Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

-Ach, well - my sport heart never give up, you know...

Den østerrikske spilleren hadde vel ikke den store troen på seier i kveld, men så lenge det er liv er det håp :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melania har sagt sitt farvel til folket. Det vi alle venter på er jo når hun skal si sitt endelige farvel til gubben, og så skrive bok om årene som førstedame. Den bokkontrakten tror jeg blir lukrativ...

Skrevet
Daria skrev (10 minutter siden):

Melania har sagt sitt farvel til folket. Det vi alle venter på er jo når hun skal si sitt endelige farvel til gubben, og så skrive bok om årene som førstedame. Den bokkontrakten tror jeg blir lukrativ...

Hadde hun leppestiftkjole? Det har vært brukt tidligere til slike "hade på bade"-taler..... :ler:

Jeg er med i en digital strikkegruppe med en gjeng fra USA. Og det vurderes nå om man skal utsette onsdagens treff eller om man skal se innsettelsen sammen. 

Skrevet

Hun kunne ha gjenbrukt I really don't care do u?-jakken... Men det var grått og tekkelig og kjedelig.

Jeg er litt uenig med meg selv om jeg vil se innsettelsen - jeg er så redd for at det skal utarte og vet ikke om jeg egentlig vil ha orkesterplass til det. Kanskje jeg går for virkelighetsflukt i form av en gammel muskalfilm i stedet... (men jeg blir vel sittende og se på, kjenner jeg meg selv rett). 

Skrevet

Jeg regner med at det kommer til å stå på ja. 

Hadde strikketreff på lørdag og flere stater har portforbud i disse dager pga fare for opptøyer. 

Skrevet

Hadde jeg bodd der, hvertfall i de større byene, tror jeg at jeg hadde holdt meg innendørs uansett de neste dagene - det er ganske guffent det som pågår nå. Jeg leste at det var mindre demonstrasjoner i helgen enn fryktet og forventet, luften går nok ut av en del nå  - men det var en enkeltstående mann som drepte Kennedy. Og Lincoln.

Skrevet

Jeg blir litt rørt av helseministeren når han tar de unge på alvor og tar seg tid til å svare dem skikkelig - og innrømmer at han synes dette er vanskelig.

Å bestemme hva vi skal gjøre for å hindre at koronaviruset sprer seg i Norge, er det vanskeligste jeg har gjort noen gang.

Viruset sprer seg når vi mennesker er sammen. Så for å stoppe det, må vi være mindre sammen. Det fører til at mange blir ensomme og triste, slik du er nå.

Vi som bestemmer, må gjøre alt vi kan for å hindre at viruset sprer seg, samtidig som vi må gjøre alt vi kan for å hindre at mennesker har det vondt.

Det er kjempevanskelig.

Skrevet

Jeg har sagt det før og sier det igjen.... Godt det ikke er stortingsvalg nå.... 

Men jeg har stor respektr for Høie i alt dette. 

Skrevet

Valgkampen i høst kan bli vanskelig - selv om ting alltid kunne vært gjort annerledes, er det ikke så så lett å kritisere regjeringen for innsatsen den siste året når vi ser hvor lett vi har sluppet unna og hvor godt det stort sett har vært håndtert. Her gjelder det å finne andre saker å fokusere på...

Skrevet

Ny time hos fysio i formiddag - stjerne i boka når han åpner med å si at han har lest seg litt opp på diagnosen min siden fredag. Fikk lagt inn en sjelden kafélesestund etterpå før jeg skulle videre til fastlegen for å orde videre sykemelding. Fire uker i første omgang - fysio har tro på at vi skal få på plass mye på den tiden. Greit å ha et visst tidsperspektiv å forholde seg til, selv om det selvfølgelig er med alle varianter av forbehold og slingringsmonn.

Skrevet

Skjønner det gikk bra hos fysio? 
Var han fornøyd med leksene du hadde gjort? 
Krysser fingrene for at fire uker er et riktig estimat! Håper virkelig at det går over nesten like kjapt som det traff deg. 

Skrevet

Fysio var fornøyd og mente å se litt fremgang. Han er i det hele tatt raus med positive tilbakemeldinger og det er jo oppmuntrende, selv om det å få ros for å med stor innsats og konsentrasjon en kort stund få til noe jeg vanligvis kan gjøre mye og lenge uten å tenke over det fortsatt er litt merkelig. Dessuten fikk han meg til å kaste ball, det er lenge siden sist (og ikke et område jeg noensinne har briljert på)... :fnise:  Har fått nye lekser og ny time fredag - legg til turaktivitet og ta høyde for energinivå og behovet for pauser og hvile og det nærmer seg en fulltidsgeskjeft...

Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Fysio var fornøyd og mente å se litt fremgang. Han er i det hele tatt raus med positive tilbakemeldinger og det er jo oppmuntrende, selv om det å få ros for å med stor innsats og konsentrasjon en kort stund få til noe jeg vanligvis kan gjøre mye og lenge uten å tenke over det fortsatt er litt merkelig. Dessuten fikk han meg til å kaste ball, det er lenge siden sist (og ikke et område jeg noensinne har briljert på)... :fnise:  Har fått nye lekser og ny time fredag - legg til turaktivitet og ta høyde for energinivå og behovet for pauser og hvile og det nærmer seg en fulltidsgeskjeft...

Korridor-trening med ball? Og snor på gulvet? Mangler bare et par små hindre nå - så får du en kjempefin løype til forlystelse og frustrasjon for naboene :nigo:

Skrevet

:rulle: 

Ballen er ikke en del av hjemmetreningen (jeg kan jo ikke kaste med meg selv...) og de nye øvelsene trenger ikke korridorplass, så nabounderholdningen er satt på pause. Mulig de på andre siden av veien vil stusse litt på å se meg vandre på tå eller hæl langs kjøkkenbenken, men de har sett rarere ting før...

Skrevet (endret)

Og vi er i gang - Donald Trump forlater i skrivende stund Det Hvite Hus i helikopter. Det er noe så usannsynlig smålig å ikke delta i innsettelsesseremonien eller i det minste motta Biden i Det Hvite hus på forhånd, som alle andre presidenter har gjort før ham. Selv ikke den private omvisningen det er vanlig at avtroppende presidentfrue gir sin etterfølger i boligdelen har det visst vært invitert til.

Endret av Daria
Skrevet

Melania smiler - tro om det er av lettelse? Endelig - nå kan jeg leve mitt eget liv igjen (og på mandag har jeg en avtale med byens beste skilsmisseadvokat)...?

Skrevet

Hun er jo en stepford wife - også når hun snakker...

We were not a regular administration - aldri har Trump sagt sannere ord, selv om han og jeg (og verden) kanskje ikke legger helt det samme i ordene...

Skrevet

-Will you change the locks with me?

:pls: :rulle: 

Skrevet

Biden er første katolske president siden Kennedy, det har jeg ikke fått med meg før nå. Det var jo en stor greie under valgkampen til Kennedy, det ble brukt mot ham i den grad at han til slutt måtte ta et offentlig oppgjør om det. Mvh har lest og sett (litt for) mange Kennedy-biografier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...