Tusle Skrevet 24. januar 2011 #561 Skrevet 24. januar 2011 Hun regner alltid en dag mer enn meg også. Jeg har ikke tenkt så mye over det, men Godt at alt står bra til, men kjedelig med det ribbeinet ditt. Jeg har ingen smerter når babyen beveger seg, men jeg er jo lang, og antar at det er mere plass å gå på da
Gjest Iril Skrevet 24. januar 2011 #562 Skrevet 24. januar 2011 Terminen er jo den samme uansett, så det har jo faktisk ingenting å si, ikke i forhold til permisjon heller.
vingle Skrevet 24. januar 2011 #563 Skrevet 24. januar 2011 (endret) Vingle: Veldig koselig å høre fra deg igjen Hurra for 32 uker! Dere får finne på alternative metoder fra nå av Jup, vi får gjøre det. Det er i hvert fall slutt på at han kommer inni meg (beklager hvis det var Too Much Information... ) for en stund! Det skjedde nemlig sist han gjorde det også, men denne gangen var det helt ekstremt. Hadde kynnere på ca. 1 minutt hvert 5. minutt i flere timer Sovna ikke før i 3-tida på natta. Men det er mye annet gøy man kan finne på da, så vi gir oss nok ikke nei Snuppa er veldig aktiv i dag. Hun har fått en favoritt-sparke-plass, og det er selvfølgelig på det vonde ribbeinet mitt. Jeg begynner nesten å grine når hun sparker der. Har spurt henne om hun kan flytte foten over til det andre ribbeinet i stedet, men nei... Men, så lenge hun har det bra, skal jeg ikke klage (så mye...) Uff det hørtes ikke godt ut! Ribbeina mine får også gjennomgå på den ene siden...det er ikke kjekt! Synes vi skal ha lov til å klage litt - det er jo vondt! Og særlig med andre små-vondter mange andre steder blir det ganske intenst til sammen til tider... Ang. beregningen av uker så vil jeg bare si at det er samme ulla her, legen min bruker en annen utregning enn det jordmoren på UL gjorde, så det blir litt forskjellig. Slitsomt. Jeg "løste" det ved å bare bestemme meg for å forholde meg til den ene og lukke ørene hver gang når legen "finner ut" hvor langt jeg er på vei. Som Iril sier, terminen er jo den samme uansett. Og når folk spør hvor langt jeg er på vei går det gjerne i måneder og ikke uker, så da runder jeg bare opp eller ned til nærmeste halve mnd når jeg svarer. Endret 24. januar 2011 av vingle
MonThe Skrevet 24. januar 2011 #564 Skrevet 24. januar 2011 for 32 uker!! Jeg så også den der dokumentaren/prgrammet på NRK her om dagen - var veldig bra synes jeg! Ble så facinert over hun med hjemmefødselen -- så jo ut som om hun koste seg under fødselen hun! Ønsker deg en fin uke!
~lillefot~ Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #565 Skrevet 25. januar 2011 Ny dag, nye muligheter I natt har jeg sovet veldig dårlig, delvis pga. ribbeinet, men også fordi jeg har vært utrolig sulten. Ikke var jeg smart nok til å gå å finne noe kjeks i skapet heller. Tenkte faktisk ikke på det... I dag er det kurs om amming og foreldrerollen. Håper det blir litt bedre enn forrige gang. Vi snakket jo en del om amming med jordmor i går, og jeg synes det var veldig informativt. Vingle: Vi har tatt i bruk alternative metoder her en stund, for jeg orker ikke å lengre. Det blir for det meste mannen som får kosen :gjeiper: Det er tungt å bevege seg, og ikke føler jeg behovet mitt er så sterkt akkurat nå heller. Men jeg har blitt bedre på å eksperimentere, til mannens store glede :gjeiper: Tusen takk for alle svar ang. innlegget mitt i går. Jeg vet jo at det er en fillesak i det store og det hele, men jeg har det med å henge meg opp i detaljer. Rett skal være rett mener jeg. Det har jo ingenting å si, jeg ser jo det, så derfor har jeg bestemt meg for å høre på jordmor fra sykehuset - det er jo tross alt der jeg skal få ungen I dag må jeg prøve å komme meg innom et apotek - trenger mer jerntilskudd, samt se på hva jeg må kjøpe inn av småting til snuppa. Ha en fin tirsdag alle sammen
~lillefot~ Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #566 Skrevet 25. januar 2011 Kom på en ting: jeg har meldt meg inn i Liberoklubben, slik at jeg kan få sånn gratispakke. Skal man ikke da få bekreftelse på at den kommer..? Jeg har fått "reklamemail" av Libero, og leste (da jeg meldte meg inn) at man skulle få en lapp i posten ca 2 mnd. før fødsel, slik at man kunne hente ut pakken - men bør man ikke få en slags bekreftelse på at den lappen kommer? Eller har jeg gjort noe feil, tro
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. januar 2011 #567 Skrevet 25. januar 2011 Jeg mottok et brev fra Libero for to uker siden og med der var verdikupongen for å kunne hente ut gavepakken
Tusle Skrevet 25. januar 2011 #568 Skrevet 25. januar 2011 Jeg mottok et brev fra Libero for to uker siden og med der var verdikupongen for å kunne hente ut gavepakken Sånn fikk jeg i dag
~lillefot~ Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #569 Skrevet 25. januar 2011 Tusen takk Milla og Tusle; da kommer sikkert "hentelapp" i posten om ikke så lenge Ammekurset i dag var greit: vi fikk se en informativ film om brystbetennelse, håndmelking og forskjellige tips om hva man bør gjøre når "ulykken" er ute (harde bryst, betennelse, barnet vil ikke ta brystet o.l.) Helsesøsteren prøvde å holde en dialog med oss fremmøtte, men enten turte ikke flere av oss å snakke i plenum, ellers så hadde vi rett og slett ikke noe svar å gi. Mannen min fant derfor ut at han skulle "løsne på stemningen", og sa at han grudde seg til skriking og nattevåking. Helsesøster gikk da regelrett i forsvarsposisjon, og ble rett og slett sur. Hun spurte ham om han trodde babyene gråt på natten når de ble ammet, hvorpå mannen svarte at på filmen vi nettopp hadde sett hadde de sagt at man kan se på babyen -før den skriker- om den er sulten. Han sa videre at det kan man jo ikke om natten, for da sover man, så han er glad han har et ekstra soverom han kan evakuere til hvis det blir nødvendig. Dette ble selvfølgelig sagt på tull, det skjønte jo alle - men ikke hun! Helsesøster fortsatte med å fortelle om da hun hadde baby; mannen merket ikke at ungen våknet på natten og ville ha mat, og det hendte titt og ofte at hun skiftet bleie på ungen i senga; mannen merket jo ikke noe uansett. Da parerte mannen min med at det hadde han merket, for det luktet jo - igjen i en artig nordlending-tone. Men neida, helsesøster ble bare enda mer sur, og fortalte at babybæsj lukter ingenting. Da kurset var ferdig, sa hun høyt, mens hun så på mannen min (han hadde nemlig sagt noe sånt som at bæsjebleiene fikk kona ta seg av): Jeg er spent på hvordan det blir hjemme hos dere når babyen har kommet. Så; humor hadde damen i hvertfall ikke. Ikke engang da hun sa at mange foreldre sier at de har fått en ny sjef i huset, og forklarte oss at det er vi som foreldre som bestemmer, og mannen min svarer: "hæ?" mens han ser på meg: "det har ikke du sagt noe om til meg!" og damen spør surt om det er han som bestemmer alt hjemme hos oss, og han svarer: "nei, det er det ho som gjør!" Ikke engang da skjønte hun at han tulla for et brøhode..!
MonThe Skrevet 25. januar 2011 #571 Skrevet 25. januar 2011 Herlig helsesøster. Lurer på hvordan de har det hjemme
~lillefot~ Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #572 Skrevet 25. januar 2011 tips, tips http://www.gjerrigknark.com/index.php?choice=category&id=13 side over alle gratis babypakker 1
~lillefot~ Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #575 Skrevet 26. januar 2011 Hehe, ja Tusle, du gikk glipp av noe Mannen er nordlending, da, så alle skjønner jo at det som kommer ut der må tas med en klype salt. Han sa det jo bare for å få opp stemningen. Men den dama der var virkelig rar. Når hun pratet, var hun dønn alvorlig. Plutselig virket det som at hun fant ut at "oi, nå må jeg smile litt", så hun skyntet seg å plante det falskeste smilet, for deretter å være dønn alvorlig igjen. Helt komisk å se på. Trodde bare man så sånt på teater og i sketcher, jeg... Man kan jo lett se på folk om de smiler og mener det, eller om det er falskt; og her i gården var det ikke noe tvil :gjeiper: Nå må jeg løpe. Skal på shopping med min svigerinne igjen; best å rekke bussen Ha en fin dag alle sammen!
Gjest Iril Skrevet 26. januar 2011 #576 Skrevet 26. januar 2011 Synes mannen din er tøff som turde å prøve i hvert fall, håper han ikke tok det ille opp. Ellers kan jeg "berolige" dere med at jeg våkner veldig lett av Murmel-lyder om natten, mens mannen sover seg gjennom både amming og mine grusomme versjoner av vuggesanger.
~lillefot~ Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #579 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Synes mannen din er tøff som turde å prøve i hvert fall, håper han ikke tok det ille opp. Han tok det ikke ille opp, nei - han synes bare hele dama var merkelig :gjeiper: Han tar seg ikke nær av så veldig mye, egentlig. Jeg hadde derimot gjort det. Ahh shopping Fant du noe fint? Jeg kjøpte ikke noe babyting, men fikk kjøpt tøystoff, klyper, strikk og glidelåser, som jeg bl.a. skal sy pennal og smokkesnor av. Eksempler: Pennal: http://allmomasquilt.blogspot.com/2010/07/sy-en-boks.html (har sydd en' av disse allerede - ble knallbra ) Smokkesnor: http://handmadevibeke.blogspot.com/2010/03/smokkesnor.html Kommer nok til å sy siklesmekker med snuppas navn på også Bortsett fra dette kjøpte jeg garn slik at min kjære mor kan strikke denne buksa: http://odrunbergland.blogspot.com/2010/01/monsterbukse-2.html Strikke kan jeg nemlig ikke Jeg hadde også en tilgodelapp fra Kid, etter en julegave jeg hadde byttet inn, så jeg kjøpte dette supermyke pleddet (altså det som heter Chinchilla): http://kid.no/produkter/stue/show/101/10107 Jeg har forresten også begynt å sy slike såkalte brødposer, som jeg tenkte å ha på badet med salver og småting til snuppa oppi: http://synnevesverden.blogspot.com/2010/08/sy-din-eigen-brdpose.html Etter en lang shoppedag er ryggen ganske sliten (selv om vi tok mange pauser), så det første jeg gjorde etter jeg kom hjem var å varme meg litt middag, og sette meg ned med siste nedlastede episode av One Tree Hill, med en varm kopp te i hånda Nå har jeg nettopp tømt varmtvannstanken (neida :gjeiper:) etter en laaaang dusj, og resten av kvelden skal jeg bare sitte i sofaen og kose meg. Ha en fin kveld, jenter Endret 26. januar 2011 av ~lillefot~
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå