Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er på (over) grensen til ufint når tv-boksen stopper avspillingen og spør Er det noen der? (sic!). Bare fordi jeg er på min fjerde Bake-off-episode i strekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sittet ute og lest i sola :strix: Alle krefter ble mønstrert og jeg kom meg til benken helt ytterst på bryggekanten (og fikk gjort nytte for meg på veien - en mann på villspor ble sendt i riktig retnng), med knallblå himmel og ditto hav, medbringende te og bok. Sola skinte, fuglene kvitret og det eneste som kunne vært bedre ville vært fraværet av damene som pratet kontinuerlig på nabobenken, om egen sykdom, voksne barns oppførsel (det er da man har så lyst til å påpeke at de har oppdratt dem selv... :fnise: ), egne og andres kjærlighetsliv og andre ting jeg ikke trengte å vite. Hvilket er deres fulle rett, for all del, men fra mitt egoistiske ståsted.... Hell er som kjent other people... :ler:

Men andre mennesker kan også være ganske fine - jeg ikk en melding jeg neste ble litt rørt av i dag. En jeg kjente da jeg var barn (foreldrene våre er gamle venner), men ikke har sett på nesten 30 år, har begynt å følge meg på insta og sendte melding for å si hvor stor pris hun satte på innleggene mine og at hun hadde anbefalt andre å følge meg. Jeg slang meg på en insta-utfordring i februar som innebar innlegg med litt mer tekst og har fått noen litt uventede tibakemeldinger på det - det er jo inspirerende å vite at man ikke bare roper ut i det store intet...  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 23.2.2024 den 13.51):

Dessuten har jeg - helt uavhengig av dag - litt lyst på en ny tekanne ...

Mandarin eller lime, det er det store sitrus-spørsmålet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret viste seg å være mandarin 🍊 Pakke er underveis - og en ny kanne krever jo også litt ny te :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Musikkvalg på idrettsarrangement er alltid en interessant affære. Hva er vel mer naturlig enn å spille Tor Endresens gamle MGP-slager Café le Swing, årgang ca 1993, under en femmil i Kollen i 2024... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med å komme en halvtime forsinket til Mello-finnalen, er at man kan spole gjennom alt tompratet - det første kvarteret ble unnagjort på fem minutter. Ryktene sier at Markus og Martinius er favoritter, men vil virkelig svenskene seg selv så vondt? Skjønt, så langt har alternativene verdt en kopi av fjprårets norske bidrag (særlig antrekket) og en bredt skrevende cowboy som vil back to his roots - og ingen av dem har imponert vokalmessig - så... :vetikke:

Adskillig mer imponerende på musikkfronten - om enn helt vokalløst - var kveldens konsert med operaorkesteret. Zarathustra sprakk, eller snakket, alt ettersom hvor gode tyskkunnskaper man har (jeg hadde fransk...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, Adele-kopien som både kan synge og har en bra låt som fester seg - så langt holder jeg på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den gode "hvilken annen MGP-låt likner dette på", har denne hentet deler av melodilinjen (og tittelen, faktisk) fra Heroes, samt lysmasken fra det pregløse norske bidraget fra noen år tilbake, og kombinert det med et så slitsomt lys- og bildeshow at jeg ikke orker å se på skjermen. Nil points... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cazzi Opeia har kledd seg i en glitrende rosa badematte - fordi hvorfor ikke, anledningen tatt i betraktning. Det er jo sånne numre den internasjonale finalen trenger - og det er musikalske kvaliteter her også, ikke bare gøy og glitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde hun sang I'll find the Nile, iført en kjole i en farge jeg tror kan kalles eau de Nil, og syntes det var en fiffig løsning. Så innså jeg det hun egetlig sang var find the light - i og for seg mer logisk, særlig når hun sang om å finne den inne i seg selv. Men det kunne jo vært en variant av crying a river...

Haha, Markus og Marinius svorsker etter beste evne - alltid en pinlig affære - og blir likevel tekstet. Om det sier mest om dem eller svenskene kan jo forbli et åpent spørsmål :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Noen låter hever seg far delfinalen og oppleves bedre i finalen. Andre... *ser på Liamoo*

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lakk, netting og fjær - og dansere i hudfargede trikoter. Det mangler jo bare en stang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danny Saucedo har heller ikke sin beste vokal-dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg a jour med direktesendingen, alle kveldens numre er unnagjort og jeg kan fortsatt ikke skjønne at M&M skal være favoritter. Jeg håper på Lisa Ajax (aka Adele...) og Cazzi Opeia, men tror kanskje mest på Danny Saucedo. Dessuten tror jeg at jeg trenger te og kanskje litt sjokolade om jeg skal holde ut tre kvarter med pausenumre og avstemninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De internasjonale juryene har M&M som klar favoritt  spørsmålet er jo om det nå får de mer patriotisk anlagte svenskene til å stemme mer :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge nettopp har gruset Sverige på deres egen hjemmebane - jeg mistenker at for en del vil det å se en norsk artist vinne Mello - attpåtil et år de skal arrangere den internasjonale finalen - svi adskillig mer enn ethvert tap på skistadioen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid er et relativt begrep, også når det er snakk om direktesending. Hopprennet i Kollen går direkte på Tv2 og på NRK radio, både dab og nett. Dab-sendingen ligger en drøy hopper foran nettradioen, og tv-bildene et sted i midten. Tv2s kommentatorer er nok i synk med tv-bildene, men de er så mye dårligere enn nrk sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...