MonThe Skrevet 3. januar 2011 #481 Skrevet 3. januar 2011 for 29 uker! Som tiden flyr hos deg!! Hvor finner du denne infoen? Ser den er annerledes enn babyverden sin ukeoversikt.. Håper dagen har vært bedre enn natten
Gjest ~Milla~ Skrevet 3. januar 2011 #482 Skrevet 3. januar 2011 29uker Kjenner til det med søvnen, blir liggende og vende og vri på meg, og når jeg endleig blir så trøtt at jeg er på vei til å sovne... nei da må jeg opp og tisse Det bare er sånn
~lillefot~ Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #483 Skrevet 3. januar 2011 Hvor finner du denne infoen? Ser den er annerledes enn babyverden sin ukeoversikt.. Den finner jeg på barnimagen.com: http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/uke/article545598.ece Jeg har klart å gå gjennom gravideyogaen i dag, føler det er en seier i seg selv. Det er deilig å ha det gjort, men nå har jeg skikkelig vondt i ribbeina igjen. Lille snuppa i magen gjorde yogaøvelsene sammen med meg i dag, tror jeg, for hun var veldig aktiv innimellom Nå har jeg laget meg banansmoothie, og skal spise litt. Ha en fin kveld, jenter
MonThe Skrevet 3. januar 2011 #484 Skrevet 3. januar 2011 Den finner jeg på barnimagen.com: http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/uke/article545598.ece Jeg har klart å gå gjennom gravideyogaen i dag, føler det er en seier i seg selv. Det er deilig å ha det gjort, men nå har jeg skikkelig vondt i ribbeina igjen. Lille snuppa i magen gjorde yogaøvelsene sammen med meg i dag, tror jeg, for hun var veldig aktiv innimellom Nå har jeg laget meg banansmoothie, og skal spise litt. Ha en fin kveld, jenter Ok, takk:) Gøy å lese flere plasser, er jo litt forskjellig info rundt om. Så flink du har vært med yogaen! Har du det på dvd eller? Tar gjerne imot tips! Kos deg med smoothie, og ha en fin kveld!
~lillefot~ Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #485 Skrevet 5. januar 2011 (endret) God morgen, jenter. Lurte på om dere kunne hjelpe meg litt..? Jeg må søke om foreldrepenger nå, og skjønner ikke helt disse skjemaene på NAV. Akkurat nå finner jeg ikke igjen de jeg har sett på før engang. Uansett: det skjemaet jeg har sett på, og som skal sendes inn, står det med svær rød skrift "eksempel" (eller noe i den duren) på... Da kan jeg jo ikke bruke det skjemaet. Må jeg fysisk gå ned på NAV og hente skjemaet/ene som trengs? Og hva skal forresten sendes til arbeidsgiver? Må ikke de ha et skriv ang. permisjon? Huff, føler meg helt mørkegrønn her... :dåne: edit: jeg fant igjen siden med skjemaet, men jeg skjønner fremdeles ikke hvordan dette skal gjøres: https://www.nav.no/Om+NAV/Skjemaer/Privatpersoner/vedleggsveileder?key=233580&languagecode=53 Endret 5. januar 2011 av ~lillefot~
Trekkoppfuglen Skrevet 5. januar 2011 #486 Skrevet 5. januar 2011 Jeg fikk NAV til å sende meg papirene, jeg hadde fått de gamle før. Syns egentlig papirene er ganske oversiktlige denne gangen. Jeg trenger ikke sende noe til min arbeidsgiver, men vet ikke hvordan andre har det. Til NAV sender jeg inntektsopplysninger, terminbekreftelse og søknadsskjemaet. Snakket akkurat med de, og dette var alt de trengte fra meg i hvertfall. Lykke til!
~lillefot~ Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #487 Skrevet 5. januar 2011 Arg Snakket akkurat med NAV, og med det skjønte jeg enda mindre. Altså; jeg kan "huke av" og skrive ut det skjemaet jeg linket til i forrige innlegg, for deretter å sende det til NAV - greit nok. Jeg var nemlig redd for at det ble sendt elektronisk, for da blir det jo så mye kluss siden jeg må legge ved terminbekreftelse o.l. i tillegg. Det er vel bedre for NAV å få alle papirene samlet, tenker jeg... Uansett: jeg har vært sykemeldt en stund nå, og NAV har derfor fått skjemaet om inntektsopplysninger av min arbeidsgiver. Allikevel må jeg be arb.giver sende inn samme skjema på nytt, og dette skjønte ikke jeg bæret av. Hvorfor må de det? Lurer på om jeg skal fylle ut skjemaet og ta det med til NAV personlig og høre om det er riktig, for han jeg snakket med forvirret meg bare Trekkoppfuglen: tusen takk for svar
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. januar 2011 #488 Skrevet 5. januar 2011 Uff den NAV mølja holder vi også på med nå. Jeg printet ut skjemaet du viste til, og fylte det inn forhånd igår. Joda, kunne fylt den ut på pc'en og printet ut, men vi sitter fortsatt og vurderer 80% eller 100% dekning. Hva har dere valgt?
Trekkoppfuglen Skrevet 5. januar 2011 #489 Skrevet 5. januar 2011 Arg Snakket akkurat med NAV, og med det skjønte jeg enda mindre. Altså; jeg kan "huke av" og skrive ut det skjemaet jeg linket til i forrige innlegg, for deretter å sende det til NAV - greit nok. Jeg var nemlig redd for at det ble sendt elektronisk, for da blir det jo så mye kluss siden jeg må legge ved terminbekreftelse o.l. i tillegg. Det er vel bedre for NAV å få alle papirene samlet, tenker jeg... Uansett: jeg har vært sykemeldt en stund nå, og NAV har derfor fått skjemaet om inntektsopplysninger av min arbeidsgiver. Allikevel må jeg be arb.giver sende inn samme skjema på nytt, og dette skjønte ikke jeg bæret av. Hvorfor må de det? Lurer på om jeg skal fylle ut skjemaet og ta det med til NAV personlig og høre om det er riktig, for han jeg snakket med forvirret meg bare Trekkoppfuglen: tusen takk for svar Jeg måtte også sende inn inntektsopplysninger på nytt, selv om jeg går på svangerskapspenger. Var noe med at det kunne være et annet kontor som fikk søknaden. Tror ikke mine svar er til hjelp for noen. Jeg er ikke helt stø i dette selv.
~lillefot~ Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #490 Skrevet 5. januar 2011 Milla: vi kommer nok til å velge 100% dekning. Jeg har dessuten planer om å finne meg ny jobb etter endt permisjon, blir spennende Trekkoppfuglen: ok, da må sikkert jeg sende det inn på nytt også. Har bare ingen lyst til å ha kontakt med jobben nå...skal spørre Nav om de kan innhente de opplysningene på nytt selv.
Trekkoppfuglen Skrevet 5. januar 2011 #491 Skrevet 5. januar 2011 Milla: vi kommer nok til å velge 100% dekning. Jeg har dessuten planer om å finne meg ny jobb etter endt permisjon, blir spennende Trekkoppfuglen: ok, da må sikkert jeg sende det inn på nytt også. Har bare ingen lyst til å ha kontakt med jobben nå...skal spørre Nav om de kan innhente de opplysningene på nytt selv. Kjenner meg igjen der. Måtte ringe økonom-mannen på jobben i sted, og han ble kjempe irritert. Følte meg som en skikkelig plage.
Trekkoppfuglen Skrevet 5. januar 2011 #492 Skrevet 5. januar 2011 Har dere kjøpt vogn? Husker ikke om du har skrevet noe om det.
~lillefot~ Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #493 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har ikke hørt fra jobb på over to måneder, og sist gang jeg var der følte jeg meg ikke akkurat velkommen, for å si det sånn. Jeg hadde jo håpet på å kunne ha kontakt med dem selv om jeg er sykemeldt, men det virker ikke som om de er interessert. Jeg skjønner ikke hvorfor vi gravide blir behandlet på den måten vi gjør, vet det er flere som har det sånn. Vi har kjøpt vogn, ja: en golden check Emmaljunga City Cross
~lillefot~ Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #496 Skrevet 5. januar 2011 Jeg gir opp, jeg Nå har jeg printet ut forsiden + søknaden om foreldrepenger (skrev ikke ut den om inntektsopplysninger, for den får de jammen ta kopi av selv på NAV). Jeg har fylt ut skjemaet så godt jeg kan, men skjønner ikke følgende: punkt 15 (vet at dette er til far, men han skjønner det ikke han heller) "Dersom både mor og du har rett til foreldrepenger, fyll ut tidsrommet til fedrekvoten her" Her skal man altså fylle inn noen datoer... Men må man vite allerede NÅ når far skal ta ut sin permisjon? Hva hvis han ikke skal ha sammenhengende, da; men noen dager nå og noen dager da..? (jeg skal ned på NAV og snakke med dem om det også, bare lurte på om noen her inne kunne forklare det så vi kanskje forstår...) punkt 19 "Her fører du opp inntektsgivende arbeid og/eller krysser av for likestilt aktivitet med arbeid i løpet av de ti siste månedene frem til datoen for uttaket av foreldrepenger" Skal jeg her skrive navnet på arbeidsplassen frem til dagen jeg gikk ut i sykemelding, for så å krysse av på sykepenger for resten? Så en siste ting: man skal ut i permisjon 3 uker før fødsel, og jeg har termin den 25.mars. Vil det si at jeg da skal skrive 4.mars? For det regnes hele uker, sant..? (grønn) Beklager at jeg spør så mye, men jeg vil heller ha et forståelig svar fra dere, enn et jeg ikke skjønner bæret av nede hos NAV.
Gjest Iril Skrevet 5. januar 2011 #497 Skrevet 5. januar 2011 Du kan bruke veilederen på nav.no som egentlig er ment å regne ut hva du får i foreldrepenger til å finne datoen for når du må begynne permisjonen og når den må slutte.
Trekkoppfuglen Skrevet 5. januar 2011 #498 Skrevet 5. januar 2011 Det er ikke nødvendig å søke om fars permisjon ennå, hvis han ikke skal ha det snart. 3 uker før termin begynner permisjonen. Vi har også hatt City Cross, veldig god vogn.
MonThe Skrevet 6. januar 2011 #499 Skrevet 6. januar 2011 (endret) Hei Kjenner jeg ikke akkurat gleder meg til å begynne å styre med de der NAVpapirene..for en mølle! CityCrossvogna har vi også tittet på, har fått den anbefalt av ei god venninne, og i tillegg er den jo veldig fin ! Håper dagen din er fin Endret 6. januar 2011 av MonThe
Jesse Skrevet 6. januar 2011 #500 Skrevet 6. januar 2011 Jeg gir opp, jeg Nå har jeg printet ut forsiden + søknaden om foreldrepenger (skrev ikke ut den om inntektsopplysninger, for den får de jammen ta kopi av selv på NAV). Jeg har fylt ut skjemaet så godt jeg kan, men skjønner ikke følgende: punkt 15 (vet at dette er til far, men han skjønner det ikke han heller) "Dersom både mor og du har rett til foreldrepenger, fyll ut tidsrommet til fedrekvoten her" Her skal man altså fylle inn noen datoer... Men må man vite allerede NÅ når far skal ta ut sin permisjon? Hva hvis han ikke skal ha sammenhengende, da; men noen dager nå og noen dager da..? (jeg skal ned på NAV og snakke med dem om det også, bare lurte på om noen her inne kunne forklare det så vi kanskje forstår...) punkt 19 "Her fører du opp inntektsgivende arbeid og/eller krysser av for likestilt aktivitet med arbeid i løpet av de ti siste månedene frem til datoen for uttaket av foreldrepenger" Skal jeg her skrive navnet på arbeidsplassen frem til dagen jeg gikk ut i sykemelding, for så å krysse av på sykepenger for resten? Så en siste ting: man skal ut i permisjon 3 uker før fødsel, og jeg har termin den 25.mars. Vil det si at jeg da skal skrive 4.mars? For det regnes hele uker, sant..? (grønn) Beklager at jeg spør så mye, men jeg vil heller ha et forståelig svar fra dere, enn et jeg ikke skjønner bæret av nede hos NAV. Du kan skrive i det feltet for tillegsopplysninger (hvis det er det det heter, det blanke feltet hvor du kan fylle inn ekstra opplysninger ihvertfall) at fedrekvoten blir fastsatt senere. Og dermed ikke fylle ut noe på det feltet om når far skal ha permisjon. Det med sykepenger vet jeg ikke helt :klø: Jeg var jo også litt sykemeldt på slutten, men skrev bare arbeidsgiver, og krysset ikke noe av på sykepenger. (Men jeg jobbet jo 50%) Du regner hele uker ja, altså 3 uker før termin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå