Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rene og presentable til påske 🐣

Naboen over har tydeligvis planer om å være effektiv i dag - jeg vil hevde at å støvsuge (med tilhørende flytting av møbler) aldri er så akutt at det må gjøres før 10.30 på en søndag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.3.2020 den 14.52, Daria skrev:

Jeg har ryddet i et par kjøkkenskuffen og funderer nå på småting som hvorfor jeg har to pakker lynlås-poser i samme størrelse (jeg bruker helst poser uten lynlås), hvorfor jeg har to åpne pakker AAA-batterier (jada, de lå samme sted) og hvor mange av lyspærene som hører til lamper jeg ikke lenger har, samt hvor mange stearinlys et menneske (som stort sett bare bruker telys utenom advent(som i år vil foregå i flere nyanser av lilla)) egentlig trenger. Jeg fant også en stor pose åpne frøpakker, som til en stor del har gått ut på dato (en kjøpt på Tenerife i 2001...) - jeg aner et vårprosjekt. De kan jo ikke kastet sånn helt uten videre...

Jeg har nå 12 små potter med ulike frøsorter på kjøkkenet. Hvis alle spirer blir det jungel på balkongen til sommeren... 🌴🌳🌿🥬 🍅🌵 🥗 🌻🌼🍓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beveget meg inn på nettsidene til Palais de The fordi... vel, te. Kjedsomhet, trøsteshopping og høyt forbruk. Den første jeg så på ble beskrevet som "sensuell", den andre var inspirert av "pasjon og glede" og den tredje hadde "en dristig personlighet". Tror jeg holder meg til Kaffe- og tehuset hvor teen koster en tredjedel og ikke har personlige egenskaper, bare smakstilsetninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daria skrev:

Beveget meg inn på nettsidene til Palais de The fordi... vel, te. Kjedsomhet, trøsteshopping og høyt forbruk. Den første jeg så på ble beskrevet som "sensuell", den andre var inspirert av "pasjon og glede" og den tredje hadde "en dristig personlighet". Tror jeg holder meg til Kaffe- og tehuset hvor teen koster en tredjedel og ikke har personlige egenskaper, bare smakstilsetninger...

:skratte:

Kan kanskje bli litt slitsomt med en te inspirert at pasjon og glede en dag du ikke er på topp? :fnise: Eller en dristig personlighet en kveld du bare vil koble av og sløve? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt skeptisk til mat med personlighet . det er faktisk hakket verre enn de som tillegger kjæledyrene sine all verdens tanker og meninger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den store løvblåsings- og høyttrykkspylingsdagen utenfor. Jeg setter jo egentlig veldig pris på det - det blir så pent etterpå - men når jeg har sovet dårlig og våkner av det før åtte, er ikke takknemlighet den første tanken jeg får i hodet... :fnise: Fordelen er jo at når de begynner så tidlig, er det forhåpentligvis ferdig med det verste når det har blitt varmt nok til å trekke ut på balkongen.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det uansett bråkte ute og jeg ventet på svar på en jobbmail, dro jeg fram støvsugeren og fikk feid over stua. Selvtilfredsheten er stor :nigo: (Det gleder å ha lave krav til seg selv, da er det så mye lettere å føle seg ovenpå...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Daria skrev:

Jeg har nå 12 små potter med ulike frøsorter på kjøkkenet. Hvis alle spirer blir det jungel på balkongen til sommeren... 🌴🌳🌿🥬 🍅🌵 🥗 🌻🌼🍓

Det er kanskje litt tidlig å begynne å se etter spirer... *nesten ikke utålmodig*

Pappa var såhvidt innom med en påskepakke - sjokolade, eplesider og hjemmebakst :sikle: Selvfølgelig overlevert uten nærkontakt, men det var hyggelig å se ham og faktisk prate med noen ansikt til ansikt en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 22.43, Daria skrev:

-To romaner (egentlig ni - den ene er en samleutgave...)
-To notehefter 
-To cder En cd
-To romaner
-En dvd
-Et notehefte
-En musikalbok

Dvden har i følge PostNord vært underveis i en uke, ting tar tydeligvis tid for tiden... Noe må vel rekke å komme før påskedagene setter inn? Jeg lider jo under mangel på alt dette...

 

Dvd-pakken er i følge sporingen mottatt på terminal to ganger 03.04. Beregnet levering - fortsatt i følge samme sporingsside - er likevel 31.03. Jeg tror jeg med stor grad av sikkerhet kan fastslå at de har feilberegnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 21.31, Daria skrev:

02.04: En lest, ingen kjøpt.

Har brukt kvelden til å lese en ungdomsbok - Axel Hellstenius' Mens Blücher sank er vel ikke det mest minneverdige jeg har vært borti, hverken når det gjelder ungdomsbøker eller krigsbøker... Dessuten har jeg påbegynt et langtidsprosjekt - Vikram Seths En passende ung mann. En nett liten affære på nesten 1400 sider og to bind...

06.04: To lest, ingen kjøpt.

Litt fornuftig ble det gjort på gjemmekontorets uteavdeling i dag - en bok om tilrettelagt litteratur ble fullført, innimellom Margaret Thatchers første år som partileder og sigøynersangerinnen og -poeten Zoli i Bratislava på 50-tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok en kveldstur i butikken - nå burde jeg strengt tatt klare meg til over påske... Rakk innom blomsterbutikken veggivegg også, for å kjøpe kvister å henge påskeeggene mine på og noen gule påskeblomster. Egentlig hadde jeg tenkt tulipaner, men så hadde de så flotte varmgule, store og langstilkede roser. Fordi jeg fortjener det - eller hadde lyst på. Same, same... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...