havsulen Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #661 Skrevet 30. juni 2004 Nå henger lammeskinnet ute til lufting. Ammeinnlegg er kjøpt inn, lurer på om jeg bør vaske dem før bruk!? Dama i butikken anbefalte å vaske dem så sjelden som mulig, men jeg vet ikke... I dag kommer svigermor. Jeg skal på besøk til en kamerat i kveld, på leseklubb i morgen og til frisør på fredag, men hun er heldigvis av den typen som klarer seg selv. Lillen, takk for at du er så omtenksom! Det med hilsen i boka kom jeg ikke på av meg selv, Monja. Men jordmoren min har skrevet i min første bok, så da synes jeg at jeg vil føre tradisjonen videre. Klærne fra barndommen min gir begrepet knæsje farger en helt ny dimensjon, Eliza! Men jeg synes min datter godt kan ha knall gulorange kjole! Et ekte solskinnsbarn!
havsulen Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #663 Skrevet 1. juli 2004 Er omtrent i sjokk nå, etter nettopp å ha fått melding om at venninne H fra bassengtreninga (hun med liten baby, Monja!) fikk datter via keisersnitt i natt. Fire uker før tiden. Litt dramatisk, de ble hentet med ambulanse. Men alt bra nå. Jeg er så stolt av henne, så glad, (og litt tårevåt...). Så nå fikk jeg en voldsom trang til å intensivere mine må-gjøre-før-fødselen prosjekter. Ting kan jo faktisk skje når som helst, oioioi. (Men de gjør jo sikkert ikke det, og jeg er jo bare i 33. uke. Men likevel...) Var hos svangerskapskursvennepar M og K på reker, tirsdag. Og på tiramisudate med min homovenn nr 1, G, i går. Kom hjem kl. 24, etter å ha snakket om livet ute i hagen hele kvelden. Han skal til New York for å studere kunst videre til høsten. Hvordan skal jeg klare meg uten ham? Svigermor kom på besøk i går, hun skal være noen dager (fem timers reise). Hyggelig å se henne igjen, hun koser seg med å være i storbyen hos oss, tror jeg. Men i dag skal jeg rufsefikseordne uansett om Kongen kommer, altså! Havsulen går rundt seg selv! Tenk, H har fått en datter! En levende baby som puster utenfor magen! Som gråter, spiser, sover og koser. Ojojojojojojojojoj!
monja Skrevet 1. juli 2004 #664 Skrevet 1. juli 2004 Så hyggelig at venninne H har fått en datter, og at det går bra med dem til tross for dramatikken. Alltid hyggelig når venner får babyer Men det setter nok det at ting faktisk kan skje tidligere litt i perspektiv ja. Ei venninne av meg ble satt igang i uke 35 på grunn av lekkasje av fostervann også. Er jo ikke mange uker til jeg heller er kommet over uke 30, og da kan det vel i realiteten skje når som helst? Litt skremmende det der.
Jinx Skrevet 1. juli 2004 #665 Skrevet 1. juli 2004 Får håpe dere går frem mot termin begge to.. Å få prematur barn er ikke gøy.. Godt det gikk bra med venninden Havsulen..
havsulen Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #666 Skrevet 2. juli 2004 Har vært hos frisøren i dag. Prøvde meg igjen på å få skrålugg, har forsøkt det før hos den samme frisøren og visste hun ville protestere, så jeg hadde tatt med meg et bilde (av FBI-Elin). Hun sukket og bar seg, understreket at hun ikke likte tunge lugger, men klippet som jeg ville. Og måtte overrasket konstatere at jeg kledde det etterpå. Hva hun mente hadde jeg uansett hoppet glatt over, men nå vet jeg i hvert fall hva man må gjøre for å få viljen sin: ha med bilde! (Praktisk å gå til henne fordi hun er like ved der jeg bor. Og en tredjedel av prisen til Adam og Eva og andre galskapssteder). Kjøpte ammeinnlegg, engangsservietter uten parfyme, nesesuger og febermedisin etterpå. Så, det jeg vet vi mangler nå er: - sengekant - babycall - bilsete - febertermometer - badetermometer - myk børste/kam - Tommy Tub - badetermometer - en ammegenser Er ganske så fornøyd over meg selv, nå - for resten av lista er jo i hus! Vi skal se mer på bil i morgen. Svigermor har akkurat dratt hjem, hun har satt meg i gang med trekke-om-stolen-prosjektet, hjulpet meg med å lage mat, og generelt vært grei å ha med å gjøre. Vel får jeg tåle kommentarer som: "bruker du olje til å steke i - jeg synes det er best med smør" etc. Det kunne vært mye verre! Ting som har fått meg til å gråte i det siste: - Å lese "To søstre" av Jens Bjørneboe, om en mor og hennes datter - Å lese "Hav av tid" av M.M. Andersen, om en datter som tar selvmord - Å være borte fra mannen et døgn - Å høre pappa si noe ubetenksomt til mamma - Å tenke på dåpen - Å tenke på at mannen og jeg skal lage tale og sang til dåpen
magnhild Skrevet 2. juli 2004 #667 Skrevet 2. juli 2004 Ting som har fått meg til å gråte i det siste: - Å være borte fra mannen et døgn - Å høre pappa si noe ubetenksomt til mamma - Å tenke på dåpen - Å tenke på at mannen og jeg skal lage tale og sang til dåpen Så koselig å høre da!!! Håper du får en virkelig fin helg med ny frisyre og greier!!! *huske å ta med bilde neste gang* Og takk for praten!
monja Skrevet 2. juli 2004 #668 Skrevet 2. juli 2004 Høres flott ut med ny frisyre. Gjør seg å friske opp på "taket" innimellom. Men jeg blir så irritert på frisører som ikke vil gjøre som kunden sier. Har ikke alltid kunden rett kanskje?!? :klø: Håper du får en flott helg!
havsulen Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #669 Skrevet 4. juli 2004 Vi har kjøpt bil! Den snertne, mindre utgaven som jeg aller helst ville ha. Mannen er også glad og forteller stolt om den, så det er så bra! Vi får den muligens mandag 12., så hvis alt går etter planen betyr det at vi kan dra på ferie i ny bil mandag kveld! Nesten ferdig med å trekke om stolen, jeg kommer til å klare det! :o Det var høy odds på det, altså! Nøden lærer naken kvinne å spinne... Lørdag var vi på Ikea, og da tenkte jeg på deg, Kipa. Fikk kjøpt dører til garderobeskapet på barnerommet, det er nå ferdig montert, med kurver, hengestang, hyller etc. Om kvelden var vi å grillselskap hos naboene. Ble utsatt for to damer som fortalte om sine fødsler (blant annet en setefødsel som førte til at hun måtte sy så mye at legen nektet å si hvor mange sting hun trengte...) Men - jeg blir ikke redd av å høre slikt, alle fødsler er forskjellige. I dag har vi vært på barselbesøk hos venninne H! Rart å være på en barselavdeling, se damene vri seg i smerte når de setter seg på stolen. :o Se rødkantede øyne, høre spede skrik og stolte foreldre fortelle om underet, se blomstene, bindene - ja - alt! Hs datter var nydelig! Både jeg og mannen fikk holde henne, hun veide 1700 gram! Og det føltes lite i armene mine! Vi hadde med Farris, nektariner, sjokolade, kjeks etc i en kurv. Pluss "Den store dyreboka" til barnet og en Body Shop kjølende øyemaske til H. Hun fikk tårer i øynene. Ikke rart at man er følsom etter en så intens opplevelse. Kan virkelig ikke sette meg inn i hvordan det oppleves! Tenk - vi skal snart få vise fram barnet vårt selv! Etter sykehuset dro vi innom vennepar GE og NP som har kjøpt hus og gått i gang med oppussing av store dimensjoner. De spurte mannen om hjelp og han sa nei. For første gang! Er stolt av ham som klarte det! For han skal bli pappa om seks uker og tre av dem skal han ha ferie. Sikkert vanskelig for ham å si nei, for han er den typen som aldri gjør det. Men det var en fornuftig beslutning. Vi har hjulpet dem masse i den gamle leiligheten deres. Og forrige flytteprosess var vi primus motorer i. I går kveld var det vondt å sitte fordi barnet spente en fot (sannsynligvis) mot magen min i flere timer. Det begynner kanskje å bli trangt for henne nå?
Kipa Skrevet 5. juli 2004 #670 Skrevet 5. juli 2004 bare 6 uker igjen :o Det får ikke skje når vi er i Skagen... da må jeg få noen andre til å skrive det inn... vil være den som gjør det.. Husker du skrev så utrolig koselige hilsener sånn til Lukas mens han var i magen Håper din lille mageboer og du har en fin sommer!! Grattis med ny bil, det må være deilig, får håpe dere får den til ferien!! Skal du på langtur sånn like før da? :klø:
magnhild Skrevet 5. juli 2004 #671 Skrevet 5. juli 2004 Det får ikke skje når vi er i Skagen... da må jeg få noen andre til å skrive det inn... vil være den som gjør det.. Jeg og skal sladre altså!!!
havsulen Skrevet 6. juli 2004 Forfatter #672 Skrevet 6. juli 2004 I går gråt jeg meg i søvn på grunn av bekkenet. Og litt på grunn av at mannen spilte x-box mens jeg bakte brød og kake til besøk vi får i dag. Etter å ha vært på bassengtrening, shinet kjøkkenet, satt på en klesvask, sydd ferdig trekket til stolen, strøket klær etc. Alt for mye! Må tenke på at jeg blir tyngre. Må skjerpe meg! Må hvile selv om jeg ikke har vondt! Må stoppe før jeg får skikkelig vondt. Må også bli flinkere til å be om hjelp, og han kan bli flinkere til å tilby seg å hjelpe før jeg får vondt. For jeg vet at han egentlig ønsker det! Det er bare ikke alt han ser/tenker på. Stakkars, da han oppdaget at jeg gråt fikk han verdens verste samvittighet. Og i dag har han sendt søte tekstmeldinger om at han gleder seg til han kommer hjem. Ikke greit å være ham heller. Han hengte opp stellebordet på badet i går, det ble kjempefint! I dag får vi middagsbesøk av venninne AM og hennes mann og barn. Koselig, for de bor i Trondheim så vi sees altfor sjelden! I kveld kommer mamma. Hun hadde så lyst , så hun skal sove her fram til torsdag! Hun er mer til hjelp enn til bry, så jeg gleder meg til det. til mine søte sladrevenninner
havsulen Skrevet 6. juli 2004 Forfatter #673 Skrevet 6. juli 2004 Fra barnimagen: Babyen er nå rundt 42 cm lang og veier ca 1900 gram. Proporsjonene mellom babyens hode armer, ben og kropp er nå slik de skal være. Den har til og med begynt å få litt underhudsfett og det er stort sett ren modning som gjenstår frem til termin. Nå skal du modne i magen min, lille venn. Gjør det til du er klar. Når du vil komme, gleder jeg meg til å møte deg. Du har gjort meg lykkelig allerede før du ble født. Jeg vil alltid være glad i deg.
Kipa Skrevet 6. juli 2004 #674 Skrevet 6. juli 2004 flott at mamma'n din kommer og at du får litt hjelp. - Nå skal du ta vare på deg selv, vennen! Bare nyte den siste tiden, det kan jo bli slitsomt nok om en knapp måned... Ska du på ferie altså, sånn i siste liten... :klø: Kos deg med mamma på besøk!! :dagensrose:
havsulen Skrevet 7. juli 2004 Forfatter #675 Skrevet 7. juli 2004 Mamma vasker badet as we speak! Vi koser oss! Jeg har tenkt å reise på ferie, ja Kipa - to uker til Sørlandet, fra og med 12. juli til og med 24. juli. Det betyr at det fortsatt er en måned igjen til terminen 20. juli, når jeg kommer hjem. Synes du det hørtes dristig ut? Har snakket med jordmor om det, hun sa at det ikke var noen ting i veien for det. Men jeg kommer til å kreve spesialservice, har ikke tenkt å være svigermors flinke gjest som hjelper til med alt! Og jeg kommer til å kreve at det alltid er noen kjørbare tilstede der vi er etc - i tilfelle. Føler jeg meg ikke bra, har de jo helsevesen der også. Og hvis jeg ikke trives men vil hjem, så lover mannen å kjøre meg på minuttet. OK? Kipa
bizzy Skrevet 7. juli 2004 #676 Skrevet 7. juli 2004 Syns det hørtes koselig ut med ferie jeg (men nå har jeg ikke noe erfaring med høygravid ferie da...) Så lenge du koser deg og føler deg trygg så er det vel ingenting som er bedre! Grattis med ny bil forresten!!!! Deilig følelse Er fryktelig nysgjerrig på hva slags bil du har kjøpt deg jeg.... eller har du kanskje sagt det tidligere :oops: God Sommer :klem2:
Kipa Skrevet 7. juli 2004 #677 Skrevet 7. juli 2004 Neida det høres bra ut med ferie, godt for dere to å nyte hverandre den siste stunden før livet er snudd på hodet... Jeg synes bare det er tøft av deg, var litt sånn pysete jeg like før termin...men første dag over ble jeg lei, og dro på ikea da jeg var en uke på overtid.. Kos deg på ferie du, vennen!! Men dere skal vel kjøre bil, ta mange gode pauser da. Ikke godt å sitte for lenge stille vel.. La mann og svigerfamilie yte ekstra god service, ingen ting er for godt for deg nå!! Jeg drar foresten til Skagen 23. juli og kommer hjem 30. Så jeg er nok her når det sladres...
havsulen Skrevet 8. juli 2004 Forfatter #678 Skrevet 8. juli 2004 I går var jeg 27. I dag er jeg 28! (Og høres det fint ut med bursdagslunsj med jordbær? Pluss en mamma som vasker og snakker og gleder seg sammen med meg?Og i kveld har mannen en overraskelse!)
Gjest lmari Skrevet 8. juli 2004 #679 Skrevet 8. juli 2004 Næ-æ, havsulen har bursdag på samme dag som lmaris sambo, jo!!!! Grattis i massevis med dagen, håper du får en kjempefin dag, vennen! bursdagsklem!
Fremhevede innlegg