Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Te inne, snø ute (ikke så mye som fryktet, men dagen er ennå ung (særlig for de av oss som ikke fant veien ut av dyna før i 10-tiden), så det kan fort endre seg) og første vask er i maskinen. Snart også te i innboksen, tre tomme bokser fordrer jo en bestilling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oooh, Johan Harstad melder på insta at han kommer med en ny, komplisert og "ganske lang" roman til høsten. Ettersom hans Misha, Max og Tetoffensiven er en av de lengste, mest kompliserte og beste romanene jeg har lest, et jo forventningene relativt høye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (22 timer siden):

Timian-is med sennepskaramell - velkommen til MasterChef!

Tror jeg holder meg til marsipanegget mitt...

Jeg liker ikke sennep i det hele tatt. Så hold den langt unna isen min… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Prince Charming  er tilbake i MasterChef :fnise: Hugh Allen kune jo spilt prinsen i en ikke-animasjonsversjon av Shrek - bare det håret... Og rosen - det kalles distraksjonsteknikk og er egentlig ganske ondskapsfullt :ler: 

Men to ting jeg lurer på i hver eneste sesong:
1)Hvorfor insisterer alltid noen på å lage en rett de egentlig ikke har nok tid til? Denne kaken tar egentlig en time å steke, men jeg får det sikkert til på 45 minutter hvis jeg bare vil...

2)Har alle bestemødre som tilbragte all sin tid på kjøkkenet og var vandrende kokebøker? Den matretten jeg mer enn noe forbinder med mine bestemødre er vafler... De laget helt grei mat, for all del, men det er ikke der jeg har minner og sentimentale følelser.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er 01.20 på en torsdagsnatt, det er snøvær og minusgrader og et sted i litt for umiddelbar nærhet utendørs har en jentegjeng kranglet og grått den siste halvtimen. Jeg har ingen anelse om hva som er problemet, men jeg er ganske sikker på at det er i alles interesse - ikke minst min - at de trekker innendørs og fortsetter dette (eller ikke) på et senere tidspunkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To brev (og sjokolade :sikle: ) i postkassen :strix: Et mål for helgen burde være å komme litt a jour på den fronten, jeg har et par liggende som burde ha blitt besvart for lenge siden (samt nytt brevpapir jeg ikke har testet ennå...).

Minimalt med søvn, snøføre og tidlig fysiotime er alltid en god start på dagen - men fordelen med tidlig time er færre folk i salen, på et tidspunkt hadde jeg den helt for meg selv. På hjemveien tok jeg en omvei via Sømsenteret - jeg har gått tom for en farge til et broderi jeg er nesten ferdig med. Det er så pussig, det er en ferdig broderipakke, og noen av fargene er det altfor mye av, mens jeg har gått helt eller nesten tom for flere andre.

Hegens store mål, hvis jeg skulle føle meg ovenpå, er det lokale loppemarkedet - jeg har ikke vært på loppemarked siden før pandemien. Tenk så mange bruktbøker jeg ikke har kjøpt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK melder at bare 4% bevisst kler seg fargerikt. Helt urelater sitter jeg med min dagsferske katalog fra Gudrun Sjödén og irriterer meg litt at fasongen på den sitronmønstrede trikotkjolen er for rett (men den rosa og gule kimonoen i samme serie kan ha potensiale, i likhet med badedrakten - og jeg trenger nesten sistnevnte). Den sjøgrønne selekjolen i linblanding, derimot... *planlegger utflukt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg skal krangle med Jock om tekniske detaljer når det gjelder matlaging, men panettone er en ferdig rett, ikke en ingrediens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det er vanskelig å ha så veldig sterke meninger og følelser rundt den første elimineringen, jeg har ikke engang lært meg halvparten av navnene (og halvparten av de jeg kan er ute med covid). Jeg vil beholde Brent av åpenbare årsaker og Andrea av rent estetiske, men utover det... :vetikke: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Cooking meat and veg hasn't really worked for me in the competition so far...

...så derfor fortsetter han med det. Første elimineringskandidat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grace kan med fordel gå videre - det er deilig med noen deltakere som ikke er fullt så intense og hypre konstant *ser særlig på Rue, Cath og Rhiannon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du ser det der og hva het det igjen? Damen uten tv-kanaler er intrigued. 
 

Og frustrert over at enkelte beslutninger viktige for den relativt nære framtiden lar vente på seg. 🤯 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De ermene til Mel er vel strengt tatt ikke laget for måltider - jeg ville hatt sauseflekker på dem etter første rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dallandra skrev (10 minutter siden):

Hvor er det du ser det der og hva het det igjen? Damen uten tv-kanaler er intrigued. 
 

Og frustrert over at enkelte beslutninger viktige for den relativt nære framtiden lar vente på seg. 🤯 

MasterChef Australia på TLC.

Ennå ikke hørt noe? Jeg hat jo vært utålmodig på dine vegne lenge... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det er jo et interessant valg å lage en rett i mikrobølgeovn i eliminasjonsrunden... Greit nok at "det var sånn mamma lagde den", men mamma var aldri med i en matlagingskonkurranse, hun laget kosemat til barn...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (3 minutter siden):

Det er jo et interessant valg å lage en rett i mikrobølgeovn i eliminasjonsrunden... Greit nok at "det var sånn mamma lagde den", men mamma var aldri med i en matlagingskonkurranse, hun laget kosemat til barn...

Nettopp! Og hvis du er pastaguru med italiensk pass - hvorfor lage Nutella crepes i en eliminering? :murvegg: Eneste fornuftige her her Mr Fish Curry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler vel at de var flere som tok oppgaven litt for bokstavelig her. Det er mange barndomsfavoritter - og særlig når man snakker ingredienser, ikke retter - som kan gjøre litt mer sofistikerte enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (32 minutter siden):

MasterChef Australia på TLC.

Ennå ikke hørt noe? Jeg hat jo vært utålmodig på dine vegne lenge... :fnise: 

Ja, og mange andre med deg, hehe. Ja nei her er det visst bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg sikter meg inn på tirsdag om 1,5 uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du føler at det er en god dag for store avgjørelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...