Gå til innhold

Havsulens mirakelbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så deilig det må være å ha både svigermor og mamma som er så opptatt av både deg og den lille! Nyt det - og la de kommende bestemødrene styre og ordne og shoppe som de vil!

.. men kjenner følelsen av at det er vanskelig å bare ta i mot og ta i mot. Noen ganger holder det liksom ikke å si takk, og da er det vanskelig å finne de rette ordene, synes jeg. Så blir jeg bare keitete og rødmer, og klarer ikke å uttrykke den rette takknemligheten som jeg jo faktisk føler inni meg!

Dere høres ut som flinke verter - men tipper det blir deilig å bare være litt skjærster også, jeg! ;)

Hvordan gikk med det forskningsmannen, forresten? Har saken vært på trykk?

Og JA - jeg er dødsnysgjerrig på hvor du jobber, selvfølgelig....

Når jeg leser her inne, kjenner jeg at jeg også vil være gravid og vente på et lite mirakel... *misunnelig*

Klem!

Videoannonse
Annonse
Gjest Camelia
Skrevet

Lurer fælt på hva tulla til Havsulen skal hete... :klø:

Jesus, kanskje? :ler:

Skrevet

Svangerskapskurset i går gikk over all forventning.

Jordmora begynte med å si at dagens gravide leste så mye om graviditet og fosterutvikling at hun ville konsentrere seg om fødsel, barseltid, amming, foreldrerollen etc. Bra!

Fødselsgjennomgang i går. Jeg synes det er utrolig vanskelig å ta stilling til hvilke fødestillinger som er aktuelle, hvilken type smertielindring jeg eventuelt vil ha etc, for jeg aner jo ikke hva jeg går til. Jeg vet jo ikke hvordan smertene er! Må tenke mer, vil skrive ønskebrev.

Ønsker i hvert fall badekar og akupunktur. Har bare forventningsfølelser når det gjelder fødsel nå. Er ikke redd. Gleder meg til opplevelsen, ønsker å takle den på en måte som gjør at det blir en så god opplevelse som mulig for oss alle.

Men det beste med hele kurset var at vi møtte et par som bor noen hundre meter unna og har termin en måned før meg. Hurra! Trilleturfølge? Hurra!

Mannen likte heldigvis også kurset, til tross for beskrivelser av slimproppens utseende og konsistens. :ler: Men hallo! Det er jo nyttig å kunne, og han var heldigvis interessert, han også.

Jeg ble rørt da jordmor viste plansjer over mulige hvilestillinger, særlig av de hvor jeg skulle "henge på" mannen, og hun forklarte at de måtte være sterke, for vi kom til å støtte oss tungt på dem... :ler: Tenk at vi skal oppleve dette sammen, ojojojoj.

I natt drømte jeg masse om babyen, husker ikke hva, men husker at vi var sammen.

Navn, ja Camelia... Vi har kjøpt et navneleksikon og lånt en navnebok med statistikk på biblioteket. Er ikke noe jeg stresser med, det er koselig å fundere.

Generelt har vi kommet fram til at vi ønsker ett navn. Et enkelt navn man ikke trenger forklare stavingen på. Et navn som er spesielt og personlig uten å være sært. Et navn som ikke" alle de andre i klassen" har. Men saken er den at jeg har likt navnet Lea siden ...barndommen. Hadde nesten bestemt oss før jeg ble gravid. Men nå har det jo blitt så populært, og jeg er redd for at det plutselig blir et supertoppmotenavn!

Foreløpig leter vi videre, jeg kjenner at jeg generelt liker navn med to stavelser som slutter på a. (det klinger så godt med etternavnet som også slutter på den lyden)

Men jeg vet ikke om jeg ønsker å gi opp Leadrømmen. Mannen liker navnet kjempegodt, og vil gjerne at hun skal hete det.

Gjest Camelia
Skrevet

Lea(h) er det fineste navnet i væla! Dét, og Hannah! :D :D :D

Er det ikke koselig å fundere? Lurer på hvor mange timer jeg tilbragte med nesa i navneleksikon da jeg var gravid første gang, hvor mange lister jeg skrev... :ler:

Hvor skal du føde, forresten?

Skrevet

Nesten så jeg begynner å bli sentimental og ønske meg gravid..når jeg leser her..men det er for tidlig ja..

Ser at du ønsker litt naturlige smertelindringer, og jeg kan bare på det varmeste anbefale aromamassaje om de kan det der du skal føde. Det hjelper deg virkelig til å slappe av :) På litt over en time gikk jeg fra nesten ingen åpning til full...jej! Og de kreftene du får samlet pgs massasjen mellom takene er verdifulle!!

- bare et tips altså...

Ha en god dag, med planlegging og funderinger og drømmer om det nye livet som snart begynner.... :hjerter:

:kose:

Skrevet

Så bra at svangerskapskurset svarte til forventningene :)

Her i Bergen er kursene fulle, så jeg får ikke vært med :(

Lurer på hvordan det går med bekkenet ditt jeg.. Går det bedre nå?

Skrevet

Alltid så koselig å lese her altså..

:tommelsmil: --> for mamma og svigermor..

Det må jo være kjekt å ha det slik ;)

Svangerskapskurs skulle vært obligatorisk for alle

vordende foreldre... :Nikke:

:kul: Shorts og singlet i hagen ?

:kul: Grilling ?

:kul: Hengestol ?

Ah.. Jinx gleder seg til sommeren ja...

:blomst_opp:

Skrevet

Sommeren kommer snart til deg, Jinx! Din sommer, hvor så mye er forandret til det bedre! Jeg tror det rett og slett blir en god Jinxesommer!

Takk for massasjetips, Kipa! Det høres deilig og naturlig ut! Skal forhøre meg om de gjør slikt på Ullevål, der jeg skal føde. Og ellers kan kanskje mannen fungere som massør?

Vi har fått ADSL hjemme! :hoppe: Mannen koblet det opp i går, riktignok etter Friends, så jeg fikk ikke prøvd det så mye. Men nå vil jeg ha MSN og alt!

Nå skal jeg på en todagers jobbkonferanse. Masse foredrag i en stor sal, så jeg så for meg harde trebenker og har tatt med den trykkavlastende Tempurputa mi til å sitte på! Bekkenet gjør en god innsats, synes jeg Meta! Jeg har nå kommet inn i en god rytme med fysioterapi og bassengtrening, og får mye hjelp fra mannen. Så lenge jeg hviler så ofte jeg kan (les: etter middag) og tar så mye hensyn jeg kan når jeg går og beveger meg, fungerer jeg greit i hverdagen. :hoppe: Og det er alt jeg ber om. Er glad jeg fortsatt klarer å jobbe, men det er ikke noe prestisjoprosjekt for meg. Sjefen har fått inn omlag 40 søknader til vikariatet mitt, så jeg har i hvertfall ikke bekymringer for at stillingen ikke skal bli godt besatt!

Håper ditt bekken også holder stand, Meta!

Skrevet

Så bra å lese masse positivitet da!!

Også msn da!!

Legg meg inn da vel!!!

:hoppe: Morsomt med mange msnere!!!

Lykke til med todagerseminar og tempurputen! Åh som jeg drømmer om tempurpute og seng... *drømme*

:klem:

Skrevet

Dette var positiv og koslig lesning det :-) Lykke til videre i "rugeprosessen" å håper ikke bekkenet vil komme til å plage deg alt for mye.

Skrevet

Gjett hvem som har MSN og ligger på sofaen og surfer for første gang! :hoppe:

Seminaret var:

- interessant faglig,

- oppmuntrende, om enn uønsket, når det gjelder min tiltrekningskraft (vannvittig som folk forsøker å sjekke på hotellseminarer, min gravide mage til tross :o ),

- ødeleggende for bekkenet. Å sitte på pinnestoler i timesvis i strekk er ikke å anbefale, Tempurpute til tross.

Til alt overmål måtte jeg på en prisutdeling (hvor min arbeidsplass fikk hederlig omtale!) i kveld, men er nå hjemme og kjenner at jeg gleder meg til helgen begynner i morgen! Takk for omtanken, KalloRilla!

Ferdig med selvangivelsen. Savnet inderlig rødvinen jeg pleier å unne meg ved den anledning. Men mannen hentet rød saft til meg og skålte i det han kalte husets. :tunge1:

Skal vi se - for å få MSN må jeg vel lage en hotmailadr igjen. Definitivt helgeprosjekt! Nå kommer jeg snart, Magnhild!

Skrevet

:vinke: Hei hei, da var du der og det var koselig!!

Last opp siste utgave av msn også, så er det litt stiligere grafikk og bilder og bakgrunner og sånt... Ikke så vanskelig... ;) Natta nå!!!

Skrevet

Hei! Nå er det endelig helg :danse: ,og her får du en stor klem fordi at det er fredag!

:blomst_opp:

:klem: Lilletrollet

Skrevet

Ferdig med selvangivelsen. Savnet inderlig rødvinen jeg pleier å unne meg ved den anledning. Men mannen hentet rød saft til meg og skålte i det han kalte husets. :tunge1:

Så sjarmerende, syns det var søtt jeg :wink:

Jeg fikk æren av å føre inn mannes kladd jeg... :roll:

GOD HELG :kose:

Skrevet

Skål! :perebrus: (<--brus)

...for Havsulen og den strålende dagboken hennes!

Blir jo alltid glad av å lese her!! :klappe:

Hengestol? Høres ut som noe jeg har lyst på...

Hvordan ser den ut? Hvor kjøpt? Deilig? For to?

Håper vi snakkes snart! God helg så lenge!

Skrevet

Nå har mannen en velfortjent xbokspause. Vi har vært superflinke i helga! Jeg elsker å være hjemme uten mange planer etter en travel periode - for å komme ovenpå igjen med huset.

Jeg har: vasket kjøleskapet, masse klær, ryddet ut av fire pappesker på gjesterommet så det ble plass til symaskinen på bordet! Belønningen er at vi skal på Ikea og kjøpe masse morsomt stoff til uka. Har lest bruksanvisningen til symaskinen, og gleder meg til å begynne å prøve. Det verste som kan skje er at jeg ikke klarer meg alene og må innkalle venninnekonsulenthjelp, og det kan jeg takle! :wink:

Mannen har sparklet og pusset på barnerommet, og støvsugd huset. Barnerommet begynner å bli klart for maling nå! Skal kjøpe til uka, og tror vi har landet på tre hvite vegger, og en turkis.

I tillegg har jeg lest gjennom søknadene til vikariatet mitt. 47 søknader til et vikariat synes jeg er bra. Godt kvalifiserte søkere i alle aldre, heldigvis. Jeg har laget en oversikt over alle, deres formelle utdannelse av interesse og deres arbeidserfaring. Blir spennende å se på hva sjefen min velger å prioritere. 25 års arbeidserfaring eller nyutdannet? Mann eller kvinne? Spennende å få følge en ansettelsesprosess så tett, lærer mye av det (også om hvordan man ikke skal skrive søknader...)

Enig i at safthentingen var sjarmerende, Bizzy! Det er en viktig egenskap å kunne gjøre det beste ut av ting! :-)

Hengestolen er super, Lillen! Vi kjøpte den her:

http://www.nk-import.no/Pages/Modeller.html#

og stativet på et hagesenter. Den er symbolet på sommerlig nytelse for meg!

Hørte på "Vuggesanger fra ondskapens akse" i dag tidlig og lillemor kvitterte med masse spark. :hjerte:

Skrevet
Hørte på "Vuggesanger fra ondskapens akse" i dag tidlig og lillemor kvitterte med masse spark. :hjerte:

Hm.. er det bare jeg som synes det hørtes litt rart ut? :ler: Nå er det sannsynlig at 'ondskapens akse' er noe mye søtere enn hva jeg tror det er.. :wink:

Godt å lese at du har det så bra, Havsulen!

Ha en flott kommende uke :klem:

Skrevet

hmmmmmmm........ lurer på hva "ondskapens akse" er jeg :roll::roll:

Skrevet

Ondskapens akse = Iran, Irak, Nord-Korea «og deres allierte»

Bush som fant opp navnet...så klart! :roll:

Voggesanger fra ondskapens akse

Jeg vil også høre!

Sikker på at jeg kommer til å elske det... :hjerter2:

Skrevet

Meg og har lyst til det *ser beskjedent ned*

Gjest