Gå til innhold

Havsulens mirakelbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Her kommer Pludre stormende med en liten påskeblomst til deg :blomst_opp:

ØNSKER DEG EN RIKTIG GODT PÅSKE !!

:klem: fra Pludre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp:

:) :) :) :)....

:)..............

:) :) :) :)....:) :) :)...:) :)

:).......... :)....:)......:)...:)......:)

:) :) :) :)....:) :) :)...:) :)

:) :) :) ......:Nikke: .........:) :) :) ...:)...:)....:) :) :)

:).......:)......:)..........:)..............:)..:).....:)

:) :) :) ...:)...:)......:) :) :) ...:):).......:) :)

:)........... :) :) :)...............:).....:)..:)....:)

:).......... :)........:)....:) :) :)...:)....:)....:) :) :)

:blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp:

Skrevet

Så fint å se at livet ser litt lysere ut for deg om dagen, havsulen.. :D

Ny sveis og nye klær hjelper en del det.. :wink:

(er strålende fornøyd med ny jakke og ny mamma-olabukse selv)

Kos deg med påskeferie og mannen.. :klem:

Skrevet

God påske

Skrevet

Var i 30 - årsdag hos venninne av mannen i går kveld. Gøy å ha mage i fin kjole! :hjerte: Fikk vite at både hun og dama i et annet av venneparene i gjengen prøver! Og det har de begynt med nylig! :wink: Hadde vært supergøy hvis de ble gravide snart, altså!

Nå har lillemor virkelig begynt å sparke så jeg kjenner det hver dag! Den følelsen kan bare ikke beskrives!Og i går kjente mannen det for første gang!

Arbeidslistene fungerer! I dag har jeg bakt rundstykker, laget mat og pakket. (Mye å ha med til ti dagers fjelltur, gitt!) Mannen har vasket badet og skiftet på sengene. :hoppe: Deilig, deilig, deilig! Og når ansvaret først er fordelt slik, betyr husarbeidet ingenting for meg! Sak herved definert ute av verden!

I morgen tidlig skal jeg på bassengtrening, før vi kjører opp på hytta. Gleder meg kjempemye, og ønsker alle som stikker innom en gledespåske! (Hyggelig å se deg, Kiri!)

Skrevet

Glad påsk, og ha en ellers fin tur, Havsulen!

Kjempeflott å lese om arbeidslister som funker i praksis...

Skrevet

Har meg en ekspress runde over dagbøkene her inne, og ønsker alle en super Påske og lykke til med "forestående sysler"

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg kjente ikke igjen dagboksiden.

Din dagbok var havnet på side 2...

Ville bare ha deg fram igjen på side 1...

Er bare en aller raskest tur innom (bare nå ble den litt lenger...) :ler:

Klem fra Mayamor

Skrevet

Og når var vi tilbake, mon tro? :sjenert:

*maser ikke*

Skrevet

Vi dro på fjellet mandag, med et hav av ei uke foran oss. Så er den plutselig over, så fort det gikk!

Føles som om jeg har vært på kuropphold! Har mindre smerter enn på laaang tid! Fikk nemlig en madrass i stua, slik at jeg kunne ligge når jeg hadde lyst. Hadde med bærbar PC og skrev fire jobbartikler. Skrev litt, så pause med god bok (biografi om Sigrid Undset - for ei dame!!!) i horisontal stilling, ny arbeidsøkt, hvile osv. Fungerte så utrolig bra!

I tillegg kom min lure mor på at hotellet nede i bygda sikkert hadde basseng, med den følge at jeg også fikk gjennomført to treningsøkter! Fikk også litt frisk luft i form av korte turer og seanser på solsenga ute på terassen.

Så nå vet jeg i hvert fall hva som hjelper meg: passende økter med arbeid, hvile og trening.

Dessuten skader det ikke med en kommende mormor som strikker babyklær og steller med meg, og en kommende morfar som lager kanelboller og sier at han godt kan være vår barnehage! I tillegg har jeg en snill mann som pakket og bar alt ut og inn av bilen, kjørte hele veien til hytta, reparerte bilen, sang til magen og fortalte selvkomponerte eventyr for sin kone! :ler: Han fikk tre dagers telemarkkjøring i bakken, så han var også svært fornøyd.

Store middager hver dag, et vennepar av foreldrene mine og min bror og hans samboer var også på besøk. En gang vi satt slik, lo og pratet lenge rundt et dekket bord, ble jeg vemodig! Tenkte på at foreldrene mine skal bli gamle og at noen av oss kan bli syke! Tenk at vi ikke for alltid kan fortsette å møtes og ha det fint på denne måten! Mitt hormonelle gravidhjerte har vanskelig for å akseptere det! :wink:

Lillemor har turnet og sparket masse, både mamma og min brors samboer fikk kjenne. Mine foreldre snakket masse om at vi, neste påske, har en liten baby med på feiringen! Utrolig å tenke på!

Gjest Mayamor
Skrevet

Blir i godt humør av å lese i dagboken din. :klem:

Klem fra Mayamor

Skrevet

I dag sviktet bekkenet mitt, jeg gikk på flatmark og datt bom i bakken. Jeg var på vei fra bassengtrening til jobb, med ryggsekk og alt. Til alt overmål datt jeg midt i det verste narkostrøket, så folk er vant til merkelig oppførsel og det var ikke en kjeft som hjalp meg. Klarte meg jo selv, da. Fikk skrubbsår på kneet og hånda (gjennom strømebukse og vanter), men det gikk kjempebra. Men rar opplevelse å bare dette der jeg går... :roll:

Deilig å være på bassengtrening! Nå må jeg snart begynne å bruke gravidbadedrakta mi! :hoppe:

I går handlet vi en full handlevogn med diverse til 30-årsdagen til mannen, som skal feires på lørdag. Skal begynne å bake i dag, gleder meg! MÅ tenke ut gave!

Jeg blir i godt humør når du besøker, Mayamor! :klem:

Gjest Camelia
Skrevet

Og vet du hva jeg blir av å lese i dagboken din?

Ørlitegranne misunnelig! :o

Gjest Mayamor
Skrevet

Må passe på deg selv, vet du... :trøste:

Har du tenkt ut pressang til mannen?

Synes det er halve morroa: å planlegge... :hjerte:

Klem fra Mayamor

Gjest Camelia
Skrevet

...og du, fortell hva du finner på til Mannen, da.

Har også 30-årsdag om ikke så lenge. Hva kjøpe?? :o

Skrevet

Uff da, det hørets ikke godt ut. :trøste:

-Tiden er nok inne til å ta ekstra vare på seg selv nå- men jeg ser jo du er flink og driver med bassengtrening!! :klappe:

Fy skamme de som så deg, men ikke hjalp til- det er vel slik verden har blitt- litt i hvertfall. Selv stupte jeg over sykkelstyret for noen år siden i gågata, ingen hjelp meg...Men sånn er ikke du det er jeg sikker på!!

Lykke til med mannen sitt jubileum, du finner sikkert en fiin gave. Evfa Attling har noen lekre sølvkjeder til menn om du vil ha et lite tips...

Glem ikke deg selv oppe i alt da!!

Stor klem fra Kipa og den lille paven hennes :wink:

Skrevet

Utredning av 30-årsgave:

Presangelement en: Jeg vil generelt heller kjøpe opplevelser enn ting. I kategorien opplevelser inkluderes slik som bøker, teater- og konsertbilletter, gavekort hos fotpleier etc, malesaker, sportsutstyr musikk - som gir deg opplevelser mens du holder på med det.

Presangelement to:Vanligvis pleier jeg kjøpe gaver jeg vet folk trenger (altså, som de uansett ville ha kjøpt til seg selv). Feks: mobiltelefon til mannen til jul, fordi hans gamle var ødelagt. Dette innrømmer jeg også har en familieøkonomisk side. Men synes det er bedre at folk får nyttige ting, enn ekstravagante ting de "ikke trenger".

Presangelement tre: Mannen ønsker seg: Den siste Ringens herre filmen, elektrisk kaffekvern til å male kaffebønner, sesongkort til Vålerenga fotball.

Presangelement fire: Det er jo faktisk en rund dag, burde jeg da kjøpe noe som varer? (mer enn enn fotballbillett)

Hm... Må tenke. Skal si fra hva jeg kommer fram til, Camelia! Og takk for at du skrev om "to grasp" i dagboken din. Jeg samler også på slike øyeblikk.

Har nå bakt:

- rundstykker

- daimiskake

- kransekakebiter

- nordlandlefser

Må lage:

- sjokoladekake

- ostekake

- evt. nøttekake (må se det ann, 20 gjester)

Må ordne:

- vaske kjøkken, bad, stue, kjellerstue og ganger

- lage natursti (vi har kommet til post fire av ...åtte?)

- tenke ut transport av alt vi trenger til grilling inn i skogen. Spørre E og S og A om å ta med vann til saft

- tenke ut gjennomføring av bållaging, natursti med premiering og grilling

- kjøpe gave

Fredag:

- handle det siste: frukt til fruktfat, grønnsaker til pynting av rundstykker

- pynte bord, dekke på i stua

Lørdag formiddag:

- smøre på rundstykker

- pynte kaker

Tar dette som generalprøve til dåpsarrangering, jeg! :ler:

Gjest Mayamor
Skrevet

:bukke: *Imponert* :bukke:

Klem fra Mayamor

Skrevet

Huff, ikke si sånn da Mayamor. Jeg skriver jo ikke sånn for at noen skal bli imponert, bare for å rydde opp i mitt virrende hode! :wink:

I går lagde jeg sjokoladekake og ostekake, så nå er det maten ferdigprodusert.

Jeg handlet også inn frukt, kakepynt, lys og servietter.

OG Aftenposten ga meg tips til en del av gaven: CD med Odd Nordstoga (kommer mandag). For Hr Nordstoga er mannens store ideal.

Vi hentet den reparerte ergometersykkelen, så da kan jeg endelig trene hjemme igjen! :hoppe:

I går svarte mannen: "Jeg er glad i dere", da jeg sa at jeg var glad i ham... :hjerter:

Så så vi filmen Tiny har vært så snill å skaffe oss: Kärlekens mirakel av Lennart Nilsson, om utviklingen av babyen inne i magen. Det var en fantastisk film, 58 minutter gikk altfor fort - jeg vil se mer!

Fikk se blant annet se ansiktet til en baby i 24 uke - (er nå 22 + 5). Da var alle trekk utviklet, barnet hadde fått øyevipper og -bryn. Nå er praktisk talt "alt klart", og skal bare vokse seg stort og sterkt! En venninne av meg ringte i går, og jeg prøvde å forklare hva jeg tenker om at barnet utvikler seg i magen min, men det klarer jeg egentlig ikke å skjønne. Det er et under!

Skrevet

Hei Havsulen, og takk for hilsen i dagboka mi! Ja, tiden går fort, tenk at du også er godt over halvveis allerede! Deilig å tenke på at snart er fosteret levedyktig utenfor livmoren dersom noe skulle skje?

Kos deg med magespark og voksende mage! Og lykke til med feiring av 30-årsdag!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...