Gå til innhold

Havsulens mirakelbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Havsulen koooser seg, ja, Camelia! Det håper jeg du også gjør!

Fredag hos jordmor - alt vel. Hun satte opp kontrolltidspunkter helt ut svangerskapet - siste time 27. august - en uke etter termin. Så rart å tenke på at svangerskapet er så langt på vei, jeg synes mage er god å leve med slik den er, jeg! :wink:

Ikeabesøk: fant et alternativ med kommode, klesskap og bokhylle i hvit folie - alt i forskjellige serier. 40 cm dype. Må tenke på hvorvidt vi vil ha det, eller dypere versjoner. Rommet er jo ikke så stort, og jeg forestiller meg at lekeplass på gulvet er vel så viktig som dype skap.

I helgen har jeg kost meg på hytta, med mannen og mine foreldre. Han har fisket og arbeidet med en vei. Jeg har strikket og lest. Det har vært sol, rolig, ikke mye program. Voksne mennesker som samarbeider godt, ikke trenger underholde hverandre, gjør det de har lyst til, før vi møtes til hyggelige måltider. Fint.

Snakket med mamma om fødsel og svangerskap. Av en eller annen grunn har jeg ikke følt for å vite masse om hennes erfaringer, har følt det litt klamt. Men mens vi satt på brygga og viftet med tærne, føltes det greit. Hun brukte 21 timer på å føde meg. Fikk bare lystgass. Ikke noe mål for meg, altså. Men greit å vite.

Jeg fortalte henne at jeg er redd for mannen, at noe skal skje ham. At jeg frykter det mye mer enn at vi selv skal ønske å ikke være sammen. Da sa hun at det var så goft å se at vi hadde funnet hverandre, at vi hørte sammen. :hjerter:

Hun gleder seg så til barnet kommer. Hun "skulle kjøpe en body i gave til en bekjent som venter barn, og da måtte hun bare kjøpe to til oss også". :ler:

Hun ser for seg barnet sammen med oss. Tenk om et år, sier hun plutselig mens vi sitter rundt frokostbordet, om et år har vi alt pålegget i den ene enden av bordet, mens barnet sitter i bordenden og regjerer. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hun ser for seg barnet sammen med oss. Tenk om et år, sier hun plutselig mens vi sitter rundt frokostbordet, om et år har vi alt pålegget i den ene enden av bordet, mens barnet sitter i bordenden og regjerer.  :)

:ler: Jepp, helt sant!! :ler:

Det er sånn allerede her i huset. Han bestemmer det meste han lille knerten vår. Men du og du så fin han er!!! Bare gled deg og jeg er klar til å sladre ;)

Ha en fin uke! :kose:

Skrevet

Jenta som jeg har fått best kontakt med på bassengtreningen, har fått beskjed om at babyen hennes er liten. Hun ble 100 prosent sykemeldt umiddelbart (en og en halv måned til termin), og følges tett opp med ultralyd og legekontroller med henhold til babyens vekst. Skummelt!

Vi skal ta en liten bytur, trolig en dag denne uken. Hun sier hun trenger andre ting å tenke på. Skal blant annet til en bruktbutikk som får inn klær fra Holmenkollen og Ris. :tunge1: Kan tenke meg det er mye flott babytøy å overta etter den gjengen, ja! :ler:

I går hadde jeg helaften ute. Først leseklubb, om Selma Lønning Aarøs siste bok - fint. Så bursdag for venninne T, på Albertine på Aker brygge. Satt ute, i hvit sommerkjole, og tenkte at jeg vil mere sånn! T har Albertine som sitt fri-fra-barna-sted - et sted hun og mannen går når de har barnevakt. Jeg vil også ha et sånn sted.

Skrevet

Hmm..et fast fri- for- barna- sted, det hørtes egentlig veldig kos ut! det vil jeg også ha!! *tenke tenke hvor det kan bli..* Men forløpig vil jeg ikke ha fri for barn.. :wink:

-og hvor er den bruktbutikken da?? Men har du vært på den kule mage da?? Dit vil jeg og kjøpe Lukas- klær!!! :enig_animasjon: Var jo der og kjøpte mamma- klær og snuste litt på bittesmå klær da ja...

Nei nå surrrer jeg...

Håper dagen er fin i dag også!

:kyss:

Skrevet

Høres ut som du virkelig koser deg, havsulen.

Venninnebesøk er viktig. Får skikkelig dårlig samvittighet hver gang jeg tenker på det. Er så mange jeg skulle ha besøkt. Og nå som jeg er 100% sykmeldt burde jeg ha tid, men det virker som om jeg har det travelt likevel jeg :-? Skal sette meg som mål og dra på venninnebesøk snart jeg - noen venninner har straks ferie så da er vi ikke avhengige av å møtes på kveldene heller. Ingen unnskyldning :oops:

Så deilig å være ferdig med oppussinga. Skal snart begynne vi. Det vil si: bare tilbygget blir ferdig. Høres kjempefint ut med hvite lister. Har alltid likt trehvite lister jeg, men tror jammen jeg skal satse på hvite lister på de nye rommene. De blir ganske små så jeg kan ikke ha mørke farger uansett. Da kommer veggene alt for nærme.... :-(

Tenk så fort svangerskapene går. Du har termin en mnd før meg sånn ca du? Jeg har den 28 september, men synes absolutt ikke at det er lenge til. Skal på en ordinær jordmorkontroll, 30. juni, og så er det full fres med annenhver uke fra i begynnelsen på august :o Synes ikke det er lenge siden jeg ble gravid jeg :-D

Lykke til videre i svangerskapet. Koselig å lese om dere. Får håpe det går bra med venninna di sin baby, og at den vokser masse nå på slutten. Håper du oppdaterer oss om hvordan det går.

:klem:

Gjest Mayamor
Skrevet

Humrer litt for meg selv - så rødmer jeg:Jeg lover herved meg selv å gjøre alt som står i min makt for at slike faste venninnetreff skal fortsette, også etter ankomsten til barnet vårt!

Skrevet

Vi har vært på Ikea og kjøpt møbler til barnerommet! :hoppe:

Garderobeskap, bokhylle og denne kommoden, men i hvitt:

http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...120*10364*10369

Det gikk fint å handle der, for vi hadde studert katalogen og visste nøyaktig hva vi skulle ha. Skapdører til klesskapet var utsolgt, men det er helt greit. Bare det at vi har bestemt oss og har det meste av møblene i hus er supert! :danse:

Og litt rart... Hvem har vi handlet til?

Den lille jenta vår! Som skal ha klærne sine i kommoden og i skapet, lekene og bøkene i bokhylla. Som skal klatre i bokhylla, danse rundt kommoden og gjemme seg inne i skapet. Som skal lage merker i skapet og golvet og kanskje spise litt på senga? Som skal tegne tegninger vi skal henge opp på skapdøra og - fylle rommet med liv og livene våre med enda mer glede. :grine::hjerte:

Er invitert på lunsj og kleshandletur med bassengtreningsjenta på fredag - koselig! Skal bare huske å gå rolig, for etter en overivrig handleseanse i går, (Både A-møbler og mat), kjente jeg forverring i dag. Rolig jente, rolig.

Har vært på Den kule mage, Kipa. Mye stilig! Men for noen priser! Et sted å ta med mamma? :ler: Definitivt et sted å spise lunsj mens lillemor leker på matten på gulvet!

Skrevet

Min mamma har faktisk lovet barnebarna klær derfra..Hmm, på tide å minne henne på det en vakker dag, kanskje... :ler:

Skrevet

Fra barnimagen.com:

Babyen er nå 38,5 centimeter lang og veier 1400 gram. Du vil kanskje merke ubehag dersom du blir liggende flatt på ryggen. Dette heter venacava syndromet. Det er rett og slett at livmoren nå begynner å bli så stor at den kan klemme av for hovedpulsårens tilbakeføring av blod slik at du blir svimmel og faktisk kan besvime.

Hvis du skal ligge på ryggen så pass på å ha en pute under den ene siden av ryggen slik at du tipper akkurat litt over på siden.

Foreløpig er ikke magen den store hindringen og du føler deg ganske vel og flott og det er du!

Du må regne med at det vil lekke litt melk fra brystene dine før fødselen (...) Mange lekker litt hvis de hører babygråt eller står i en butikk og ser på babyutstyr eller rett og slett bare tenker på den lille nyskapningen som befinner seg inni magen din!

Nå må jeg gjøre unna noen jobbgreier, så jeg får det ut av verden!!! Har litt tid nå før venninne L kommer på besøk med babyG.

Skrevet

Hei Havsulen, og takk for oppmuntrende hilsen i dagboka mi! Alltid hyggelig å høre fra deg! Du har jammen meg ikke lang tid igjen selv, tiden flyr jo... Hører ut som dere har veldig mye klart allerede, med nyinnkjøpte møbler til barnerommet og greier! Kan jo være greit å ha mest mulig klart hvis det blir en varm sommer og du begynner å bli lei på slutten... Har heldigvis/dessverre ikke vært noe problem med varmen i Trøndelag så langt i sommer - temperaturen har ligget stabilt på rundt 10 grader i et par uker nå.

Synes det er flott å høre at du tar deg tid til å kose deg med familie og venner under svangerskapet - det blir nok ikke så mye tid til det etter at babyen er født. Men det er nok veldig viktig å være bevisst på akkurat dette, man skal ikke ta venner som en selvfølge, og man bør ta seg tid til å pleie vennskapet selv om man får fullt opp med bleieskift og amming. Skal prøve å bli litt mer bevisst på det selv - jeg har nemlig blitt fryktelig sedat de siste ukene, og vil helst bare ligge på sofaen og slumre på kveldstid...

Lykke til videre, håper du får en flott sommer!

Skrevet
Du må regne med at det vil lekke litt melk fra brystene dine før fødselen (...) Mange lekker litt hvis de hører babygråt eller står i en butikk og ser på babyutstyr eller rett og slett bare tenker på den lille nyskapningen som befinner seg inni magen din!

:sjokk: Utrolig!! :klappe:

Skrevet

Har vært på hyggelig shoppingtur og lunsj, med H fra bassengtreningen. Fant en super butikk på Holmen i Oslo, hvor de selger vareprøver, flotte klær (!) til overkommelige priser. Jeg kjøpte fem sett - blant annet en nydelig rød sparkebukse i et fløyelsaktig stoff - NÅ har jeg innkjøpsstopp! :ler:

Mannen holder på å montere kommoden! Det betyr at jeg kan begynne å vaske klærne og sortere dem etter størrelse - åh! Lenge siden jeg har gledet meg så til noe!!!

Nå skal jeg lage is og bake ostesnurrer, vi skal ha selskap for seks venner i morgen. Skal innvie gassgrillen vi fikk i bryllupsgave fra dem i fjor sommer. Tenk at det helg, dagene går så fort!

Skrevet

Nr er notert... :roll: Så nå er jeg klar for å sladre...

Ellers så har jeg lurt litt på den avataren din.

Er det deg? Og hvor?

Synes jeg kjenner igjen huset, men det er sikkert mange slike hus i verden...

Håper alt står bra til og at du får en topp helg!!!

:klem: Magnhild

Skrevet

Synes det ser ut som et feriested utenlands jeg :wink: Men kan ikke huske at du har reist... :roll:

Rød sparkebukse i fløyelsstoff er jo selve drømmen! Ikke rart du bare måtte kjøpe den! :hjerte::Nikke:

Håper dere får en super helg med et koselig selskap!

Hva er ostesnurrer? Horn?

:D

Og ikke minst; kos deg med klessortering! :hjerter2:

Skrevet

Men Lillen, da.. Havsulen var jo på reisefot en uke eller to i mai. På Gran Canaria? (meget usikker på den) Tror bildet er derfra, jeg :wink:

Høres helt herlig ut å få vaske og sortere babytøy :hjerter2: Kos deg!

Og du må gjerne legge ut en oppskrift på ostesnurrer.. :sjenert:

God helg! :klem:

Skrevet

Det stemmer jo... :oops:

Så fort man glemmer! :hakeslepp:

Jeg tror også bildet er tatt der... :Nikke:

Skrevet

Ok, jeg tipper: Sunwing resort Arguinneguin... :oops:

Skrevet

Hehe, det er voldsomt så god oversikt enkelte har, Magnhild... :wink: Ikke helt galt gjettet, for å si det sånn.

Koser meg så etter vellykket selskap i går kveld. Vi serverte:

- velkomstdrink med ananas, grønne druer, ananasjuice, sitronsaft og Farris (pluss vodka for alle unntatt vertinnen)

- vannmelon til "forrett", mens vi ventet på at alle kom

- Grillmat: svinekoteletter, marinerte kyllingbryst, salat, rømmedressing, oliven, soltørkede tomater, grillede maiskolber og bakt potet Pluss ostesnurrer. (kjempegode rundstykker med ost, havsalt, timian og oregano inni. Ikke vanskelige å lage. Skal legge ut oppskrift når jeg kommer på det.)

- jordbær og hjemmelaget sjokoladeis til dessert

LITT rart å tenke på at lille barnet vårt sannsynligvis vil være til stede neste gang vi har en sånn stor greie med den gjengen! :hoppe:

Har vasket de to første vaskemaskinene med babyklær. Mannen fortalte at da han snakket med gutta boys i går (de var alene i kjellertstuen med whisky og fotball en periode), så "bare måtte" han vise dem dem ene lille buksa. Så søt! :hjerte:

To av de tre jentene som var her i går er prøvere, derfor tar jeg ikke opp temaet barn. Men de tok selv initiativ til å snakke om det, så da er det greit. Rart å sitte med strutttemagen min, som jeg vet at de misunner. Ikke på en vond måte, men det er jo slik det er! Velger å tro at de spør meg om så masse ut av egen interesse. HÅPER det går i orden for dem begge, veldig snart.

Hadde filmdate med mannen fredag, så Bowling for Columbine (åh, for et sykt land!!!) og halvparten av Ronja Røverdatter. Mannen har nemlig det navnet veldig høyt på sin favorittliste...

Skrevet

Hehe... Syntes det var litt kjent skjønner du...

Tror jeg har noen veldig like bilder i to-tre ev mine album... :roll:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...