Gå til innhold

Havsulens mirakelbok


havsulen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal vi se, hva har skjedd?

(Så masse!)

- 6-ukers kontroll for lille vakre: har gått opp over to kilo og vokst ti cm. Vi har pakket bort masse klær i 50 og 56. Nå er 62 akkurat passe.

- 6-ukers kontroll for mor: alt vel.

- Ny, utvidet barselgruppe! Vi skal gå tur fast en gang i uka, og har allerede vært på koselig kafetur, hurra!

- Mannen har avspasert noen dager og begynt å lage bod i kjellerstua. Det betyr at vi er et skritt nærmere å få et stort bad med badekar i kjelleren! Tar sikkert mange, mange måneder altsp - men vi er i hvert fall på vei!

- Jeg veier nå fire kilo mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Resten har bare forsvunnet uten anstrengelse fra min side. Godt å ha litt å gå på før mange måneders amming (forhåpenligvis!) Det er så koselig og praktisk å amme, synes jeg!

- Har sendt ut takkekort - over 35 stk... Utrolig så snille folk er!

Jenta vår kan:

- holde holdet i flere minutter når hun ligger på skulderen vår

- løfte hodet når hun ligger på magen

- følge oss med blikket

- smile, særlig når vi henter henne etter at hun har sovet

- pludre, gurgle, hvine, hyle, fekte, stirre henført på vognlekene sine til hun hypnotisert av dinglingen faller i søvn.

Jeg har begynt å lage dåpsinvitasjon, det er så koselig!

Og det er det å få hilsener, også, Monja, Silje og Jolie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!!! Så mye som har skjedd! Men det er så herlig å se framgangen og forandringen fra dag til dag. Bra at alt er bra med både mor og barn, og mannen i kjelleren :wink: !

Håper dere får en god helg der dere bare koser dere!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine ord i det siste, Havsulen! :hjertesmil::klem:

Høres helt topp ut med barselgruppe som du kan treffe så ofte! :klappe:

Håper du har det fint i helga! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute alene! Bare 40 minutters treningstur, men likevel: det er likevel en barriære!

Mannen satt med en sovende baby på armen da jeg kom hjem - de hadde hatt det strålende selvfølgelig! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om verdens vakreste er født og man er såå forelska er det godt å få litt tid for seg selv også. Flink du som bruker alene- tid til trening!! :Nikke:

Kos deg videre med vidunderet!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hm...

Må prøve å avrunde her.

Har nemlig store problemer med å skrive her.

For: hvordan formidle det som er for stort til at ord kan beskrive det?

Hvordan skrive om det største i verden?

Mitt liv er forandret.

Jeg er forandret!

Jeg har så fine dager!

Den siste uken har hun sovet ti timer i strekk om natten. Hun vekker meg med gurgling, ikke gråt. Hun smiler. Med øynene!

Hun gråter og hikker og gjesper, leker og spiser godt. Spreller og dupper og gurgler,

Fekter og suger tott. Det skjer så masse! Hun snakker med oss. Kommuniserer masse, med gurgling, smil og latter. Fekter ivrig når vi kommer.

Jeg holder på å skrive sang til dåpen hennes. Og bare tanken på det, gjør at jeg begynner å gråte…

Jeg ønsker henne all verdens lykke. Vil gjøre mitt beste for at hun får leve slik hun ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, trykt ok før jeg fikk skrevet noe jeg.. Men åååå så herlig det høres ut! Fikk helt tårer i øynene jeg nå. Høres ut til at alt er helt fantastisk!!

Lykke til med sangen og dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...