Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Livebilder har jeg allerede - dansk tv har en bedre rettighetspakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (42 minutter siden):

Livebilder har jeg allerede - dansk tv har en bedre rettighetspakke...

Jeg må smøre meg med tålmodighet ei stund til… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke loppemarked og det ble ikke utelesing, men det ble tur av helt akseptabel lengde og varighet, ispedd hestehov, scilla og blåveisknopper. Jeg hadde med meg bok, te og nødvendig utstyr, men både sol og vind var litt for variabelt (og aller overflater litt for fuktige) til at det fristet. Men det er spådd sol etter psykofysio i morgen, så jeg har parkplaner...

Første brosteinsetappe er i gang - de burde jo ha milkshake i baklomma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt favoritt-syklistnavn (ved siden av Teunissen/Tøynissen :nissevink:) må være Tarling. Det høres jo ut som babyspråk-kjælenavn - Mummy's little tarling... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg følger sånn halvveis med på kommentatorene og har et hode som generelt er mer bevandret i klassiske musikaler enn nederlandske syklister, er jo veien veldig kort fra Mick van Dijke til Dick van Dyke...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens bok-møter-virkeligheten-opplevelse: Jeg sitter på en benk i parken og leser om moralsk indignasjon knyttet til det utsvevende livet i britiske badebyer (ikke minst arveprinsens utskeielser i Brighton), og får kjenner på mitt eget snev av den samme indignasjonen når et par tenåringer setter seg og kliner på nabobenken... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor lage pasta i en matlagingsskonkurranse hvis du ikke aner hvorfor du gjør det? Malissas tålmodighet er imponerende...

Jeg lurer også på hvorfor Poh er kledd ivey avlagt kostyme fra Huset på prærien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag slår jeg et slag for at man enten bruker det treningsutstyret man okkuperer eller flytter seg. På den tiden jeg brukte på tre balanseøvelser, et sett på et annet styrkeapparat, litt tøying, samt å rydde bort utstyret jeg hadde brukt, klarte mannen som kom meg i forkjøpet til beinpressen å gjennføre ett sett (og hadde tydeligvis planer om flere, med tid og stunder). Ikke fordi han jobbet langsomt - der har jeg full forståelse - men fordi det var så viktig å sjekke telefonen, strekke seg, tøye og drikke vann før han satte seg (mens han holdt i apparatet for å reservere det - jeg kunne antagelig gjort mitt på den tiden han brukte før han fikk satt seg), bruke en halv evighet på å stille inn og ikke minst prate mye og lenge med sin fysio, som også er av det pratsomme slaget, underveis. Mitt planlagte siste sett utgikk, jeg gadd ikke vente og se hvor lang tid han hadde tenkt å bruke... For øvrig samme mann som en gang, i det jeg var i ferd med å sette meg, ba om å få bruke apparatet før meg, siden det var det siste han hadde igjen og han skulle på jobb etterpå. Jeg endte med å vente mye lenger på ham enn han hadde måttet vete på meg - jeg vet hva svaret blir en annen gang.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro med meg mannen på trøstemiddag ute, tok til og med en øl til, og kom på etterpå at jeg hadde meldt meg på gruppetime på treningssenteret. Nå sitter jeg i sofaen og venter på straffegebyr for «ikke møtt». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 6.4.2024 den 22.09):

06.04: Tre lest, ingen kjøpt.

08.04: Fire lest, ingen kjøpt.

Jun'ichiro Tanizakis Hyllest til halvmørket er et langt essay fra 1933, om japansk estetikk og tradisjoner - særlig hva angår lys og skygge - kontra moderne vestlig teknologi. Særlig minneverdig er - tro det eller ei - kapittelet om det tradisjonellet japanske avtredet. Jeg leste Tanizakis store roman Søstrene Makioka - samtidsroman fra 1940-tallet - for en stund siden og ble fascinert av hvordan møtet mellom tradsjon og modernitet ble skildret - å lese tankene hans om nettopp det temaet var spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dallandra skrev (6 minutter siden):

Jeg dro med meg mannen på trøstemiddag ute, tok til og med en øl til, og kom på etterpå at jeg hadde meldt meg på gruppetime på treningssenteret. Nå sitter jeg i sofaen og venter på straffegebyr for «ikke møtt». 

Skal jeg anta at det tross alt var verdt det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var tilbake på beinpress med ett bein i går, og er nå svært bevisst hvilke muskler den endringen først og fremst går ut over (på den positive siden: Jeg har faktisk rumpemuskler :fnise: ). Gjeninnføring av manualer til stepøvelsen har heller ikke gått upåaktet hen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første runde i cupen - årets mest sjarmerende fotballkveld. Jeg gleder meg allerede til etter-kamp-intervjuene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (23 timer siden):

08.04: Fire lest, ingen kjøpt.

Jun'ichiro Tanizakis Hyllest til halvmørket er et langt essay fra 1933, om japansk estetikk og tradisjoner - særlig hva angår lys og skygge - kontra moderne vestlig teknologi. Særlig minneverdig er - tro det eller ei - kapittelet om det tradisjonellet japanske avtredet. Jeg leste Tanizakis store roman Søstrene Makioka - samtidsroman fra 1940-tallet - for en stund siden og ble fascinert av hvordan møtet mellom tradsjon og modernitet ble skildret - å lese tankene hans om nettopp det temaet var spennende.

10.04: Fem lest, ingen kjøpt.

Jeg fortsetter essay-lesingen. De tre den zimbabviske forfatteren Tsitsi Dangaremba byr på i Svart og kvinne er av det mer akademiske slaget, og post-kolonialisme og feminisme er viktige stikkord. Dangaremba tar utgangspunkt i eget liv og egen identitet som nettopp svart og kvinne og både kolonimaktene, vesten og patriarkatet får gjennomgå. Brutalt, vondt og viktig, de burde leses av mange (og særlig de sm aldri ville tenkt på å lese dem...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Godkjent førsteomgang, sier trener til 4.divisjonslaget som leder over et eliteserielag ved pause. Det må man vel kunne si :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var den første bomben et faktum - Sandefjord røk mot et annendivisjonslag. Det er fortsatt potensiale for en enda større - Haugesund må spille ekstraomganger mot et fjerdedivisjonslag. Det vil jo være skandale... :ball: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du scorer 7 mål i første cuprunde, finnes det jo bare ett svar på spørsmålet om han ser for seg å bli årets toppscorer i cupen -Ja, nå går i for det - uten tvil! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den breikjefta bergenseren i NRKs studio har hevdet i hele kveld at det er helt umulig for et eliteserielag å tape for et 4. divisjonslag. FK Haugesund er nå ett minutt unna straffesparkkonkurranse mot Torvastad...

RBKs nye svenske trener har tydeligvs blitt drillet på hvordan den norske cupen funker og hvor viktig den første runden mot breddelagene er. Det har jo hendt at intetanende utenlandske trenere har tråkket i salaten der før...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...