magnhild Skrevet 11. august 2004 #741 Skrevet 11. august 2004 Jeg lurer så fælt på hvilke navn dere har valgt. Jeg går rundt og tenker på jentenavn jeg... Og jeg er langt fra gravid... Ok, jeg er håpløs!! Jeg har mobilen med meg hvor jeg enn går altså!!
Gjest lmari Skrevet 11. august 2004 #742 Skrevet 11. august 2004 Jeg også har lyst til å høre navn!!!
Gjest Camelia Skrevet 11. august 2004 #743 Skrevet 11. august 2004 Hvor er det fabelaktige skogsvannet med vannliljer?? :o Eller er det en hemmelighet?
havsulen Skrevet 11. august 2004 Forfatter #744 Skrevet 11. august 2004 Ikke hemmelig hvordan man kommer til liljene, Camelia! Skraperudtjern i Østmarka! Ta buss/bane til Skullerud, evt. bilparkering ved Skullerud skole. En grusvei går oppover fra parkeringsplassen, mot Nøklevann. Der går nesten alle, dem om det. Men en liten asfaltert vei går nedover, mot tjernet. 500 meter å gå, forbi en bom. Gress å ligge på. Vann å kjøle i. Stillhet å hvile i. Har ikke bestemt navn, da - Imari og Magnhild. Tenker og tenker. En god ting å tenke på! Har kanskje fem/seks som er i finalen. Heldigvis har både mannen og jeg de samme finaledeltagerne. Tenker vi må se babyen før vi ser hvem hun er. Eller han... Nå skal jeg og mannen ut og se på en meteorsverm!
Gjest Mayamor Skrevet 12. august 2004 #745 Skrevet 12. august 2004 Ikke lenge til termin nå... Misunner deg ikke å være høygravid nå nei... Innom og sjekker status oftere nå om dagen. Nattesklem fra Mayamor
lillen Skrevet 13. august 2004 #746 Skrevet 13. august 2004 Baare kos her inne... Som vanlig... Har du og mannen tippet dato? Konkurranse... Det er urettferdig å ikke fortelle navn, og særlig siden dere sikkert har en del jentenavn på lager. Har aldri funnet jentenavn jeg...de er så kjedelige. Jeg skal love å ikke lage no bråk, dersom du lover å fortelle noen navn på msn en dag...!? Ha en strålende helg!
Kipa Skrevet 13. august 2004 #747 Skrevet 13. august 2004 ja for med lillen sine guttenavn er det jammen ikke lett å matche jentenavnene...
havsulen Skrevet 13. august 2004 Forfatter #748 Skrevet 13. august 2004 Etter at vi var ute og så på stjernene, fikk jeg et par kynnere som var sterkere enn vanlig. Kan også få det hvis jeg har styrt og ordnet masse. Ellers blir jeg fort øm i fotsålene hvis jeg står/går mye. Derfor ble dagens hjemmelagde pizza og salat laget sittende... Min mamma og jeg har hatt fantastiske jobbedager! Hun er så snill og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å gjengjelde... Hun har vasket rom etter rom mens jeg har ryddet. Snakket masse og hatt det superhyggelig også! Nå er gjesterommet, som virkelig var en karastrofe, representabelt. Kjøkkenet skinner, stua savner støvet sitt etc. Og jeg har fått orden på masse, feks kort/konvolutter i en boks, bilder i en, garn i en, kvitteringer i en annen. Blir ryddigere i hodet og gladere i hjertet av sånn! Og navnediskusjoner tar jeg gjerne på MSN; kom da!!!
havsulen Skrevet 15. august 2004 Forfatter #749 Skrevet 15. august 2004 I går ville jeg ut og spankulere med magen, så Frognerparken ble vedtatt. Spiste lunsj på kafé i parken, før mannen plasserte meg på plenen, og kjøpte Magasinet, to skjeer og en boks med is! Det var roseblomstring, strålende sol og lørdagsstemning for alle pengene! Og sånn må det da være mulig å gjøre med baby også? I dag har jeg satt en gjærdeig til vaniljekranser, som jeg skal bake ut før vi skal i 7-årsdag til mitt fadderbarn, datteren til min forlover. Faddere, ja! Tenker så det knaker, har to klare vi gjerne vil spørre, vil finne to til. Kjente noen stikninger i underlivet og litt sterkere kynnere i går. Flink kropp som forbereder seg!
lillen Skrevet 15. august 2004 #750 Skrevet 15. august 2004 *klemmer flink kropp* *gleder seg til msn* :-)
pondusa Skrevet 15. august 2004 #751 Skrevet 15. august 2004 Kjente noen stikninger i underlivet og litt sterkere kynnere i går. Flink kropp som forbereder seg! Stikninger i underlivet er modning!!! Kom til meg 3 dager før lillemor ble født. Da tok 4 timer og 15 min å få henne ut. (liten digresjon....)
magnhild Skrevet 16. august 2004 #752 Skrevet 16. august 2004 Stikninger er bra!!! Også gleeeder jeg meg ti å få vite hva lille i magen kommr til å hete når h*n kommer ut! Moromoro!!! Håper du slipper å vente så lenge. Og du? jeg er sykemeldt nå i noen dager, så da kan jeg sladre med en gang
Eliza Skrevet 16. august 2004 #753 Skrevet 16. august 2004 Hei Havsulen! Tenk at det nærmer seg termin allerede! Håper det har blitt litt lettere å være høygravid nå som den verste tropevarmen har gitt seg! Jeg fikk tropevarmen når jeg lå på barsel og den første uka vi var hjemme, og det var ikke spesielt digg det heller. Verst var det kanskje for babyen, de har jo ikke så mange muligheter til å regulere kroppstemperaturen sin akkurat. Det går helt klart an å spankulere i parken og spise is på utekafé med baby også! Vi har vært flere turer i byen med babyen, og stort sett sover hun og er fornøyd når vi er ute og triller. Og skulle hun våkne - ja, så er det jo bare å slenge fram puppen! Pupp er best!
havsulen Skrevet 16. august 2004 Forfatter #754 Skrevet 16. august 2004 Så bra at stikninger er bra, Pondusa og Magnhild! Og - det siste døgnet har jeg fått (enda!) større pupper! :o Hva skal det bety, montro? Har kjøpt roser til mannen, de står langstilkede og flotte på kjøkkenbprdet og venter på at han skal komme hjem. Ville bare takke for at han har hjulpet meg så gjennom svangerskapet. Vi så en film jeg har lånt på biblioteket i går: "Kjærlighet før første blikk", laget av jordmorforeningen. Den tok for seg svangerskap og fødsel, vi fikk følge en kvinne gjennom flere måneder. Hun var annengangsfødende, og gjennomførte fødselen suverent, synes jeg. Hun skiftet stillinger hele tiden, visste liksom hva hun skulle gjøre. Hun hadde kontroll over situasjonen, ved at hun ga seg hen til å gjøre det som føltes riktig. Veldig fint, håper jeg klarer det halvparten så bra som henne, så skal jeg være fornøyd.
jolie Skrevet 16. august 2004 #755 Skrevet 16. august 2004 Nå kommer melka! Den filmen vil jeg også låne! Svangerskap og fødsler er råinteressant. Egentlig burde jeg ha utdannet meg som fødselsfotograf, så hadde jeg hatt verdens beste unnskyldning for å følge det hele på nært hold - gang etter gang! Ha en flott dag!
Gjest Camelia Skrevet 17. august 2004 #756 Skrevet 17. august 2004 Rundt to uker igjen, vel? Jøss! Det betyr at hvis du føder i morgen, føder du til termin! Men du har vel tenkt å nikose deg med forventningene enda et par uker til, vel?
havsulen Skrevet 17. august 2004 Forfatter #757 Skrevet 17. august 2004 I dag er det min menstermin! :o Altså den termindatoen vi hadde å forholde oss til før vi var på ultralyd og den ble satt til 20. august - om tre dager... I går var jeg på kafé med venninne S fra klokka 19 til 22:30. Masse sparkeaktivitet mens vi satt der, det er deilig å kjenne! Men babyen synes kanskje litt for mye av det gode å ha en natteranglermamma ute på byen? Tok bussen hjem med knallhard mage, veldig sterke kynnere som ikke ga seg før et kvarter etter at jeg hadde lagt meg. Skal ta det litt roligere i dag med andre ord! Men jeg synes det er spennende å kjenne at kroppen er annerledes - definitivt annerledes! Mannen ble så glad for rosene Da jeg hadde vært på kafé sto han og hoppet opp og ned i gangen og sa han hadde savnet meg. Hvis du syntes den filmen hørtes interessant ut, Jolie, så anbefaler jeg Kärlekens mirakel av Lennart Nilsson! Fantastisk fascinerende bilder av babyens utvikling inne i magen!
Gjest Camelia Skrevet 17. august 2004 #758 Skrevet 17. august 2004 Å, var det den 20! :oops: Jeg hadde merket meg den 30, vet ikke hvorfor. Men da er det jo æksj'n når som helst, da! :o
skogeki Skrevet 18. august 2004 #759 Skrevet 18. august 2004 Hei Havsulen! Det er lenge siden jeg har lagt igjen hilsen i dagboken din, men jeg har fulgt godt med likevel i innspurten av svangerskapet ditt. Ønsker deg lykke til med de siste dagene av graviditeten og ikke minst den forestående fødselen! Gleder meg til referat av hvordan det hele har gått! Klem, skogeki (som siden forrige hilsen nå er godt gift, og er blitt en "prøver").
meta Skrevet 18. august 2004 #760 Skrevet 18. august 2004 Dette blir jo kjempespennende, Havsulen Jammen ikke lenge til dere får hilse på vesle babyen deres. Ønsker deg lykke til med den siste ventetiden og med fødselen. Klem fra Meta :klem2:
Fremhevede innlegg