Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Jeg kom over en gammel film fra den gangen jeg fulgte med på kunstløp - dette nummeret gir meg fortsatt litt frysninger (og jeg kan overraskende mye av teksten...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke i dag dommen i Bertheussen-saken er varslet? Den blir vel anket uansett resultat, men jeg er spent på hva de har konkludert med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dømt på alle punkter bortsett fra ett (jeg har ikke helt fått tak i hvilket), fengsel i 1 år og 8 måneder - alt enstemmig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge rettskommentatoren er punktet hun ble frikjent for nokså ubetydelig, i følge advokaten er det et viktig punkt. Det er ikke så lett for en ikke-juridisk stakkar å henge med. Og ja, jeg sitter og ser domsavsigelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Her var det jo mye interessant å ta tak, allerede i ganglaget ditt...

Jeg får høre så mye festlig for tiden :fnise: Har hatt oppstartstime hos fysio, det var deilig konkret og konstruktivt. Jeg er pålagt gå-sakte-aksjon, fått hjemmelekser over helgen og ny time allerede på tirsdag, så her skal det jobbes. Jeg startet med å ta trikken heller enn drosje hjem - jeg skal jo gå turer (med gåstaver, i snegletempo #pensjonist), og hodet trenger å føle at jeg er litt mer selvhjulpen. Dessuten vil jeg gjerne skryte litt - jeg som aldri har trent styrke (eller noe særlig annet frivillig) i mitt liv, har fått kommentert av to forskjellige fysioterapeuter at jeg er sterk. Hverdagsaktiviteter, turer og handling uten bil skal ikke undervurderes...

I avdelingen for absurde øyeblikk i 2021 (lista er jo allerede lang) kan jeg føye til å det å gå konsentrert langs en strek i gulvet mens en fysioterapeut holder meg lett i albuen og kommer med oppmuntrende tilrop. Jeg måtte jo bare le til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant restene av en to uker gammel julekake i skapet - den var imponerende (eller bekymringsverdig) nok hverken tørr, hard eller muggen og fremdeles fullt spiselig etter en kjapp runde i brødristeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som den pliktoppfyllende elev jeg alltid har vært, har jeg begynt på leksene mine - og satt opp en treningsbane ute i korridoren, ved å teipe fast en lang hyssing til gulvet. Jeg trenger en strek å gå på og ved siden av (første leksjon i gange for voksne: Ikke krysse beina. Høyrefoten vil så gjerne trekke over mot venstre...). Dette skal gjentas 2-3 ganger om dagen de neste dagene, er litt spent på hvor lang tid det tar før jeg må forklare meg for en undrende nabo... :ler: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste korridor så så jeg for meg en noe lengre gang..... og lurte litt på om du var i oppgangen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt i bruk oppgangen, ja - vi har jo lange, rette ganger. Hva annet så du for deg at jeg kunne omtale som korridor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var vestkant for gangen fra veskeknaggene til kjøkkendøren. 

 

Tenkte ikke på oppgangen ettersom korridor er et fremmedord i min oppgang. Men jeg ser logikken og ville nok brukt samme der jeg bodde før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen kom forbi mens jeg var i gang med dagens første runde øvelser. Hun hilste vennlig og hevet ikke et øyenbryn - at jeg balanserte på en fasttapet hyssing i korridoren var visst en helt naturlig ting :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Facebook melder at det i dag er 5 år siden Tenk om-premieren. Det var en fin kveld... :strix: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute en tur i sola :sol: Kroppen er overbevist om at den har bedrevet hardtrening, men strekning og tempo påstår noe helt annet... #realitetsorientering Dagens oppdagelse: Det er akkurat så store glipper mellom både heller og planker på Aker brygge til at tuppen på gåstavene stadig setter seg fast :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: Dette er et forhåndsvarsel/påminnelse om at MGP-sesongen begynner i kveld kl 19.50. All ferdsel i boka i perioden skjer på egen risiko :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man tager et par pølser, et utvalg frosne grønnsaker og noen skjeer buljongpulver og slenger alt i en kjele med kokende vann og voilà - suppe! Matlagning for viderekomne :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre tar frem pizzarestene fra torsdag og varmer disse. Matlaging for nybegynnere (ja, det var i utgangspunktet en frossenpizza...). :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Gourmetmåltid! :ler: 

Veldig... :sjenert:

Kan berolige med at det i går stod ferske reker på menyen, og i morgen blir det enten laks eller kylling med grønnsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...