~lillefot~ Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #881 Skrevet 3. mars 2011 Håper du legger ut bilde når du er ferdig med teppet ditt? Det høres så veldig fint ut Det skal jeg gjøre, vettu Har jo blitt helt racer på bestemorruter jeg, nå Men røkelaks er vel godkjent så lenge den er fersk (ekstra sikkert er det visst hvis den har vært fryst en gang) nå også. Jeg har i alle fall spist det i god tro... Ja, jeg mener også det, men mannen er så påpasselig med hva jeg kan spise og ikke (han er jo skjønn, da ), så av og til får jeg litt røkt laks fra en nyåpnet pakke, mens andre ganger sier han "du får ikke!" Ikke gru deg, gled deg heller over å få tilbake kroppen din, hvor du kan barbere legger uten problemer, og masse kos med babyen akkurat det med barbering (og ikke minst bøying og å ta på seg sko)skal bli deilig å få til igjen Jeg spiste KUN salami på brødskivene (frokost, lunsj og kvelds) hver dag i 5 uker etter fødsel Det var sååå godt! Ha en god natt Lillefot det kommer sikkert jeg til å gjøre også! Ha en fin natt du også Du kan spise røkelaks, ja! Yess! Supert!
Dine Skrevet 4. mars 2011 #882 Skrevet 4. mars 2011 Skjønner godt du gleder deg til å kunne spise røkelaks og salami - jeg var som Jesse, spiste salami til alt omtrent.. Er forsåvidt der enda, jeg foretrekker helst kjøttpålegg om jeg har mulighet Og så har jeg spist brie med løvtynn pastrami på... mmmm GLED DEG
hegejenta30 Skrevet 4. mars 2011 #883 Skrevet 4. mars 2011 Jeg har allerede bestilt blåost, brie og spekeskinke til jeg kommer hjem fra sykehuset! Det er vanskelig å holde seg unna det som er så godt! Gleder meg til å kunne spise favorittpålegget igjen!
~lillefot~ Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #884 Skrevet 4. mars 2011 (endret) 21 dager igjen og fødeklar + permisjon Kan det bli bedre? (så dere forresten lista jeg la ut på forrige side: "du vet du er fødeklar når..."?) Nå har vi sett Northug showe litt for svenskene, og det er jo artig (selv om jeg av og til synes han er litt kjepphøy) Etterpå skal vi avgårde og kjøpe lekegrind på Barnas Hus. Det blir Eco Lekegrind, så fremt de har den inne. Jeg vil helst ikke komme hjem uten grind i dag, da jeg ikke orker så mye shopping for tida. Legger ved tippelista for fødsel igjen, nå kan jo alt skje: Tusle: 10.mars Jesse: 12.mars Dine: 18.mars hegejenta30: 19.mars Småkjekset: 20.mars ~lillefot~: 21.mars ~Milla~: 22.mars Icing: 29.mars MonThe: 1.april Hvis fler vil tippe, så er det fullt lovlig Endret 4. mars 2011 av ~lillefot~
Jesse Skrevet 4. mars 2011 #885 Skrevet 4. mars 2011 Veldig morsom liste Kjente meg igjen i mye der fra jeg var høygravid ja Nå syns jeg det er på tide at lille snuppa di tenker på å komme ut snart! Jeg vil sladre snart!! Hvis hun blir der i litt over en uke til
hegejenta30 Skrevet 4. mars 2011 #886 Skrevet 4. mars 2011 Fødeklar listen var veldig bra! Håper de har lekegrinden dere har sett dere ut på Barnas Hus. Det er så kjedelig å være innstilt på shopping og komme hjem uten å fått handlet det man tenke! Nortug er litt klyse ja... men du verden så imponerende rykk han har når han først setter igang! (kunne dog spart seg showet på slutten) Ønsker deg en god helg
~lillefot~ Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #887 Skrevet 4. mars 2011 Yes! Det ble lekegrind på oss Akkurat den vi hadde tenkt oss Vi kjøpte også et leketeppe til å ha oppi, og da var valget mellom rosa, blått eller nøytral offwhite/beige. Vi valgte det siste, for jeg håper at vi får flere barn, og kanskje det blir en gutt neste gang..? Hvem vet. Dessuten tror jeg ikke mannen har lyst til å ha noe rosa i stua :gjeiper: Vi var innom butikken og handlet mat også, og i kveld skal vi ha reker *MMMMMMmmmmmmmmmm* Gleder meg! Jeg fikk til og med lov til å plukke med meg en sjokolade i dag, så da blir helgen perfekt
~lillefot~ Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #890 Skrevet 4. mars 2011 Jenter: løp og les! Jeg ler så jeg griner http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=24223927
Jesse Skrevet 4. mars 2011 #891 Skrevet 4. mars 2011 Jenter: løp og les! Jeg ler så jeg griner http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=24223927
vingle Skrevet 5. mars 2011 #893 Skrevet 5. mars 2011 Jeg lo godt av den fødeklar-lista di! Har sett en lignende om høygravid på en blogg et sted, veldig festlig - og absolutt til å kjenne seg igjen i ja. Håper du får en topp helg med reker og sjokolade
~lillefot~ Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #894 Skrevet 5. mars 2011 Puh! Da har vi satt sammen lekegrinda. Det var ikke så lett som vi hadde håpet og trodd. Dingsene som skruene skulle inn i var for store, så man måtte være pinlig nøyaktig for at skruene skulle "ta". Men vi fikk det til til slutt Nå er alt klart til snuppa skal komme, så nå slenger jeg beina på bordet og venter
hegejenta30 Skrevet 5. mars 2011 #895 Skrevet 5. mars 2011 Nå er alt klart til snuppa skal komme, så nå slenger jeg beina på bordet og venter Det gjør du helt rett i! Nyt lørdagskvelden! P.s: kjempesmart med nøytralt leketeppe til lekegrinda med tanke på evt andre barn som kommer i framtida!
~lillefot~ Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #896 Skrevet 6. mars 2011 Hm...sitter her og lurer litt, og vil gjerne ha innspill av dere på dette: Jeg lurer på om prinsessa i magen ikke er så veldig stor at det gjør noe. Hun hikker nå, og det begynte rett under høyre ribbein. Jeg tenkte bare "Faen! Nå har hun jammen snudd seg igjen!" (kjente nemlig noen rare bevegelser før i dag). Men nå kjenner jeg dem nede på høyre side av magen, litt under midten. Jordmor sa sist vi var der at det er tydelig at hun fremdeles har god plass, siden hun kan boltre seg sånn - men nå begynner jeg ærlig talt å bli bekymret for om hun er veldig liten. Bør jeg ta dette opp med jordmor og be om å få dette sjekket, eller hva synes dere? Skal til henne på tirsdag. Det er i hvertfall tydelig at hun enda ikke har festet seg
Spatula Skrevet 6. mars 2011 #897 Skrevet 6. mars 2011 Er du bekymret ber du om time på svangerskapspoliklinikken for å sjekke blodgjennomstrømningen fra morkake til navlestreng samt en vekstestimering av den lille
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. mars 2011 #898 Skrevet 6. mars 2011 Jeg er også veldig spent på størrelsen på minien her... Men det får vi vel vite nå om ikke mange dagene antar jeg
~lillefot~ Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #899 Skrevet 7. mars 2011 38 uker! Mors uke 38: Mange har problemer med nattesøvnen fordi det er vanskelig å finne en bekvem stilling. Tanken på fødselen er altoppslukende og kommer både dag og natt, slik at du må samle minutter med søvn i løpet av hele døgnet. Du selv er nå høyst sannsynlig ganske klar til å føde fordi du er lei av den store magen som du må ha med overalt. Det er ganske utrolig å stå og se på seg selv og at det går an å bli så svær uten at man sprekker! At babyen er så stor og faktisk også skal ut. Hvordan, bekymrer deg kanskje ikke så mye lenger for du har egentlig bare lyst til å bli ferdig. "Ja da, det gjør litt vondt, men det skal jeg tåle bare jeg blir kvitt magen!" Mange drømmer om å skulle sove på magen om natten igjen, snart blir det en realitet! Ha fokus på denne lille fantastiske personen som snart skal ligge i armene dine og som du skal bli kjent med utenpå også. Jeg skal ikke påstå dette, men jeg innbiller meg at om du er av dem som ikke er helt klar til å føde ennå, så gjør du det ikke heller. Det psykiske spiller også inn. Man vet ennå ikke alt om hva det er som setter i gang en fødsel, det er et samspill mellom barnets hormoner og mors og livmorens størrelse. Genetikk spiller også inn her i mange tilfeller. Sjansen er ganske stor for at dersom moren din fødte sånn eller slik, så gjør du det også. Men det er selvfølgelig ingen regel. Barnets uke 36: Bevegelsene til barnet vil oftest endre karakter i slutten av svangerskapet. Hender og føtter rører seg, mens kroppen gjerne ligger i samme posisjon. Barnet kan bli roligere, men ikke alltid. Du skal fortsatt reagere dersom barnets vitalitet endres betydelig eller ved plutselige forandringer. Babyen er nå 48 centimeter lang og veier cirka 3200 gram. De fleste babyer blir født med blå øyne. Det kan ta opptil ett år før øynene blir brune på babyer som har arvestoff til det. __________________________________________________________________ Haha; jeg ringte mannen i stad, for nettet hadde falt ut her. Det første han sa var: "har vannet gått?" :gjeiper: Hehe Nå kommer snart mamma på besøk - mest sannsynlig det siste før snuppa kommer til verden Vi skal kanskje driste oss en tur til byen - jeg vil se på ammetopper på H&M :gjeiper: Ja, åsså må jeg ikke glemme tisseglass og et eller annet for den fæle halsbrannen jeg får om natten Ha en fin dag jenter
Jesse Skrevet 7. mars 2011 #900 Skrevet 7. mars 2011 for 38 uker! Tenk, nå er du innenfor termin Ha en fin dag Lillefot
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå