InLoveWithLife Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #622 Skrevet 17. januar 2011 Oppdatering av helgens action: Ny tur til legevakten for min del. De sa på lørdag at jeg skulle komme tilbake i dag om jeg hadde like vondt, og det hadde jeg. De to fingrene som er mest berørt, kjentes ut som hadde stivnet. Nye røntgen, fant fremdeles ingen brudd. Men forstuingen er såpass kraftig, at legen ville legge på en såkalt smertegips, som holder hånden i ro og gir den minimale muligheter for å bevege seg. Og så fikk jeg grei beskjed om å bevege fingrene så mye som mulig. Sykmeldt til og med 24.01. Kontrolltime 24.01.. Med min kjære går det greit. Han er veldig blå rundt øynene, og har vondt i panna (tror det er der vedkommende traff "best"). Han er stiv i nakken, men ribbeina går greit, ikke så vondt i nesen, men veldig tett. Også er han naturligvis litt sint på vedkommende. I dag har vi levert jakken hans til rens. Han fikk ny bergans-jakke hos foreldrene til jul, og den var full i blod. Var så spesiell vaskeinstruks, at vi leverte den like godt til rens. Er ikke vi som skal betale det til syvende og sist uansett. 1500 har vi betalt i legeutgifter til nå.. Jippi..
*appifany* Skrevet 18. januar 2011 #623 Skrevet 18. januar 2011 For en grusom opplevelse. Husk å søke om voldsoffererstatning. I dette tilfellet vil dere, hvertfall han få en klekkelig erstatning.
juliane Skrevet 18. januar 2011 #624 Skrevet 18. januar 2011 Er det mulig?! Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si... Hvordan går det med dere i dag?
InLoveWithLife Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #625 Skrevet 18. januar 2011 For en grusom opplevelse. Husk å søke om voldsoffererstatning. I dette tilfellet vil dere, hvertfall han få en klekkelig erstatning. Det der tenkte jeg på også. Vet du noe om det? Når skal vi søke? Er det mulig?! Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si... Hvordan går det med dere i dag? Er tydligvis mulig Jo det går bra med oss. Min kjære er ganske rolig nå. Han har ikke noe særlig vondt mer, men han er blå/lilla rundt øynene. Og veldig tett i nesen. Jeg har det bare bra, bortsett fra gipsen som er litt i veien for meg når jeg sitter pøå pc Hehe..
Gjest Katee Skrevet 18. januar 2011 #626 Skrevet 18. januar 2011 http://voldsoffererstatning.no/ Her står det litt
InLoveWithLife Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #627 Skrevet 18. januar 2011 http://voldsoffererstatning.no/ Her står det litt Dere er gode og hjelpsomme altså Ja jeg leste litt på den siden, men jeg skjønte liksom ikke helt om vi skulle søke nå, eller vente til saken er avsluttet hos politiet... Hmm.. Vi får spørre politiet
Gjest Katee Skrevet 18. januar 2011 #628 Skrevet 18. januar 2011 Ja, gjør det. Jeg vet dessverre (heldigvis?) ikke
InLoveWithLife Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #629 Skrevet 18. januar 2011 Ja, gjør det. Jeg vet dessverre (heldigvis?) ikke Hehe, tror vi sier heldigvis til det
*appifany* Skrevet 18. januar 2011 #630 Skrevet 18. januar 2011 Dere er gode og hjelpsomme altså Ja jeg leste litt på den siden, men jeg skjønte liksom ikke helt om vi skulle søke nå, eller vente til saken er avsluttet hos politiet... Hmm.. Vi får spørre politiet Jeg ble utsatt for blind vold av en jentegjeng i Oslo. De reiv meg og venninna mi overende, bet, sparket, klorte etter øynene våre osvosv. Jeg anmeldte det. Saken ble selvsagt henlagt. I mellomtiden var jeg på politistasjonen og hentet skjemaet. Tok det med på jobben, og satt på kontoret å fylte det ut stille og rolig for meg selv. Angret litt i ettertid på at jeg gjorde det så kjapt, sånn med tanke på senvirkninger og eventuelle utlegg til psykolog e.l., men det gikk bra. Etter at jeg sendte det til hovedkontret(tror det var i Mo i Rana), så gikk det ca 1 år, så kom utbetalingen på 10 000kr. Eller 10 500kr Den 500- lappen var for utlegg til legevakten Dere må begge søke. Venninna mi søkte ikke, og hun fikk selvsagt ikke noe.
InLoveWithLife Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #631 Skrevet 19. januar 2011 Jeg ble utsatt for blind vold av en jentegjeng i Oslo. De reiv meg og venninna mi overende, bet, sparket, klorte etter øynene våre osvosv. Jeg anmeldte det. Saken ble selvsagt henlagt. I mellomtiden var jeg på politistasjonen og hentet skjemaet. Tok det med på jobben, og satt på kontoret å fylte det ut stille og rolig for meg selv. Angret litt i ettertid på at jeg gjorde det så kjapt, sånn med tanke på senvirkninger og eventuelle utlegg til psykolog e.l., men det gikk bra. Etter at jeg sendte det til hovedkontret(tror det var i Mo i Rana), så gikk det ca 1 år, så kom utbetalingen på 10 000kr. Eller 10 500kr Den 500- lappen var for utlegg til legevakten Dere må begge søke. Venninna mi søkte ikke, og hun fikk selvsagt ikke noe. Såpass!! Går det bra med deg nå? Lenge siden? Så ekkelt.. Folk kan være så onde!! Når søkte du? Vi får vel vente til vi har fått saksnummer osv..
*appifany* Skrevet 19. januar 2011 #632 Skrevet 19. januar 2011 Det går bra. Det er tre år siden. Jeg søkte omtrent samtidig som jeg anmeldte det. Og erstatningen fikk jeg ca et år etterpå.
InLoveWithLife Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #633 Skrevet 19. januar 2011 Det går bra. Det er tre år siden. Jeg søkte omtrent samtidig som jeg anmeldte det. Og erstatningen fikk jeg ca et år etterpå. Så vi kan søke nå?
*appifany* Skrevet 19. januar 2011 #634 Skrevet 19. januar 2011 Ja, det er bare å søke. Skjemaet er på politistasjonen.
InLoveWithLife Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #635 Skrevet 20. januar 2011 Ja, det er bare å søke. Skjemaet er på politistasjonen. Vi fylte ut det vi klarte i går Politet ringte i dag, vi skal innom på mandag kl 1330 for å snakke litt, og levere legeerklæringer osv. Gjerningsmannen hadde mer på rullebladet han...
juliane Skrevet 20. januar 2011 #636 Skrevet 20. januar 2011 Gjerningsmannen hadde mer på rullebladet han... Oi, få høre? Hvordan går det med dere nå da, bare fysisk og psykisk?
InLoveWithLife Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #637 Skrevet 20. januar 2011 Oi, få høre? Hvordan går det med dere nå da, bare fysisk og psykisk? Vii vet ikke hva han har, bare at han har mer. Kanskje vi får vite hva på mandag Kosa, det går greit med oss. Jeg irriterer meg over gipsen og føler meg hjelpesløs. Min kjære har veldig vondt i ribbeina, blir verre for hver dag. Er visst sånn sier de, det er visst tegn på at det gror. Nesen hans og hodet hans går det bra med. Psykisk så går det egentlig ganske bra nå. Jeg var veldig bekymret over mitt kjære på søndagen, for han distanserte seg skikkelig og var bare sur og sint, jeg trakk meg tilbake fordi jeg trodde han ville være Lene, men det var jo feil.. Så han trodde jeg ikke ville være sammen med han mer.. Stakkar.. Skikkelig forvirra, sint og lei seg, alt på en gang. Men vi fikk snakka ut, og han åpna seg, og det ordna seg Nå kan vi snakke rolig om det som har skjedd, og han har spurt meg flere ganger om det går bra med meg. Og det går bra med meg. Jeg skvetter litt når jeg ser en mørk transporter, men ellers går det bra Litt skuffa over kompisen min da, for når vi gikk inn på Elkjøp etter hendelsen, så møtte vi bestekompisen min, han jeg feira jul med, og dama hans. Vi fortalte hva som hadde skjedd, og jeg har ikke hørt noe fra han etter det.. Ingen sms, ingen "hvordan går det" eller noe.. Kanskje jeg overreagerer, men jeg vet at jeg hadde i det minste sendt en sms dagen etterpå og spurt hvordan det gikk på legevakten!!
Gjest Katee Skrevet 20. januar 2011 #638 Skrevet 20. januar 2011 Av og til er det vanskelig å vite hvordan man skal reagere som venner, men en sms hadde jo vært fint Håper det ordner seg og at dere snart blir bra igjen, begge to!
*appifany* Skrevet 22. januar 2011 #639 Skrevet 22. januar 2011 Merkelig at han ikke har gitt lyd fra seg, kanskje han ikke har forstått hvor alvorlig det faktisk var?
InLoveWithLife Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #640 Skrevet 26. januar 2011 Heisann dere! Min kjære venn har ennå ikke gitt lyd fra seg.. Igår sendte jeg MMS, men ikke fått svar. Så han får seile sin egen sjø Oppdatering siden sist! Min kjære er sykmeldt en uke til pga ribbeina. I går var jeg på legevakten og de tok ct av hånda mi, og da fant de et brudd.. Jeg har brukket en knokkel i håndrota mi, helt ute ved lillefingeren men oppe ved håndleddet (hvis det var forståelig?). Må gå med gips i 5-6 uker. Jippi!! Nei.. Delvis sykmeldt, dvs at hvis de klarer å tilrettelegge arbeidet så kan jeg jobbe. Hvis ikke, så blir jeg 100% sykmeldt. Skal holde høyrehånda mest mulig i ro. Ikke så lett å tilrettelegge arbeidet når jeg bare har pc-arbeid, men jeg gjør det beste ut av det. Jeg prøver iallefall Vi var også til "avhør" på mandag. Det viser seg at han har flere saker på seg, voldssaker, men aldri blitt dømt. Han bor heldigvis ikke i nærheten.. Han hadde også ringt inn til politiet før vi stoppa, og ville melde føreren av den og den bilen med det og det regnr (som var oss) for uansvarlig kjøring. Og da sa han til operasjonssentralen til politiet at hvis ikke de kom og tok seg av dette, så kom han til å ta saken i egne hender. Og det gjorde han jammen meg også.. Ellers er alt kjempe bra bortsett fra at min kjære har ødelagt girkassen på bilen sin så han skal bytte motor og hele pakka og er litt blakk Alt bra med dere?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå