Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:goodbye: jenter.

I går bestilte jeg fem eksemplarer til av fotoboken. Vi skal gi til foreldrene våre + mannens farfar som dessverre ikke kunne komme i bryllupet vårt. Det er deilig å ha sendt bestillingen, men da jeg gikk inn på albumet igjen for å se over det etter at bestillingen var sendt (både jeg og mannen hadde sett igjennom før vi sendte bestilling også, altså), så var det kommet opp noen varseltrekanter, og noe av teksten hadde flyttet på seg. Jeg håper bare at den kommer med, og at resultatet blir like bra som sist. Det er så kjedelig å betale for noe som ikke har blitt helt som man hadde tenkt. Dessuten var det full pris på bøkene igjen nå, sist var det vel ca 40% avslag på dem.

Mannen mente dessuten i går at cewe sikkert var et fantastisk program, at jeg bare har gjort noe feil siden disse varseltrekantene kommer opp hele tida. Han tror det kan ha noe med at tekstboksen overlapper bildet... jeg mener at det ikke er tilfellet (i hvertfall ikke på alle tekstene det skjer med), men det får jo tiden vise. Jeg vil gjerne lage en fotobok når Lille Lo kommer til verden også.

Skrevet

Fotobok programmet til JapanPhoto er jeg stor fan av selv!

Har også opplevt at det har kommet opp varseltrekanter. Det kan skyldes at det har blitt lagt til for stort element, eller at man har lagt til et element som av en eller annen grunn ikke vil vises. (gjelder spesielt grafikk elementene programmet har)

Men de dukker ALDRI opp i det ferdige produktet! Iallfall har ikke jeg opplevd det!

Forøvrig gir også vi bort fotobøker fra bryllupet vårt til besteforeldre og foreldre til jul i år.

Så du hadde skrevet inne hos Milla og da ble jeg nysgjerrig - og klikket meg inn til deg. Tror ikke jeg har lagt igjen spor her før...

Håper du får en fin dag.

:klemmer:

Skrevet

Hei hegejenta30, :velkommen: hit :)

Det var betryggende å lese at varseltrekanten ikke vises, men det trodde jeg vel egentlig ikke den kom til å gjøre heller. Det jeg er redd for, er at teksten blir beskjært slik at ikke alt kommer med.

Men, jeg har et stort hjertesukk til: :sukk:

Før vi sendte bestillingen på bøkene i går, gikk både jeg og mannen gjennom og sjekket at alt var som det skulle. Særlig nøye var vi på at teksten stod til det bildet det skulle. Jeg gikk gjennom en' gang til i dag, bare for å være sikker, for jeg hadde en dårlig følelse av hele greia. Tror dere ikke at teksten har flyttet på seg, slik at den kom for langt opp og dermed stod til feil bilde?! Jeg sjekket "tekstrammen" også, og den hadde ikke overlappet noe bilde, og det var ingen varseltrekant som indikerte at noe var feil. I tillegg, på en annen side, hadde programmet gjort slik at noe jeg skulle ha på en' linje, hadde havnet på to linjer, og derfor så helt feil ut :tristbla: Akkurat den siden har det aldri vært noe feil på, aldri kommet opp noen varseltrekant, så jeg aner ikke hva som har skjedd. Jeg ringte kunderervice med en' gang jeg oppdaget det, for å høre om de kunne hjelpe. De hadde dessverre ingenting med fotobøkene å gjøre, så jeg måtte sende en mail i stedet. Det har jeg nå gjort, der jeg spurte om å få avbestille bøkene og heller bestille på nytt. De har ikke svart enda, og jeg begynner å bli passe svett i panna...

Men hverken jeg eller mannen (ringte ham og fortalte det i stad) kan forstå hvordan dette har skjedd, siden vi sjekket før vi sendte bestillingen. Er vi heldige, har det bare oppstått i programmet på min PC, men den sjansen tør jeg ikke å ta. Det går selvfølgelig an å reklamere på dette, men det beste hadde jo vært om de så mailen min, ringte meg/avbestilte orderen min, slik at jeg får bestille på nytt.

Er litt lei meg nå, for jeg har brukt ganske mange timer på dette, og jeg føler at noe blir feil hver eneste gang :tristbla:

Skrevet

Krysser fingrene for at de ser eposten din og at de stopper trykkingen av bøkene, sånn at du kan sende inn en ny bestilling fort som fy så du rekker å få bøkene til jul!

Evt at de kan gå inn å sjekke på bestillingen som er sendt og se om det er blitt feil på de oppgitte sider eller ikke.

Ikke noe gøy å sitte med en sånn usikkerhet, og uggen følelse i magen som du beskriver!

Håper det ordner seg og at de ikke drøyer så lenge med å ta kontakt med deg!

:klemmer: og litt trøst sendes over!

Skrevet

tusen takk, hegejenta30, :klemmer:

jeg klarer ikke helt å roe meg ned her...

Skrevet

Jeg tror jeg har funnet ut hva som har skjedd med fotoboka:

Etter at vi hadde sendt inn bestillingen i går, oppdaterte jeg programmet, fordi det hadde kommet en ny utgave. I denne nye utgaven er tekststørrelsen annerledes (før var det oddetall, nå er det partall). Det som sikkert har skjedd, er at teksten har blitt justert opp ett hakk, og derfor blitt for stor i forhold til tekstboksene jeg har satt opp.

Jeg skulle likevel gjerne ha fått dette bekreftet, så jeg kan ikke helt forstå at jeg ikke kunne få et telefonnummer fra kundeservice i stad, slik at jeg kunne snakket direkte med de som har med fotobøkene å gjøre med en' gang. Det er jo for dumt å måtte vente på et svar fra en e-mail, når det kan gjøres så mye enklere. Nå får jeg bare krysse fingrene på at jeg får svar på mailen i morgen, ellers skal kundeservice få høre det. :kjefte: Vi bestilte jo faktisk et prøveeksemplar først, for å se om produktet var verd pengene...

Skrevet

Håper det ordner seg med fotobøkene, er så kjedelig når slike ting ikke blir helt som man har tenkt. Ikke noe gøy å gi bort noe man ikke er 100 % fornøyd med..

Ønsker deg, og LilleLo en super uke :klem:

Skrevet

Har fått svar fra Elkjøp nå.

De kan dessverre ikke gjøre noe for å hjelpe, og hadde heller ikke kunnet gjort det hvis jeg hadde oppdaget dette med fotoboken tidligere. Grunnen er at idet jeg sender bestillingen, er alt utenfor deres kontroll (kort fortalt), så da får jeg bare håpe at alt ser greit ur når jeg henter bøkene.

Som jeg skrev i går, så tror jeg ikke det skal være noe feil på den bestillingen jeg sendte inn; feilen må ha skjedd da jeg oppgraderte programmet, og skriftstørrelsen ble forandret. Krysser i hvertfall fingrene for det. Nå håper jeg bare at bøkene blir ferdig produsert snart, er kjempenysgjerrig på utfallet av dette.

Så over til noe annet:

I dag har mannen min hjemmekontor. Han kommer alltid og sier ha det til meg før han drar om morgenen, men i dag kom han og sa at han ville jobbe hjemmefra så jeg slapp å være så mye alene. For en herlig mann :rødme:

Han sitter jo på kontoret her hjemme og jobber, men så stikker han nesen innom stua av og til og spør hvordan det går med meg :) Det er veldig kjedelig å gå hjemme alene hele dagen, og nå som det er så kaldt ute, får jeg meg ikke til å komme så mye ut. Ullstillongsene jeg har passer ikke lengre, og frysepinne som jeg er, skulle jeg hatt godt med klær før jeg satte bena på utsiden av dørstokken nå. Jeg er glad det snart er juleferie, slik at jeg får flere folk rundt meg om dagene.

Jeg prøver jo å finne på ting, da; jeg hekler, lager fotobøker, gjør yogaøvelser og rydder litt. Og sånn går nu dagan... :filer:

Dere andre som går hjemme av forskjellige grunner: hva sysler dere med?

Skrevet

Jeg går hjemme hver dag, og gjør ikke så veldig mye. Dvs jeg gjør det som MÅ bli gjort. :fnise: Magen er for stor, kynnerene er for vonde og formen er for dårlig til å orke noe. Jeg syns du er god som i det hele tatt vurderer å gå ut. :klemmer: Jeg stakk hodet ut på verandaen i sted for litt frisk luft, snødde nesten ned.

Gjest ~Milla~
Skrevet

Jeg går hjemme, har gått hjemme hele svangerskapet. Men det er av andre årsaker enn kun svangerskapet altså ;)

Jeg driver med litt av hvert. Blogging, også driver jeg egen blogghjelp, så det tar litt tid. Litt fotografering. Vi har en hund som trenger litt oppmerksomhet og lufting. Vasking, rydding, ja.. synes liksom det alltid er noe å gjøre jeg :)

Skrevet

Hello ladies :)

I dag hadde jeg i grunnen mannet meg opp til å kjøre en tur til byen og gjøre noen ærender. Men jeg tør ikke :tristbla: Jeg er ikke noe glad i å kjøre på glatta, og dessuten har formen vært til å ta og føle på i hele dag. Men det er så fint vær ute, og ikke så veldig kaldt, så jeg håper på å klare å gå meg en tur i dag.

Jeg har ikke fått noen mail fra Elkjøp om at fotobøkene mine er ferdig produsert enda, men jeg håper jeg får det snart. Det gikk så fort sist, så jeg har vel blitt bortskjemt: jeg vil ha ting med en gang, jeg. Regner med at julerushet har satt inn.

I morgen skal jeg til svangerskapskontroll hos legen, og ringte legekontoret i dag for å gi beskjed om at de må ta noen prøver av meg i morgen. Jordmora jeg var hos på sykehuset i forrige uke, mente jeg ikke skulle avskrive anfallene mine med at det "bare er blodtrykksfall". Hun sa at jeg burde få dette sjekket, og skjønte meg godt da jeg sa jeg ikke likte å kjøre bil for tiden. Det er jo rett og slett farlig.

Jeg har nå akkurat spist litt, og Lille Lo turner i magen :rødme: For en deilig følelse.

Kan jeg spørre dere jenter om hva dere skal ha på dere til jul/nyttår? Jeg pynter meg sjelden til vanlig, men gjør det så fort jeg får en anledning. Jeg vil gjerne ha kjole på meg til jul, men aner ikke hvor jeg skal finne en som passer. Noen tips?

Helt til slutt jeg bare tipse dere om denne siden: http://damnyouautocorrect.com

Jeg har ledd så jeg har grått når jeg har lest enkelte av de tingene som står der. Helt fantastisk!

Skrevet

Syns det var lurt av deg å ikke kjøre bil! Syns ikke du skal ta noen sjanser! :klemmer:

Jeg har kjøpt kjole herfra: http://nameit.bestsellershop.com/NO/mama--licious/mama/11/185590 , syns Mamalicious har endel fine mammaklær uten at det er altfor dyrt :)

Ellers er det jo endel kjoler i butikkene med empireliv, men de er jo ofte ikke beregnet for store mager, så selv om magen får god plass, så blir gjerne kjolen litt kortere enn den egentlig skal være..

Hahaha, festlig link :ler:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Jeg har en kjole, svart, litt over kneet i lengde som jeg tenker å ha som jul og nyttårskjole. Orker ikke tvinge meg inn i noe stramme ubehagelige klær, så en svart en med litt rysjer og noe flotte smykker. Satser på det blir fint ;)

Skrevet

Når jeg stod opp nå nettopp, holdt jeg på å gå i bakken :tristbla:

Jeg er så svimmel og kvalm :spy:

Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg trodd at jeg var gravid...

(huff, dårlig humor har jeg også...)

Jeg må bli med mannen til jobben hans etterpå, for han skal på møte, og så skal vi på svangerskapskontroll hos legen. Men akkurat nå vet jeg ikke hva jeg orker. Har bare lyst til å gå og legge meg igjen :(

Skrevet

Har du forsøkt å spise før du står opp av sengen? Kanskje det kan hjelpe litt, mot kvalmen. Og så må du huske på å resie deg forsiktig!

Håper dere kommer dere avgårde på kontroll, kanskje er det godt å få prata litt med legen

:klem:

Skrevet

Jeg har en fotsid sak i sort fløyet med splitt opp på låret på den ene siden. Under den bruker jeg en topp i glitterstoff.

Et enkelt smykke med litt bling og vips - pent jule/nyttårsantrekk.

Skrevet

:spy:

Det ble heldigvis ikke noe av møtet som mannen skulle på i dag, så jeg ha ligget rett ut på sofaen. Er ganske så kvalm, men har klart å få i meg litt mat. I tillegg har jeg fått krampe,som ikke vil gi seg,i begge bena. Dette har jeg ikke hatt før, og synes det er utrolig ubehagelig :tristbla:

Vi skal til legen om en' time; håper ikke det er så lang ventetid. Jeg orker ikke å sitte på et venterom med andre mennesker når jeg er i dårlig form.

Skrevet

Usj så kjedelig med så dårlig form :klem:

Hvordan gikk det hos legen?

Skrevet

Formen er heldigvis blitt litt bedre.

Men jeg blir litt oppgitt over legen min... hun følger ikke med når jeg snakker. Jeg fortalte henne om alle anfallene mine, og at jordmor har sagt at jeg må få dette sjekket. Legen tok først blodtrykket mitt, og mente det var ganske høyt. Men da hun skulle høre på fostrelyden, bestemte hun seg for å måle BT igjen, og da var det "helt fint" som hun sa. Ikke så rart når jeg har ligget nede og slappet av en stund.

Hun klarte til og med å skrive på helsekortet mitt at jeg er i god form: hvor i all verden fikk hun det fra?! :snurt: Jeg kan ikke kjøre bil eller dra noe sted alene pga. disse hersens anfallene, og i tillegg har jeg et bekken som setter seg på bakbena av og til, og hun legen der klarer å si at jeg er i god form...! Jeg blir litt provosert. Mannen følte heller ikke at hun fulgte med på det som ble sagt, og det er ganske fortvilende når jeg har det sånn som jeg har det. Blodprosenten min var også "helt fin", hva nå enn det vil si :klø:

Men jeg hadde sukker i urinen, og fikk beskjed om å kutte ned på sjokoladene mine :( Jeg elsker sjokolade, men spiser absolutt ikke mer enn før. Hva skal jeg kose meg med nå, da, nå som det snart er jul og greier :vetikke: *synes synd på seg selv*

Det eneste positive er at vekta så smått begynner å gå oppover, og jeg veier nå 62 kilo (veide mellom 62-63kg før jeg ble gravid).

Æsj, føler bare at legetimen i dag gikk så dårlig :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...