havsulen Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #581 Skrevet 25. mai 2004 For en dag... CTG på Ullevål. Bånd rundt magen for registrering av babyens hjertelyd. Skulle trykke på en knapp hver gang jeg kjente spark, kjente bare ett mens jeg satt i stolen. Jordmor sa at det ikke var slik det skulle være, jeg fikk saft å drikke. Ingen respons, jordmor hentet mer saft og fortalte at de fleste pleide respondere på sukker. Blodtrykk, urin og temperatur på meg - helt fint. Vel - så kom legen som ville ta ultralyd, og da viste det seg at morkaken ligger foran, og stort sett dekker fremsiden av magen min. Det kan være grunnen til at jeg ikke kjenner så mye. Babyen sparker, men den har et tykt lag å komme gjennom! Mannen var så stille mens vi ventet på å komme inn. Jeg hadde mer vondt av ham enn jeg var redd selv. Men da legen sa at hun så masse bevegelse på ultralyden, og at det så ut som om babyen hadde det bra, smiiiiiilte han. I går sa han at han var glad i babyen vår. Vi har et sparkende barn i magen min!
Gjest Mayamor Skrevet 25. mai 2004 #583 Skrevet 25. mai 2004 En blir så bekymret dersom noe virker som at ikke alt er som det skal. Dagens teknologi og enkel tilgang til opplysning må nok ta mye av skylden til at vi som gravide blir nervøse over at alt ikke er som det skal... Deilig er det da å få vite grunnen. Og se at babyen har det helt fint... Nærmer seg nå... Den siste tiden kommer nok til å føles lang. Men etter fødselen når du går til 6 ukers kontroll, 3 mnd, 4 mnd, 5 mnd eller 6 mnd kontroll... Da skjønner du ikke hvor tiden blir av... Iallefall føler jeg det slik... Tusen takk for koselig hilsen i min nye dagbok. Føles litt rart og gå inn der etter min dagbok. Gammel vane vond og vende. Men det var virkelig påtide (Andreas er nå blitt 6 mnd) :oops: Men slutte å følge med her - det gjør jeg ikke... Klem fra Mayamor
havsulen Skrevet 26. mai 2004 Forfatter #584 Skrevet 26. mai 2004 Helt enig, Mayamor! Ulempen med mange kontroller og tett oppfølging er at man kan oppleve å bli utredet for ting, selv om alt egentlig er bra. Det er akkurat som mammografiscreening - hvor mange hundre kvinner hvert år blir redde fordi de må på ekstra kontroller. Bra at vi blir sjekket ut! Men ulempen er usikkerheten før ting blir avklart. Er så glad i jenta vår, og takknemlig for at hun liker å bo i magen min! Takk for omtanken, Kipa! Ellers skjer det store ting på jobb! Nr 1: Sykemelding? Jeg lå våken natt til i går, og tenkte på hvordan jeg skulle få sagt til sjefen min at jeg har blitt verre og lurer på hva legen vil si på fredag. Men i går så sjefen min at jeg gikk dårlig og tok selv opp temaet. En lettelse å ha fortalt, så hun blir ikke overrasket om jeg får sykemeldingsbeskjed på fredag. Og vikaren min har fått basic opplæring, så det er i boks! Nr 2: Lønnsøkning? Jeg har hatt medarbeidersamtale med sjefen i dag, og hun ønsket å gi meg høyere lønn. Vet ikke hvor mye, men uansett supert! Så i dag er jeg glad, selv om jeg måtte begynne med krykkene. Ikke så lett å åpne dører/ta buss etc - blir sikkert flinkere etterhvert.
Gjest lmari Skrevet 26. mai 2004 #585 Skrevet 26. mai 2004 Hei du! Jeg har vært i streik i noen dager, og har savnet KG. Men nesten mest av alt har jeg savnet å lese dagboken din. Du skriver så en stakkar barnløs 25-åring kjenner eggstokkene danser lambada og salsa og andre eksotiske danser inni magen min. Mitt (forhåpentligvis) kommende morshjerte blir helt vått og bløtt og varmt når jeg leser om babyen din og hvordan dere har det!! Men når jeg spør samboeren min om ikke vi også skal få en liten baby, så svarer han bare "Jo, så klart vi skal. Bare ikke akkurat nå"... Håper alt ordner seg på jobb - det er kjipt å være "flink pike" når kroppen sier stopp. Men husk at du og prinsessen din er myyye viktigere enn at sjefer blir tilfredsstilt!! Klem!
Gjest Camelia Skrevet 26. mai 2004 #586 Skrevet 26. mai 2004 Morkake foran gir inntrykk av færre spark, ja, har et par venninner som har hatt det sånn. Men ultralyden viste jo at lille frøken er aktiv, så kjempebra! :D Hm... Kino...fredag, lørdag, søndag, mandag.... Hm... Kill Bill II...hm...
havsulen Skrevet 27. mai 2004 Forfatter #588 Skrevet 27. mai 2004 Jeg fikk lønnsøkning! Hadde medarbeidersamtale med sjefen i går, og tok særlig til meg sitatet: "Du gjør en fenomenal jobb!"Da hun spurte om lønnsforventning, sa jeg - som i fjor - at jeg gjerne ville ha det samme generelle tillegget som de andre på huset. Men så spurte hun om hun jeg ville protestere hvis hun argumenterte for at jeg burde få et personlig tillegg, og det ville jeg jo ikke... :o Så dermed fikk jeg et tillegg som utgjør 6,5 prosent lønnsøkning! Er det mulig? Mannen og jeg feiret med hjemmelaget kyllingkebab ute i hagen etter jobb. Så koselig sagt, Imari! Jeg håper mannen din blir klar snart, så dere kan begynne på alt dette spennende sammen! Har tenkt på deg i det siste, i og med at jeg har gjennomgått bli-venn-med-symaskinen-prosessen... Nå holder jeg på med gardiner! Sender PM om kino, Camelia.
Gjest Hulderjenta Skrevet 27. mai 2004 #589 Skrevet 27. mai 2004 Grattis med lønnsøkning! Det er helt sikkert vel fortjent! Og takk for hilsen i boken min
Gjest Mayamor Skrevet 28. mai 2004 #590 Skrevet 28. mai 2004 Lønnsøkning... Takker ikke nei til det... Grattis. Ha en strålende helg. Klem fra Mayamor
havsulen Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #591 Skrevet 30. mai 2004 Sykemeldt. Fra og meg i morgen. Fullt. Legen så meg inn i øynene og sa: "jeg anbefaler det på det sterkeste". Jeg ba om at hun skulle sette en sluttdato for å se om jeg ble bedre igjen, men den ble satt til slutten av juni, og hun skrev "antagelig helt fram til termin", på skjemaet. Så da forholder jeg meg til det. Det har ikke helt gått opp for meg at jeg ikke skal jobbe mer ... før høsten 2005! :o Men når jeg venner meg til tanken, føles det godt og riktig. Jeg ser på helsekortet mitt at jeg først snakket med legen om plagene 30. januar, så jeg har holdt ut med full jobb i fire måneder etter det. Det føles godt å vite at jeg har prøvd alt, og det føles godt at jeg klarte å henge med til vikaren var ansatt og opplært! Nå kan jeg ha permisjon uten å tenke et sekund på jobben! Jeg var veldig spent på hva legen ville si. Og etter at alle papirer var fyllt ut sa hun i en bisetning "stakkars jenta mi". Etterpå skulle jeg inn og ta prøver hos sekretæren hennes, og hun fikk tårer i øynene da jeg kom inn med krykkene. Da begynte jeg i hvert fall nesten å gråte, måtte svelge mange ganger. Ikke fordi jeg synes synd på meg selv, for de er ikke synd på meg! Har det jo kjempefint bortsett fra bekkenet. Men da jeg gikk ut av legekontoret for å ta bussen til jobb for å rydde ut av kontoret måtte jeg i hvert fall kjempe mot tårene. Det var noe med måneders spenning som ble utløst. Jeg har vært bekymret for hvor lenge jeg ville klare meg, for om jeg ville klare å avslutte alle forpliktelser på en OK måte. For jeg orket ikke tanken på å gå ut i permisjon med dårlig samvittighet. Jeg ønsket full frihet til å glede meg og kose meg over graviditeten. Og det har jeg fått nå! Nå skal jeg kose meg! I juni! Og juli! Og august! 29 + 2
monja Skrevet 30. mai 2004 #592 Skrevet 30. mai 2004 Det er ikke bare du som ikke skal jobbe før langt ut i 2005. Har faktisk ikke jobba mer enn 4 dager i 2004, og selv om jeg kjeda meg fælt til å begynne med føles det bedre nå. Tror nok det faktum at sommeren er kommet har mye å si. Hadde det vært høst eller vinter med snø, kulde og lange mørke dager hadde jeg blitt gal. Går vel tilbake på jobben litt før deg jeg da.....Skal ha permisjon fram til i oktober, men så valgte jeg å gå tilbake på jobb (dvs jeg begynner med tre uker ferie) 1. juli neste år. Ergo får mannen overta min permisjon fra slutten av juli og ut permisjonstiden + 1 mnd pappapermisjon - det har han fortjent den stolte "daddy to be" Kan ikke si annet enn at du får kose deg masse med resten av graviditeten - og det er jo ikke så lenge igjen :o Spennende å følge med litt her inne.
meta Skrevet 30. mai 2004 #593 Skrevet 30. mai 2004 Syns du har vært kjempeflink jeg. Jeg jobber jo 50 %, så jeg ga opp litt tidligere.. Må ikke ha dårlig samvittighet for jobben. Det er jo en grunn til at du er sykemeldt!
lillen Skrevet 30. mai 2004 #594 Skrevet 30. mai 2004 Skjønner godt at du måtte kjempe litt med tårene da du var ferdig på legekontoret. Du fikk jo endelig svar på hvordan livet ditt vil være frem mot fødsel... Lettelse-gråt er jo herlig! :-) Og så blir man litt rørt når man får slik omsorg hos lege og Jeg ble til og med rørt av å lese. Er så glad på dine vegne nå. Du kan bare slappe av og koose deg, og ta vare på deg og den lille vennen, og bli tatt vare på... Gratulerer med begynt permisjon! Gratulerer med lønnsøkning! Det var jo helt knall! :-D Håper du får teken på krykkene etter hvert! Og så håper jeg du har fint vær, og kan slappe av alt du vil! Og så håper jeg du er fyllt med gode tanker og drømmer om sommer og fremtid
Kipa Skrevet 30. mai 2004 #595 Skrevet 30. mai 2004 Du har vært sååå flink og nå skal du kose deg, og ta vare på deg og lille venn!! :blomst_opp:
Jinx Skrevet 30. mai 2004 #596 Skrevet 30. mai 2004 Så herlig Havsulen Kos deg - slapp av og nyyyyyt !!
havsulen Skrevet 31. mai 2004 Forfatter #597 Skrevet 31. mai 2004 Tusen takk for hilsener, Jinx, Meta, Lillen, Hulderjenta, Kipa og Mayamor! Det betyr mye for meg! Akkurat nå kjenner jeg masse spark imagen og har hatt verdens nydeligste pinse! Skalldyrfest på jobben torsdag, grilling hos vennepar L og S fredag, besøk av venninne S lørdag, bursdagsfest hos vennepar E og H søndag (venninne H er veldig klar for barn i magen. Da jeg kom på festen sa hun: "Du ser helt fantastisk ut"... Det var noe overdrevet Håpeer hun får sin drøm oppfylt snart!), og nydelig soldag i hagen i dag. Gardinene er ferdigsydd! Skal kjøpe stang og klyper i morgen den dag, for nå skal de opp som synlig bevis på at symaskinen ikke var perler for svin... Vi har hatt gode arbeide-hjemme dager. Mannen har malt og pusset i gangen, med hvit panellakk - det ble lyst og fint. Jeg har puslet med mine sy- og matprosjekter, også har vi hatt nydelige pauser i hagen innimellom. For eksempel med hjemmelaget firkløveris med jordbær til. 8) Har absolutt forsonet meg med at hverdagene blir annerledes framover. Vet at jeg koser meg imitt eget selskap, og gleder meg til å leve i mitt eget tempo. Glad for at jeg lever i et velferdssamfunn som gjør det mulig! Ellers har jeg ikke klart å legge inn ny avatar. Bildene er for store, og jeg har ikke et bildeprogram til å behandle dem i her hjemme. Skulle gjerne vist magen min. Spesielt interesserte kan se den her: http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...8931#post718931
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2004 #598 Skrevet 1. juni 2004 Gjentar jeg meg selv nå? :klø: Jeg føler jeg har sagt dette til deg før, men sier det igjen allikevel jeg. Du skjønner, jeg har et inntrykk av at du jobber i redaksjonen for et magasin. Det kan godt være at jeg er helt på viddene, og at du egentlig er tannlege eller noe sånt. Men i hvert fall, in case I'm right, så dukket du opp i tankene mine i sted da jeg leste en bok av Grethe Nestor som heter Happy. Kjenner du til den? Hvis det er slik det er å jobbe i et blad så har du litt av en jobb... Det var en flott mage du har fått deg. Jeg gleder meg til min mage blir slik, og jeg kan suse rundt med sommerkjole og søt kul på midten. Det er slik jeg alltid har fantasert om at det skal være når man er gravid. Kos deg hjemme, og nyt sykemeldingen. Skjønner at bekkenløsningen ikke er noe å juble over. Men nå har du i hvert fall tid til å nyte all sparkingen i magen og drømmene over hvordan livet skal bli om bare 10 uker.
Gjest Camelia Skrevet 1. juni 2004 #599 Skrevet 1. juni 2004 Da jeg kom på festen sa hun: "Du ser helt fantastisk ut"... Det var noe overdrevet Høh, jeg kan personlig gå god for at det ikke var noen overdrivelse; Havsulen ser ut akkurat sånn som det står om i bøkene, nemlig om intenst glødende, gnistrende gravide kvinner...
lillen Skrevet 1. juni 2004 #600 Skrevet 1. juni 2004 Du kommer aldri bort til meg i friminuttene... friminuttene er et slags kodenavn for msn Og jeg tør ikke... :oops: Hvis du ikke får til å legge inn et nytt bilde, så synes jeg virkelig at du kan legge inn det fine forrige. Elsker det! Det ser ut som a work of art! Nå skal jeg gå inn...
Fremhevede innlegg