MonThe Skrevet 12. februar 2011 #681 Skrevet 12. februar 2011 Så bra dere ble "enige" om lekegrinda God lørdag
hegejenta30 Skrevet 13. februar 2011 #682 Skrevet 13. februar 2011 Du verden som dere fikk shoppet forrige dagen! De er rare på alle måter disse mennene våre! Her blir det mest sannsynlig en hvit tripp-trapp stol da mannen har fått inn noen på lager på jobben. (Oppkjøp av et annet firma som har medført at de plutselig har vogner og div på lager - litt rart når de egentlig selger datautstyr ) Viktigste for min mann er at en sånn stol ikke er malt i knall farger! Og der er jeg forsåvidt enig. Håper du hadde en fin lørdagskveld!
~lillefot~ Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #683 Skrevet 13. februar 2011 Nå ligger Lille Lo i magen og hikker fælt. Bein og armer går i alle retninger, og jeg tror hun har snudd seg igjen. Hikkingen kommer i hvertfall fra venstre side av magen, litt på skrå nedenfor navlen. Jeg er veldig glad for at jeg har ei snuppe som har vært såpass aktiv hele veien, men det er noen som sier at man da får en turbo-unge når den er født. Det blir jo spennende å se. I går pakket jeg snuppas fødebag. Vi skal bo på barselhotell, så vi må ha med egne klær. Pakket selvfølgelig ned hentesettet, samt 4 bodyer og 4 bukser. Vet ikke om det er nok, men... Pakket både str. 50 og 56, sånn i tilfellet. La også oppi en' ekstra lue og ett ekstra par votter og sokker. Noe mer jeg bør tenke på til hennes bag? Har ikke giddet å pakke min egen enda. Har bare lagt frem 3 boksere, 3 sokker, 2 ammebh'er og 2 ammesingletter. Har ikke kommet lengre enn det. __________________________________________________________________ I dag blir det bare slaraffendag. Har ingenting på tapeten, og skal bare kose meg:) Ha en fin søndag jenter (husk: det er morsdag i dag )
~lillefot~ Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #684 Skrevet 13. februar 2011 Hey; jeg er jo HØYGRAVID, jo!
Gjest kenghuru Skrevet 13. februar 2011 #685 Skrevet 13. februar 2011 Gratulerer som høygravid Så bra at snuppa har snudd seg nedover igjen Er veldig ofte nederst på venstre side av magen nedenfor navelen lille gutt her driver å hikker om dagen hvor han så presser litt ekstra i bekkenet mitt, så høres veldig likt ut på deg Har jo ingen "fasit" på bagen, men jeg har faktisk funnet frem akkurat det samme til meg som du har til deg (+ en deilig og litt vid joggebukse + en innejakke), og nesten det samme til babyn...bare et par bodyr mindre, men det er nå meg Bare husk ammeinnlegg til deg selv Og alle andre sånne praktiske ting da...kamera, lader etc etc Jeg tenker nå at er det noe jeg mangler så enten får vi tak i det på sykehuset, noen kan dra å handle eller kjæresten kan stikke hjem å hente Ha en super slaraffendag:) Neste år er det vi som blir feiret på morsdagen...tenk det du
hegejenta30 Skrevet 13. februar 2011 #686 Skrevet 13. februar 2011 Gratulerer så mye som HØYGRAVID Kos deg masse med lat søndag!
Tusle Skrevet 13. februar 2011 #687 Skrevet 13. februar 2011 Høygravid Jeg har pakket cirka det samme til marsipanen. Tok med klorevotter og, sånn i tilfelle...
Gjest ~Milla~ Skrevet 13. februar 2011 #688 Skrevet 13. februar 2011 Høygravid Sier det samme som Tusle, vi har også pakket et par klorevotter, de fra H&M. Kjekt å ha
~lillefot~ Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #689 Skrevet 13. februar 2011 Ja, det er klorevotter jeg har pakket ned Kjøpte dem på H&M jeg også Jeg pakket ned noen få bleier i str. 1 og 2 også, selv om jeg tror vi får det på sykehuset... I kveld har mannen og jeg montert Tripp Trapp stolen, med Newborn kittet på: så utrolig skjønn Jeg har også heklet litt; har en god del igjen på bestemorrute-teppet til snuppa. Jeg så på Pirates of the Caribbean samtidig, så da går det jo litt fortere unna. Tenk at helgen allerede er over, og vi tar fatt på en ny uke - ikke rart svangerskapene våre går fort (det føles i hvertfall sånn når man ser tilbake på dem).
Tusle Skrevet 14. februar 2011 #690 Skrevet 14. februar 2011 Nei, jeg syns det riktig freser av gårde, selvom jeg merker at det går litt saktere nå, men det er ikke fordi jeg er lei, men så veldig spent Go' mandag, Lillefot
~lillefot~ Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #691 Skrevet 14. februar 2011 35 uker Om mor: Magen din er nå på noe av det høyeste nivået i svangerskapet. Sparkene kan være jevne på akkurat samme stedet, så det føles som gnagsår på ribbeina. Noen barn fyller aldri ut lengden av magen og gir ikke moren slike plager. Nå er som regel livmoren på sitt aller høyeste og det er ganske vanskelig å puste dypt ned i lungene. Trøsten er at livmoren snart synker ned i bekkenet. På en førstegangsfødende er det normalt at hodet snart fester seg nå. Hos deg som har født tidligere er det litt bedre plass i bekkenet så det er ikke sikkert at hodet fester seg i det hele tatt før fødselen. Hodet kan allikevel gå ganske langt ned i bekkenet slik at du kan føle et ganske kraftig press ned mot skjeden. Jeg har hørt flere si at det er akkurat som om de sitter på hodet til barnet. Vær ikke bekymret: Hodet ligger meget godt beskyttet nede i bekkenet! Det gjør ikke så mye om baby blir født nå, de greier seg bra, men vil kanskje trenge litt ekstra tid på barsel fordi de ofte ikke er så flinke til å suge fra brystet. Babyen selv setter i gang en beskyttelse mot farlige stoffer som kan komme ned i luftveiene og væske som har vært nede i lungene (fostervann) blir absorbert. Lungenes kapasitet for utveksling av gass øker dramatisk, slik at babyen får max utbytte av surstoffet som den puster inn. Som tidligere nevnt har også fosteret en økt evne til å frakte surstoff med de røde blodlegemene, dette varer også den første tiden etter fødselen. Leveren er oftere litt umoden og sjansen for at de får litt gulsott og må lysbehandles er større. Babyen vil regnes som for tidlig født og det vil derfor være en barnelege til stede ved fødselen, sånn for sikkerhetsskyld. Nå er barnet i uke 33: Kan skille lys fra mørke og trekker fort en fot til seg hvis du prøver å kile det. Prøv å kommunisere med det, du blir nok overrasket over hvor god kontakt du kan få med det. Babyen veier nå i gjennomsnitt 2500 gram og er cirka 42 centimeter lang.
Spatula Skrevet 14. februar 2011 #694 Skrevet 14. februar 2011 Jeg vet ikke om du har pakket det ned, men jeg ville ha innvestert i noen gode ullbodyer her og ullbokser evt heldrakter, for da holder babyen seg god å varm ulla regulerer selv varmen slik at den lille har det godt Jeg fikk iallefall ikke nok av ull når vi var på sykehuset Det kan også være lurt å pakke med store bind, og mykt toalettpapir Håper du hadde en fin morsdag i går, lillefot - man er mamma selv om man har babyen på innsiden også
Gjest Iril Skrevet 14. februar 2011 #695 Skrevet 14. februar 2011 Vi brukte faktisk bare ullbodyer og ullbukser på sykehuset, det er ganske varmt der. Om natten sov han i bare ullbody. Hadde med oss masse klær vi ikke brukte, til neste pakker jeg bare noen ullbodyer og et ullteppe, tror jeg.
hegejenta30 Skrevet 14. februar 2011 #696 Skrevet 14. februar 2011 35 uker Her var mange gode tips til hva ta med i bagen til føden/barselhotellet! Får vel snart begynne å skrive opp en liten liste over hva jeg skal ha med også... er jo tross alt ikke så lenge til... til deg!
~lillefot~ Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #699 Skrevet 14. februar 2011 Takk for tips, jenter Jeg hadde pakket ned en' ullbody og en' ullstrømpebukse, for det var alt jeg hadde, men så fikk vi en' ullbody til av svigermor på lørdag, så da skal jeg pakke ned den også. Da har vi ikke mer ull foreløpig (i så små størrelser). Men vi har et ullteppe som mamma har strikket, så vi kan jo ta med det, samt noen vanlige bomullsbodyer/sparkebukser. Bind og dopapir er også notert
Tusle Skrevet 15. februar 2011 #700 Skrevet 15. februar 2011 Ull ja, det skal jeg pakke ned også, har jeg faktisk ikke tenkt på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå