Gå til innhold

Havsulens mirakelbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Imponert jeg også :enig_animasjon: Fikk plutselig veldig lyst til å gå i 30-årslag :wink:

Men jeg er IKKE imponert over alle de teite menneskene som ikke hjalp deg opp :evil: Håper det var et engangstilfelle.. Jeg har knekt sammen skikkelig bare en gang *bank i bordet*

God helg og LYKKE TIL :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for hilsen i bokji mi... :klem:

Det er helt utrolig det som skjer i magene våre, jeg er helt enig..

Like mye nå som første gangen er jeg forundret over at det faktisk går an..og det går ikke an å forklare følelsen av å ha en liten person boende inni magen sin til noen som ikke har opplevd det har jeg funnet ut..

Føler meg litt snål da, når jeg går rundt og titter på folk og tenker "tenk, til og med han/henne har vært et lite foster inni magen til mamma'n sin en gang.." :ler:

Du er jammenimeg en flink kakebaker asså..

I forbindelse med at vi flyttet ut fant jeg oppskriften på ostekaken din, og da stod det jo "havsulens ostekake" på overskriften, måtte smile litt da.. Nickene blir så absurde i virkeligheten selv om man er så vant til dem her inne.. :ler2:

Ha en fortreffelig helg! :blomst_opp:

Skrevet

Håper dere har hatt en kjempefin bursdagshelg, alle tre! :hjerte:

Du er imponerende... :Nikke:

Det som skjer med mager og hvor mirakuløst det er, har jeg også tenkt litt på. Og det er så unikt og utrolig at jeg nesten ikke tror på det! :o

Skrevet

En stor klem til deg med ønske om en god uke!

Skrevet

Tusen takk for hilsner, Lillen, Jinx, Salamandra, Kipa og Meta!

Jeg tenker på at fosteret kan overleve utenfor livmoren, ja Eliza! Det er utrolig betryggende å vite at fra nå av vil legene gjøre hva de kan for å redde barnet vårt hvis fødselen setter i gang eller noe skjer.

Jeg har verdens fineste 30-år gamle bursdagsbarn! :hjerter:

Vi hadde en fin helg, med grilling og natursti i skogen, og selskap hjemme hos oss etterpå. 21 gjester! Så jeg må innrømme at jeg henfalt til teite husmorbekymringer som: "har jeg beregnet nok mat?" etc. Men det gikk selvfølgelig strålende. 60 pølser ble fortært i frisk vårluft ved et skogsvann. Huset ble fyllt av lyd, med fem barn og voksne i tre etasjer. Da barnefamiliene hadde dratt hjem, fortsatte voksenselskapet. Til og med jeg holdt ut til 00:30! Og min kjære jubilant var veldig fornøyd, heldigvis! Han fikk X-box, den siste Matrixfilmen, fotballbilletter, CD-er, og kaffekvern, blant annet. Unntatt den første, som jeg velger å betrakte som en gedigen tidstyv, var alle gavene foreslått av hans godt informerte kone. :wink:

Fra meg skal han få en blå genser (har så fine blå øyne), og billetter til Askepott på Torshovteateret. I kveld, for bursdagen er egentlig i dag.

I går var vi på Hus & hage messe på Lillestrøm, og koste oss masse hjemme. I dag skal vi innvie gassgrillen vi fikk til bryllupet i fjor! Nå er våren offisielt begynt fra min side!

Var hos lege i dag, alt var fint! Magen vokser, fine prøver, nydelig hjertelyd :hjerte: - deilig!

Legen er super! Hun sa at jeg ikke skulle bry meg om at jordmoren hadde advart meg mot jerntablettene. Hun tok seg god tid, hadde klare svar på alt jeg spurte om, og støttet meg i mitt ønske om å forsøke å fortsette å jobbe fullt. For å være ærlig er det godt å møte et intelligent blikk i motsetning til jordmoren dulling og dalling med meg...

Merker at jeg begynner å orientere meg mer og mer mot etterfødselsperioden. Til nå har jeg lest masse om graviditeten. Nå er jeg klar for å lære mer om babyer. Mannen fikk en bok "Å bo med barn" - om interiørplanlegging. Og den inspirerte! Så nå er jeg i full gang med skissetegninger av barnerommet. Har lyst til å sy en enkel sengehimling, gardiner, puter og en opphengssak med lommer, i samme stoff. Meeeeget ambisiøst, til en syjomfru som meg å være!

Gjest Camelia
Skrevet

Åååååååååååååååååååååå!!!

Vil også ha nurk i magen igjen! Ok, ikke riktig enda, da...

Kos deg, du kommer i ettertid til å mimre masse om denne perioden, nesten så det blir vemodig, tro du meg! :D

Skrevet

Høres ut som en morsom feiring av dagen til din kjære! :)

- den boka du fortalte om skulle jeg hatt også..hvem har skrevet den? En ting jeg synes er så søtt er når det i gangen er en knaggrekke i passe høyde til de små jakkene og evt veskene til din lille prinsesse og hennes gjester..det skal vi ha etterhvert. Nå henger den eneste jakken han har på en bitteliten kleshenger sammen med våre.

Klem til deg og den lille sprekingen i magen! :hjerte:

Skrevet

Jeg har bare en ting å si: ford**** forskere!!!!

:ler:

Skrevet

:ler: Det er så godt å ha en deskhai som deg, Imari - som skjønner hvordan ting henger sammen! :blomst:

Boka heter Bo med barn, Kipa, og er skrevet av Bente M. Dahl Svendsen. Koster 189 for medlemmer hos Bokkilden.no, ellers nesten 400.

Vi vil også ha knaggrekke - det er en fin en i boka med bilder av de aktuelle familiemedlemmene over hver sin knagg.

Likte også en enkel sengehimling over sprinkelsenga, (og jeg liker vanligvis minimalistiske interiører!) som jeg har sett i en annen interiørbok vi har: "Nytt hjem på en weekend" - som vi kjøpte for 69 kroner på salg. Den boka inneholder trinn for trinn beskrivelser av hvordan man skal sy, og det er meget nødvendig for meg!

Handlet hagebord av herdet, frostet glass og stål på Ikea i går. Fikk også handlet mat til helga, så jeg kan begynne å bake og ordne til foreldreselskap.

Stakkars mannen kjente det murret i halsen i går, og har hostet masse i natt. Er hjemme i senga nå. :-(

Jeg har utviklet en teori: Når han virkelig er syk, som nå, glemmer han å klage. Det er under de lette forkjølelsene at han reduseres til en mann som er veeeeldig syk og trenger pleie hele tiden. :ler: Nå var han så feberpåvirket at han bare lå der helt utslått, og da vekkes selvfølgelig mitt instinkt så han fikk frokost på senga etc. Rare mekanismer... :wink:

Skrevet

Hei Havsulen.

Så flink du har vært til å lage bursdag for mannen din. Du blir sikkert beste mamman i byen på barneselskap også, når den tid kommer! :Nikke:

Lykke til med interiørprosjektene.

Hilsen Tiny

Skrevet

I går var jeg på biblioteket og lånte flere bøker om å sy gardiner, puter etc, og å skape interiører for barn. Elsker bibliotek, stillheten, støvet, de mørke trehyllene overlesset med slitte bøker...

Når selskapet i helgen er gjennomført vil jeg ha som prosjekt nummer en å rydde ferdig alt på gjesterommet, slik at symaskinen kan stå fremme på bordet hele tiden. Så skal jeg på Ikea (og kanskje på Designers Guild?) og kjøpe stoff, og så skal jeg kooose meg, og sy:

- puter

- gardiner

- sengehimling

- trekk til 20 år gammel oransje stol som foreldrene mine vant i lotteri i Blindeforbundet? (Må ha vært en blind person som valgte ut det stoffet der)

i samme stoff.

Var så på kafé med min forlover, kom ikke hjem før halv ti. Altfor lang dag. Men vi må jo treffe hverandre!

I dag kommer mamma, skal ligge over. Vi skal ha avspasere i morgen, og se oss om i babybutikker! :sjarmor:

Skrevet

Bibliotek er blandt de behageligste steder! Lukten av bøker og akkurat passe stille :-)

Høres veldig koselig ut å planlegge og ikke minst lage ting selv til barnerommet! Og avspasering brukt til babybutikk raid sammen med mor, ja det hørtes ut som god anvendelse av avspasering! Kos dere!!!

:kose:

Skrevet

Innom å ønsker go helg litt sånn på forskudd!

Håper dere fikk baby-shoppa masse.... :ler:

Gjest Camelia
Skrevet

:hoho:

Din teori om syke menn skriver jeg under på!!

Det høres så koselig ut med planleggingen din... Savner sånn akkurat det der, førstegangsgravid og plenty av tid til tenking og drømming og handling og gjøring... Det var noe annet da jeg var gravid for andre gang!

Skrevet
Savner sånn akkurat det der, førstegangsgravid og plenty av tid til tenking og drømming og handling og gjøring... Det var noe annet da jeg var gravid for andre gang!

:Nikke:

Skrevet

Skjønner at det var annerledes å være gravid når man allerede har barn å passe på, Camelia og Jinx! Priviligerte meg har til og med omgivelser som støtter og hjelper, så jeg kan virkelig fokusere på det å være gravid og forventningsfull. Tre måneder igjen, så vil det være forandret for alltid! :o

Torsdag kom mamma, og vi hadde en koselig kveld med kylling og couscous. Fredag var vi på Fru Lyng, og mamma handlet dyne, pute (en veldig liten, tynn en), to laken og to sengetøysett, ett til vogga og et til vogna. Vi spiste lunsj på kaffebrenneriet, og fikk snakket masse.

Etter byturen var jeg på yogasenteret for å bli tatt bilder av, og da jeg kom hjem hadde mine svigerforeldre kommet. Skalldyrpaien ville både svigermor og pappa ha oppskriften på, så nå er jeg offisielt godkjent som matlager for min svigermors sønn... :tunge1:

Lørdag var svigermor, mamma og jeg på Babyshop, med det resultat at babyen fikk hettehåndkle og to bodyer fra mamma, og to bodyer og et sengetøysett til sprinkelseng fra svigermor. Jeg forsøkte å inngå en avtale om at vi bare skulle se og ikke røre, før vi gikk inn. Men damer i shoppemodus er det ikke lett å stoppe. :ler: Egentlig er jeg jo superglad for det! (Men jeg er ikke vant til å få så utrolig mye!). De sa at jeg måtte få det nå, så jeg kunne vaske det, legge det i kommoden, og gå og se på det når ventetiden ble lang.

Mannen fikk flere 30-årsgaver, mansjettknapper fra mine og hans foreldre og brukt Babybjørn bæresele fra sin bror. Lørdag kveld kom broren min og hans samboer, og vi grillet ute i hagen vår. Satt i singlet og shorts, det var så varmt!

Mamma var så utrolig flink til å hjelpe meg! Hun tørket støv, støvsugde og rufset masse i huset, mens jeg bakte brød, peanøttkake og iskake.

21 gjester forrige helg, seks gjester denne helga, superkoselig, men: neste helg skal mannen og jeg kose oss uten å være verter!

Vi har hentet fram stativet til hengestolen, det står i hagen og venter på solstrålene. Og tenk at hele sommeren ligger foran oss! :hoppe:

I kveld skal vi på svangerskapskurs!

Skrevet

Heisann dagboknabo :-D

HER har du en link til den svenske siden for oss som vil ha det inn med teskje :wink:

Skrevet

Tusen takk, Monja! :blomst:

Har regnet ut i fra første dag i siste mens. (Ifølge ultralydterminen 20. august ligger jeg fem dager etter dette skjemaet)

Du har gått 169 fulla dagar av 280

Du är i vecka 25

Du har gått 24 fulla veckor och 1 full dag (v24+1)

Du är i 6:e kalendermånaden

Kalendermånad 1 är mellan Sön 23 nov 2003 och Mån 22 dec 2003

Kalendermånad 2 är mellan Tis 23 dec 2003 och Ons 21 jan 2004

Kalendermånad 3 är mellan Tors 22 jan 2004 och Fre 20 feb 2004

Kalendermånad 4 är mellan Lör 21 feb 2004 och Sön 21 mar 2004

Kalendermånad 5 är mellan Mån 22 mar 2004 och Tis 20 apr 2004

Kalendermånad 6 är mellan Ons 21 apr 2004 och Tors 20 maj 2004

Kalendermånad 7 är mellan Fre 21 maj 2004 och Lör 19 jun 2004

Kalendermånad 8 är mellan Sön 20 jun 2004 och Mån 19 jul 2004

Kalendermånad 9 är mellan Tis 20 jul 2004 och Tors 19 aug 2004

Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här

Graviditetsmånad 1 är mellan Sön 9 nov 2003 och Lör 6 dec 2003

Graviditetsmånad 2 är mellan Sön 7 dec 2003 och Lör 3 jan 2004

Graviditetsmånad 3 är mellan Sön 4 jan 2004 och Lör 31 jan 2004

Graviditetsmånad 4 är mellan Sön 1 feb 2004 och Lör 28 feb 2004

Graviditetsmånad 5 är mellan Sön 29 feb 2004 och Lör 27 mar 2004

Graviditetsmånad 6 är mellan Sön 28 mar 2004 och Lör 24 apr 2004

Graviditetsmånad 7 är mellan Sön 25 apr 2004 och Lör 22 maj 2004

Graviditetsmånad 8 är mellan Sön 23 maj 2004 och Lör 19 jun 2004

Graviditetsmånad 9 är mellan Sön 20 jun 2004 och Lör 17 jul 2004

Graviditetsmånad 10 är mellan Sön 18 jul 2004 och Sön 15 aug 2004

Du är i trimester två

Trimester ett är mellan Sön 9 nov 2003 och Tis 10 feb 2004

Trimester två är mellan Ons 11 feb 2004 och Ons 12 maj 2004

Trimester tre är mellan Tors 13 maj 2004 och Sön 15 aug 2004

Beräknad förlossning: Sön 15 aug 2004 ( 111 dagar kvar till förlossning)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...