Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Torvastads keeper har reddet 3 av 3 straffer så langt. Jeg sier igjen - fjerdedivisjon :dåne: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fire av fire strafferedninger av en 20 år gammel keeper - og eliteserielaget er ute! Dette er så vanvittig - en cup-atombombe! Bergenseren insisterer på at det fortsatt er umulig, men skal nå ta en Torvastad-tatovering :rulle: Haugestund-spillerne vil muligens droppe å gå i butikken eller levere i barnehagen i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Vi har aldri hatt så mye folk på kamp før, så jeg følte jeg måtte gi litt show, sa en euforisk (hans ord) keeper. Det var vel ikke bare de på arenaen som fikk et show som vil huskes en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang lurer jeg på hvorfor den årlige gatevaskingen alltid foregår på en dag jeg er hjemme, og hvorfor de må starte dagen rett utenfor soveromsvinduet mitt... I morgen er jeg uansett ute av døra kvart på åtte, kunne de ikke tatt det da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye avansert matlaging er egentlig involvert i en kyllingsandwich med ferdiggrillet kylling og butikkbrød? Er ikke Theo for gammel for den bak-frem-capen? Og hvordan kan den luggen ikke drive Declan til vanvidd? Dagens MC-observasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variasjon i hverdagen: I stedet for fysio, kafé og hente bøker på ble det fysio, kafé og hente te på posten... Dessuten var jeg en tur innom Narvesen Continental og så på bladutvalget - er dere klar over hvor mange bladet det faktisk finnes om tog (modell og full størrelse)? Eller at det finnes flere blader om/for kvinner i overgangsalderen? Mitt mål var broderibladene, men det var ikke noe som fristet nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teforsendelsen i dag inneholdt tre pakker til mine tre tomme bokser - men de siste dagene har jeg tømt fire bokser til... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet du burde komme hit en tur og få tømt noen bokser. Jeg er helt ute av tedrikking for tiden. Jobber for mye sikkert. 
 

forslker å følge med på et webinar nå…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det gjerne et par liter om dagen, minst... *jobber ikke* Kanskje du trenger en ny og snerten tekanne for å komme i gjenge igjen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt innspill, det skal jeg jammen vurdere. 😆 

 

Jeg jobber med å etablere en dedikert lesekrok i stua, ser for meg at det også kan være til hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode vaner som fremmer både lesing og tedrikking - jeg bifaller selvfølgelig helhjertet. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny og snerten tekanne klikket hjem. Ble nødt til å bestille med en pakke te for å utløse gratis frakt. Man er da økonomisk innrettet. 
 

Behovet for ny lesestol er midlertidig dekket ved å flytte en stol fra sofagruppen. Nå leses (Steppenwolf av Hermann Hesse) og drikkes det (Thé du bonheur fra lokal butikk i St Paul de Vence, Provence). 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler heller for en pakke te (eller en ekstra bok...) enn for frakt, det er da bare sunn fornuft. Hvilken farge ble det?

Her drikkes svart karamellte (sannsynligvis fra Te- og kaffehuset) og leses psykoanalyse, Erlend Nødtvedts dikt og roman om kommunistjakt i Hollywood på 50-tallet (akkurat nå førstnevnte). Når kapittelet er ferdig, er det nok middagstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble blå. Jeg vinglet veldig, men kom til at blå tross alt er gjennomgangsfargen blant kjøkkentingene våre og har vært det i mange år. 
 

Og joda, her ligger også «Histoires d’amour de l’histoire de France» og en kindle med en escape-novel basert på et velprøvd plot. Og teen er nå Marie Antoinette, fra Nina’s i Paris. Jeg har vel knapt te kjøpt i Norge i det fortsatt rikholdige telageret mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en anelse om at det var et variert utvalg tilgjengelig hos deg også :ler:Hvis jeg bare skulle lest én bok om gangen ville jeg sannsynligvis fått lest mye mindre - alle bøker er ikke egnet for strekklesing (både diktboka og psykoanalysen er i den kategorien).

Stort sett all teen min er kjøpt i Norge nå, jeg har knapt vært utenlands siden 2019. Mindre spennende utvalg, men til gjengjeld også færre bomkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg tenker for enkelt her, men når man skal gjette ingredienser i en gryterett med brød, er ikke vann et åpenbart valg? Og mens jeg skrev, kom det forslaget, som forsøk 20 eller deromkring - og var riktig. Den enkle er jo som kjent det beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ønsker meg en MasterChef-sesong med rasjonering på de mest brukte rettene - hver enkelt deltaker har er begrenset antall ganger de kan lage pasta, curry, dessert osv, bare for å tvinge dem ut av komfortsonen og tenke litt mer variert. Noen av dem trenger det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje mesteparten av teen min er kjøpt i 2019 og tidligere. Siden da har jeg fokusert på å slanke telageret… Nå har snart alt plass i én plastboks. Jeg innførte kjøpestopp da jeg tok inn over meg at jeg hadde to store kjøkkenskap fulle av te…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en regel om å ikke kjøpe mer te enn jeg har bokser til (og jeg har redusert antall bokser noe...), det holder det litt under kontroll :fnise: Med enkelte unntak er teen i de aller fleste boksene kjøpt i løpet av de siste par årene, det tyder jo på at innkjøp og forbruk er noenlunde samstemt. 

Morgenen ble sen i dag, jeg har nettopp forflyttet meg fra seng til sjeselong. Jeg har fortsatt tro på at jeg skal komme meg en tur i butikken i løpet av dagen, men så mye høyere enn det skal jeg nok ikke sikte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt for mange bokser… Så der kan jeg få ryddet litt. Det er jo et bra prinsipp. 
 

Jeg må vente til sommeren med å kvitte meg med bokser, ser ikke bort fra at sønnen vil overta noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...