Gjest Camelia Skrevet 30. august 2004 #821 Skrevet 30. august 2004 Fabelaktig å lese om fødselen din! Sååå nydelig Anea! :hjerter2:
Eliza Skrevet 30. august 2004 #822 Skrevet 30. august 2004 Flott fødselshistorie, Havsulen! Lignet faktisk litt på min synes jeg (men du holdt på litt lengre...)! Og for en nydelig baby dere har fått! Håper dere koser dere sammen alle tre! Ville bare si at ting bare blir bedre og bedre for hver dag som går! Babyen vår er 4 uker nå, og har begynt å smile... De utvikler seg så utrolig fort! Gled deg!
havsulen Skrevet 30. august 2004 Forfatter #823 Skrevet 30. august 2004 Vi var på helsestasjonen i dag. Anea veide 3232 gram da hun ble født. Hadde gått ned til 3076 da vi dro hjem fra sykehuset. Men i dag veide hun 3520! :o Dama på helsestasjonen sa 50 til 150 var vanlig, men at jeg hadde fløte i puppene. Lille jenta mi har fått dobbelthake!
Jinx Skrevet 30. august 2004 #824 Skrevet 30. august 2004 Nydelig fødselsrapport.. Sitter her å Å ei nydelig jente
April Skrevet 31. august 2004 #825 Skrevet 31. august 2004 Ble rørt jeg også! Som mange skriver her, du skriver så flott! Du skriver sånn at jeg ikke gjør annet enn å glede meg til jeg skal møte vår baby! Din fødselshistorie gjør at jeg ikke gruer meg til fødselen en gang (hvertfall ikke foreløpig) Som lmari sier, det skinner lykke gjennom hvert eneste ord! Nydelig er lille Anea også! Kos dere..
bizzy Skrevet 31. august 2004 #826 Skrevet 31. august 2004 Fantastisk koselig lesning Havsulen!!! :klem2:
lillen Skrevet 1. september 2004 #827 Skrevet 1. september 2004 Jeg har ikke satt meg ned med fødsels-rapporten før nå, for jeg ville ha god tid, god stol, god musikk og pinne-is til :-D :hjerter2: :hjerter2: Fantastisk historie. Jeg hadde ikke ventet meg annet fra deg heller, siden du er så flink til å lage noe vakkert av bokstaver Og når historien er vakker fra før, må det jo bare ble fantastisk Du har lov til å legge inn flere bilder Hun er jo helt nydelig
havsulen Skrevet 2. september 2004 Forfatter #828 Skrevet 2. september 2004 Tusen takk for hilsner, jenter! Det er så koselig! Anea har altså lagt på seg omtrent en halv kilo på omlag ei uke. Jeg tror hun holder på å spise meg opp! Er supertakknemlig for at ammingen har kommet godt i gang, at jeg har melk og at hun vil suge! Men det er slitsomt med så mange og lange måltider! Til nå har jeg kastet klokka og praktisert selvregulering fullstendig: hun spiser og sover når hun har lyst. Og fordi hun spiser så masse, bæsjer hun hele tiden, så her går det i ett, kan man si. Hun har begynt å få litt bleieutslett, ikke rart i og med at hun bæsjer så mye. Ringte føden og de sa at jeg sannsynligvis ikke kan forebygge det mer enn vi allerede gjør ved å skifte hyppig, tørke godt, og la henne lufttørke så mye som mulig. Har derfor begynt med sinksalve. Får så vondt i hjertet mitt når jeg ser de små røde prikkene! Det virker ikke som om hun merkes så av det, men jeg får så vondt av henne! Får masse tanker om alt vondt som kan skje henne, og da blir jeg helt rar i magen! Vil bare at hun skal ha det bra! Må tenke på hva jeg skal gjøre i forhold til mannen. Selv om jeg har gitt ham så masse ansvar som overhodet mulig (han er alene med henne, skifter alene, bader alene, bysser henne alene - uten at jeg kommenterer), så spør han meg ofte om diverse. Ergo har jeg det mentale ansvaret. Jeg vil at han skal ta beslutninger uten å spørre meg, for ellers kan jeg like godt gjøre ting selv. Jeg er bevisst på å svare: det kan du bestemme! det kan du vurdere! etc når han feks spør om jeg synes han bør skifte bodyen hennes. Eller om sengetøyet skal vaskes på 95 grader. Hm... Jeg vil ikke være arbeidslederen hans!
Moonchild Skrevet 2. september 2004 #829 Skrevet 2. september 2004 For en nydelig fødselsbeskrivelse - rørende og skjønn! Syns det er flott de tankene du gjør deg om å la mannen din slippe til uten innblanding fra deg. Sikkert utrolig viktig for ham også å føle at han er "like mye forelder" som det du er. Jeg lar meg imponere - ikke alle nybakte mødre er like klarsynte!
Gjest Camelia Skrevet 3. september 2004 #830 Skrevet 3. september 2004 Kjempebra å tenke på sånne ting angående pappaen, helt fra første stund. Sånn har det vært her også, pappaen greier seg utmerket på egen hånd, egentlig, når jeg er helt borte vekk går det strålende, men når jeg er hjemme virker det som om jeg er orakelet... Hadde jeg skullet gjøre ting på nytt, skulle jeg vært enda mer bevisst på dette fra begynnelsen. Selv om jeg faktisk tenkte ganske mye på det... Kanskje et "triks": Spør ham ofte om hva han tror, vis deg som litt usikker og gi ham selvtillit ved å si sånt som "hva tror du? jeg er sånn i tvil..."
Eliza Skrevet 3. september 2004 #831 Skrevet 3. september 2004 Heisann! Ville bare si noe ang. hyppig bæsjing... Det blir mindre om ikke så lenge! Nå er tulla vår 1 mnd., og hun bæsjer bare 1-2 ganger i døgnet nå. Vi var vel oppe i 12-15 bleier i døgnet en stund, men nå er det altså mye mindre. Så dere får trøste dere med det! Vi har ikke vært så mye plaget med bleieutslett, men de få gangene hun har hatt antydning til det så har zinksalven fra Natusan fungert utmerket (bedring i løpet av en natt). Kos dere videre!
Sandra Skrevet 3. september 2004 #832 Skrevet 3. september 2004 God helg! Et annet bleieutsletttips er å la henne ligge uten bleie etter at du har vasket henne mens du ammer henne. Ellers er det viktig at du ikke bruker såpe så ofte, og hvis man må i all fall en med lav pH. http://www.sjukehusapoteket.no/morbarn/ble...leieutslett.htm
Kipa Skrevet 3. september 2004 #833 Skrevet 3. september 2004 Ønsker deg og din lille fine familie en god helg. Kos dere masse!!! Jeg tror menn er litt sånn hjelpesløse jeg..og du sier jo ikke hva han skal gjøre. har det litt sånn jeg også...Men ved å gi ansvar vil de vel bare vokse med oppgaven Han er sikkert en kjempefin pappa, synger han fortsatt for Anea? Det høres så vakkert ut at hun liker pappa sin sang..Lukas mest ler av pappa'n sin han...Åååå, bare vent til hun smiler og ler...for en nydelig tid dere har foran dere og er midt i!! :hjerter2: Stor klem! :dagensrose:
havsulen Skrevet 3. september 2004 Forfatter #834 Skrevet 3. september 2004 Jeg er forbannet! :evil: I dag kom mine svigerforeldre på besøk for å se silkejenta mi for første gang, og hva sier svigerfar i det han kommer inn døra? Jo: "jeg er forkjølet!" Og det hadde han ikke sagt et ord om før han kom!!! De hadde kjørt i timesvis for å komme hit, så jeg kunne rett og slett ikke sende dem på hodet ut slik jeg ville. :evil: Åh, hvis hun blir forkjølet, så... :cry:
Jinx Skrevet 4. september 2004 #835 Skrevet 4. september 2004 INOTYOL er beste salve på bleieutslett.. Løp på apoteket å kjøp ! Ellers så kan du jo prøve å ha på morsmelk ? Ellers har de masse fint på helsekost butikker.. Bruker mye Babyline produkter selv - siden Natusan er bannlyst.. Dumt av svigerfar å utsette den nyfødte prinsessa for slike basselusker da Ønsker dere en flott lørdag
Gjest Mayamor Skrevet 5. september 2004 #836 Skrevet 5. september 2004 Gratulerer så masse med prinsessen. Var så spent på hvordan det sto til med deg. Må innom og lese bedre en annen dag. Nå skulle jeg bare aller raskest innom før turen går opp til fårikålgryten igjen... Klem fra Mayamor
havsulen Skrevet 6. september 2004 Forfatter #837 Skrevet 6. september 2004 Første dag hjemme "alene" - uten mannen. :o Vi har hatt to nydelige uker! Har hatt masse tid sammen alle tre, og det har vært så fint. Mannen kjenner jenta vår like godt som jeg, og det er jeg så glad for. Nå blir det spennende å se hvordan vi får det i dag, vi to... Problemstatus: - bleieutslett: mye bedre! Kjøpte Weleda stellekrem på helsekosten, og det har virket superbra. Har sinksalven i reserve hvis vi trenger sterkere saker. Skal sjekke ut den du tipset om, Jinx - deg stoler jeg på! - forkjølede besøk: de reise lørdag ettermiddag, og mannen begynte med en gang å vaske... Det går sannsynligvis bra, men jeg er sint fordi de tok valget om å eksponere oss for smitte. Det valget ville jeg gjerne få muligheten til å ta selv! Vi har bestilt dåpsdato: 14. november. Gleder meg så! Det blir så koselig å planlegge! I helgen hadde vi besøk hele tiden. Fra fredag til lørdag var planlagt, og vi hadde bevisst ikke invitert noen søndag. Men plutselig ringte det på døra, Ø og S kom på overraskelsesbesøk. Og på kvelden ringte mine foreldre, om de kunne få lov til å stikke innom en halv time? Det betyr så mye for dem nå, at vi sa ja. Men fortsetter de å være like ivrige, må vi sette ned foten. Vi trenger ro alene, også (selv om vi ikke stresser med besøkene).
havsulen Skrevet 6. september 2004 Forfatter #838 Skrevet 6. september 2004 Jeg får på meg mine gamle bukser, gitt! Vondt i puppene! Hun spiser så masse! Og leeeeenge! Vondt i bekkenet! Var så og si smertefri før fødselen, men kjenner at det blir mer bæring/sitting/gåing/ståing nå. Smertene holder jeg helt fint ut. Men det er skummelt at jeg ikke vet om/når det går over. Hvis jeg visste at det ble bedre, hadde jeg ikke tenkt mer på det. Men jeg er redd for at jeg gjør noe feil nå, som gjør at det blir verre på sikt. Forsøker å ikke bære mer enn jeg må. Forsøker å ligge når jeg kan. Tenk - jeg trente fire ganger i uka helt fram til fødsel. Nå får jeg ikke trent. Må være bevisst på dette, for jeg vil være en frisk mamma for min datter.
Eliza Skrevet 6. september 2004 #839 Skrevet 6. september 2004 Heldiggris som får på deg dine gamle bukser! Jeg gjør ikke det... Sliter med 4,5 kg som ikke har forsvunnet enda. De har lagt seg over hoftene, noe som gjør det umulig å få igjen glidelåsen på buksene! Men regner med de overflødige kiloene forsvinner når jeg begynner å trene (er jo 6 uker siden fødselen snart). Sikkert litt skummelt å være "alene" med babyen de første dagene, men man blir fort erfaren mamma! Kos dere og gå lange trilleturer i høstværet!
Kipa Skrevet 6. september 2004 #840 Skrevet 6. september 2004 Jeg får på meg mine gamle bukser, gitt! - wow! det gjør ikke jeg lenger... Spennende å være alene hjemme med lille nurk ikke sant, men er det ikke litt koselig også, bare dere to som luller i deres lille fine verden. Og når mannen kommer fra jobb er jeg sikker på at dere luller videre alle tre! Viktig å si nei til for mye besøk ja. Jeg gikk rett i fella..sa ja til alle, tre besøk daglig var ikke uvanlig..var jo i så fin form..men klart man blir sliten... Håper du og Anea har en fin dag!!
Fremhevede innlegg