Sauen Shaun Skrevet 9. april #42161 Skrevet 9. april Daria skrev (10 minutter siden): Steph kalte presentasjonen sin en blomsteoppsats - i mine øyne så det ut som om noen hadde sluppet den oppsatsen i gulvet og tråkket på den, men det kan jo være hun ikke var helt ferdig...
Sauen Shaun Skrevet 9. april #42162 Skrevet 9. april Ostesmørbrød er kanskje ikke tingen å lage i en utslagsrunde i MC…
Daria Skrevet 9. april Forfatter #42163 Skrevet 9. april Han demonstrerer jo at konkurranser som dette ikke bare handler om gjennomføring og evner, men om å ta de riktige valgene.
Daria Skrevet 9. april Forfatter #42164 Skrevet 9. april -I'm here all week! Maybe... Matt og Declan i tospann kan gi mye dårlige vitser utover i sesongen...
Sauen Shaun Skrevet 9. april #42165 Skrevet 9. april Daria skrev (1 minutt siden): -I'm here all week! Maybe... Matt og Declan i tospann kan gi mye dårlige vitser utover i sesongen... Bare å glede seg
Sauen Shaun Skrevet 9. april #42166 Skrevet 9. april Brent sopp kan gi håp om at Cath kanskje må reise…
Daria Skrevet 9. april Forfatter #42167 Skrevet 9. april I motsetning til mange av de tvilsomme isvariantene vi har sett tidligere, er min umiddelbare reaksjon når hun presenterer en agurk- og mynte-iskrem at det tar jeg gjerne en boks av - det høres jo så friskt og godt ut...
Daria Skrevet 9. april Forfatter #42168 Skrevet 9. april Sauen Shaun skrev (Akkurat nå): Brent sopp kan gi håp om at Cath kanskje må reise… Du så også potensiale her ja?
Sauen Shaun Skrevet 9. april #42169 Skrevet 9. april Daria skrev (3 minutter siden): I motsetning til mange av de tvilsomme isvariantene vi har sett tidligere, er min umiddelbare reaksjon når hun presenterer en agurk- og mynte-iskrem at det tar jeg gjerne en boks av - det høres jo så friskt og godt ut... På en veldig varm sommerdag kunne det faktisk friste.
Sauen Shaun Skrevet 9. april #42170 Skrevet 9. april Daria skrev (5 minutter siden): Du så også potensiale her ja? Helt klart
Daria Skrevet 9. april Forfatter #42171 Skrevet 9. april Sauen Shaun skrev (Akkurat nå): På en veldig varm sommerdag kunne det faktisk friste. Fortrinnsvis med litt sjokoladesaus...
Daria Skrevet 9. april Forfatter #42172 Skrevet 9. april (endret) Det var flere som ble litt emosjonelle da Laura begynte å snakke om Jock - og særlig da jeg så Andys reaksjoner Endret 9. april av Daria
Sauen Shaun Skrevet 9. april #42174 Skrevet 9. april Derimot felles det ikke tårer over at Cath måtte reise hjem
Daria Skrevet 9. april Forfatter #42175 Skrevet 9. april Jeg vil jo ikke savne henne - og lydnivået på kjøkkenet sank umiddelbart...
Daria Skrevet 9. april Forfatter #42176 Skrevet 9. april Daria skrev (På 7.4.2026 den 19.05): 03.04: To lest, ingen kjøpt. Colm Tóibíns Mad, bad, dangerous to know er i utgangspunktet tre forelesninger, om fedrene til de irske dikterne W. B. Yeats, Oscar Wilde og James Joyce - alle menn med en posisjon i samfunnet også før sønnene deres ble berømte. I praksis bli det også historieleksjoner om Irland og Dublin rundt forrige århundreskifte - samfunnsliv, politikk, kunst og litteratur. Referansene er mange også til den yngre generasjonens verker, og det skal ikke underslå at denne boka har ovedansvaret for at jeg er i gang med Ulysses nå... Vi er de håpefulle av Rebecca Makkai er et kritkerrost og Pulitzserprisvinnende epos med noen åpenbare svakheter. Fortellingen foregår på to plan, i annethvert kapittel - i det homofile miljøet i Chocago på 80-tallet, i det aids-epidemien eksploderer, og i Paris over noen korte dager i 2015, med deler av det samme persongalleriet. Det er særlig den siste delen jeg har en del innvendinger til - den føles tidvis for lang og uinteressant og irrelevant, med både hendelser og karakterer som føles unødvedige (Jake Austen - kandidat til tittelen mest overflødige romankarakter..). Men samtidig er dette en bok jeg blir oppslukt av - jeg leser de 540 sidene på noen dager (de siste 200 i ett strekk) og tar meg stadg i å tenke på karakterene - ikke minst Yale - når jeg ikke leser, og det blir en så god leseropplevelse at jeg er villig til å tilgi en hel del... 09.04: Fire lest, ingen kjøpt. Days in the Caucasus av Banine er en oppvekstmemoar fra Azerbadjan tidlig på 1900-tallet. Banine var yngste datter i en rik olje-familie, og tenåring da den russiske revolusjonen snudde verden på hodet. Her er en relativt fargerik familie og et liv i skjæringspunktet mellom øst og vest, tradisjon og modernisme og et barns blindhet for egne privilegier, alt usentimentalt og underholdende skildret. Boka ender med en nygift 16-åring på orientekspressen til Paris - hvor forsettelse følger i bind to... Jeg trodde at Glyph var Ali Smihs oppfølger til Gliff, som kom i 2024. Det var det ikke, men det er en metakobling her som er åpenbar (og ganske underholdende) når man har lest Gliff, men samtidig egentlig ubetydelig om man ikke har det. Den føler i Smiths vante spor, med hyperaktualitet og samtidig et ganske avslappet forhold til realisme, med ordlek og historiefortelling og intertekstualitet. Jeg blir engasjert etter hvert, men tar meg også i å tenke innimellom at det blir litt mye av det samme - det er så intelligent og flinkt på alle måter, men bøkene hennes begynner å føles litt like.
Daria Skrevet 9. april Forfatter #42177 Skrevet 9. april Jeg har uvanlig tidlig time hos vikaren i morgen og så egentlig for meg en lesestund på et stille konditori før lunsjrushet etterpå, men nå påstår yr at det skal bli vær for utelesing på festningen - det burde man jo benytte seg av...
Sauen Shaun Skrevet 10. april #42178 Skrevet 10. april Det er ihvertfall ikke vær for utelesing her i dag…
Daria Skrevet 10. april Forfatter #42179 Skrevet 10. april Her, derimot... En rev (jeg vet at det har vært rev på festningen i flere år, men i dag var første gang jeg faktisk så den), to måker (særlig interesserte når jeg finner fram mat, men også generelt selskapssyke - de sitter gjerne tett på), tre kleenex (i litt andre, dyrefrie omgivelser) og drøyt 50 boksider, samt en god dose sol, frisk luft og bevegelse.
Roadrunner Skrevet 10. april #42180 Skrevet 10. april Daria skrev (7 minutter siden): Her, derimot... En rev (jeg vet at det har vært rev på festningen i flere år, men i dag var første gang jeg faktisk så den), to måker (særlig interesserte når jeg finner fram mat, men også generelt selskapssyke - de sitter gjerne tett på), tre kleenex (i litt andre, dyrefrie omgivelser) og drøyt 50 boksider, samt en god dose sol, frisk luft og bevegelse. Sol?? Fordelen med ringeklokke med kamera er at jeg kan sjekke status hjemme, og der ser det bart og fint ut. Så da er det håp Mistenker uansett i kveld, med pledd og god mat - det skal ikke skje allverdens... Må pakke i helgen, og trene litt, ellers lite styr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå