Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

Huff, det var ikke noe bra :( Nå må du bare prioritere deg selv og prinsessa, så får alt annet være uviktig en stund! Godt at alt er bra med lille jenta ihvertfall! :)

Masse god bedring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kenghuru

Huff, det var ikke noe bra :( Nå må du bare prioritere deg selv og prinsessa, så får alt annet være uviktig en stund! Godt at alt er bra med lille jenta ihvertfall! :)

Masse god bedring :klemmer:

Helt enig Jesse :jepp: Ta det med ro nå Lillefot så dere begge får det bra igjen :klemmer: God bedring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta godt vare på deg selv og vesla i magen. Skyv jobb og slikt laaangt vekk :klemmer:

Enig med dette altså.

God bedring Lillefot, og ikke ha dårlig samvittighet for at du er lite aktiv i hvert fall :klemmer: Det kommer alltid et nytt tog, for å si det sånn ;)

Gleder meg til du kommer sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære lillefot.

Jeg håper du har det bra, svangerskapet ditt høres veldig likt mitt sitt - så jeg vet hvordan du har det, med tanke på jobbsituasjonen, følelsen av å ikke få i seg nok næring, lav fødselsvekt og kvalme.

Jeg håper du har det fint, og klarer og kose deg med den lille i magen.

Jeg har nå lest boken din, og har på følelsen at vi bor i samme fylke og kanskje ikke så langt fra hverandre, med tanke på dialekten til mannen din ;)

Du skal vite det at selv om dagene er tunge å komme seg igjennom pga problemer i svangerskapet, er dette glemt så fort du har den lille prinsessa i armene dine ;)

Gleder meg til du oppdaterer oss om hvordan det går med dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig halvveis...

Vet ikke helt hvem jeg skal tro på, jeg; legen min, gynekologen eller jordmoren fra UL. Enten er jeg 20 uker i dag, ellers har jeg vært det i opptil halvannen uke allerede.

Jaja, time will show: prinsessa kommer når hun kommer.

Jeg har hatt ett anfall til siden sist jeg skrev her, og var ikke så langt unna å få ett i dag heller. Jeg tør ikke å gå noe sted alene, og tør heller ikke å kjøre bil. Det er så vidt jeg tør å kjøre buss (sitte på i den, altså...) Jeg har lest en del på nettet, og det er flere som har hatt liknende anfall som meg mens de var gravide, og dette skyldtes blodtrykksfall. Legen på legevakta mente det jeg har er pga. stress og hyperventilering, men ikke vet jeg. Jeg vet bare at jeg ikke kan fortsette å ha det sånn her i nesten 5 måneder til.

Prinsessa turner og styrer inni magen hver dag, og jeg kan til og med se at hele magen flytter på seg hver gang hun sparker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode ord og klemmer, jenter - dere er gode å ha :klemmer:

Jeg skal til jordmor til torsdag, og er spent på hva hun har å si ang. anfallene mine. Jeg prøver å ta det mest mulig med ro, og lytte til kroppens signaler, men samtidig "pusher" jeg meg selv litt, slik at jeg ikke bare blir sittende og glo. Jeg gjør gravide-yoga annenhver dag, og er like fornøyd med meg selv hver gang jeg har kommet gjennom dvd'en. Det er et par øvelser jeg må hoppe over pga. at det gjør for vondt i ryggen, men jeg føler meg ganske flink allikevel.

Jeg har også laget bryllupsalbum, noe jeg skulle ha gjort ferdig for ett år siden. Da ble det selvfølgelig noe kluss med programmet, så jeg skrinla prosjektet rett før jul. Nå prøver jeg igjen, men jeg tør ikke å bestille mer enn ett eksemplar før jeg ser at alt er i orden. Tenkte å gi dette til foreldre og besteforeldre våre til jul. Er det noen av dere som har prøvd CEWE fotobok før?

Jeg har lest litt rundt på nettet i det siste, og funnet ut et par ting jeg ønsker meg til jul:

1. Det jeg ønsker meg mest, er en symaskin. Den kan godt være brukt, for jeg trenger ikke en ny, fancy en. Jeg vil bare ha en god maskin med overlock. Noen som har tips å komme med her?

2. Ellers så ønsker jeg meg stempler og promaker-tusjer (her er jeg helt grønn, så hvis noen har peiling, så rop ut). Jeg har lest at man ikke burde bruke blekk-stempel (?) pga. at tusjene er alkoholbaserte, og derfor kan blekket flyte utover... Mer vet ikke jeg.

3. Gravidebøker vil jeg også gjerne ha, om fødsler og what not :)

Lengre har jeg altså ikke kommet på ønskelista.

Jeg er litt kreativ av meg, så i dag har jeg vært på syforretning og kjøpt stoff. Jeg skal "trekke om" en gammel, stygg korktavle vi har, og male ramma rundt. Tror det blir fint. Korktavler er så kjedelige i utgangspunktet.

Mamma og jeg har også kjøpt litt mammagensere til meg i dag, så nå føler jeg virkelig at magen spretter ut :) Mannen og jeg så det første gang i går, så jeg går egentlig bare og venter på at lufta skal gå ut av ballongen...Jeg har ikke følt meg så "stor" før, og liker virkelig måten genserne fremhever magen på :)

Det var en liten oppdatering herfra, håper dere har det bra alle sammen :) God helg :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å ønsker deg en god helg jeg! :hug:

Høres kjekt ut med diverse krativitetsprosjekter, og mamma-genser-shopping! :hoppe:

Blir spennende å høre hva jordmora sier på torsdag!

Håper helga di blir fin! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Angående symaskin - jeg fikk det i bursdagsgave av mamma og pappa i fjor, og den var en helt fin Singer-maskin med alle grunnleggende funksjoner, kjøpt på Jysk. Funker flott til mitt bruk.

Den var billig fordi det var sånn partivare. Kan jo hende de tar inn lignende på nytt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 uker :duskedame::skya::strix:

Jeg var på vekta her om dagen, og den vil ikke oppover...Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg. Kan jo ikke begynne å spise som en hest heller. Jeg har lyst til å legge på meg! NÅ! :vekt:

Mors uke 21

Fosterets uke 19

Babyen veier nå ca 340g og er ca 25cm langt. Tennene har begynt å danne seg. Kanskje du har begynt å merke at den lille hikker, det er helt rytmiske dunk som god kan holde på en god stund før det går over, dette er noe de fortsetter med utenfor magen også. Den lille hånden har et fast grep om den skulle få tak i noe.

Fordi babyens bevegelser nå i stadig stigende grad kan kjennes utenifra kan det jo være ganske hyggelig å ta seg litt tid sammen enten som en ettermiddagshvil eller før man skal sove om kvelden hvor dere ligger og kjenner på magen. For makkerne blir det litt lettere å forholde seg til det at det faktisk er et nytt familiemedlem på vei.

Noen synger også litt for barna sine. Babyen kan jo høre det, men vel så viktig er den tilvenningen som skjer mellom dere alle tre. Har dere barn fra før av kan jo eldre søsken også tas med på dette innimellom, de også trenger jo å venne seg til at det kommer en ny liten person inn i familien. Det er ikke sikkert at de kjenner så lenge av gangen, men litt gjør nytten!

Ellers er det helt normalt å ikke kjenne liv daglig. Det går ennå inntil 6 uker før det er en regel. Dette har både med babyens lynne å gjøre og hvor stor plass det er i livmoren.

_________________________________________________________________

Tusen takk for tips ang. symaskin, Vingle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*litt fjern i dag*...

Gratulerer med 21 uker! :strix:

Jeg synes det er så gøy at bebisen begynner å bli litt stor... I løpet av uka jeg er inne i nå så runder den trolig halvkiloen! :rødme: Da begynner det å bli litt størrelse :hjerte:

Ang. det å legge på seg så tror jeg du kommer langt med "sunn fornuft" jeg. Så lenge du spiser regelmessig og sørger for å få i deg sunn, næringsrik mat (ikke lettprodukter og magre løsninger) så gjør du det du kan og bør. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...