Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

1 time siden, Daria skrev:

Kjole fra Gudrun Sjödén, strikkejakke, håret i en bustete knute og tekanne i hånda - jeg fikk et glimt av en vandrende klisjé i speilet... :plystre: 

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ryddet i et par kjøkkenskuffen og funderer nå på småting som hvorfor jeg har to pakker lynlås-poser i samme størrelse (jeg bruker helst poser uten lynlås), hvorfor jeg har to åpne pakker AAA-batterier (jada, de lå samme sted) og hvor mange av lyspærene som hører til lamper jeg ikke lenger har, samt hvor mange stearinlys et menneske (som stort sett bare bruker telys utenom advent(som i år vil foregå i flere nyanser av lilla)) egentlig trenger. Jeg fant også en stor pose åpne frøpakker, som til en stor del har gått ut på dato (en kjøpt på Tenerife i 2001...) - jeg aner et vårprosjekt. De kan jo ikke kastet sånn helt uten videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette fortsetter, kommer jeg snart til å kunne nummeret på visa-kortet utenat... :plystre: I skrivende stund venter jeg på:

-To romaner (egentlig ni - den ene er en samleutgave...)
-To notehefter (dagens tilskudd)
-To cder
-Tre pakker te
-En pakke sjokoladeegg (bestilt sammen med teen)

Men i det minste er jo alt dette ting jeg helt åpenbart trenger, det har ingenting med kjedsomhet eller trøsteshopping å gjøre. (Tilbud på selvinnsikt hvor, sa dere...?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fiskegrateng i ovnen, to i fryseren *selvtilfreds* Ildfaste former som også tåler fryser, i porsjonsstørrelse, er et av de bedre huslige innkjøpene jeg har gjort. I en relatert notis kan jeg også opplyse om at mini-brødformer fra bakesett for barn er ypperlige til lasagne for en, og tåler også fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Hvis dette fortsetter, kommer jeg snart til å kunne nummeret på visa-kortet utenat... :plystre: 

Kan du ikke det?? :sjokkert:

Riktignok Mastercard her, men har kunnet det noen år :sjenert: Det var en stund ganske intens konsertaktivitet med tilhørende hotellrom, flyreiser osv... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan de åtte første... :fnise: Jeg skal strengt tatt ha kniven ganske på strupen for å klare å oppgi kontonummeret mitt på stående fot også, og det har jeg hatt siden jeg var 16. Men jeg kan gjenkjenne det - gi meg et utvalg kontonumre og jeg vet hvilket som er mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Jeg kan de åtte første... :fnise: Jeg skal strengt tatt ha kniven ganske på strupen for å klare å oppgi kontonummeret mitt på stående fot også, og det har jeg hatt siden jeg var 16. Men jeg kan gjenkjenne det - gi meg et utvalg kontonumre og jeg vet hvilket som er mitt.

:daane:

Mitt første kontonummer kunne jeg før jeg forlot banken dagen jeg hadde signert for konto+kort. :sjenert: 

Så ble det bankbytte i voksen alder og nytt kontonummer satt etter kort tid (ja, begge er relativt enkle, i alle fall i mine øyne). Kredittkortet satt plutselig, noe jeg oppdaget da jeg hadde fullført en nettordre uten å ta frem lommeboka. :fnise: Men så fikk jeg nytt kredittkort i et fordelsprogram i banken, og måtte lære 16 nye sifre. :sukk: Tok litt tid, men nå sitter det. :nigo:

:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok god tall-hukommelse :jepp:

Gikk meg en kveldstur over Tjuvholmen, deilig med litt frisk luft (selv om det godt kunne blåse litt mindre...) og nydelig blåtime. Stakk innom butikken også for å handle nødvendigheter som melk, brød og sjokoladekjeks, og et par ikke-fullt-så-nødvendigheter. Jeg kan jo ikke risikere å havne i karantene og nesten være tom for provencekrydder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med hjemmekontor er jo at jeg kan være ute av dyna klokka ni og på jobb ti over (så lenge det ikke er møte på gang...).

Vaffeldagen i dag (takket være slurvete svensker -  vaffeldagen og vårfruesdagen (Maria budskapsdag) høres jo så likt ut... :fnise:) - det burde man jo markere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager elev-quiz. Det mer utfordrende, men også morsomste, med å lage multiple choice-spørsmål er jo å måtte finne på tre gale svar... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-To romaner (egentlig ni - den ene er en samleutgave...)
-To notehefter (dagens tilskudd)
-To cder
-Tre pakker te
-En pakke sjokoladeegg (bestilt sammen med teen)

Pakke i posten :hoppe: Bonus ved nettshopping er jo at det straks blir mer spennende å sjekke postkassa :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK melder at skuespiller Kari Onstad er død. Jeg skummer ingressen og alt ser tilforlatelig normalt ut for en nekrolog for en nesten 80 år gammel skuespillerinne. Så leser jeg litt nøyere...

Skuespiller og sanger Kari Onstad døde i går natt, 79 år gammel. Det melder familien på Facebook. Onstad har jobbet i både teater og film, og gjort flere roller i Radioteateret og Fjernsynsteateret. En av hennes siste roller var i den kritikerroste filmen «Som du ser meg» i 2012. De siste årene jobbet Onstad også som DJ. Hun var gift med teaterregissør Stein Winge og er mor til skuespiller Victoria Winge.

Spenstig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har røre på kjøkkenet, skal bare se ferdig Litteraturhusets intervju med Ian Buruma (som jeg ikke har lest. Det burde man sikkert...) først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå: Vafler og Kork. :edie:Denne har aldri vært mer passende - det er en trombone-kvartett som spiller... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...