Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

-To romaner (egentlig ni - den ene er en samleutgave...)
-To notehefter (dagens tilskudd)
-To cder
-To romaner
-En dvd

Oppdatert liste, med takk til cdon hvis salg på engelske bøker inkluderte to som allerede sto på leselista. På min vei til kassa snublet jeg også (det er så fort gjort i nettbutikker...) over LaLaLand til den voldsomme sum av 39 kroner og så ingen grunn til å la være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går investerte jeg i en fargeleggingsbok. Så jeg tilpasser meg tydeligvis «the social distancing» vi nå skal bedrive. 
 

Var på det lokale senteret en tur i går, og det er tydelig at folk her på østkanten er flinke til å følge rådene fra øverste hold. Noe folk, men alle var veldig opptatt med å holde god avstand til hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket på fargeleggingsbøker da jeg var i bokhandelen forrige uke, men fant ut at min 30 år gamle Disney-variant gjør samme nytten... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også med hjemmekontor skranter det med arbeidsengasjementet på en fredag... Har hatt nettmøte, skal ordne et par småting - og etter det tror jeg at jeg tar ut resten av dagsinnsatsen i lesetid. Med mindre noen er veldig kontaktsøkende og hjelpetrengende, da... 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tidenes mest effektive arbeidsfredag her heller. 

 

Men ser at det stadig dukker opp mail, så jeg får bare fortsette en stund til - med noen gode pauser. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fordelen, man kan gå litt mer til og fra etter behov. Jeg jobber jo egentlig ikke fulle dager, men på jobbdagene kan godt pcen stå på fra jeg står opp til skoledagen er over, og så sjekker jeg bare inn jevnlig og fanger opp de henvendelsene som kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har tatt med seg gitaren sin ut. Riktignok er jeg sulteforet på kulturelle opplevelser, men så desperat at jeg setter pris på hva som helst er jeg tross alt ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte nettopp spole tilbake og se en reklame en gang til for å være sikker på at jeg så riktig. Hva er vel mer naturlig å vise i reklame for et spillselskap enn en mann som kommer opp av vannet og drar en stor krabbe opp av badebukse... 🦀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjänornas stjärna har musikal allerede som tredje genre. Her føler jeg at NRK og Stjernekamp har noe å lære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble såpass revet med av Greased Lightnin' at jeg glemte at jeg satt og hvilte tekoppen på kneet. Godt teen ikke var så varm... :fnise: Siste rest av en god grønn valnøtt-te fra Aalborg. :sukk:  

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ryddet i kjøkkenskapene i dag, sortert ut en pose til Fretex (jeg har hatt ramekin-former i 20 år og aldri brukt dem. De vil neppe bli savnet...) og flyttet litt rundt på ting - nå er det store spenningsmomentet hvor lenge jeg kommer til å gå i feil skap på jakt etter tingene nye plassering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-99% av tittarna har aldrig hört den här låten...

*føler meg spesiell*

:nigo: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg deltatt i et vennetreff på Skype. Nope, nothing for me. Slike ting passer for meg fint til møter og foredrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2020 den 14.35, Daria skrev:

21.03: Åtte lest, fire kjøpt.

Kazuo Ishiguros Never let me go åpner så tilforlatelig som en oppvekst-og kostskoleroman, men det blir snart klart at det er noe som skurrer, både med skolen og dens studenter. Historien forteller i fortid av Kathy, en av studentene, i voksen alder. Hun vandrer mellom gamle og nyere minner, hopper i tid og avslører litt her og der, men det er først i siste del at mye faller på plass (og enkelte ting overlates til leserens fantasi...). Det er snev av både dystopi og sci-fi her, og det at det foregår i et helt gjenkjennelig England i nær fortid gjør det både mer troverdig og mer creepy, og gjør også at jeg, som vanligvis vegrer meg mot alt som minner om sci-fi kjøper dette nokså uten forbehold. Ishiguto viser seg også å tilhøre de mannlige forfatterne som kan overbevise med en kvinnelig førstepersonsforteller.

29.03: Ti lest, fire kjøpt.

Noen bøker er mer krevende, både når det gjelder tid, innsats og konsentrasjon, enn forventet. Christine Stansells bok om bohemene i New York på starten av 1900-tallet, American Moderns, var mer akademisk både i språk og innhold enn jeg var forberedt på, og de amerikanske bohemene var adskillig mer politiske enn sine kunstneriske, europeiske artsfrender. 

At A century of love stories ville ta tid var jeg derimot forberedt på, egentlig er jeg ganske fornøyd med å ha kommet meg gjennom hele på to år... Det er en novellesamling på over 1000 sider, utgitt midt på 30-tallet og er kjærlighetsnoveller av det litterære slaget - det vil si at flertallet er uten en lykkelig slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Rosalie skrev:

I kveld har jeg deltatt i et vennetreff på Skype. Nope, nothing for me. Slike ting passer for meg fint til møter og foredrag. 

I nød spiser fanden fluer... Jeg har bare hatt jobbmøter i den formen - det blir fort at man snakker litt i munnen på hverandre, men det er godt å kunne snakke litt også, heller enn å ta alt skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet arbeidsdagen i nattskjorte og morgenkåpe, kanskje på tide å gjøre noe med det snart... :plystre: Frokost begynner også å kjennes ut som en god idé :spise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor vinduet: Mann lufter katt. Uten bånd. Hvorvidt katta er veldressert eller bare så bedagelig at den uansett ikke har større ambisjoner enn å tusle litt rundt skal være usagt... :fnise: :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ringte en niese - hun kjeeedet seg... Ikke så greit å være 12 og ikke få treffe vennene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...