Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Jaja, da får jeg finne meg noen andre å se på - eller fokusere på maten... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (22 minutter siden):

Jaja, da får jeg finne meg noen andre å se på - eller fokusere på maten... :ler: 

:fnise:

Det er MASTERCHEF- man kan ikke gå videre med Nutellapannekaker med en ødelagt Nutella-saus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortslutning i to runder der, på alle måter... En del av utfordring er jo også å tenke raskt, smart og kreativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet fra 2. episode at han ville ryke ut fort. Mest irriterende deltaker ever. Foreløpig er jeg på team Brent, men det kan endre seg etterhvert som jeg blir mer "kjent" med de andre, (Brent deiser nok ikke ned fra favorittliste, men han kan få selskap.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluknet kl 22 i går og var ikke skikkelig våken før i 9.30-tiden i dag. Helt sammenhengende søvn var det ikke, men jeg fikk nok kompensert for en god del av søvnen som uteble natt til i går...

I huset hvor heisen har stått siden november har nå lyset gått i alle fellesarealer. Hovedtrappen har heldigvis takvindu, så det blir ikke bekmøkt, men når kombinasjonen gangproblemer, svimmelhet og spiraltrapp allerede er en utfordring, gjør ikke redusert sikt ting bedre... Opp var verre enn ned, viste det seg. Kjellertrappen i så dunkel belysning er enda verre - vasketøyet som henger til tørk får pent bli hengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (2 timer siden):

Håpet fra 2. episode at han ville ryke ut fort. Mest irriterende deltaker ever. Foreløpig er jeg på team Brent, men det kan endre seg etterhvert som jeg blir mer "kjent" med de andre, (Brent deiser nok ikke ned fra favorittliste, men han kan få selskap.)

Irritasjonslista har vært nesten 100% feminin så langt - all denne hysteriske fjortishylinga over Jamie :himle: Jeg ser fram til Declans varslede fangirl-ing over Julie Goodwin neste uka for litt balanse :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så langt er nok Brent og Robbie på favorittlista mi. Og jeg savner ikke italieneren. Men det er andre jeg nok heller ville hatt ut enn ham…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker at nrk lar en konkurranse for unge klassiske musikere være lørdagsunderholdning i hovedkanalen. Kveldens første får pluss for komponistvalgey (Saint-Saëns) og for å ha begnt å spille som 9-åring på eget initiativ. Man må ikke ha tigermødre og opplæring fra 5 års alder for å bli god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi takker nettselskapet for dette strålende valg av tidspunkt for å miste forbindelsen, og dermed også tv-signalet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det jeg hadde bestemt meg for å gi opp og ta kvelden, var det tilbake - en usedvanlig bortkastet halvtime...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksofon er ikke et solist-instrument man ser så ofte i klassisk sammenheng, tror jeg har opplevd det én gang i filharmonien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

06.04: Tre lest, ingen kjøpt.

On acting ser den britiske skuespillerlegenden Laurence Olivier tilbake på roller han har spilt, filmer han har regissert og skuespillerlivet generelt, med særlig fokus på sitt forhold til Shakespeare. Han skrev boka da han nesten 80. etter en særdeles lang og suksessfull karriere, så hans tro på egen fortreffelighet må jo sies å ha en viss forankring i virkeligheten - det er et relativt stort ego i aksjon her, uten at det trenger å hindre ham i å være innsiktsfull både på egen og andres vegne, og det er ingen tvil om at han kan sin Shakespeare.

Marjun Syderbø Kjelnæs' Karmageita er en diktsamling jeg plukket med meg kun på tittel - den viste seg å være færøysk og nominert til Nordisk Råds litteraturpris i fjor. Her er geiter i mange varianter, Marc Chagall (han malte en del geiter...), barndomsminner, hverdagsliv og økoproblematikk  - enkeltdikt som står godt alene og samtidig utgjør en større helhet.

Livet i lockdown er en samling dagboksnotater fra en klasse vgs-elever, skrevet som skoleoppgave i de ukene alt var nedstengt i 2020, samlet og redigert av sosiologilæreren. Med skam å melde må jeg tistå at det eg mest av alt blir minnet om når jeg leser dette, er hvor kjedelige og stillestående disse ukene tross alt var. Innimellom dukker det opp fine øyeblikk og gode refeksjoner, og noen jeg får helt vondt av fordi de så åpenbart ikke har det bra, men det er begrenset hvor interessant det er å lese om at de går turer, ser nettflix, spiser middag med familien og klager over hjemmeskolens utfordringer, til tross for de spesielle omstendighetene. Dessuten - jeg skjønner anonymiseringsprinsippet med å sette dem i en tilfeldig rekkefølge og så navngi alfabetisk etter det fonetiske alfabetet, men det blir litt unødvendig distraherende når Mike og Romeo blir jenter...    

 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Den g-strengen din har jeg lyst til å ta med meg hjem. 

Dagens utilsiktede dobbeltbetydning :rulle: Godt det ble sagt av en kvinne til en kvinne - og til en fiolinist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Loppemarked eller ikke loppemarked, det er fortsatt dagens spørsmål. Billige bruktbøker vs slitsomt mye mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vant :veslejenta: over alle andre alternativ i dag. Esel dro på arrangement alene. Og jeg sløver foran TV. Bare å håpe det ikke blir stygge velt på brosteinen i dag…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, det hadde jeg ikke fått med meg *skifter kanal* Jeg så forresten at Vingegaard hadde fått en seg en skikkelig smell forleden, kom jeg på nå, men jeg vet ikke hvordan det gikk.

Jeg må ut en tur i løpet av dagen, spørsmålet er bare hvor ambisiøs og målrettet jeg skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på om ikke Vingegaard fikk en knekk i kragebeinet… Men ikke helt sikker på om jeg blander ham med en annen syklist. Det har vært så mange velt og skader i det siste…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kragebein, flere ribbein og lungeskade, inkludert punktering, i følge VG. Årets TdF ble straks mer åpen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom sol - det burde man jo se som inspirasjon og et spark bak, før den blir borte igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å gå ut før det kommer live-bilder fra sykkelrittet… :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...