Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

I normale tider hadde jeg knapt lagt merke til det annet enn som vag irritasjon, men sånn ting er nå skal man jo ikke ta noen sjanser - særlig ikke med andres helse (eller sjelefred. Vi ser jo alle stygt på enhver som så mye som kremter i det offentlige rom for tiden...).

Jeg har også et utvalg dvder å ta av - noen usette, andre tåler helt fint et gjensyn eller tre - og skulle det virkelig knipe, har jeg en vhs-spiller i en krok og en samling gamle opptakskassetter innerst i skapet. Det tror jeg det er mye festlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt man har litt underholdning å ta av :jepp: 

Og for all del; jeg er heldig som har selskap av eselet når han ikke er på jobb. Det hjelper å være to. :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en og annen ulest bok også :plystre: Dessuten er jo internett, sosiale medier og youtube gull i sånne situasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QI melder på fb at:

Penguins sleep more deeply in the afternoon than in the morning. French scientist Gérard Dewasmes discovered this by poking penguins with a stick at different times of day and recording how long it took them to wake up.

Altså, å vekke noen som sover, kun for din egen interesse/underholdning/forskning er slemt uansett, men å bruke en stokk er jo ondskapsfullt... 🐧 Strengt tatt minner det om vekkingsmetodene på TenSing-turer - det kunne involvere både seigmenn og grytelokk. For ikke å snakke om den gangen dirigenten satte seg oppå meg med gitar og sang Knudsen & Ludvigsen... :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondri? Vet jeg ingenting om...... 

 

Kjedelig med hjemmekontor når alt går så tregt at jeg står i fare for å kaste pc ut av vinduet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at det ikke vil gå noe raskere av det, sant...? Hvertfall ikke etter at den har truffet bakken...

Hypokondri er muligens verdens mest utbredte sykdom om dagen, det er litt vanskelig å ikke kjenne etter både dette og hint. Jan Eggum, som jo har gitt hypokonderne et ansikt, fortalte at han hadde funnet en løsning som ofte hjalp - han sendte dagens symptomer på sms til sin sykepleier-kjæreste og fikk svar av typen "Du skal ikke dø i dag heller"... :fnise: Fornuft er som kjent effektivt mot så mangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer sånn på hva de tenkte, de som skulle lage en reklamefilm for en kjøkkenkran som (også) har kokende vann, og syntes det var en kjempeidé å klippe rett fra en dame som tapper kokende vann i en kjele til et barn som drikker rett fra den samme kranen... Alt jeg kan tenke er hvor farlig en sånn kran kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Daria skrev:

En kontorplass i stua og en på soverommet?

Nope. Hver vår halvdel av spisestua. Hakke plass til arbeidsplass på soverommet, med mindre man skal sitte i senga og jobbe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Daria skrev:

Jeg lurer sånn på hva de tenkte, de som skulle lage en reklamefilm for en kjøkkenkran som (også) har kokende vann, og syntes det var en kjempeidé å klippe rett fra en dame som tapper kokende vann i en kjele til et barn som drikker rett fra den samme kranen... Alt jeg kan tenke er hvor farlig en sånn kran kan være.

Vi har sånn. Og slapp av - barnesikringa er såpass kjelkete at mamma sliter med å få kokende vann ut av krana ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar for gitt at den er noenlunde sikker, men jeg synes likevel ikke det er den beste måten å selge den inn på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Daria skrev:

Hypokondri er muligens verdens mest utbredte sykdom om dagen...

...og den har jeg friskmeldt meg selv fra :ler: . Jeg pleier være supergod på innbilt vondt, men nå sitter jeg faktisk med tett snute (dvs. den begynner å komme seg litt), hoste og gørr og føler jeg faktisk er litt tungpusta også (hvem er ikke det med lungene fulle av slim?) og er helt sikker på at dette ikke er covid og at det går over bare det får nok tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og om det skulle være covid går det også høyst sannsynlig over bare det får litt tid. Her har hypokonderen sagt takk for seg for denne gang - tre host på en dag er ikke noe å slå i bordet med, særlig ikke på denne tiden av året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å se dokumentarserien svt sender om Hillary Clinton - det er litt deprimerende å se bilder fra presidentvalgkampen og tenke på alt vi kunne hatt... :sukk:Bill Clinton har blitt en gammel mann, men har har fortsatt litt karisma igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To bøker, to cder og et tidsskriftabonnement. Å handle og bruke penger har jo plutselig blitt ensbetydende med å bidra og ta samfunnsansvar, så jeg yter min skjerv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt digitalt møte med tre kollegaer. Det er jo litt uvant, og ikke minst er det litt forstyrrende å se meg selv også på skjermen :fnise: To av oss stilte med grønne mummikopper - jeg får gå for en annen farge neste gang :ler: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2020 den 20.13, Daria skrev:

17.03: Syv lest, ingen kjøpt.

Dagens to fullførte har jeg holdt på med en stund... Lyden av Oslo er Oslo-Filharmoniens jubileumsbok, om 100 år med musikkliv og intern bråk, ført i pennen av den alltid glitrende Alfred Fidjestøl (som etter eget utsagn er så lire musikkyndig at han ikke leser andre noter enn fotnoter... :fnise: ), for anledningen på bokmål. Han er tilsynelatende en usynlig forteller (jeg er så lei forfattere som skriver seg selv inn i sakprosabøker), men med et så stort talent for diskret syrlighet og understatement at man skulle tro han var brite... The book of forgotten authors er akkurat det - 100 mer eller mindre glemte forfattere - og egentlig en skuffelse. Av de hundre hadde jeg lest to, hadde en på skal-lese-lista og hørt om et par til, Av de øvrige 95 var det bare en som jeg virkelig fikk lyst til å lese - mange av de andre (mye krim og SF) fikk jeg mest følelsen av at det var like greit at de var glemt. At en bok eller en forfatter er populær en periode, betyr ikke at det er tidløs (eller for den saks skyld god) litteratur.

20.03: Syv lest, fire kjøpt

Siste rest av en månedsgammel bokklubbestilling lå endelig i postkassa - en samling litterære essays av Marilynne Robinson, som også har skrevet trilogien jeg leste tidligere i år. Årets store litterære oppdagelse så langt :hjerte: Dessuten har jeg vært ute og luftet meg en tur, og når jeg først var innom bokhandelen for å kjøpe en skriveblokk, ble det jo med noen bøker også (se over om samfunnsnyttig handling og å yte min skjerv). Jenny av Sigrid Undset, en murstein av Joyce Carol Oats og en bok om karthistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med all håndvaskingen jeg bedriver for tiden, begynner jeg jo faktisk å få bruk for alle jule-håndkremene... *dufter av roser* 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Daria skrev:

To av oss stilte med grønne mummikopper - jeg får gå for en annen farge neste gang :ler: 

I det minste ingen fare for å forveksle dem på bordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Daria skrev:

Med all håndvaskingen jeg bedriver for tiden, begynner jeg jo faktisk å få bruk for alle jule-håndkremene... *dufter av roser* 🌹

Unormalt høyt forbruk av håndkrem her også for tiden :jepp: Men noe må jo reparere ihjelvaskede og spritrensede hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...