Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gikk veldig bra på UL, alt var i skjønneste orden. Lille Lo koset seg veldig, med den ene armen halvveis henslengt ved hodet, og bena i kryss :gjeiper: Hun veier nå 650 gram, og er ei stor og fin jente :) Vi fikk også dobbeltsjekket kjønnet, og det var fremdeles ingen tvil: dette er ei jente :)

Det var utrolig gøy å se at hun hadde blitt større siden sist, og å telle fingre og tær :)

Jordmor ba meg snakke med fastlegen ang. anfallene jeg har, og be dem ta prøver av meg. Hun frarådet meg også å kjøre bil, noe jeg ikke tør å gjøre nå uansett.

Mamma og jeg dro på mor-datter-shopping etterpå, og mamma bare måtte kjøpe litt mer tøy til snuppa, samt ett lilla helseteppe (nå har vi 4 stk, så det får vel snart holde :gjeiper:)Jeg fikk også en bok av mamma: "I mors liv" av Tore Henriksen. Gleder meg til å lese i den.

Jeg fikk ikke kjøpt noen julegaver i dag, men kjøpte meg en litt lang tunika på H&M som jeg skal bruke i min nevø sin barnedåp om ikke lenge. Jeg kjøpte meg også noen skjønne leggvarmere på Cubus, samt annet dill.

Det var veldig godt å ha med seg mamma i dag, for da vi var i en butikk og kikket, merket jeg at et anfall var på vei igjen. Jeg fant ingen sted å sitte (kjøpesenteret har selvfølgelig fjernet alle benkene de hadde rundt omkring), så mamma dirigerte meg inn i et prøverom for barn :gjeiper: Hun som jobbet der så bare dumt på oss, men jeg hadde ikke noe valg. Mamma spurte om vi bare skulle gå fra butikken, men jeg ville heller sitte og vente til anfallet gikk over. Hun ga seg ikke med det første, for hun så på meg at jeg ikke var helt bra. Heldigvis gikk det over etterhvert; jeg klarte å holde det nogenlunde i sjakk.

Nå er jeg helt gåen i bekkenet (har i grunnen vært det siden i går), og skal bare ligge på sofaen og slappe av resten av dagen. Å løfte bena i trapper, eller i det hele tatt å få dem inn i bilen, er nesten umulig, og jeg må hjelpe til og løfte med hendene. Håper det gir seg litt når de får hvile.

Skrevet

:klemmer:

Godt å høre at du har kost deg i dag ;)

Skrevet

Huff så sliten jeg var i går kveld. Jeg orket ikke å bevege meg resten av kvelden, jeg hadde så vondt i bekkenet. I tillegg fikk vi besøk; jeg som hadde tenkt til å legge meg tidlig. Men jeg tok det igjen ved å sove lenge i dag, da.

Jeg stod opp og sa ha det til mannen før han gikk på jobb i dag, og han kunne fortelle at da han hadde lagt seg i går, sparket jenta vår kjempehardt i magen. Jeg sov, og har ikke kjent noenting, men i følge mannen foregikk det hele slik: *bam,bam,bam* (hehe, rene boksekampen)

I dag har jeg ikke gjort så mye. Jeg har ryddet pittelitt, men er fremdeles sliten i kroppen etter i går, og føler meg ikke helt i form. I helgen skal jeg til mamma en tur, og vi skal bake kolakaker og spise hjemmelagede kjøttkaker. Jeg gleder meg. Onkel kommer også; jeg har ikke sett ham siden i mai.

Nå skal jeg pakke inn noen julegaver. I år bruker jeg bare gråpapir som jeg skal pynte selv. Jeg har kjøpt hvite trehjerter som jeg skriver til/fra på, samt at jeg skal trykke ut snøkrystaller og pepperkaker som jeg skal pynte med. :gave:

Skrevet

Blir helt varm i hjertet av å lese om livet der inne i magen :rødme: Gleder meg sånn til det er min tur!!

Julepresangene dine blir sikkert kjempefine. Er så koselig, med gaver som er gjort litt ekstra ut av! :)

:klemmer:

Skrevet

Nå fikk jeg lyst på kolakaker! :nigo: Jeg syns du er flink, jeg orker knapt å hente posten om dagen.

Skrevet

Så godt å høre at alt stod bra til på UL :klemmer:

Også hørtes det veldig koselig ut med en mor og datter shoppintur :hjerte:

Kolakaker har jeg ikke hørt om før, det hørtes spennende ut! Hva er de laget av? :)

Ha en fin kveld Lillefot :klemmer:

Skrevet

Nam, de så gode ut! Kanskje jeg skal prøve meg på de i år :)

Skrevet

God morgen jenter :)

Da har jeg sendt mannen avgårde på julebord-helg. Sitter nå og spiser frokost, før jeg skal avgårde for å hente fotoboken. Jeg er veldig spent på hvordan utfallet ble. Hvis det ble bra, bestiller vi flere, slik at vi kan gi bort i julegave. Jeg bestilte boken søndag kveld, fikk beskjed om at den var ferdig produsert på mandag, og fikk mail i går om at jeg kunne hente den på Elkjøp nå. Det var raskt, synes jeg :)

Jeg skal til mamma denne helgen, så det blir stille her et par dager.

God helg alle sammen :klem:

Skrevet

Ha en riktig god helg og kos deg hos mammaen din, Lillefot :hug:

Skrevet

God helg Lillefot, kos deg masse hos mamman din :klemmer:

Skrevet

Kos deg masse hjemme hos ho mor, og god helg! :klem:

Skrevet

Hei jenter,

jeg har hatt en herlig helg hos mamma. Vi har spist mye god mat, og hun har blitt med meg på tur. Det er deilig å ha en "livvakt" som passer på meg :)

Vi har også bakt kolakaker og pakket inn julegaver. Veldig koselig :hjerte:

Jeg fikk hentet fotoboken på fredag, og resultatet ble veldig bra :) Jeg må bare fikse litt på teksten noen steder, for den forsvant litt på enkelte steder (kom for nærme margen). Så da skal jeg bestille flere av den i dag, så blir det å gi dem i julegaver til våre foreldre :)

:strix: for Iril som har fått hjem den lille prinsen sin :)

:skya: for Jesse, som snart er i mål (jeg har i hvertfall begynt nedtellingen :))

og :duskedame: for meg, som er 25 uker i dag :nigo:

om babyen:

Fra denne tiden skal du kjenne bevegelse fra barnet hver eneste dag.

Husk at du er den eneste som kjenner barnet mens det er inne i magen, og du må tro på det du kjenner. Aktiviteten kan variere fra dag til dag.

Babyen er nå cirka 30 cm lang og veier cirka 650 gram!

Du kan noen ganger "hilse" på babyen ved å støte lett imot den delen som sparker ut av magen din, gni litt og gi litt kontakt tilbake.

Nå har den fått negler både på fingre og tær.

Skrevet

Så god du er Lillefot :klemmer:

Og :hoppe: for 25 uker!! :strix: :strix:

Så godt å høre at du har hatt en fin helg hos mammaen din! :jepp:

Og så bra at fotoboka ble bra! Tror nesten jeg må til å lage en sånn selv etterhvert, har mange bilder jeg skulle ha organisert, så er jo like greit å lage sånne! :jepp:

Ha en fiiin kveld :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...