Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han var vel det siste av originalmedlemmene - det har jo vært litt utskiftninger underveis. Magnus Staveland var vel også innom en periode på et tidlig tidspunkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes heller ikke det fristet? Jeg så det tilfeldigvis på fb og måtte se en gang til for å være sikker på hva jeg faktisk hadde lest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det tilbake i lockdown... Ikke at det i praksis utgjør den store forskjellen for meg for tiden - det eneste jeg gjør utenfor huset, annet enn å handle mat, er helserelaterte avtaler. Så lenge frisører og den slags får holde åpnet (hvorfor? :klo: ), satser jeg på at lege og fysio gjør det samme.

Mulig jeg skal trappe opp nyhetsrasjoneringen en periode igjen, selv om vårt nye avisbud tydeligvis er uenig - ikke bare har jeg fått avisa på dørstokken heller enn i postkassa nede både i går og i dag, begge dagene har jeg fått Aftenposten i tillegg til det jeg skulle ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så ikke noe om  fysioterapeuter. Men de anbefalte ekstra sikkerhet hos frisør så da er nok fysioterapeut åpne. 

 

Blir ikke så store forskjeller her heller. Jeg hadde uansett ikke tenkt meg på jobb før i februar og kan sikkert droppe den turen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så pussig at frisører får holde åpent når nesten alt annet stenges ned, men det er heldigvis ikke min ansvar å ta sånne vurderinger - jeg satser på at de som faktisk har det ansvaret vet hva de driver med og ikke minst har mer kunnskaper om dette enn meg.

Jeg kan heller konsentrere meg om avgjørelser knyttet til dagens antrekk og hvorvidt man ikke burde komme seg ut en tur mens det er sol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått tur med innlagte benkepauser i sola (det sitteunderlaget jeg ikke lenger husker når og hvor jeg kjøpte, som er sammenleggbart og får plass i nesten enhver veske, har virkelig vist seg å være en genial investering), vært en tur innom Bunnpris (jeg gjorde en kjapp vurdering om at var noe jeg faktisk måtte kjøpe de neste dagene og svaret var dopapir. Tulipanene og godteriet bare fulgte med...) og irritert meg over mine medmennesker. Jeg nevner i fleng:

1)De som brer seg ut over hele fortauet, enten fordi de er mange i følge eller synes det er mye greiere å gå ved siden av barnevogna de triller og tar for gitt at de som kommer mot viker. Irriterende nok i normale omstendigheter og enda mer når man helst skal holde litt avstand, men når selv det at jeg - som i utgangspunktet holder meg godt til den ene siden - helt åpenbart går ustøtt og omstendelig og med to staver som ikke er til pynt ikke er nok til å få dem til å ta det lille skrittet til siden så jeg skal slippe å balansere ytterst på fortauskanten lurer man jo på om de i det hele tatt har hverken øyne eller omløp i hodet.

2)Han som parkerte sportsbilen sin på tvers på fortauet, lot den stå på tomgang og gikk ut og stilte seg opp for å se på den :rolleyes: 

3)Han som syntes dette var en god dag å ta med seg to barn på å handle i en bitteliten Brustadbu-butikk.

Dessuten er jeg litt oppgitt over alle de som - uansett hvilken side de står på - klager over fhi og myndighetene og nye og gamle beslutninger. Ting kunne helt sikker vært gjort bedre både før og nå, og jeg er heller ikke enig i alle vurderinger,  men vi er i en veldig uforutsigbar situasjon med lite tidligere erfaring å støtte seg til - jeg velger å tro at alle involverte gjør det beste de kan med de ressurser og kunnskaper de har til rådighet. Man skal ikke løfte blikket veldig høyt for å se at vi som land igjen har sluppet billig unna og at veldig mye sannsynligvis har blitt gjort riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes - det er alltid plass til flere irritasjonsmomenter... Jeg har aldri skjønt denne polpanikken - den blomstrer jo opp hver valgdag også, når det for enkelte kommer brått på og åpenbart er et enormt problem at polet har stengt en mandag. Hvor mye alkohol - og ha slags - er det så viktig å ha en uke i januar at man må trosse alle anmodninger og stå i lange køer for å sikre seg? Jeg har ennå ikke åpnet amarettoen jeg kjøpte på danskebåten for et par år siden - tro om den er verdt mye på finn nå..? Tror faktisk Baileysflaske som har stått et år kortere også er uåpnet, når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Alexander Stöck, gratulerer med seieren! Hva er det mest positive du tar med deg fra dagens lagkonkurranse?
-Først og fremst at vi vant...

Godt svar :ler: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og prisen for dagens kløne går til kvinnen som nettopp skar seg til blods på en 20 år gammel smørkniv mens hun vasket opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (40 minutter siden):

Og prisen for dagens kløne går til kvinnen som nettopp skar seg til blods på en 20 år gammel smørkniv mens hun vasket opp...

Kjenner man kvinnen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derom teier soga - men det ryktes at hun fulgte opp med å svi fingrene på vaffeljernet (mens hun hadde en bok i den andre hånda)...

I en helt urelatert kommentar sitter jeg nå benket for kvelden MGP-finale med te, sjokoladetrøfler og nystekte vafler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt uten å ha hørt noen av bidragene, vil jeg bli litt overrasket hvis Ketil Stokkan slår Daniel Owen i duell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var med i 1983? Er det en sang jeg burde kjenne til (å forvente at jeg skal huske den som jeg husker de andre to er litt i overkant...)?

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De saxofondamene er vel grunn nok til at han ikke trenger å gå videre... (og jeg sjekket 1983-sangen - det ringte ingen bjeller).

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...