Daria Skrevet 6. april Forfatter #42121 Skrevet 6. april Mannen som gjerne ville by meg en støttende arm da vi gikk av toget mente det velt sikkert godt, men det er mye tryggere for meg med staver og håndtak enn en ukjent som ikke vet hva jeg egentlig trenger og som jeg ikke vet hva vil gjøre... Lammestek, sosialt samvær og hund på påskens siste dag; i morgen har fysio forventninger igjen. Dessuten har jeg fått årets første (og sannsynligvis eneste) russekort
Daria Skrevet 7. april Forfatter #42122 Skrevet 7. april Jeg så en gang en kvinne i en jakke med påskriften Here to train, not to talk - noe som først og framst var litt latterlig siden hun var ute og gikk mens hun skravlet i telefonen, men det hender jeg ønsker meg noe liknende på fysikalske... Når jeg stter på sykkelen, konsentrert om hva jeg holder på med, litt tungpustet, med blikket festet på displayet og ingen oppmerksomhet rettet mot omgivelsene, skulle man jo tro det var åpenbart at småprat ikke sto på ønskelisten, men nei... Jeg er særlig ikke interessert i å svare på spørsmål om en fin påske, for nei, med både form og hode i ulage var den ikke så mye å skryte av, og å reise noe sted var ikke et reelt valg jeg hadde - og det finnes ingen god måte å formidle dette på som er sosialt akseptabel og samtidig unngå å bikke over i klaging eller verbal og emosjonell oversharing, og å skulle finne en mer eller mindre fiktig positiv vinkling krever krefter jeg, ikke minst grunnet den overnevnte formen i ulage, ikke har i overflod og trenger å bruke på å faktisk trene, som er det jeg er der for og hadde satt pris på å få konsentrere meg om uforstyrret. Takk for oppmerksomheten. (Men jeg fant årets første kirsebærblomster på vei hjem )
Daria Skrevet 7. april Forfatter #42123 Skrevet 7. april Vi er allerede inne i årets andre kvartal - det er jo på tinde med en leseoppsummering... Tallene for 2026s første tre måneder er 37 lest og fem kjøpt, hvorav en er lest og en pågår. Tilsvarende tall for i fjor var 48 lest og 12 kjøpt, hvorav ni er lest og en er et pågående langtidsprosjekt. Foråret startet med et brak og dabbet av, mens årets start unektelig er noe preget av to uker med OL...
Daria Skrevet 7. april Forfatter #42124 Skrevet 7. april Jeg er nå i gang med den første MC-episoden, og spoiling vil kunne forekomme i lineært tempo fra til finalen Declan er tilbake Allerede der ligger vi foran forrige sesong, hvor jeg aldri fikk noen klar favoritt. At vi også må slite en runde til med både Cath, Rhiannon og Rue (ørene mine blør allerede...) er jo en annen sak...
Daria Skrevet 7. april Forfatter #42125 Skrevet 7. april Det er jo litt fristende å påpeke, når Sarah, Laura og Callum framheves som legender på kjøkkenet fordi de har deltatt to ganger før, at de er de eneste der som har mislyktes i å vinne to ganger. Sånn sett er de jo rommets største tapere...
Daria Skrevet 7. april Forfatter #42126 Skrevet 7. april Episode to, og Andy er på sitt andre par briller. Sesongens nye greie?
Daria Skrevet 7. april Forfatter #42127 Skrevet 7. april Jeg blir stresset bare av å se på Gordon Ramsey, her jeg sitter godt tilbakelent med tekoppen - jeg tror ikke jeg hadde orket å være i samme rom, selv som tilskuer.
Daria Skrevet 7. april Forfatter #42128 Skrevet 7. april Jeg er ikke ukjent med å snakke med, eventuelt til, meg selv, men det går vanligvis mer i dust og idiot enn sweetie (særlig når jeg fortjener det...) Hva rogalendingen ville mene om det vil jeg egentlig ikke vite - men jeg har en anelse... Denne uka har jeg ikke time hos vikaren før på fredag - det kommer stadig som en overraskelse, alle instinkter sier i morgen...
Sauen Shaun Skrevet 7. april #42129 Skrevet 7. april Daria skrev (5 timer siden): Jeg er nå i gang med den første MC-episoden, og spoiling vil kunne forekomme i lineært tempo fra til finalen Declan er tilbake Allerede der ligger vi foran forrige sesong, hvor jeg aldri fikk noen klar favoritt. At vi også må slite en runde til med både Cath, Rhiannon og Rue (ørene mine blør allerede...) er jo en annen sak... Forrige sesong er vel den kjedeligste jeg har sett. Og så langt ser årets ut til å være mange hakk opp. Og så er det bare å håpe at Declan og Ben henger med til slutt. Daria skrev (5 timer siden): Det er jo litt fristende å påpeke, når Sarah, Laura og Callum framheves som legender på kjøkkenet fordi de har deltatt to ganger før, at de er de eneste der som har mislyktes i å vinne to ganger. Sånn sett er de jo rommets største tapere... Cath, Rhiannon, Rue kan godt reise hjem tidlig. Og det håper jeg Sarah gjør også…
Daria Skrevet 7. april Forfatter #42130 Skrevet 7. april 03.04: To lest, ingen kjøpt. Colm Tóibíns Mad, bad, dangerous to know er i utgangspunktet tre forelesninger, om fedrene til de irske dikterne W. B. Yeats, Oscar Wilde og James Joyce - alle menn med en posisjon i samfunnet også før sønnene deres ble berømte. I praksis bli det også historieleksjoner om Irland og Dublin rundt forrige århundreskifte - samfunnsliv, politikk, kunst og litteratur. Referansene er mange også til den yngre generasjonens verker, og det skal ikke underslå at denne boka har ovedansvaret for at jeg er i gang med Ulysses nå... Vi er de håpefulle av Rebecca Makkai er et kritkerrost og Pulitzserprisvinnende epos med noen åpenbare svakheter. Fortellingen foregår på to plan, i annethvert kapittel - i det homofile miljøet i Chocago på 80-tallet, i det aids-epidemien eksploderer, og i Paris over noen korte dager i 2015, med deler av det samme persongalleriet. Det er særlig den siste delen jeg har en del innvendinger til - den føles tidvis for lang og uinteressant og irrelevant, med både hendelser og karakterer som føles unødvedige (Jake Austen - kandidat til tittelen mest overflødige romankarakter..). Men samtidig er dette en bok jeg blir oppslukt av - jeg leser de 540 sidene på noen dager (de siste 200 i ett strekk) og tar meg stadg i å tenke på karakterene - ikke minst Yale - når jeg ikke leser, og det blir en så god leseropplevelse at jeg er villig til å tilgi en hel del...
Daria Skrevet 7. april Forfatter #42131 Skrevet 7. april (endret) Sauen Shaun skrev (45 minutter siden): Forrige sesong er vel den kjedeligste jeg har sett. Og så langt ser årets ut til å være mange hakk opp. Og så er det bare å håpe at Declan og Ben henger med til slutt. Cath, Rhiannon, Rue kan godt reise hjem tidlig. Og det håper jeg Sarah gjør også… Jeg ville ikke sørget over noen av dem... Declan, Phil, Sav (fjorårets lyspunkt), Scott - selv før jeg har kontroll på alle, er det mange nok jeg er positive til allerede i forkant til at det vil være engasjerende. Jeg kom aldri helt dit i fjor. Endret 7. april av Daria
Roadrunner Skrevet 8. april #42132 Skrevet 8. april Jeg har sett første episode Men jeg får kose meg med deres spoiling fremover, for jeg kommer til å komme solid på etterskudd med to uker på jobbreise...
Daria Skrevet 8. april Forfatter #42134 Skrevet 8. april Jeg kom på at jeg hadde en biblioteksbok som forfaller i morgen og tenkte at det kunne jo kombineres med planene om utelesing. Et drøyt kvartal hjemmefra fant kroppen ut at det var den ikke så interessert i (forutsigbarhet? Forvarsel? Stabilitet i mer enn fem minutter? Hvorfor det?)... Men jeg har lest i sola, nytt min medbrakte te (og oppdaget at den lille termokoppen akkurat får plass i forlommen på sekken jeg kjøpte i vinter) og fått bekreftet at de få små blåveisknoppene jeg så for et par uker siden nå har sprunget ut og blitt flere. Nytt biblioteksforsøk i morgen...
Daria Skrevet 8. april Forfatter #42135 Skrevet 8. april Ingen algoritmer skjønner meg bedre enn youtubes - i dag møtte de meg med Aaron Tveits rykende ferske versjon av Pity the child. Selvfølgelig er det akkurat det jeg var ute etter - han har kommet med smaksprøver på insta i flere dager...
Daria Skrevet 9. april Forfatter #42136 Skrevet 9. april Stortingsrepresentant tatt for promillekjøring Årets første episode av føljetongen "Gjett partiet"... 1
Daria Skrevet 9. april Forfatter #42137 Skrevet 9. april Vi har nå en MC-tekster som kan forskjellen på bisque og bisk, det er jo framskritt...
Daria Skrevet 9. april Forfatter #42138 Skrevet 9. april Klart minst tv-tid de første episodene: Kvinnen med hijab. Her kan man spekulere på så mangt, hvor den minst politiske handler om hvorvidt det sier noe om sannsynligheten for at hun ryker ut i dag...
Sauen Shaun Skrevet 9. april #42139 Skrevet 9. april Daria skrev (8 minutter siden): Vi har nå en MC-tekster som kan forskjellen på bisque og bisk, det er jo framskritt... Jepp Nå er bare spørsmålet hvem som må dra hjem…
Daria Skrevet 9. april Forfatter #42140 Skrevet 9. april (endret) Steph kalte presentasjonen sin en blomsteoppsats - i mine øyne så det ut som om noen hadde sluppet den oppsatsen i gulvet og tråkket på den, men det kan jo være hun ikke var helt ferdig... Endret 9. april av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå