Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Man kan si mye om Erling Braut Haalands evner som fotballspiller, men han ser jo ikke ut som om han er i stand til å snakke i fullstendige setninger... *ser landskamp uten de store forhåpninger* 

Den slovakiske kapteinen ser for øvrig ut som om noen har tegnet på armene hans med tusj. Jeg synes generelt ikke tatoveringer er så lekkert, men noen er verre enn andre.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (6 timer siden):

25.03: 11 lest, en kjøpt.

I fjor var Ø av Thor Magnus Tangerås en av de store lyrikkopplevelsene. Hans nye, Landskap med vindturbinar, ligger an til å bli det samme i år. Her er språklig oppfinnsomhet og fingspissfølelse, intertekstualitet (med referanseliste som også er av det poetisk velformulerte slaget: Her har gauken vore og lagt egga sine i Rolf Jacobsens dikt, "Landskap med gravemaskiner") og referanser av mange slag - litteratur som gir meg frysninger på ryggen av nytelse. Som tittelen antyder er det det moderne naturlandskapet som står i sentrum - hva gjør utbyggingen med natur og dyreliv, og hva gjør det med oss? Form OG innhold, uten at noen av delene har måttet vike.

26.03: 12 lest, en kjøpt.

Middagen min ble en time forsinket i dag. Sånt skjer... :plystre: 

Ingrid Melfald Hafredals De som venter er sannsynligvis det nærmeste eg kommer påskekrim i år. Kjersti har vært sporløst forsvunnet i ni år; tilbake sitter ektemannen Bjørn og datteren Silje med ubesvarte spørsmål og uforløst sorg. Bjørn kjenner på mistanken som fortsatt henger igjen i bygda - alle vet jo hva som er den mest sannsynlige forklaringen når en gift kvinne forsvinner - og Silje har flyttet hjemmefra for å studere og prøver å finne fotfeste. Boka to første deler følger hver av dem i samme tidsperiode og gir leseren begges synsvinkel på nåtid og fortid - så lett å misforstå, snakke forbi hverandre og huske og oppfatte situasjoner forskjelig - mens siste del følger Kjersti dagene før forsvinningen. Om det kommer et svar? Tja, jo - men det er bare i krimbøker at alt faller på plass med to streker under svaret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skudd i tverrligger, annulert scoring, strafferedning - det er jo igjen den følelsen av å ikke ha marginene på sin side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, hender livet føles sånn også noen ganger. 
 

Etter et par raske fra bokhylla (Evi Bøgenæs) har jeg nå gått løs på The Virgin Suicides av Jeffrey Eugenides. Absolutt ikke tunglest den heller, og atskillig mer fengende enn Bøgenæs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo veldig bra (ikke et vondt ord om Bøgenæs, men... :fnise: ). Det skal sies at det er mange år siden jeg leste den - på dansk, for øvrig, vi snakker nok et ferie-salgsfunn (den står fortsatt i hylla). Filmen er vel også severdig, mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der utliknet selvfølgelig Slovakia, fire minutter før slutt. Det ville jo nesten ikke komme som en overraskelse om de klarer å ta seieren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dro meg ut på tur tidlig i dag - når været ikke er spesielt innbydende og det ikke er noe jeg skal, blir det jo mest en plikt det er greit å få unnagjort. Jeg mistenker at dette vil bli påskens gjennomgangstema... Men jeg fant årets første hestehov og andre vårblomster (blåveisen var bare blader...), så det er ting på gang. Dessuten fikk jeg uventet besøk da jeg kom hjem, så det ble et par timer med te og skravling :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke overbevist om at jeg uten videre hadde gått med på å få bind for øynene og sette meg inn i en bil sammen med Else Kåss Furuseth... :fnise: Men jeg tror jo Bjørn Eidsvåg syntes det var verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn Eidsvåg kan jo snakke for seg på absolutt alle måter, men jeg har uansett begrenset toleransegrense for mellomsnakk (om sangene - ja takk. Om det meste annet - jeg står over...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, stemmer! Det var det som var i dag! Vi har vært på grilling hos foreldrene og gikk rett i hagestua (med varme) da vi kom heim. Glemte helt Eidsvåg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gammel TenSinger er jo dette høytid - selv om coverversjon-opplegg pleier å være en blandet opplevelse når det er snakk om musikk man har et nært forhold til. Jeg er ikke overbevist om det Ingebjørg Bratland bedriver nå, for eksempel - ingenting å utsette rent musikalsk, men det har jo ikke stort å gjøre med den sangen jeg er glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et tiår eller tre siden rockeprest var en betegnelse noen brukte om ham i (relativt) fullt alvor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de vel pratet nok for en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...det blir'kje lenger bål av gamle glør...

Tekstreferanse til glede for oss som kan eldre sanger litt for godt :fnise: (De som ikke tar den, henvises til Gammal drøm...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnte det for mannen, så da ble det forflytning inn i stua. Vi er nå på sang nr 1 og Åge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forvirret Maria Mena ser da veldig gravid ut?-øyenlikk før jeg kommer på at det har jeg vel egentlig hørt før - og famler etter mute-knappen - jeg synes den versjonen av Alt du vil ha bare er fæl... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dallandra skrev (9 minutter siden):

Nevnte det for mannen, så da ble det forflytning inn i stua. Vi er nå på sang nr 1 og Åge. 

Da får du jo en anelse her om hva du har i vente :fnise:

Sigvart Dagsland :hjerte: Da han og Eidsvåg gjorde konserter sammen for noen år siden, var det større for min indre fjortis enn da NKOTB og Backstreet Boys gjorde det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt over likhetene mellom Gammal drøm og Lys og varme, men når man får den sammen er det jo opplagt :ler: 

Det er klart det har en del å si at det er hans eget band, som han har spilt mye og ofte med, men det krever litt erfaring og fartstid å ta en sånn konsert på sparket likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener (nesten) ikke å spre rykter eller spekulere, jeg konstaterer bare at synet av Lisa Nilsson fikk meg til å tenke på en botox-tråd jeg nettopp leste på forumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "5-på gata"-intervjuene er noe av det mest smertefulle jeg har sett på lenge. #fullavkleinhetseksem :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...