Gå til innhold

Havsulens mirakelbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

*Lynkajpt innom for å oppdatere meg*

Noomin, skal du få ei lita snuppe du da..?

Fint å høre at alt stod bra til med henne.. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår datter debuterte på Rockefeller i går!

Mamman hennes hadde nemlig gitt Thomas Dybdahl konsertbilletter i valentinsgave til pappan hennes.

Mamman hennes visste ikke hvor pinglete hun har blitt når det gjelder å stå. Og stå - det må man på konsert på Rockefeller. Tilslutt satte hun seg ned på gulvet... :ler:

Opplevde på et tidspunkt at jeg begynte å kaldsvette og bli kvalm, men da jeg fikk cola gikk det over.

UTROLIG hvor anhengig jeg er av mat, drikke og hvile for tiden, altså. Kroppen min har tatt over styringa! Og det er den flink til!

Håper lillemor ikke syntes det gjorde for mye med en basstromme som drønnet gjennom vegger og tak! Mammaen hennes koste seg i hvert fall! Men nå har jeg lagt rockekonsertkarriæren på hylla fram til barnet kan være hjemme med barnevakt!

Skrevet

Det hørtes morsomt men slitsomt ut.

Husker når jeg gikk på konserter, ikke

rockekonserter da, men uansett så

trivdes Erik masse i magen og snurret

rundt og rundt inne der hele tiden!!

Håper du har det bra fortsatt og får et

behagelig svangerskap. Er nok litt

misunnelig på den jenten i mange jeg

da... Men nå har jeg verdens tøffeste

Erik, og det er greit det også...

Håper på jente neste gang jeg.

Men det er så leeenge til...

Ha en fin dag Havsulen. :klem:

(Tenker på de fiiine fuglene hver

gang jeg leser navnet ditt...)

Skrevet

Så fabelaktig med en liten prinsesse her inne nå! :hjerte:

Er ikke lei av prinser altså, men jeg vil helst ikke ha en verden full av bare mannfolk! Hvem skal forstå oss da??

Jeg synes det er trist at du plages med bekkenløsningen.

Men jeg ble overrasket da jeg tenkte over hvor langt du har kommet ut i svangerskapet! Det er ikke lenge til halvveis! :P Og da er det klart for nedtelling! :wink:

Som jeg gleder meg til jeg også kan pynte meg og en mage med gravid-kjole! 8) Høres søtt og nydelig ut, gjør det!

Flott at de på jobben gir deg bærbar forresten!

Stå på krava, Havsulen! :ler:

Håper helgen blir finere enn fin! :P

Skrevet

Mannen fant en spirende, blomstrende snøklokke i hagen vår i går! Nå kommer våren, hører dere jenter? Hurra! :hoppe:

Lørdag feiret storfamilien Bestemors 80-årsdag igjen, med middag på teaterkafeen (hun hadde aldri vært her før, ikke så mange av oss andre heller, for den saks skyld). Nydelig mat og morsomt å ha vært der.

Så så vi Ylvis, og jeg erklærer herved at jeg skal være fan fra nå av på ubestemt tid. Fantastisk flinke! Hvordan får man kjøpt slike barn?

Dagen etter kom seks gjester til oss. Jeg hadde bakt sjokoladekake, brød og rundstykker, og lagd waldorfsalat og kremet kyllingsalat med hvitløk. Reiet opp til overnattingsgjester og pyntet og dekket på. Det var så koselig med gjester, mannen spilte piano for dem, og jubilanten (min bestemor) fikk ønske sanger (Det ble bla Amazing Grace og Sommernatt ved fjorden, eller noe slikt).

Kjente ikke at jeg var så sliten mens det sto på, for jeg elsker å være sammen med de folkene som kom. Og jeg liker å ordne og styre for dem.

Men da de dro, klokka to i år, skulle jeg bare legge meg litt på sofaen. Og plutselig var klokka ti! Da la jeg med og sov til sju i dag. Det blir 17 timer, det! :o Hallo? :ler:

Skjønner godt hva du mener om å ha lyst på ei jente, Magnhild! :klem: Jeg kunne med hånden på hjertet si at det ikke betydde noe for meg denne gangen. Men det var fordi jeg gjerne vil ha både jente og gutt, og fordi jeg så for meg at vi skulle forsøke å få flere barn. Ikke noe rart at man ønsker seg begge kjønn, synes jeg!

Mannen har begynt å rive på barnerommet. Jeg trodde vi kunne tapetsere oppå det som var, men neida - han vil til bunns i sakene. I går ble det sju svarte søppelsekker!

Mamma hadde kjøpt ei smekke i syden, med blonder og sløyfe på. Ojojoj.

Også hadde hun med lua og jakka jeg hadde på meg da jeg dro hjem fra klinikken. Så nå har vi hentesett!

Gjest Mayamor
Skrevet

Det er liksom noe med tanken på en datter...

Tanken om å ha en liten "dukke"...

Tanken om rosa/burgunder/røde klær...

Kjoler...

Osv osv...

For all del:

Er superglad i guttene mine.

Men jeg også ønsker meg en liten prinsesse...

Og hun vil jeg skal hete Maya... :hjerter2:

Har dere tenkt på navn?

Koselig tid det der.

Ser det supergodt i ettertid...

Underveis er en lei og har vondt her og der...

Etterpå husker en kun det gode, spennende, morsomme...

Det er en av fordelene med oss mennesker:

Sellektiv hukommelse... :ler:

Så flinke dere er å finne på ting da...

Teaterkafeèn...

Ylvis...

Skjerpings her i heimen (etter flyttingen...) :Hehe:

Snøklokke... Kan bli våryr av mindre...

Ha en strålende uke... :klem:

Klem fra Mayamor

Skrevet

Filmene er kommet! :hoppe:

*løper til postkontoret*

Den er nok hos deg om et par dager.

Gjest Camelia
Skrevet

:cry:

Rørt. Vet ikke helt hvorfor, men det er noe med den babydukkejenta i magen din... :o :hjerte:

Skrevet

Camelia, når du sier sånn, så blir jeg så ...berørt. Jeg har et forhold til jenta mi allerede, som det er vanskelig å beskrive. Jeg pleier å snakke til henne inne i meg. "Nå skal vi legge oss, håper du får en fin natt", "Nå skal vi i bassenget og trene". Jeg er så glad i min lille venn. Og disse følelsene kom ikke med en gang, altså. De har kommet så sterkt i det siste, særlig etter at vi var på ultralyd.

Haldis Moren Vesaas skrev noe slikt som: "Eg er ikkje einsam no, eg som ber deg". (fritt sitert etter hukommelsen) Slik føler jeg det! Jeg har min mest dyrebare med meg. Hele tiden. Og er så takknemlig for tiden vi har sammen på denne måten. Og for tiden vi forhåpentligvis får sammen etterpå. :grine::hjerte:

Skrevet

Var hos fysioterapeut for individuell behandling for første gang i dag. Og hun var så kompetent og snill mot meg at jeg nesten begynte å grine på bussen til jobb.

Hun sa:

Du må ta det på alvor!

Husk, det er lenge igjen!

Du må ikke slite deg ut, da er risikoen større for at det blir verre sitter i lengre.

Hvordan ER formen din ellers, da?

Jeg vet jo at jeg må være forsiktig, men jeg er vant til, og har lyst til å være flink og klare alt.

Også tapet hun bekkenet mitt. Hurra hurra! Så godt å være i gang og vite at jeg gjør det jeg kan for at det ikke skal bli verre.

Så Ellen Horns forestilling om Sigrid Undseth på Nationalteateret i går. Enkvinneshow i to og en halv time. Anbefales!

Skrevet

:vinke: Håper du får en fin dag!! :vinke:

Og hun jordmoren virker jo veldig koselig da.

Det er viktig å ta vare på seg selv skjønner du!!!

Jeg brukte lang tid til å skjønne det

og gikk sykemeldt leeenge... :roll:

Skrevet

Jeg syns du er flink jeg, Havsulen. Å ta vare på den lille og deg selv nå er det aller viktigste du kan gjøre. :Nikke:

Gjest Camelia
Skrevet
Jeg har et forhold til jenta mi allerede, som det er vanskelig å beskrive. Jeg pleier å snakke til henne inne i meg. "Nå skal vi legge oss, håper du får en fin natt", "Nå skal vi i bassenget og trene". Jeg er så glad i min lille venn. Og disse følelsene kom ikke med en gang, altså. De har kommet så sterkt i det siste, særlig etter at vi var på ultralyd.

Du trenger ikke beskrive, tror alle som har vært gravide vet akkurat hva du snakker om... Vet du, etter snart ett år tror kroppen min fremdeles av og til at den er gravid! :ler: Eller hjernen, jeg vet ikke. Hver gang det kjører forbi meg en utrykningsbil med hylende sirener, får jeg en refleks - forsøker å beskytte den lille mot den høye lyden... :ler:

Og hun var så kompetent og snill mot meg at jeg nesten begynte å grine på bussen til jobb.

Bare vent til en jordmor med stor evne til omsorg kommer og hjelper deg den tredje natta på barsel, når den lille frøkna bare skriker og skriker og du er så trøtt at du ser mannen med ljåen... DA tuter du, da! :wink:Been there, done it...

Skrevet

Må seriøst rydde i klesskapet på jakt etter mer fleksible tekstiler! Genseren jeg har på i dag truer med å blotte magen hvis jeg ikke drar den ned hele tiden. Og da jeg tok på vinterjakka mi i dag tidlig, så spratt knappen over brystene rett ut som en kanonkule! :hoho:

Var på leseklubb med venninner på kafé i går. Hadde lest "På vei til en venn" av Niels Fredrik Dahl. Bunnløst trist, men lesverdig bok. Og med kakao og venner på kafe, blir gleden over en god leseopplevelse enda større. Klubben fungerer bra faktisk, det er alltid noen som liker og andre som hater boken. Til neste møte skal vi lese "Vill ni åka mera?" av Selma Aarø. Vil at den skal komme i pocketutgave NÅ!

Sov dårlig i natt. Tror det var fordi hele ryggen er tapet. Når jeg lå på siden, så ble magen liksom dratt opp av tapen, og jeg våknet mange ganger med magesmerter hver gang jeg pustet inn. Ble bedre da jeg la pute under magen, mens jeg lå på siden.

Mannen slo en finger da han skulle lage fuglehus i går. Den ble blå og hoven, og neglen var helt ...blålilla. Var på legevakten i dag for å stikke hull på greia. Ny ting på forbudslista (den som gjelder til barnet er 25 år): hammer. :ler:

Gjest Mayamor
Skrevet

Dakar mannen... :trøste:

Men du - har han ikke sett bremyk-reklamen... ? :ler:

"Du trenger bare bremyk..." :flekke:

Koselig å lese om graviditets tiden...

*mimre-mimre*

Føles så lenge siden - jo over 4 mnd siden... :ler:

Klem fra Mayamor

Skrevet

Leseklubb hørtes morsomt ut ..

Har dere funnet på det selv ?

Skrevet

Leseklubb har jeg hørt om mange andre som har, kanskje mest i vår foreldres generasjon, Jinx. Anbefales, altså! Og det er deilig å gå på kafé, slik at man ikke må vaske huset og bake kake. Hyggelig det også, men av og til er det så deilig å bare forlate de skitne koppene!

Var hos jordmor i dag. Er ikke på bølgelengde med henne. Hun bruker fornavnet mitt i annenhver setning, og det føles så invaderende - for jeg kjenner henne ikke! Dessuten sier hun banale ting jeg vet fra før. Sikkert fint hvis man ikke har lest noe som helst om graviditet, men... Jeg VET at det er lurt å gå en tur av og til. For eksempel.

Men en ting ble jeg forvirret av. Hun sa at jeg ikke burde ta jern, pga at det kunne svekke sirkulasjonen i morkaka. Mens legen mente jeg burde ta jern pga lavt jernlager. Hm... må spørre legen om dette.

Ellers var alle prøverok, og jeg hørte en fin babypuls!

Er ellers sliten og lei av å ikke klare det jeg ønsker å få gjort hjemme. Mine krefter brukes opp på full jobb og å komme meg på bassengtrening, fysioterapi etc. Jeg vasker klær, lrydder, lager mat og tar inn og ut av oppvaskmaskinen. Men skulle gjerne vasket mer!

Tror jeg blir ekstra sliten av at vi ikke har fordelt oppgavene mellom oss, og da føler jeg at jeg har dem over meg. Selv om mannen gjør noe av det. Han pusser jo også opp.

Har så lyst til å konkretisere alle oppgaver, fordele dem mellom oss, og lage lister så jeg kan krysse av etterhvert og ikke ha det som et udefinert berg over meg. Vil prøve det i helga.

Eller forsøke å få tak i en vaskehjelp jeg kan stole på.

DET hadde vært godt, det!

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg tok 3 jerntabletter gjennom svangerskapet pga lavt jerninnhold...

Var nede i 9,3 på det laveste i svangeskapet...

Tror neppe det har hatt noe for blodgjennomstrømmingen her iallefall...

Klem fra Mayamor :klem:

Skrevet

Hei, vennen! :-D

Jeg forstår godt at det er småirriterende å bli fortalt ting som du vet så godt fra før... Det er kanskje mange her inne som har det på samme måte, for vi supergirls kan jo "alt" om svangerskap! :ler2::ler:

Fagfolk bruker også noen ganger veldig kronglete måter å forklare ting på...for at uvitende pasienter lettere skal forstå. Men når pasienten sier "Eh...er det [fremmedord] du mener?", forstår de kanskje at også vi vet noe...

Veldig kronglete skrevet av meg dette her! :ler2::ler:

Ble plutselig litt usikker på hvor jeg ville, men jeg skrev ferdig likevel... :wink:

Det høres ut som en kjempeide å lage en avkryssnings-liste for arbeidsoppgaver. Ikke bare er det motiverende, men som du sier; det føles litt mer befriende (på skuldrene...)! :D Smart jente... :kyss:

Magen din er nydelig!

Hva har du på deg på bildet? En gravid-bukse?

Jeg håper du får slappet av litt i helgen, Havsulen!

Ta vare på deg selv!

:klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...