Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Daria skrev (35 minutter siden):

20% rabatt på Gudrun Sjödén er et tilbud, ikke en ordre eller en oppfordring. 20% rabatt på Gudrun Sjödén er et tilbud, ikke en ordre eller en oppfordring. 20% rabatt på Gudrun Sjödén er et tilbud, ikke en - ooh, den jakken var jo fin, jeg har hatt lyst på en i den fargen.  Og, og... :plystre:

Dette er absolutt ikke gjenkjennelig... :plystre: (hentet pakke på Posten i går, dog fra Bergans og ikke Gudrun Sjödén... )

Endret av Roadrunner
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kvinne har sine behov...

Skrevet

Poeng av flere slag til kvinnen som brått oppdaget at spaghetti-pakken hun sto med i hånden likevel var åpnet...

Skrevet

Jeg har lest ti sider av denne rundens lesesirkelbok og har allerede fastslått at 

-jeg liker ikke språket (det er muligens et oversettelsesproblem)

-det skal mye til for at jeg skal like førstepersonsforteller. 

-krim/thriller er ikke den litterære sjangeren jeg foretrekker, så langt derfra. Ironisk nok liker jeg krim-serier på tv. 

Siden omslaget er preget av terningkast fem og seks bør jeg vel lese litt videre, spesielt ettersom jeg setter pris på lesesirkelen og det er navngitte anmeldere fra store aviser og ikke tilfeldige influensere som har trillet terning. 

Hvis noen har noe godt å si om «den tause pasienten» av Alex Michaelides så gjør det nå! 

Skrevet

Krim og thriller driver jeg ikke med, så der kan jeg ikke engang si noe godt på generelt grunnlag... Førstepersonsstemmer lever jeg derimot regel greit med, så lenge den ikke blir altfor muntlig. 

Skrevet

Jeg angriper hele greia med fart og skumlesing. Så får vi se om jeg blir hekta underveis. 

Skrevet

Lesevarianten av å rive av et plaster :ler:

Skrevet

Haha ja nettopp. Bortsett fra at jeg blir liggende her på sofaen og trykke på telefonen istedenfor. 

Kan melde om at prosjekt gjøre utøvende del av jobben antakeligvis ikke var en kjempeidé. 

Skrevet (endret)

Ikke at jeg kan min Titanic-historie eller noe, men jeg stusser når dokumentaren jeg ser omtaler Lady Duff-Gordon som Lucy - jeg trodde hun het Lucile? Det viser seg å være et definisjonsspørsmål :fnise:

Dallandra skrev (1 time siden):

Kan melde om at prosjekt gjøre utøvende del av jobben antakeligvis ikke var en kjempeidé. 

Viljen var større enn evnen og kreftene? Been there...

Endret av Daria
Skrevet

Sen, langsom morgen og stigende stressnivå - en kombinasjon som tilsier vikarpsykologtime etter lunsj... Jeg har klok av skade (jeg har kommet for sent til to psykologtimer,begge skyldes kongelig (indirekte) involvering...) sjekket at de kongeliges reiseruter ikke kolliderer med mine (vi skal være relativt tett på hverandre på samme tid), og det store spørsmål er nå om regnet gir seg før jeg skal ut (et spørsmål om yttertøy, først og fremst). Samt om det ikke hadde gjort seg med frokost snart...

Skrevet

Hva vil man egentlig ha - en ung, fersk terapeut som nysgjerrig og engasjert sier at "Du har en del problemstillinger jeg ikke har vært borti før" eller den erfarne som trygt og rolig kan observere at "Mange av mine pasienter har liknende erfaringer og følelser"? Det er to veldig forskjellige måter å bli sett og bekreftet på og jeg ser fordeler ved begge - men når alt føles vanskelig er det en del av meg som ikke kunne brydd seg mindre om andre har det på samme måte... Felles skjebne, felles trøst har aldri appellert så veldig til meg :fnise: Til gjengjeld er det betryggende å vite at nesten uansett hva jeg har å komme med, vil det være kjent og derfor håndterbart.

Skrevet
Daria skrev (På 24.3.2026 den 13.09):

20% rabatt på Gudrun Sjödén er et tilbud, ikke en ordre eller en oppfordring. 20% rabatt på Gudrun Sjödén er et tilbud, ikke en ordre eller en oppfordring. 20% rabatt på Gudrun Sjödén er et tilbud, ikke en - ooh, den jakken var jo fin, jeg har hatt lyst på en i den fargen.  Og, og... :plystre:

Jeg synes jo det mangler en link i det innlegget der… Innrømmer glatt at jeg er nysgjerrig… :fnise: 

Skrevet

Jeg utviste stort måtehold og bestilte bare en strikkejakke - i en farge jeg nesten kan forsvare at jeg trengte... :plystre:

Skrevet

Å gud nei. Ikke lenker. Jeg syntes nesten jeg trengte en i hver farge. Men nei. Shoppestopp har allerede fått skår i form av ei diktsamling fra Bookis i dag. 

Jeg må heller gå ut herfra og konsentrere meg om det tidligere omtalte plasteret som er i ferd med å rives av. 

Skrevet

Men altså - bokkjøp krever jo i det minste tittel :opplyser: Bookis testet jeg og fant utilfredsstillende, så akkurat den fristelsen har jeg sluppet unna. Men nå kom jeg på den gamle håndarbeidsboka i antikvariatkatalogen jeg fikk tidligere i dag...

Skrevet (endret)

https://kunstkonsept.com/products/slottonntid

Sløttønntid. På grunn av det diktet som er gjengitt på siden jeg lenket til over. Det sitter i meg enda, mange år etter at en rektor leste det for oss ansatte på en juleavslutning. 

Endret av Dallandra
Skrevet

Den var solgt. Flaks. Men den var fra 1923...

Skrevet
Dallandra skrev (1 minutt siden):

https://kunstkonsept.com/products/slottonntid

Sløttønntid. På grunn av det diktet som er gjengitt på siden jeg lenket til over. Det sitter i meg enda, mange år etter at en rektor leste det for oss ansatte på en juleavslutning. 

Fullstendig ukjent for meg - men fint :hjerte: Noen ting må man jo bare kjøpe når anledningen byr seg.

Skrevet

Såpass ja. Det visste jeg ikke. Men det forklarer jo at jeg endte opp med å legge den inn som søk i Bookis. 

Skrevet

Ja nei nå leser jeg og kommenterer feil og på kryss og tvers. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...