havsulen Skrevet 12. mars 2004 Forfatter #421 Skrevet 12. mars 2004 Tusen takk for oppmuntrende hilsener, Tiny, Jinx, Meta og Salamandra! Det hjelper! Dessuten er jeg bedre i dag, enda jeg måtte på reportasjereise i går, og ikke var hjemme før halv ni. Av det trekker jeg den konklusjonen at smertene muligens vil variere, at det ikke bare vil bli verre, men at jeg kanskje også vil få perioder med bedre dager. Er så takknemlig for det! I helga kommer storebroren til mannen på besøk, og han er fysioterapeut - så det kan jo hende at han kan gi meg noen gode råd! I dag har jeg på gravidkjolen min, med høyt liv og knyting bak. Den fremhever magen! Og jeg ser at folk ser! Har bestemt meg for å være stolt av magen min, for der bor babyen min. Jeg har blitt glad i deg allerede, lille venn.
~Capricorn~ Skrevet 12. mars 2004 #423 Skrevet 12. mars 2004 Bare innom for å ønske deg en riktig fin helg jeg :D Stor klem fra Capricorn
havsulen Skrevet 15. mars 2004 Forfatter #424 Skrevet 15. mars 2004 I dag er den store ultralyddagen, og jeg klarer nesten ikke tenke på annet. Gleder meg så til å se babyen vår! Håper inderlig at h*n har det bra, trives, liker å bo i magen min. Vil veldig gjerne få vite mer om alt! Kjenner også en spenning som har bygget seg opp. En uro. For det er jo ikke sikkert alt er bra. Men mest av alt er jeg glad for at dagen endelig har kommet. I dag skal vi hilse på hverandre, vi foreldre og vår lille venn! Alle venner og slektninger vet at vi skal på undersøkelsen i dag, så da får vi øvd oss på å ta ringerunden for å fortelle hvordan det gikk… Nydelig helg, med svogerbesøk, gode middager, kake, gåtur, og ro. Venninnebesøk i går kveld. Hun har to døtre, og skal begynne å lete på loftet etter babyting snart. Ei nær venninne av familien har sagt ja til å være ”bestemor”. Min mor skal være mormor og svigermor skal være farmor, sa da ble jo bestemorstillingen ledig. Hun sendte melding i går og kunne nesten ikke vente på å få vite kjønnet, så hun fikk vite om hun skulle strikke kjole eller… Akkurat om det blir en prins eller en prinsesse, betyr ingenting for meg, så lenge h*n liker å bo i magen min!
Kipa Skrevet 15. mars 2004 #425 Skrevet 15. mars 2004 Så spennende dag for dere!! Skjønner godt at du er litt rastløs i dag ja...Det er så fantastisk å se den lille og allle bevegelsene, og så får mannen et helt annet syn på det også. Var han ikke forelsket i den lille som vokser i magen fra før, blir han det garantert nå! Min mann var så ivrig at jeg nesten ble litt flau...Men mest moro var det jo!! -Venter spent på oppdatering... Og ellers får du ha en strålende dag!!
havsulen Skrevet 15. mars 2004 Forfatter #426 Skrevet 15. mars 2004 Vi skal få ei lita jente! Jordmoren mente i hvert fall at det var mest sannsynlig. Fantastisk ultralyd! Så godt å se at hjertet slo! Så godt å se masse bevegelse! Hun klødde seg på kneet! Og la bena demonstrativt i kors. Vi så kroppen mest i profil, og hodet med verdens nydeligste nesetipp! Jordmoren var så flink, hun forklarte og viste oss følgende: - lillehjernen - høyre og venstre hjernehalvdel - fire hjertekamre - full urinblære (bra, babyen klarer å drikke fostervann) - nyrer - ryggraden - armer og bein som sprellet masse - morkaken lå fint til, høyt oppe i livmoren Målte lårbein, hodediameter og kroppsdiameter, og terminen ble flyttet tre dager fram, til 20. august. Mannen lo og var ivrig, Kipa! Jordmoren ble imponert over ham da han fortalte at etter hans beregning skulle hodediameteren være 44 mm nå. Den var 42 mm. :-) En lykkelig kvinne? Ja.
skogeki Skrevet 15. mars 2004 #427 Skrevet 15. mars 2004 Så hyggelig å høre at ultralyden ble en flott opplevelse! Koselig med en liten jente, da!! :rosasmil: Tipper du er i full gang med ringerunden nå til venner og familie! Lykke til videre! Jeg følger med i dagboken din!
Eliza Skrevet 15. mars 2004 #428 Skrevet 15. mars 2004 Gratulerer med vellykket ultralyd! Helt enig i at UL-undersøkelsen var en helt fantastisk opplevelse! Regner med at dere fikk med dere flotte bilder hjem!
Jinx Skrevet 15. mars 2004 #429 Skrevet 15. mars 2004 Gratulerer med en jente baby.. Det blir morsomt ja.. Bare å shoppe jenteklær nå ja Så mye større utvalg av jenteklær enn av gutteklær... Å så MYE fint da Herlig med UL.. Kunne vel ha ligget der resten av svangerskapet å sett på utviklingen hehe... Ønsker deg en fortsatt fiiiiin dag
Kipa Skrevet 15. mars 2004 #430 Skrevet 15. mars 2004 Koselig at det kommer noen jenter her inne også- gratulerer!! :blomst_opp: Ute og kjøper en bitteliten rosa kjole du nå vel?? Hadde i hvertfall jeg gjort, gjorde det vel og en lyseblå cordsnekker bukse kjøpte jeg den dagen vi fikk vite at Lukas var Lukas. Nå er jeg spent på navn....
hanni Skrevet 15. mars 2004 #431 Skrevet 15. mars 2004 Å så koselig det må være innmari gøy å se... Gleder meg til det blir min tur! Og så flink mann du har! Klem fra hanni
Gjest Mayamor Skrevet 15. mars 2004 #432 Skrevet 15. mars 2004 Gratulerer så masse med en liten jente... :hjerter2: Vil du dele på oppskriften...? Vil jo bli mormor en gang jeg også... Klem fra Mayamor
havsulen Skrevet 16. mars 2004 Forfatter #433 Skrevet 16. mars 2004 Jeg har fått mitt første modelloppdrag! Etter yogaklassen i går kom instruktøren bort og lurte på om jeg kunne stille opp på noen bilder - altså mens jeg gjorde yogaøvelser. Det var jamen på tide, etter 27 års venting på å bli oppdaget. Ivrig kommunikasjon med venner og kjente i går, ja Skogeki! Tusen takk for hilsener, jenter! Det var en hurrahurradag, for oss! Har nettopp vært på bassengtrening med fysioterapeut for første gang, meget bra! Kjempetravelt på jobben i dag, men jeg bestemte meg for å gå likevel. I går kom jamen sjefen min inn og sa at ledergruppen hadde diskutert mitt tilfelle og spådd at jeg ikke kom til å holde i mitt tempo helt ut. Derfor skal jeg få bærbar PC til å ha hjemme og fleksibel arbeidstid. Lurt, både for dem og meg, tror jeg.
monja Skrevet 16. mars 2004 #434 Skrevet 16. mars 2004 Så hyggelig at det blir en liten jente da Kan tenke meg at det var en stor dag for dere å se den lille på UL. Nå ser jeg bare fram mot min egen UL som kommer den 29. april - huff, det er lenge til :-? *men jeg har juksa litt og fått sett den lille både i uke 8 og uke 10 jeg da * Gleder meg masse til å høre hvordan det går med dere i fortsettelsen, så jeg skal nok holde meg oppdatert her inne. Håper dere får en fin dag, både du og bebisen
Eliza Skrevet 16. mars 2004 #435 Skrevet 16. mars 2004 Takk for hilsen i dagboka mi, Havsulen! Det er litt godt å ha bestemt seg for vogn ja, men fytti katta så dyrt... Kunne selvfølgelig bare kjøpt en brukt en, men det er nå litt stas med ny vogn til det førstefødte barnet da. Trøster oss med at vi kan bruke den i flere år. Det med garantisaker er jo viktig å ta hensyn til, så det spørs om det er så lurt å kjøpe vogn i Sverige når det er så lite å spare på det. Er noe annet hvis man kjøper f.eks. Teutonia fra Tyskland, for da er det snakk om å spare over 2000 kroner... Du må bare glede deg til å kjenne liv, det er helt herlig (og litt rart)! Jeg kjente de første sparkene rundt uke 20, men hadde nok kjent noen små antydninger til liv før den tid også, uten at jeg helt skjønte hva det var...
havsulen Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #436 Skrevet 17. mars 2004 Var på "Bernarda Albas hus" på Centralteateret, og kafé med to venninner i går kveld. Merker at jeg er var for lyd og bråk og røyk - har blitt en teater- og kafépingle! Men veldig hyggelig å være sammen med noen som ikke har barn og/eller er gravide - vi snakker om tusenvis av andre ting, og det setter jeg min gravide hjerne pris på. Eksempler på begreper jeg ikke kunne/hadde hørt om/hadde relevans for meg for fire måneder siden: - Rudo - Teutonia - Emmaljunga - symfysen - illiosakralleddene - gangvansker - hodeomkrets i millimeter Da jeg kom hjem i går spurte mannen - hvor er ultralydbildene? Han ville se på dem med en gang. Også har han spilt inn pianodelen av "Vi har en tulle" på sitt elektriske piano, så han kan spille bongotromme og synge ved siden av. Tipper naboene skal bli lei av den sangen.
havsulen Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #437 Skrevet 17. mars 2004 Fra BIM: Junior er nå 22,5 centimeter lang og veier 280 gram. Babyens øyne er åpne. Det er vanlig å legge på seg ca en halv kilo i uken i denne perioden. En halv kilo? Hm... Jeg har ikke vekt, og vet ikke egentlig hvordan jeg ligger ann. Skulle egentlig til jordmor i dag, og de eneste gangene jeg veier meg er hos henne og legen. Men så ringte de fra helsestasjonen og sa at jordmor er syk. Fikk time om to uker. Da har jeg ikke vært på kontroll på to måneder! :o Men har jo nettopp vært på ultralyd, så det gjør ikke noe.
meta Skrevet 17. mars 2004 #438 Skrevet 17. mars 2004 Så herlig mann du har Litt glad jeg ikke er naboen deres da men Koselig med en liten jentebaby da Gratulerer!
havsulen Skrevet 18. mars 2004 Forfatter #439 Skrevet 18. mars 2004 I dag, da jeg våknet og så ned - var magen flere cm høyere på venstre enn på høyre side!!! :o Hallo! Det bor noen i magen min!!! Er ellers i et vogndilemma. De modellene vi liker best til nå er Teutonia Mistral og One Three Hill Urban jungle. Og nå er det tilbud hos Fru Lyng på den første! Vi har jo bare såvidt begynt å se, lurer på om vi skal slå til eller studere mer...
Jinx Skrevet 18. mars 2004 #440 Skrevet 18. mars 2004 Vi har One Three Hill Urban Jungle, og jeg kan ikke få fullrost den vogna nok altså.. Prøve trill deg en tur med den og du er solgt !!! Den er ekstra god for oss med bekkenløsning, pga at du slipper og løfte den opp for å svinge osv.. Den er helt herlig Jeg var i tvil ang den vogna pga utseende, men etter å ha trillet med den er jeg målløs Men nå vet jo ikke jeg om det er svingbare hjul på Teutonia Mistral, eller hvordan den ser ut Herlig med baby i magen Savner det ...
Fremhevede innlegg