Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

En ed oversettes i tekstingen til Søren klype! - et uttrykk sjelden hørt eller sett utenfor Andeby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

🤣 Som i den franske dubbede versjonen av Pulp Fiction: F-ordet ble oversatt til «zut», som i Ordnett+ er oversatt til « søren! fillern! fanken! æsj! uff!; pytt! skitt au! blås!», eller som en lærer en gang beskrev det: «zut» er det som fine fruer synes det er greit å si når de mister det broderte lommetørkleet på gulvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk beskrivelse :ler: Jeg tror Poirot pleier å si Zut alors!, og han må jo sies å være en heller dannet mann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sol:

Lesing med sjøutsikt har forekommet... Dårlig feriesøvn flere netter på rad har også forekommet, jeg er helt klar for hverdag og rutiner igjen. Ikke like klar for at de rutinene ikke vil inkludere vestlendingen den neste måneden - det ville vært et uvekomment langt fravær uansett, men litt ekstra når omstendighetene er som de er. Det er vel en fare for at dette vil kunne gå litt ut over fysio, på den ene eller andre måten... 

I det minste er det en usedvanlig god dag for tv-underholdning - sesongstart både for eliteserien og MasterChef AU. Jocks siste sesong, det vl jo føles litt vemodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kvartal er overstått, og årets lesetall så langt er 39 lest og tre kjøpt, hvorav to er lest. Alle tre er forøvrig kjøpt i fysisk butikk, en av dem brukt. Tilsvarende tall for fjoråret var 45 lest og åtte lest, hvorav fem er lest og en pågår. Fjoråret var et rekordår (som hvert eneste år har vært siden 2018) og målet er ikke å lese mest mulig, men de overfylte bokjyllene kan ha godt av synkende kjøpstall :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av deltakerene ser ut som om han egentlig skulle spilt i en såpeserie på 80-tallet - lovende :fnise: Hakket mer skeptisk til han som bli sentimental om sitt greske opphav i første setning - jeg vil ikke ha en ny Aldo... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brent er tilbake :hjerte: Jeg så antydninger om det på insta da sesongen hadde premiere, og har holdt meg langt unna alt som kunne avsløre noe siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sikkert også blitt litt starstruck av å møte Jamie Oliver, men det er noe litt pinlig med en gruppe voksne mennesker som oppfører seg som tenåringsjenter på boybandkonsert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan snakke begeistret om pølse og samtidig unngå tvilsomme dobbeltbetydninger. Jamie sliter... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK for påminnelse! 

Serieopptak startet :opplyser: Og dagens episode startet fra begynnelsen. Var midt i krim, men det får vente :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umiddelbart har jeg flere irritasjonsmomenter (Hei, Cath!) enn potensielle favoritter, men sånn var det sist også - det går seg nok til. Ingen er på sitt mest sjarmerende når startnervene overstyrer hjernen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (34 minutter siden):

Umiddelbart har jeg flere irritasjonsmomenter (Hei, Cath!) enn potensielle favoritter, men sånn var det sist også - det går seg nok til. Ingen er på sitt mest sjarmerende når startnervene overstyrer hjernen...

Ikke uenig. 

Og en ting til. Larissa har riktignok hårbånd på, men ellers henger det løst. Da hun bøyde seg over bakverket hun akkurat hadde tatt ut av ovnen, la håret seg i baksten. Ikke greit! Sett nå det håret i en strikk :kjefte:

 

Så nøyere nå - det er visst en hestehale på gang der, men håret henger allikevel langt ned mot maten...

Endret av Roadrunner
La til litt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ganske grunnleggende hygiene fra første time på skolekjøkkenet - man vil hverken ha hår i maten eller mat i håret...

Hun kan jo åpenbart lage mat, men det er vanskelig å ikke lure litt på hvor tungt bakgrunnen hennes telte da hun ble plukket ut - den gir jo det ideelle bakteppet for å kunne være akkurat passe politisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det er litt lenger enn normalt siden forrige treningsøkt når stølheten melder seg allerede på trikkeholdeplassen.. *au* At vi snakker under to uker og at det har vært en hjemmetreningsøkt underveis har ingenting å si - her skal all uregelmessighet og unnasluntring straffes, uansett årsak...

Hverdagen er med andre ord tilbake med et smell, og i det litt større perspektivet er det ganske deilig - det er ikke bare når det gjelder trening at kroppen foretrekker rutiner og fortsigbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når været er bedre enn ventet og både hodet og kroppen i litt mer ulage enn ventet (fysios nærvær og psykologens fravær spiller begge inn her...), får den planlagt økten i vaskekjelleren vente (for eksempel til i morgen - da er det spådd snø...) - utelesing ved sjøen var den eneste mulige løsningen.

Vanligvis er onsdag den store sjelevrengningsdagen (og hodet merker at det er litt lenge siden sist), men akkurat i dag hadde det jo sine fordeler å ikke ha en formiddagsavtale rett ved siden av Stortinget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Timian-is med sennepskaramell - velkommen til MasterChef!

Tror jeg holder meg til marsipanegget mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jock kan elske det så mye han vil - jeg vil ikke at desserten min skal smake sennep... :risterpåhodet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg er glad i sennep altså, men alt til sin tid. Eller på sin plass. Eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sin tid, sin plass, sitt bruk - ingen av de alternativene inkluderer min dessert. Tidligere sesonger har bydd på isvarienter med wasabi, blåmuggost og eddik - hva er galt med sjokolade...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...