Gå til innhold

Havsulens mirakelbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

:bursdag: Gratulerer så mye med dagen!!!

Håper du koser deg på bursdagen din og at du får en fin kveld! :dagensrose:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:gratulerer: GRATULERER med dagen, kjære du!! :blomst_opp:

Håper overraskelsen overrasker! :klappe:

:klem:

Jeg også får tårer i øynene - og det er bare av å lese om, og forestille meg, barselbesøket dere var på...*sukk* :hjerte::babysmokk:

Lurer sånn på hva det er for slags stol du trekker om. Det må jo være litt av en jobb...!? Men er det litt av en jobb å lære det bort også, eller? :tunge1:

Jeg håper du får en kjempefin og avslappende ferie, sammen med familie. Og de har ike annet valg enn å ta godt vare på Havsule vår... :klem:

Your wish is their command... :Nikke:

Håper du og mannen får litt alene-tid sammen også :hjerte:

Imens er jeg i traktene og hilser på Kipa og Matahari... :wink:

Håper du har det GODT! :kose:

Lillen-klem

Gjest gjest1
Skrevet

Hurra for deg som fyller ditt år, ja deeei vi vil gratulere. Alle i ring omkring deg vi står og ser når vi nå marsjeeere. Bukke nikke neie, snu oss i ring, danser for deg med hopp og sprett og spriiing. Ønsker deg av hjertet alle gode ting, og si meg så hva vil vi meeere... GRATULEEERE! :blomst:

(Går ikke helt god for teksten her altså. Men det er nå slik jeg synger den.)

Gratulerer så mye med dagen, lille sul. Håper du har hatt en nydelig dag.

Skrevet

TUSEN TAKK for bursdagshilsner, jenter! :blomst:

Jeg hadde glemt at det var så gøy å ha bursdag, jeg!

Fikk tekstmeldinger og telefoner, flotte gaver og blomster - hele dagen, synes jeg! Fikk blant annet: Boob ammegenser og abonnement på Foreldre & barn fra mannen, strikket jakke, lue og sokker til babyen fra baestemor, kaffekopper til serviset fra mamma og svigermor etc. Ojojojojoj. :o

På kvelden tok mannen meg med til en superkoselig thailandsk restaurant i Vika. Kjempegod mat og avslappet stemning. Vi bestemte oss for å dra dit igjen første gang vi får barnevakt! :ler: Etterpå fikk jeg is på Aker brygge. :hjerte:

Var hos jordmor i går også. Alt var bra! Hun sa også at jeg lå ann til å få en baby i "normal størrelse" - hva nå det er. Det blir ikke en kjempebaby, sa hun, og det synes jeg faktisk det var godt å høre med tanke på fødselen! :wink:

Skrevet

Så supre gaver mannen din gav!! :klappe:

Du vil få mye glede av F& B, jeg har i hvertfall det! Har byttet ut det abbonementet med KK liksom. Er ikke helt de samme prioriteringene lenger nei.. :wink:

Da jeg hadde bursdag i fjor fikk jeg mammaklær av mannen, og nå er poden snart 6 måneder og får sin første tann. Livet leker og går jammen fort!! :hjerter:

Ha en fin dag :vinke:

Skrevet

:klappe: for alt er bra med baby!! :rosasmil:

Skrevet

Reise

reise

reise med en liten passasjer

føle tegn som ingen andre ser

være egen båt

frakte jubel

og gråt

Reise

reise

reise lenger enn du hadde trodd

kjenne liv der ingen før har bodd

være lugar

seile med et spørsmål

uten svar

Reise

reise

reise langsmed dag og natt

reisen er den lengste du har tatt

være eget fyr

blinke for et gammelt

eventyr

Reise

reise

reise med en passasjer ombord

nynne på en sang av hav og jord

være solvarm strand

når en liten sjømann

går i land

:dagensrose:

Skrevet

For et lekkert barnerom! Ser at dere er glade i å bruke farger, og det synes jeg er kjempeflott på barnerommet! Det som skal være vårt barnerom fungerer stort sett som lagringsplass for mannens golfkøller og treningstøy (samt datautstyr), men vi skal nok få skikk på rommet før babyen skal flytte dit etter et halvt års tid!

Og - GRATULERER MED DAGEN - litt på etterskudd... Høres ut som du hadde en koselig dag!

Skrevet

Nydelig barnerom, havsulen :hjerte:

Vårt barnerom er ikke ferdig bygget enda, men jeg gleder meg til å kunne innrede det etterhvert. Tenk at om ikke lenge ligger en liten krabat i senga der og spreller :-D

Skrevet

Takk for romros, Eliza og Monja!

Fredag var jeg på lunsj med legevenninne M, fra svangerskapskurset. Hun har gått ut i permisjon og kan i teorien føde når som helst. Rart å tenke på at hun kanskje har barnet sitt hos seg neste gang jeg ser henne!

Men: fikk diskutert to ting jeg har lurt veldig på i forbindelse med fødsel - nemlig pusting og trykking - med henne. Konklusjon: skal forsøke med dyp, avspent pust, og å trykke med magen og spenne av i bekkenet (i motsetning til hva jordmor sier)

Skal også øke jerndosen, på tross av jordmors advarsel mot å ta jern overhodet. Jernnivået mitt har nemlig gått gradvis ned gjennom hele svangerskapet. Sist var det så lavt at jordmoren sa: Det tror jeg ikke noe på!", da hun så tallet. Tok ingen ny prøve av den grunn. Merkelig dame! Men når både fastlegen min og M sier at jeg bør ta jern, så gjør jeg det.

Spiste lunsj hos vennepar L og S i dag. De ga oss klær til babyen. Klær de hadd savnet da deres sønn ble født for fem måneder siden. Han har fått sin første tann - ojojojoj så fort det går!

Var på Ikea i går (yes, I know Kipa...) Fikk tak i hylle og speil til gangen. Så nå kan jeg sjekke sminken før jeg skal ut! :ler::tunge1:

I morgen skal vi hente bilen, og dra på ferie! Har ikke pakket ferdig, men vi drar ikke før i femtiden i morgen. Gruer meg til bilturen. Gleder meg til å være sammen med mannen om dagene. Gruer meg til å være gjest så lenge (to uker!), gleder meg til å spise god mat. Gleder meg til vi kommer hjem igjen og alt har gått bra!

Skrevet

GOD FERIE, kjære deg!!

Tenk neste gang dere reiser på sommerferie er det med en vilter 1- åring! :hjerte:

Skrevet

En hel uke til du kommer hjem... :sjenert:

Savner ordene dine... :hjertesmil:

Prøvde du gravid-yoga i starten av svangerskapet, eller husker jeg helt feil? Er det ikke meningen at man lærer litt om fødsel-pustingen der? Det sies visst at de som har trent gravid-yoga bare "puster" ut barnet... :rosasmil:

Håper dere kooooser dere!

Ikke alltid moro å være gjest, men det skal de sørge for at du glemmer denne gangen... :Nikke:

:klem:

Skrevet

Håper du koser deg på ferie :blomst_opp:

Og :oops: gratulerer med dag som har vært !!!

:bursdag:Langt på etterskudd men..

Kjempe flott barnerom :Nikke:

:klem: Jinx

Skrevet

Hihi, jeg kunne nesten bare tatt "copy-paste" på innlegget til Jinx..Det var akkurat det jeg hadde tenkt å skrive også:

Gratulerer så mye med dagen som var, kjempefint barnerom :tommelsmil: og håper du har det fint på ferie.. :klem:

Skrevet

Ha en fortsatt fin uke!! :vinke:

Nå tar jeg ferie til søndag!!!

Håper du har og får det bra!!!

:hoppe:

:klem: Magnhild

Skrevet
Gruer meg til bilturen. Gleder meg til å være sammen med mannen om dagene. Gruer meg til å være gjest så lenge (to uker!)' date=' gleder meg til å spise god mat. Gleder meg til vi kommer hjem igjen og alt har gått bra![/quote']

Nå ER vi tilbake, og det gikk bra! :-)

Både bilturen, (utrolig å kjøre ny bil!), det å være gjest (selv om det var øyeblikk hvor jeg lurte på hvordan jeg skulle klare det. Da vi var hos mannens bror og måtte viske etter kl åtte fordi barna skulle sove, for eksempel)

Vi har besøkt mannens foreldre, bror med fam., bestemor, og masse venner.

Unni Wilhelmsen konsert, teatersportforestlling, grilling på brygga, lange rekekvelder, jordbær hver dag.

Tre fantastiske døgn på mannens families hytte i skogen, hvor vi plukket blåbær til syltetøy til pannekakene, og fisket ørret fra blikkstille vann. Fikk trent i svømmehallen to ganger. Rolig lykke.

Men jeg hadde med sykehusbaggen og en liten redsel for at noe kunne skje. Ville ikke føde fem timers kjøring hjemmefra! Derfor er det fantastisk godt å være hjemme igjen! Nå kan jeg tillate meg å tenke at fødselen faktisk kan sette i gang når som helst. Og at det fortsatt kan ta fem uker!

Var hos legen i dag, fra og med nå skal jeg gå en gang i uka. Hun er så søt! Hun sa at jeg var tapper (på grunn av bekkenet), hun sa: "nå er du sikkert sliten". Men jeg føler meg ikke sliten. Jeg er rolig. Og det er flere ting jeg gjerne vil gjøre først. Mannen min skal ha ferie hele denne uka. :hjerte:

Fysiske forandringer:

- kan bare sove på siden, ikke på ryggen. Eller magen :ler:

- Våkner hver gang jeg vil snu meg om natten, men sovner igjen rett etterpå, så det er greit.

- hodet har festet seg! :hoppe:

- masse utflod

Tusen takk for hilsner, jenter! :klem:

Skrevet

Godt å høre at du har hatt en flott ferie! :hjerte:

Den hytta hørtes skikkelig idyllisk ut. Jeg er egentlig ikke noe 'villmarksmenneske', men en 'villmarksferie i kontrollerte omgivelser' kunne jeg godt tenke meg. Det vil da inkludere strøm, en tett hytte, peis og en tålelig god seng. Innlagt vann og vannklosett greier jeg meg fint uten. Når jeg tenker meg om er det akkurat slik svigers hytte er :ler: Synd den er så langt unna.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke skjønner meg på foreldre som leker hviskeleken etter barnas leggetid. Jeg har ingen planer om å trippe på tærne bare fordi de minste sover. De sover seg gjennom det utroligste. Og siden jeg har planer om en tallrik familie med masse skrik og skrål, får de små tolerere litt småbråk :wink:

God ferie videre! :klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...