Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Jepp - og stopper togene kommer jeg meg uansett ikke på jobb. Man må jo bare avvente og ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der stengte Oslo-skolene, da er det vel bare et tidsspørsmål før Viken følger etter. Jeg blir overrasket om jeg skal på jobb på mandag, egentlig (men i tur i morgen og få hentet hjem jobb-pcen, diskutert litt med kollegaer og låne noen ekstra bøker hadde jo vært kjekt). Jeg tok meg i å tanke litt "hvis om" - da jeg var i butikken i sted - ikke at jeg handlet større mengder enn normalt av noe, men jeg fyller opp basisvarer litt tidligere enn ellers, heller enn å vente til det er helt tomt. Skulle jeg plutselig havne i karantene er det ingen umiddelbar krise. Hvertfall ikke når jeg har fullført dagens pågående økt i vaskekjelleren... Jeg er ikke redd for eget liv og helse, men jeg kjenner at jeg blir litt stressa av at samfunnet stenger i så stor grad. Samtidig ser vi jo at det allerede er i ferd med å snu andre steder - antall smittetilfeller synker raskt i Kina, og Italia viser også tegn på at tiltakene hjelper.

Britene er sære som alltid - folk tømmer butikkhyllene, men alt går ellers som normalt. Det er nesten litt pussig, sett utenfra, hvordan store konserter og arrangementer fortsatt pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For elever. Litt uavklart hva som er status for oss ennå, men det blir nok mye hjemmekontor framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal møte på jobb i morgen, men det blir vel mest for å samordne hjemmejobbing og legge alternative planer, regner jeg med. Samt nødhjelp til lærere som plutselig må tenke helt nytt... 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg skal sette meg selv på nyhetsrasjonering. Ikke for mye nettaviser, ikke åpne twitterlenker i utrengsmål, holde meg til mine innlegg på KG (dere har sett at vi har fått eget korona-forum...?) og styre unna Dagsrevyen. Jeg får vite det jeg må vite uansett, det er begrenset hvor mange detaljer og spådommer og historier jeg egentlig trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Jeg tror jeg skal sette meg selv på nyhetsrasjonering. Ikke for mye nettaviser, ikke åpne twitterlenker i utrengsmål, holde meg til mine innlegg på KG (dere har sett at vi har fått eget korona-forum...?) og styre unna Dagsrevyen. Jeg får vite det jeg må vite uansett, det er begrenset hvor mange detaljer og spådommer og historier jeg egentlig trenger.

Det er nettopp hva jeg har tenkt i kveld. Det blir for mye, så jeg begrenser facebook, twitter og holder hus her i dagboken og på youtube med strikkepodcaster. Merker at hjernen er på overload og alt kverner i fullstendig kaos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir definitivt litt mye... Jeg kan ikke love at dagboken blir helt virusfri sone, men spekulasjoner og dommedagsprofetier kan man ta andre steder. 

Jeg tok en time i Thailand med Dara O Briain og Ed Byrne - jeg har oppdaget at dansk tv på ettermiddagene er et oppkomme av dokumentarer av ymse slag og har fylt boksen. Både danske kongelige og Clinton-skandalen ligger på vent sammen med Sue Perkins, i tillegg til at svt har begynt å sende den nye serien om Hilary Clinton. Hvem trenger vel strømmetjenester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel noe på boksen her også og en lang rekke podcaster og dokumentarer på youtube. 

 

Vet ikke hvor lenge jeg blir hjemme nå men er jo alltid tid på kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, er ikke verden nok i ulage som den er - et uvarslet snøvær nå er da ærlig talt ganske unødvendig...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stappet pc-sekken full av bøker (i tillegg til pcen) og er nå rustet for tre uker med hjemmekontor. Vi skal være tilgjengelig for lærer og elever på mail og digital plattform og jeg har litt andre småting å drive med, men til en viss grad blir jeg betalt for å sitte hjemme og lese. Det føles nesten litt uanstendig når så mange andre jobber vettet av seg eller lider økonomiske tap på dette. Jeg leser jo mer ungdomsbøker og jobbrelatert i arbeidstiden, men grensene er ganske glidende (begge veier, så sånt sett gir jeg jo jobben en del timer i løpet av et år også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13.03: En lest, ingen kjøpt.

Mars så langt har vært en lese-mange-og-ikke-bli-ferdig-med-noen-periode... Tell the Wolves I'm Home av Carol Rifka Brunt fikk med til å gråte litt på toget og handler om familiehemmeligheter, søskenforhold, aids og homofili på 80-tallet, med et dryss av musikal, rollespill og New York.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En elefantastisk tekanne! :hjerter: 🐘

Jeg kan vel ikke forsvare en tekanne til :sukk: Men jeg har drukket opp nesten all rooibos-teen min og har opptil flere tomme boksen... *lister meg over til te-nettbutikken* :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NSB  Vy (gammel dame osv...) sendte varsel om at man i disse hjemmekontortider enkelt kan avbestille og få refusert også påbegynte periodebilletter. Det hadde jeg egentlig ikke tenkt på, men det er såpass mye igjen av månedskortet mitt at det er verdt det. Det dekker jo både teen jeg nettopp bestilte og bokbestillingene som er nødt til å komme når jeg skal underholde meg selv hjemme i ukesvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og der ramlet jeg rett inn i en annen halvglemt 90-tallsslager på Beat for beat - Mad world. Jeg aner ikke hvem som sang den, men har vage minner om videoen - tror jeg...

*ut på leteaksjon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er versjonen jeg husker (Tears for Fears hadde visst orignalen), men jeg tenker på en helt annen video :vetikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde et øyeblikk Atle hadde på seg en treningsjakke, men den er visst en skjorte - den bare ser ut som en treningsjakke. Jeg er ikke overbevist om at det gjorde ting bedre...

Man inside mye head - det er jo også en gammel og glemt sang jeg umiddelbart kunne mye tekst på. Norsk, så vidt jeg husker - Pogo Pops?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...