Rannva Skrevet 6. september 2004 #841 Skrevet 6. september 2004 Hei. Oppdaget pluttselig at jeg ikke har gratulert deg med prinsessa!! :o :oops: Gratulerer kjempemye. Det var en flott fødselsbeskrivelse, selv om det hørtes slitsomt ut. Sterkt å lese om fødsler og alle følelsene som følger, når en nettopp har opplevd det samme selv. Og du er så flink til å fortelle og beskrive! Lite tenkt å besøke en ny baby når en er forkjølet. Men det er sikkert ikke noe problem. Anea er jo så flink til å drikke melk, som er stappfull av antistoffer og div digg som setter imunforsvaret i gir. Helsesøsteren vår fortalte at barn som blir fullammet, sjelden blir syke. Kos dere masse selv om pappan er på jobb. Vi er også alene om dagene nå, og det er litt slitsomt men veldig gøy
lillen Skrevet 6. september 2004 #843 Skrevet 6. september 2004 Og når alle andre salver ikke funker, har jeg erfaring( !) med at en rar lilla væske fra apoteket hjelper. Ett-eller-annet-fiolett, heter den, og den har masse farge i seg!! Lilla barnerumper er greit det og! Kooos deg idag!
Jinx Skrevet 7. september 2004 #846 Skrevet 7. september 2004 Ang babyprodukter, så er de testet her :[url=http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=1506]GRØNN HVERDAG! Babyline og Weleda kommer best ut. På Helskost butikken sa de at ingen av produktene var bedre enn den andre - like gode. Men det er veeeeeldig stor prisforskjell !!! På disse testene fant de at hele 16 av 18 av Natusans produkter inneholdt problematiske/farlige stoffer. Disse stoffene blir forbudt først i 2005 !?! Brukte Krystall foilett på stumpen til jenta mi, for hun hadde skikkelige sår på stumpen.. Men det viste seg å være allergi og ikke bleieutslett.. Dagens reklame fra meg.. Tjihi...
magnhild Skrevet 7. september 2004 #847 Skrevet 7. september 2004 Jeg bruker SeBamed til det meste og Natusan sinksalve. Har prøvd sinksalven til Weleda og Babyline, og de virket ikke like bra som Natusan sin. Og da er det jo bra at det var et av de produktene som ble godkjent fra Natusan også da... Håper ellers at dere har det bra!! Og nyter barseltiden. Den går så alt for fort... TEnker masse på dere!!
Gjest lmari Skrevet 7. september 2004 #848 Skrevet 7. september 2004 Håper alt står bare bra til - jeg nyter å lese oppdateringen fra småbarnshverdagen! Du virker så harmonisk og lykkelig - tenk om alle kunne ha det så bra som deg!! Smurfen din er heldig som vokser opp med deg som mammaen sin!!
havsulen Skrevet 8. september 2004 Forfatter #849 Skrevet 8. september 2004 Lille vakre sjarmerer mammaen sin når hun: - ligger varm, tung og mett på skulderen hennes - bader, og ser rolig opp med store, dypblå øyne - er mett, har tørr bleie og er trøtt, men ikke får sove. Før pappa tar henne på armen og danser rundt og rundt i stua. DA vil hun sove... - våkner om natten og lager knirkelyder - når hun lager lyder generelt: knirking, knatring, smatting, ynking og høyfrekvente kvin I går var en fin dag. Jeg fikk avklart noen ting i hodet mitt: 1. Bekkenet: jeg er ikke helt bra igjen, og det bekymrer meg. Ikke pga smertene nå, de er helt overkommelige! Men frykten for at jeg ikke skal bra igjen overhodet, eller bli verre, gjør at jeg tenker på det. Vel, nå tenker jeg: statistisk sett er sjansen for å ikke bli bedre liten! I svangerskapet hadde jeg stor nytte av å trene og å ta det med ro. Så hvis jeg forsøker å ta det så mye med ro som mulig nå, pluss å komme i gang igjen med treningen så fort jeg får mulighet til det, burde det gå bra! Har snakket med mannen om det, og han er så støttende! Han gjør masse i huset om kveldene, og skjønner at jeg trenger ro! Ergo skal jeg ikke ta problemene på forskudd! 2. Var litt bekymret fordi det var noen barnestellsting jeg var usikker på. Feks hender det at lille vakre bruker lang tid på å sovne igjen om natten etter å ha fått mat og evt. stell. Så leste jeg Gro Nylanders bok: Mamma for første gang. Hun har så mange fornuftige tanker om søvn, amming, samsoving, og fremforalt om å kose seg om nettene også! Og ja: jeg koser meg med å være sammen med en varm, intenst levende kropp som trenger meg! Er mye roligere nå, i natt var en fin natt! I dag skal jeg på barselgruppe på helsestasjonen for første gang. Spennende!
meta Skrevet 8. september 2004 #850 Skrevet 8. september 2004 Jeg snakket med jordmor på kk etter fødsel angående bekkenløsning. Ifølge henne er det ganske vanlig å være bra en stund og så få tilbakefall etter fødsel. Håper vondtene dine bare er et lite tilbakefall og går fort over igjen
havsulen Skrevet 8. september 2004 Forfatter #851 Skrevet 8. september 2004 To nye bilder i albumet: http://album.kvinneguiden.no/showgallery.p...php?ppuser=2708
havsulen Skrevet 9. september 2004 Forfatter #853 Skrevet 9. september 2004 Gjett hvorfor mannen måtte vaske badet i går, selv om det bare er to dager siden han vasket det? Gjett hvorfor han måtte vaske vinduene, speiletl dusjforhenget etc FLERE METER unna stellebordet... Hun ser sitt snitt til å lure oss i den tiden det tar å ta bort den ene bleia og legge på ny. DA er det deilig å bæsje, da! I natt ville hun bare sove inntil meg. I dag ville hun helst bli båret på armen, har ikke sovnet godt før nå. Pleier sove flere timer på formiddagen. Kosejente! Hun er litt tett i nesa, nesesugeren jeg har kjøpt er alt for stor. Har forsøkt å dryppe med morsmelk.
havsulen Skrevet 13. september 2004 Forfatter #854 Skrevet 13. september 2004 Så fantastisk deilig med helg! Mannen hjemme! I dag tidlig måtte jeg jage ham på jobb, for han ville ikke dra... Lørdag var vi på handletur, og på kvelden drakk vi rødvin - superdeilig! Jeg klarte bare et tredjedels glass, da - men det smakte så godt! I går var vi på boligmesse, før vi fikk besøk av BO, D, O og A. Enda mere klesgaver, folk er så snille! Har kjøpt 40 takkekort, men skjønner nå at det blir for lite! Og lille vakre ville sove i sin egen seng i natt, og da sover jeg mye bedre. Så nå er vi uthvilte og koser oss! Vannvittig til besøksønsker, det er fortsatt så mange som har lyst til å komme. I kveld kommer min forlover samt min bror. Og i morgen kommer mamma for noen dager, hun vil hjelpe oss i huset, sier hun. Alle de har jo vært her før, og enda er det mange som ikke har vært her ennå. Jammen godt jeg hadde bakt på forhånd... I dag har min lille bebi kjole på... At det går ann å være så søt!
lillen Skrevet 13. september 2004 #855 Skrevet 13. september 2004 Kan tenke meg det var godt med noen slurker rødvin nå ja! Fint at du unner deg slike goder... Før jeg leste om onsdagens pooping på badet, har jeg ikke vært så fornøyd med det teeny tiny badet vårt. Men nå ser jeg på størrelsen med nye øyne...med glede! Husk at du kan utsette besøk! Det kan jo bli for mye også, eller...? Håper du får en super uke med gullet ditt!
havsulen Skrevet 15. september 2004 Forfatter #856 Skrevet 15. september 2004 tilstopppede melkeganger, au au au... Vil ikke ha brystbetennelse!
magnhild Skrevet 15. september 2004 #858 Skrevet 15. september 2004 auauauau :o Varm dusj, amming og pumping hjelper. Om det ikke hjelper så kan du jo prøv eå få tak i sånn utdrivningsnesesprayting. Det fikk jeg siden min ekanaler ikke var så veldig åpne i det hele tatt... Lukter ikk enoe særlig, men funker!!! håper det blir bedre snart!!
havsulen Skrevet 16. september 2004 Forfatter #859 Skrevet 16. september 2004 Tusen takk for støtten, Bizzy og Magnhild! Etter intensiv massasje i går, er jeg mye bedre i dag! Så jeg kan anbefale tiltakene jeg satte inn: - massere det ømme feltet mot brystvorten - varm dusj med massasje - varmeflaske - hyppig amming Da jeg våknet i går kunne jeg nesten ikke løfte armen, og jeg ble kvalm når jeg masserte. Men nå hopper jeg rundt igjen, hurra! Flott med alt som kan forebygges! Og nå er mamma her og koser seg så med å være mormor! Jeg blir helt rørt når jeg ser dem sammen! Vi skal på trilletur i sola snart!
Moonchild Skrevet 16. september 2004 #860 Skrevet 16. september 2004 Kjære dagboknabo! Vi er mange som skriver nesten hver dag, men vi fyker likevel over på side 2 temmelig kjapt. Jeg har dessuten observert at dette er det flere av oss som syns er litt dumt. Derfor prøver jeg meg på et lite opprop på ”ris og ros” for å se om moderatorene vurderer å revurdere litt – og i det minste dele ”oss” i to. (Som vel egentlig er tilstrekkelig?) Er du enig med meg, skriv gjerne under på mitt lille innlegg, som du finner her --> http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=96556 Ha en fin dag! fra Månebarnet PS - for en vakker liten datter du har! :-)
Fremhevede innlegg