Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Godt å høre det ikke bare er meg som har konkludert med å legge bakinga på hylla for en stund!

Så på bildene fra oppskriften/bloggen at det var skinkebiter og revet ost, men jeg brukte skiver av begge deler - tror det er lettere når man skal rulle sammen ja. Men det gjør jo ikke noe om det ble boller i stedet - gjør samme nytta ;)

Jeg satser også på liten baby og før termin! :opplyser::ler:

Prøv å ikke gru deg til fødselen da Lillefot. Jeg gjør det av og til jeg også, men prøver å la være. Det forandrer jo ingenting ved selve fødselen om vi gjør det, kun tiden vi har igjen frem til den. Jeg har troen på at vi kommer til å klare oss veldig bra! :Nikke:

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakket med mannen om dette med fødselen her en kveld, og han sa akkurat det samme som du sier, Vingle; det er ikke noe vits i å gå og grue seg over lengre tid - tenk om det går over all forventning, og jeg har brukt masse tid på å grue meg. Av og til tenker jeg at dette er bare noe jeg må gjennom, og at jeg får den smertelindringen jeg trenger, mens andre ganger går jeg bare og tenker at dette kommer til å bli fælt.

Men jeg vet jo at jeg aldri i verden ville vært foruten den lille jenta i magen min, og det har kostet meg mye å komme hit jeg er i dag, så dette med fødselen blir bare en liten dråpe i havet, og så blir vondtene glemt. Jeg ville ikke byttet for noe i hele verden!

Tenk, nå er det ikke lenge før gravidemagen er borte :gravid: , og dette blir meg: :kgbaby:

Skrevet

Tenk, nå er det ikke lenge før gravidemagen er borte :gravid: , og dette blir meg: :kgbaby:

Ja tenkt på det! :rodmer: En herlig tanke igrunn!

Jeg gleder meg ikke til selve fødselen, men gleder meg så innmari til premien. Og det veier faktisk opp for frykten. Ungen må jo ut, og vi jenter er visst konstruert for å føde! Jeg har troa på at kroppen funker til å føde også jeg, når den har klart å bære fram et barn mener jeg!

Skrevet

I dag smalt det skikkelig i ryggen da jeg skulle ta på meg sokkene. Så nå sitter jeg og har ganske vondt i høyre side av korsryggen. Supert.

I dag skal jeg hekle, hekle, hekle; har så lyst til å bli ferdig med babyteppet nå. Begynner liksom å se en ende på det. Jeg burde vel også vaske morsmelkkoppene og det jeg kjøpte fra Avent her for en stund siden, så vi får se om jeg får det gjort.

Jeg har skikkelig lyst på sjokolade :sjokolade:

Nesten så jeg vurderer å gå til butikken bare for å kjøpe det - men bare nesten.

Sola skinner og det er blå himmel i dag, så nå begynner vårfølelsen å komme tilbake til meg - deilig :)

Ha en fin dag alle sammen :tommelopp:

Skrevet

Uff, den ryggen... min er ikke akkurat kompis om dagen den heller. Kanskje det hjelper med en forsiktig tur ut og røre litt på seg? På butikken f.eks.? :lur:

Utrolig deilig med pent vær da! Her er tåka tjukk som grøt, skikkelig innevær.

God bedring med ryggen og fin dag til deg også! :klemmer:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Usj, håper det er noe som gir seg raskt :klem:

Skrevet

Hei og takk for hilsen i boka mi :)

Så godt å høre at du synes det hjalp å lese fødselshistorien min. Det kan være fint å få med seg noen sånne historier rett før fødselen også ja, for det er jo liksom skrekkhistoriene man hører. Det kommer nok til å gå kjempebra for deg og uansett hva som skjer så er det jo verdt det. Og om du føler det rett der og da, så kan jeg absolutt anbefale vann som smertelindring. Både dusj og badekar var veldig til hjelp for meg.

Skrevet

huff, er ikke noe godt med vondt i ryggen, kjenner alt til det! Her gikk det heldigvis over etter at snuppa var født :jepp:

Så flink du er som hekler så mye..Skulle ønske jeg også kunne det, men med mine senebetennelse-armer er nok ikke det noe særlig..

Forresten, er det de aventkoppene med blått lokk du har? De er pakket sterilt sånn at man ikke trenger å vaske/koke de først første gangen man bruker de :jepp: Ihvertfall var mine det :)

Ha en fortsatt fin kveld Lillefot :klemmer:

Skrevet

Så flink du er som hekler så mye..Skulle ønske jeg også kunne det, men med mine senebetennelse-armer er nok ikke det noe særlig..

Jeg har også senebetennelse-armer de luxe, så det går ikke så fort fremover... Noen dager klarer jeg ikke å hekle en' rute engang.

Er bl.a. derfor jeg har kjøpt meg elektrisk brystpumpe.

Forresten, er det de aventkoppene med blått lokk du har? De er pakket sterilt sånn at man ikke trenger å vaske/koke de først første gangen man bruker de :jepp: Ihvertfall var mine det :)

Ha en fortsatt fin kveld Lillefot :klemmer:

:klaske: Dumme meg. Jaja, da vet jeg det til neste gang :gjeiper:

Ha en fin kveld du også :klem:

I dag har jeg heklet en del, samt kokt alt av smokker og flasker, slik at det er klart. Jeg har til og med stått for middagslagingen i dag - kan ikke huske sist jeg orket det. Det blr kyllingsalat (med egg, fetaost, oliven, tomater og løk) til mannen, og kylling, ris og salat til meg (mannen kan ikke spise ris). *namnam*

Nå ligger snuppa og hikker nede til høyre i magen :rodmer: Hun har latt det gå hardt utover ribbeina i dag (hun velger alltid høyre side, jeg fatter det ikke!), og jeg har sagt til henne at hvis hun synes det begynner å bli trangt, så får hun lov til å komme ut :sjenert: Mannen er ikke enig, da, han vil ha henne der inne i 3 uker til. Som han sa: jeg vil at hun skal legge på seg, og dessuten vil jeg ha deg for meg selv litt til. Søtt sagt, da :rodmer:

Nå tenkte jeg å ta meg en laaaaaaaaaang, varm dusj :dusje:

Jeg har blitt helt koko på det i det siste. Kan dusje to ganger om dagen om så, det er så deilig :jepp:

PS: Ryggen er blitt mye bedre :)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Så bra med mindre ryggvondt :)

Dusjing er deilig ja... men barberingen er som å skulle bestige mount everest :fnise: Phu, så slitsomt det er ;)

Skrevet

Hahaha, ja Milla, jeg er helt enig! :skratte:

Jeg er kjempestolt hver gang jeg får det til, og mannen bare rister på hodet og ler av meg. "Kan du ikke bare bruke speil?" spør han - ser det ut som jeg har 3 hender, liksom?! Jeg må jo styre i blinde med en' hånd, og styre høvelen med den andre - burde jo hatt medalje, vett ;)

Skrevet

Barbering er slitsomme greier ja :skratte: Men det går på et vis, hvis man tar seg god tid og ikke stresser.

Gjest ~Milla~
Skrevet

Barbering er slitsomme greier ja :skratte: Men det går på et vis, hvis man tar seg god tid og ikke stresser.

Bare vent til du er i uke 39, da går det egentlig ikke lenger :fnise:

Jepp, vi burde hatt medalje :jepp:

Skrevet

Det er jammen deilig å ha inneglasset veranda når det er så fint vær ute: det er 28,5 grader på verandaen nå! :sol:

I dag har jeg fått heklet litt igjen (føler det er det eneste jeg gjør for tida, men må nesten få fingra i gir hvis jeg skal bli ferdig), pluss at jeg har sett litt på VM. Mannen har hatt hjemmekontor i dag, så da måtte han jo ha VM-pause så vi fikk se jentene ta gull :)

Jeg har også sett siste nedlastede episode av One Tree Hill. Dette er min yndlingsserie, og det går jo bare i graviditet der for tida, så det kan vi like :)

Nå sitter jeg og spiser fylte horn (jaja, boller, da :tongue:), og drikker eplejuice. *Namnam* Appetitten er fremdeles ikke helt på topp, men jeg prøver å supplere med epler, druer og gulrøtter innimellom.

I går kalte jeg mannen for en tyrann, da jeg ville ha sjokolade på butikken og han minnet meg på hva jordmor har sagt om det :filer: Hadde ikke han nevnt for jordmor at jeg er veldig glad i sjokolade, så hadde ikke jeg fått sjokoladeforbud.

Men jeg lurer på en ting: kan vi spise salami og røkt laks når vi ammer? For da er det det første jeg skal kjøpe på vei hjem fra sykehuset! :nigo:

Gjest kenghuru
Skrevet

I dag har jeg fått heklet litt igjen (føler det er det eneste jeg gjør for tida, men må nesten få fingra i gir hvis jeg skal bli ferdig), pluss at jeg har sett litt på VM. Mannen har hatt hjemmekontor i dag, så da måtte han jo ha VM-pause så vi fikk se jentene ta gull :)

Nå sitter jeg og spiser fylte horn (jaja, boller, da :tongue:), og drikker eplejuice. *Namnam* Appetitten er fremdeles ikke helt på topp, men jeg prøver å supplere med epler, druer og gulrøtter innimellom.

Men jeg lurer på en ting: kan vi spise salami og røkt laks når vi ammer? For da er det det første jeg skal kjøpe på vei hjem fra sykehuset! :nigo:

Håper du legger ut bilde når du er ferdig med teppet ditt? Det høres så veldig fint ut :rodmer:

Og jeg må si jeg gleder meg litt til magen her er borte og tiden og energien strekker til for da skal hornene (eller bollene :fnise: ) dine testes ut...høres utrolig snadder ut...blir skikkelig sulten her jeg sitter :sikle::fnise: Godt det ikke er lenge til middag :jepp:

Ha en fortsatt super dag :klemmer:

Skrevet (endret)

Det er jammen deilig å ha inneglasset veranda når det er så fint vær ute: det er 28,5 grader på verandaen nå! :sol:

Ah, heldiggrisen! :happy:

Nå sitter jeg og spiser fylte horn (jaja, boller, da :tongue:), og drikker eplejuice. *Namnam*

Hørtes fantastisk ut! Er nesten konstant sulten for tiden jeg, men er jo begrenset hvor mye jeg orker å spise om gangen da, så er vel en sammenheng. Nå driver mannen og lager hjemmelaget pizza her (riktignok med bunn fra fryseren som jeg har laget tidligere...), og jeg ligger på sofaen med rumlende mage! :sikle:

:Nikke: Har ikke hørt annet! Skal ha litt av hvert da jeg også tenker jeg :jepp: Men røkelaks er vel godkjent så lenge den er fersk (ekstra sikkert er det visst hvis den har vært fryst en gang) nå også. Jeg har i alle fall spist det i god tro...

Håper du legger ut bilde når du er ferdig med teppet ditt? Det høres så veldig fint ut :rodmer:

Signerer denne! ;)

Endret av vingle
Skrevet

Ikke gruble for mye over fødselen, når det er tid for at lillesnuppa skal ut bryr du deg egentlig ikke i det hele tatt, for du fokuserer på at nå skal hun ut, å du får endelig møte henne. Ikke gru deg, gled deg heller over å få tilbake kroppen din, hvor du kan barbere legger uten problemer, og masse kos med babyen :klem:

Skrevet (endret)

Jeg har også sett siste nedlastede episode av One Tree Hill. Dette er min yndlingsserie, og det går jo bare i graviditet der for tida, så det kan vi like :)

One Tree Hill er min yndlingsserie også, men er så lenge siden jeg har fått sett det, så er helt ute av det. Men har lånt nesten alle sesongene jeg ikke har fått fulgt med på, så tenkte jeg skulle begynne på et maraton her snart ;)

Salami kan man ihvertfall spise (jeg tror man kan spise røkt laks også, men det liker jeg ikke, så har ikke sjekket det ut :fnise:) Jeg spiste KUN salami på brødskivene (frokost, lunsj og kvelds) hver dag i 5 uker etter fødsel :fnise: Det var sååå godt! :sikle:

Ha en god natt Lillefot :klemmer:

Endret av Jesse
Skrevet (endret)

Hihi, nå er det en' time til jeg er som fødeklar å regne, så hva passer vel bedre enn den lista her:

DU VET DU ER FØDEKLAR...

*Når dusjkabinettet knaker og truer med å falle sammen bare fordi du barberer leggene. Og du ender opp mere svett enn ren etter at du har dusjet!

*Når du sipper av alt som er ment å være såvidt rørende eller medmenneskelig på tv :P

*når det å snu seg i senga er en ren sportøvelse..

*på slutten er det kun utflod/slimpropp/hemoroider/avføringsmiddel/kjerringråd og kynnere som går igjen i vokabularet ditt

*du er drittlei alle de 100 daglige meldingene/spørsmålene som tikker inn siste 14dagene : "har det skjedd noe?"

*når du bøyer deg ned for å plukke opp noe,blir der nede noen sekund ekstra, i tilfelle det er mere å plukke opp så du slipper å bøye deg igjen

*når andre gravide nikker gjenkjennende mot deg på gata og smiler, som om dere har en hemmelig pakt,en indre sirkel

*når du er så sinnsykt lei på slutten (slik som jeg er nå), at ALLE smerter ønskes hjertlig velkommen. KJØR PÅ;I'M READY :)

*når man bare lengter etter smerter så intense og vonde at man tror man skal dø - det er definitivt ikke normalt

*intervalltrening har fått en helt ny mening: støvsuge.....pause....ta oppvasken...pause.....gå ut med søppelet...pause...you get the picture

*Når du våkner våt på armene og madrassen pga råmelk!

*når du tenker at "det kommer aldri til å skje meg - jeg kommer ALDRI til å føde".

*når man lurer på om det er fysisk mulig å utføre "stripping" på seg selv, og vurderer å google det for å finne ut hvordan det utføres

*storebror på 4 begynner å glede seg til fødselen og engasjerer seg i alt fra kjøp og montering av sprinkelseng til innkjøp av tøy.

*ikke klarer å lene deg over mot bordet når du spiser, så halvparten av middagen ligger igjen som flekker midt foran på magen.

*når det kjennes ut som ræva di går ut av ledd.

Lista er herved hengt opp på kjøkkenskapet - noen morsomheter må man jo ha sånn på tampen :)

Endret av ~lillefot~

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...