Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ææææ, nå ble jeg stresset :daane: :

ei klassevenninne av meg hadde termin 10. februar, men så på FB nå at hun fikk babyen på onsdag eller torsdag. Det er 2 uker før tiden, det...

Lover å oppdatere på lasagne-fronten ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Milla~
Skrevet

Nettopp sånn jeg også tenker ;)

Tenk om hun kommer før... man vet aldri.

Skrevet

Milla: mamma fødte alle sine 3 barn for tidlig (jeg kom 1 mnd. for tidlig) så jeg tror jeg pakker den fødebagen om ikke så veldig mange ukene, jeg...

Lasagne-oppdatering:

Mannen går på ketolyse-kuren nå (han har gått på den før også), begynte rett etter nyttår. I dag lagde han altså lasagne uten pastaplater, men heller med squash. Jeg merket nesten ikke forskjell, jeg. Squash smaker jo ingenting, og jeg synes konsistensen var mer eller mindre den samme. Så det anbefales å prøve, for de som er lystne på det :)

Jeg har sovnet to ganger mens jeg har sett på film nå, så jeg tror dagen har tatt skikkelig på. Kan ikke huske sist jeg var sliten. Snuppa ligger og hikker i magen for 3. gang i dag, koselig :rodmer:

God natt, jenter, sov godt :natti:

Skrevet

F***, nå er jeg dritt lei av at dette forumet er nede til stadighet! :nei:

Flere ganger har jeg skrevet ting i det siste, og når jeg trykker på *post*, får jeg opp den hersens feilmeldingen :regler:

Det jeg skulle si, var: Da vi jentene var på Vero Moda i går, falt vi for en topp begge to. Jeg har sett på den før, men slått den fra meg, siden den uansett ikke passer nå. Men jeg lurer på om jeg ikke skal kjøpe den allikevel...bare satse på at en størrelse passer. Det er den her, New Brenda, i hvit: http://veromoda.bestsellershop.com/NO/overdeler/new-brenda-l-s-top/374310

Nå har mannen og jeg akkurat kommet hjem fra en liten gåtur - jeg havner jo 10 meter bak ham stadig vekk, merker at det begynner å bli tungt dette :gjeiper:

Har ei veldig aktiv frøken i magen i dag, som liker å presse seg lengst mulig oppi ribbeinet. Gjerne sparke litt oppi der også :gjeiper: Når hun kommer ut, skal hun få høre for en ramp hun har vært. Neida - hun får lov til å turne så mye hun bare vil :rodmer:

Skrevet

Hi hi, nå har mannen tatt fine gravidebilder av meg :rodmer:

Eller, dvs., jeg har ikke sett gjennom dem enda, men regner med at det i hvertfall er ett der som er bra. Hvis ikke så blir jo alt mye bedre i svart/hvitt-utgave :) Gleder meg til å se gjennom dem etterhvert :)

Etterpå ble det litt :sengekos::blush:

Men jeg klarte å få krampe i begge beina, da, så det passet jo fint... Tror nok vi får fortsette med de alternative metodene fra nå av, ja...

Men jeg har ikke kjent noen kynnere nå etterpå, og det er jo bra - var litt redd for det. Og prinsessa er våken som alltid før :)

Skulle forresten gjerne ha lagt ut magebilder av meg her, sånn som dere andre gjør, men er litt skeptisk. Tusle-mor har forklart meg hvordan man gjør det, men jeg liker ikke helt tanken på å ha bilder av meg selv på nettet... Kan hvem som helst se dem, da? Enn om jeg sletter dem etterpå, da?

Må bare legge til at denne smileyen var kul; er den ny?

:rasende:

Skrevet

Alle kan se bildene om du legger de ut her ja.

Skrevet

Så kjekt at mannen kunne stille som fotograf! Håper bildene er bra! Koselig å ha sånt i baby-albummet og kanskje i ramme på stua.

Håper du får en fin mandag!

:klemmer:

Skrevet

Hurra for 33 uker :)

Orker nesten ikke å juble for det engang...

Jeg har vært oppe store deler av natten pga. sinnsyke smerter "baki der". Det begynte i går ettermiddag, og jeg klarer nesten ikke å sitte, gå eller ligge. Skal ringe legen etterpå, for jeg vil vite om det er verkebyll eller hemoroider. Har vært på gråten flere ganger, det er så vondt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :(

:cry3: :cry:

PS: er det når man har 40 dager igjen til termin at man er høygravid, eller hvordan er det?

Skrevet

Uff, det høres ikke godt ut :tristbla:

Håper du finnet ut ha det er, slik at det kanskje går an å gjøre noe med det :troest:

Ooog, :strix: for 33 uker!!! :strix:

Skrevet

Jeg skal til legen kl. 14.30, så hun kunne ta en rask titt. Egentlig hadde de ikke tid til meg i det hele tatt, men hun hørte hvor vondt jeg hadde det, så hun skulle ta meg inn. Min egen fastlege hadde ikke tid...

Har smurt med zinksalve nå - bra jeg har handlet inn til babyen alt :)

Skrevet

Det hørtes ikke noe godt ut i det hele tatt!

Håper virkelig at det går over fort etter at legen har tatt en rask titt på det!

:hoppe: for 33 uker og :strix: for snart høygravid!

Gjest ~Milla~
Skrevet

Uff, det hørtes ikke godt ut.

Fant de ut hva det skyldes? :klem:

Skrevet

Det er en hemoroide (skrives det sånn?) som er veldig stor, og der blodet har koagulert seg. Jeg fikk resept på scheriproct og xylocain gel som jeg skal ta frem til torsdag. Hvis ikke dette hjelper, må jeg på sykehuset for å få tømt den. Legen ringte opp på sykehuset med en' gang hun hadde sett på meg; hun likte ikke den styggedommen der, nei. De ville at jeg skulle prøve med gel og salve først, siden det er fare for infeksjoner når man stikker hull på dem.

Jeg hørte legen si i telefonen "ja, hun skal jo føde og presse og sånn, og hun kan jo ikke ha den der da - hun klarer jo ikke å sitte".

Ting ble litt mer virkelige da, ja...nå er det i hvertfall ikke lenge igjen...! :sjokkert:

Jeg håper ingen av dere andre jentene får noe i nærheten av det her, for det er vanvittig vondt, og utrolig ydmykende. Ikke noe gøy å måtte gå til legen med noe sånt, nei. Mannen lurte på om han skulle begynne å kalle meg Pingu, for jeg går visst som en pingvin :eeeh:

Jeg har fått et nytt syn på mannen etter at jeg ble gravid. Jeg hadde aldri trodd at han skulle være så støttende og forståelsesfull oppi alt dette. I dag tok han hjemmekontor slik at han kunne kjøre meg til legen, og blir derfor sittende med jobb nå utover kvelden. Alt for å hjelpe meg. Ikke hadde jeg bedt ham om det heller, han var bare hjemme da jeg stod opp i dag, og sa at han skulle passe på meg :rodmer: Skulle ønske det var noe jeg kunne gi ham som en takk for at han er den han er.

Nå skal jeg ta en dusj, prøve ut de fine salvene jeg har fått, varme meg tacorester fra i går og legge meg ned og se film. Jeg fortjener det nå :jepp:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Uff, ikke godt. Krysser fingrene for at det hjelper :jepp:

Skrevet

Jeg lurer på om slimproppen kan ha begynt å gå, jeg...

I går kveld etter jeg hadde vært på toalettet, kom det en del gulaktig slim på papiret (sorry detaljer). Jeg stusset litt, men tenkte som så at vi hadde jo :sengekos: så det kunne være derfor.

Nå i kveld skjedde det igjen, enda mer denne gangen. Jeg ba mannen sjekke på nettet over hvor tidlig dette kunne skje, og han fant bl.a. ut at for noen kunne den gå så tidlig som 2 mnd. før, men at slimet fornyer seg hele tiden, så den kunne gå flere ganger.

Synes dette var litt spennende i grunnen...

Gjest ~Milla~
Skrevet

Spennende! Slimproppen kan fornye seg, stemmer det.. så satser på den fortsetter med det hos deg litt til ;) Du kjenner ikke noe andre murringer osv da?

Skrevet

Nei, ingen murringer - hvertfall ikke sånn jeg tror de skal kjennes ut. :vetikke:

Men jeg merker snuppa lengre nedi bekkenet, åsså stikker det litt av og til. Kom mer slim når jeg var på do igjen i stad.

Leste også en eller annen plass at deler av slimproppen kunne gå hvis man hadde hatt kynnere i løpet av de siste dagene (check) eller sex (check).

Men ja, ser helst at hun i hvertfall holder seg der inne i en' mnd. til :jepp:

Skrevet

Håper tulla holder seg inne så lenge som mulig ja - Tror ikke det er særlig stas med premature barn.

Håper salvene hjelper på plagen bak.

:klemmer: til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...