Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Han kan jo ikke sendes ut i verden uten tebokser... Mine eldste bokser er fra det første studieåret, og har vel knapt vært tomme siden.

Butikktur er unnagjort (oog takket være den observante unge mannen i kassen fikk jeg med meg alle varene hjem også), tekannen (halvannen-literen) er fylt med Perchs hvite påskete (nok en boks som snart er tom) og sjeselongen inntatt - det store spørsmålet nå er hvor mange bøker jeg får lest ut de neste timene :leselusa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nerden i meg elsker å oppdage sammenhenger og referanser. I romanen jeg holder på med, refererer hovedpersonen til en bok av Walter Benjamin og nevner hans "angel of history", som flyr med ansiktet vendt bakover. Sigvart Dagsland har en sang om Historiens engel som seiler med ryggen først - jeg mente å huske at den var inspirert av noe annet. Fra noteheftet (som lå så lagelig til på bordet): Tekst: Erik Hillestad, etter en idé av Walter Benjamin. 30 år etter at jeg hørte sangen første gang, vet jeg nå sammenhengen. Nerdeglede :ler:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status så langt: To bøker lest ut, en påbegynt. Kannen er tømt og fylt på nytt, nå med svart te med tindved og honning fra Te- kaffehuset. Dessuten står middagen i ovnen - Stabburets ferdige frossenpai. Gourmetmat for dagen med lavt energinivå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre fullført, en lest i sin helhet, ytterligere to påbegynt. Akseptabel dagsinnsats :fnise:

Nå er jeg over på rooibos-te i den lille kannen og Adresse Malmö på skjermen - men ingen Kevin Vågnes? :grine:Man trenger jo en bitchy homo ved en sånn anledning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker jo ikke se på sceneshowet til Gåte, det er altfor mye lys, men jeg liker låta. Det er ikke så ofte vi sender artister som allerede befinner seg  cd-samlingen min... Samtidig skjønner jeg spørsmålet om hvem som skal stemme på dem - vi må nok sette vår lit til folklore/eksotisk-stemmene og etniske poeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskuløs mann i trangt, våt topp - ingen tvil om hvilke stemmer Storbritannia sikter seg mot - og jeg og GMN-Peter så tydeligvis det samme her. :ler:  Åpningslinjene har stjålet melodigen fra I say a little prayer, men det hører jo med.

Pernille Sørensen kunne fått et par klestips av Ingeborg - hvordan kle seg til en ESC-kveld. Hint: Novise-looken blir litt for tekkelig. Og begynner Staysman å bli grå, eller har han farget håret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kypros' bidrag er av de låtene som er med hver år. Kan fint gå videre, men det er jo ikke noe som skiller seg ut.

Må vi høre om kjærlighetslivet til Stian i år også? La meg i Kevins fravær minne om at han ikke er på Lindmo nå... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, Nederland synger om sin Vanskelige Fortid - i en dance-parodi-humorsak? :klo: Sært og slitsomt på alle måter - men det er jo noe som ikke kunen eksistert i en annen setting enn ESC...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slovenia får morsmålspoeng - og er min favoritt så langt i dag. Forhåpentligvis likner ikke sceneshowet for mye på videoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgia er 13-på-dusinet, slitsom og uinteressant - og panelet er tydeligvis helt uenig med meg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn nå, og har kun fått med meg Georgia. Helt enig med deg. 
 

Pluss: hva er greia med skjørt så korte at man må tenke over hvilken truse man tar på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent, jeg må presisere den plussen i innlegget over. Det var ikke en pluss, dette var bra. Det var en pluss, i tillegg, jeg har enda en kommentar. 
 

Jeg enig med dama i kvasibunad/dirndl: 3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har truser større enn noen av de skjørtene... *gammel*

Folkejuryen var mer på vår side :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dallandra skrev (1 minutt siden):

Vent, jeg må presisere den plussen i innlegget over. Det var ikke en pluss, dette var bra. Det var en pluss, i tillegg, jeg har enda en kommentar. 

Det falt meg ikke inn å tolke den på noen annen måte :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aserbadjan er mye mer min gate - passe ESC-etnisk og melodiøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han kan godt sjonglere advokat og sanger. 


Litt forglemmelig kanskje…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror forresten Staysman har slutta å farge håret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde den keyboard-gitaren gikk av moten på 80-tallet? Kveldens svakeste stemme, sånn sett kan det jo være en fordel med mye allsang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - de halv-korsettene i lakk. Jeg håper de får godt betalt for å iføre seg dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...