~lillefot~ Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #762 Skrevet 21. februar 2011 Yey, da har jeg fått meg sladris Sender du meg pm med nummeret ditt, Jesse? Så skal du få mitt
Tusle Skrevet 21. februar 2011 #764 Skrevet 21. februar 2011 Vi får bleier til snuppene på sykehuset, Lillefot
~lillefot~ Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #765 Skrevet 21. februar 2011 Ja Tusle, jeg mente også at vi gjorde det, men jeg leste nettopp på et annet forum at ei som hadde vært der fikk regning på bleier i posten etterpå Så da vet jeg ikke helt hva jeg skal tro... Men har bare pakket ned noen få, altså Spent på hvordan det går med deg jeg, Tusle-mor
~lillefot~ Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #766 Skrevet 21. februar 2011 Jeg prøver å hekle på disse baby bootiesene, men snuppa er ikke mye samarbeidsvillig i dag; her er det turning på høyt nivå, hvilket ender i en del *aaaauuuu* fra meg. Nå har jeg satt på musikk så hun kan høre på, samt danset litt (da ble det stille). Men jeg får kynnere hvis jeg danser for mye, så nå har jeg satt meg igjen, og da er vi tilbake til der vi startet... Sånn ser jeg for meg snuppa i magen: Må si det er søren ikke lett å forstå seg på hekleoppskrifter bestandig. Jeg vet jeg har gjort noe feil en plass, men klarer søren ikke å se hvor, eller hvordan jeg skal få fikset det Kan jeg spørre dere andre her, som ikke har helt vanlige navn på barna deres; har dere fått mange rare kommentarer? Navnet vi skal ha (dobbeltnavn) er det ingen andre i Norge som har, og har fått både kjempepositive tilbakemeldinger, og også noen mindre positive... Men når svigerfar klarer å hinte til meg på facebook om at det ene navnet vi har valgt ikke er ordentlig, da blir jeg litt lei meg, jeg (det er oppkalling etter min mormor). Men samtidig, så skrev han feil navn (det var topp 10-navn i Danmark i 2006), så da ble jeg ikke så lei meg (selv om det bare vare en' bokstav feil). Huff, lurer på om jeg er litt overhormonell, jeg...
Dine Skrevet 21. februar 2011 #767 Skrevet 21. februar 2011 Det er ikke så rart at du er litt hormonell synes nå jeg.. Jeg ble faktisk verre etter fødsel, fordi jeg var så sliten og alle følelser ble forsterket på godt og vondt. Synes ingen har noe med navnevalg bortsett fra dere to. Min mor sa forøvrig æsj da vi sa navnet vi hadde valgt, men nå går det helt fint. Vi ville ha det navnet uavhengig av hva andre sa om det og i dag har han navnet vi har ønsket hele tiden Så hold på navnet dere har valgt og bare overse andres kommentarer - det blir nok kjempe fint
Gjest ~Milla~ Skrevet 21. februar 2011 #768 Skrevet 21. februar 2011 Synes folk skal la være å kommentere navnevalget som foreldrene tar. Det må da være opp til hver og en hva de ønsker å kalle sin nyfødte datter eller sønn. Joda, noen har vel sine meninger, men da synes jeg de skal holde de for seg selv
Gjest Iril Skrevet 21. februar 2011 #769 Skrevet 21. februar 2011 Vi fikk høre enten at det var bare gamle gubber som het sånt, eller at folk elsket det. Jeg bryr meg ikke, for vi velger det vi liker uansett. Men hadde det kommet dumme kommentarer fra våre nærmeste, hadde jeg nok blitt mer lei meg. Har du lyst å dele hvilket navn dere har valgt?
~lillefot~ Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #770 Skrevet 21. februar 2011 Tusen takk for synspunkter, jenter Det er vel alltid noen som skal mene noe, uansett, sånn er vel de fleste av oss. Men å si at vi ikke har valgt et ordentlig navn, det likte jeg ikke å høre (lese). Spesielt ikke når det var min mormors navn, som jeg dessverre aldri traff. Jeg kan sende deg navn på PM, Iril
Tusle Skrevet 21. februar 2011 #771 Skrevet 21. februar 2011 Nei? Jeg gidder da ikke få regning i posten på bleier jeg ikke en gang vil bruke. Hadde jo håpet å slippe å ta med tøybleier på barsel, blir nok vask når jeg kommer hjem Tja, de som har reagert dårligst på navnet til marsipanen er mamma og svigermor, ingen bombe noen av delene. Det preller av meg altså. Så lenge mannen og jeg er sikre på navnet til snuppa så bryr det meg midt på kneet hva andre syns
vingle Skrevet 21. februar 2011 #772 Skrevet 21. februar 2011 Nå ble jeg veldig nysgjerrig på navnet Lillefot, kan jeg også få PM? Vi sliter med å finne navn, vi har et guttenavn mer eller mindre klart, men ingen klare kandidater på jentenavn. Vi har lyst på et litt kort navn. Siden etternavnet til M er et vanlig -sen-navn så synes vi det er et poeng at det ikke er alt for vanlig. Men så langt har vi ikke fått noen negative kommentarer - alle rundt oss er veldig klare på at det er det vi som skal få avgjøre i fred. Det er jeg veldig glad for! (Selv om det skal sies at jeg gjerne hadde tatt i mot flere forslag siden vi ikke har funnet noe ennå... ) Synes det er leit å høre at dere får negative kommentarer. Man får prøve å tenke at det kanskje er godt ment, men jeg synes folk burde holde fred om det (med mindre det er veldig god grunn til å tro at navnet kan bli en ulempe for barnet). Selv om det er mange navn jeg aldri ville drømt om å gi til mine barn, så ville det ikke falle meg inn å kritisere noen for å velge det til sine!
hegejenta30 Skrevet 21. februar 2011 #773 Skrevet 21. februar 2011 Nå ble jeg veldig nysgjerrig på navn jeg også Lillefot... Jeg syns navn er spennende og morsomt. Men det er så godt å ha "landet" på et som er favoritt. Vi har ikke sagt noe til noen ennå (bortsett fra damene her på KG da) om hva vi tenker at mini skal hete.
~lillefot~ Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #774 Skrevet 21. februar 2011 Etter å ha lett og lett etter tråden jeg siktet til, Tusle, så fant jeg den endelig (ang. regning på bleier fra sykehuset): http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=23883134&mpage=1&key=regning%2cbleier� Vingle: Jeg skal sende deg PM med navn, jeg Det med navn er ikke lett i det hele tatt, men jeg har alltid sagt at jeg skal oppkalle etter min mormor. Det gikk heldigvis mannen med på Skal gå i tenkeboksen ang. forslag til navn til deg
~lillefot~ Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #775 Skrevet 21. februar 2011 hegejenta30: sender deg PM
~lillefot~ Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #778 Skrevet 21. februar 2011 Ja, Jesse, det kan du sender deg PM.
vingle Skrevet 21. februar 2011 #779 Skrevet 21. februar 2011 Flott navn synes jeg Lillefot. Skjønner ikke kommentaren du har fått, jeg likte den "varianten" på navn nr. 2 kjempegodt, det har jeg ikke hørt før. Har faktisk forsøkt å få med mannen på den mer "mainstream" varianten av det (som jeg regner med du sikter til :gjeiper: ) men han synes det er for likt en viss frukt Jeg synes det er nydelig og ser ikke problemet Det første navnet har jeg heller aldri hørt, kan skjønne at noen blir skeptiske til så uvanlige navn, men synes like fullt de kan holde det for seg selv. Jeg synes det var spennende og klang fint jeg!
Gjest kenghuru Skrevet 21. februar 2011 #780 Skrevet 21. februar 2011 Uff, nå ble jeg fryktelig nysgjerrig her Lillefot Kan jeg også få vite navn? :gjeiper: Det er jo ingenting som er mer koselig enn å oppkalle babyn sin etter noen i familien
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå