kategori som Murmelen sitt; gammelt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....nei, det skal ikke være lett :sjenert:

Hva med Amelie, Emelia, Ada, Frida, Vilje, Erle (det synes jeg er veldig fint, men mannen synes det var for likt perle) - dessuten synes jeg man skal uttale det Æ'le :)

Eller: Iril :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vingle: Foreslår at dere kaller henne Iril om det blir ei jente. Det er kort og uvanlig, men ikke for sært. Perfekt! :nigo:

Hihi, kanskje det ;) Vi har jo vurdert å sette en T foran :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns dere har funnet et nydelig navn til prinsessa i magen! Det er orginalt, unikt men ikke for tungt og heller ikke umulig å utale! Også er det kos med oppkalling! Som andre har vært innom skal dere ikke bry dere om det andre mener dersom dere syns navnet er perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg lest igjennom hele dagboka! Synd jeg gikk inn på graviditetsdagbøker så sent.. Har vært morsomt å lese :jepp: Og jeg ble veldig nysgjerrig på navet på slutten :sjenert:

Merker jeg blir litt babysjuk når jeg leser altdette. Lurer så på hvordan det er å gå gravid! Må være utrolig spennende :rodmer:

Jeg følger spent med videre ihvertfall :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg velger å tro at jeg ikke får regning. Dersom jeg gjør det skal de få den i retur :sjarmor:

Vil gjerne vite navnet jeg og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos jordmor igjen :jepp:

Alt var i skjønneste orden, og snuppa hadde selvfølgelig ikke festet seg, akkurat som jeg visste. Men: Jordmor hadde sitt svare leven med å finne ut hvilket leie snuppa lå i. Jeg fortalte om da hun snudde seg for noen uker siden, og at jeg nå ikke hadde peiling på hvordan hun lå. Jordmor måtte kjenne flere ganger på magen, og hun sa flere ganger "nei, vent litt nå...hva er det jeg har tak i her...?" :fnise: Men hun fant tilslutt ut at hun ligger i hodeleie, heldigvis. Hun har tydeligvis plass nok inni der enda (i hvertfall synes hun det selv), så mye som hun turner. Jeg synes ikke hun har så god plass, men hva er vel vitsen med å høre på mamman sin :sukk:

Nå er jeg ganske øm nederst i magen, for jordmor måtte kjenne ganske hardt for å være sikker. Stakkars snuppa; hun er helt frustrert inni magen nå: hun mistet nok skjønnhetssøvnen sin stakkar :rodmer:

Og vet dere hva jordmor kunne fortelle? At de har hatt første vannfødsel på sykehuset her nå! :) Det var visstnok ikke alle jordmødrene som var komfortable med dette enda, så de tilbydde det ikke, men man kunne spørre om det var muligheter for det når man ankommer sykehuset :)

Vi snakket en del om fødsel i dag også, og som jeg sa til jordmor, så vil jeg ikke være for bastant når det gjelder hva jeg ønsker meg. Jeg tror jeg har lyst å ligge i vann eller evt. bruke prekestol så mye som mulig, men det kan jo hende at jeg har så vondt at jeg ikke får til noenting når det kommer til stykket. Så vi får se...

Soenes, :velkommen: skal du være.

Så koselig at du har lest gjennom hele boken min :)

Jeg er veldig nøye på hvem jeg deler informasjon med her inne, så jeg håper ikke du tar det ille opp at jeg velger å vente med å fortelle navnet til snuppa vår til deg. Jeg vil gjerne bli bedre kjent med deg først. Håper på forståelse for det. :sjenert:

Tusle-mor: PM sendes nuh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vet dere hva jordmor kunne fortelle? At de har hatt første vannfødsel på sykehuset her nå! :) Det var visstnok ikke alle jordmødrene som var komfortable med dette enda, så de tilbydde det ikke, men man kunne spørre om det var muligheter for det når man ankommer sykehuset :)

Åh, nå blei jeg skikkelig glad :hoppe: For neste barnet vårt blir antakeligvis født på det sykehuset, og jeg har vært fryktelig engstelig for at jeg ikke får føde i vann neste gang, for jeg kan ikke tenke meg noe annet enn det nå! Og til jeg skal ha neste barn er de sikkert blitt veeldig komfortable med det ;):fnise:

Jeg anbefaler badekar som smertelindring på det varmeste ihvertfall!! :)

Så godt at alt stod bra til med snuppa di, og at hun ihvertfall ligger riktig vei! :jepp: Hun har fortsatt god tid til å feste seg, og ikke alle fester seg før fødsel, uten at det har noe å si :)

Ha en fortsatt fin dag snuppa :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du får føde i vann da, Lillefot :hoppe:

Jeg gjør jo ikke det uansett, på grunn av vekten min, men jeg vil gjerne bruke vann som smertelindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...